برنامه یاد بعضی نفرات
 
به قلم «حسین عصاران» و با گفت‌وگوهایی از ناصر چشم‌آذر، بابک بیات، فریدون گله و...
کتاب «واروژان» به چاپ سوم رسید
موسیقی ما - کتاب «واروژان» نوشته‌ی «حسین عصاران» با موضوع واکاوی زندگی و تحلیل کارنامه‌ی هنری «واروژان» -آهنگساز و تنظیم‌کننده برجسته‌ی موسیقی ایران- به چاپ سوم رسید. در این کتاب که چهره کامل و روشنی، از نقش واروژان در سطح موسیقی و ترانه ایرانی به مخاطب ارائه می‌کند، گفته‌هایی از برخی از مهم‌ترین و نام‌آورترین چهره‌های موسیقی و سینمای ایران درباره واروژان نقل شده که از میان انها می‌توان به بابک افشار، شهیار قنبری، اسفندیار منفردزاده، منوچهر چشم‌آذر، ناصر چشم آذر، حسن شماعی‌زاده، فرید زلاند، فریدون گله، بابک بیات و بسیاری دیگر که لیست بلند بالایی را تشکیل می دهد نام برد.
 

«حسین عصاران» مؤلف درباره‌ی این اثر می‌گوید: «در میانه‌ی کار ِ کتاب قبلی‌ام، «باران عشق» که شامل گفتگو با ناصر چشم‌آذر بود، جدی‌تر شد. در واقع در میان واکاوی‌های تحقیقی و گفت‌وگوهای آن کتاب، بیش از پیش به‌ضرورت پرداخت به زندگی این آهنگساز واقف شدم. نشانه‌ی این ضرورت هم این است که تحقیقات اولیه درباره واروژان در همان مراحل آماده‌سازی کتاب «باران عشق» آغاز شد. دانسته‌هایِ کلی من به نسبت اطلاعات بسیار محدود موجود تا آن لحظه در مورد این هنرمند، کم نبود، اما مسئله مهم این بود که کلیت همین اطلاعات موجود، بسیار مغشوش، بی‌سند و حتی بی‌پشتوانه می‌نمود.»

در این کتاب، بالغ بر پنجاه گفتگوی اختصاصی صورت گرفته که بر اساس این گفتگوها، قسمتی از زندگیِ در سایه ماندة واروژان رونمایی شد. به موازات این روند، دیگر منابع تحقیقاتی، همچون مجلات هنری و حتی سرگرم‌کنندة دهه‌های سی و چهل و پنجاه، آرشیوها، معدود برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در دسترس، فیلم‌های سینمایی و... نیز بررسی شد تا جایی که خودم برای شروع تألیف کتاب قانع شدم.»

در این کتاب سی عکس ناب و نادیده از واروژان در لحظات ضبط موسیقی در استودیو «ال‌کوردوبس» منتشر شده است که توسط «کامران شیردل» به این کتاب هدیه شد. نمونة دیگر هم تدوین جدول کاملی از آثار واروژان در زمینه ترانه و موسیقی متن است که از این منظر اتفاق جالب توجهی در زمینه جمع‌آوری آثار یک هنرمند به حساب می‌آید.

کتاب «واروژان» در 27 فصل، 360 صفحه و با طرح جلدی بر مبنای پرتره‌ای اثر فرشید مثقالی از چهره واروژان که به‌طور اختصاصی برای این کتاب ترسیم‌شده است، هم‌اکنون در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور و یا از سایت www.roshdiehpub.ir قابل تهیه است.

در این کتاب که چهره کامل و روشنی، از نقش واروژان در سطح موسیقی و ترانه ایرانی به مخاطب ارائه می‌کند، گفته‌هایی از برخی از مهم‌ترین و نام‌آورترین چهره‌های موسیقی و سینمای ایران درباره واروژان نقل شده که از میان انها می‌توان به بابک افشار، شهیار قنبری، اسفندیار منفردزاده، منوچهر چشم‌آذر، ناصر چشم آذر، حسن شماعی‌زاده، فرید زلاند، فریدون گله، بابک بیات و بسیاری دیگر که لیست بلند بالایی را تشکیل می دهد نام برد.
 
چاپ سوم کتاب «واروژان» در سیصد و شصت صفحه، توسط انتشارات «نگاه» منتشر شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1397 - 13:24

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب «واروژان» به چاپ سوم رسید | موسیقی ما