برنامه یاد بعضی نفرات
 
استاد پیشکسوت پس از سال‌ها روی صحنه رفت، تنبک نواخت و خواند
وقتی مخاطب به احترام «محمد اسماعیلی» تمام قد ایستاد
موسیقی ما - گروه موسیقی «پایور» به سرپرستی «سعید ثابت» شب گذشته با حضور استاد «محمد اسماعیلی» - نوازنده‌ی برجسته‌ی تنبک- در حالی روی صحنه رفت که خاطره‌ی اجرای بزرگانی چون «رحمت الله بدیعی» نوازنده کمانچه، «حسن ناهید» نوازنده نی، «هوشنگ ظریف» نوازنده تار، «محمد دلنوازی» نوازنده بربط، «پروین صالح» نوازنده‌ی قیچک، «پروین شکال‌ور» نوازنده قیچک را زنده کرد؛ از آن گروه که در سالِ 45 تاسیس شده است،‌حالا استاد اسماعیلی و ثابت هم‌چنان با نامِ آن گروه به اجرای برنامه می‌پردازند.

این گروه کنسرتِ شب گذشته‌ی خود را در دو بخش اجرا کرد. در بخش اول قطعاتی از ساخته های استاد پایور و سعید ثابت با هنرمندی محمد اسماعیلی، سعید ثابت، امیرحسین رضا نوازنده تار، بنفشه بختیاری نوازنده سنتوربم، آزاده شمس نوازنده قیچک، احسان قدمی نوازنده دف، شیدا گلنار نوازنده تاربم، هومان رومی نوازنده کمانچه، زمان خیری نوازنده نی و علیرضا فریدون پور خواننده برای مخاطبان اجرا شد و در بخش دوم نیز گروه تمبک محمد اسماعیلی متشکل از مسعود پورسید احمد، امیرحسین عرب، حافظ پورسید احمد، سجاد ترازی، عادل تاجیک، رامین صبری، زهرا صبری، مرتضی بابایی، محمد میرزا خانی، سپهر فرجی و امید ناصری نوازندگان تمبک بودند. همچنین  نوازنده دف و سازهای کوبه‌ای قطعات بی کلامی را اجرا کردند.

پیش از آغاز این بخش، «محمد اسماعیلی» که با گروهی از تنبک‌نوان و یک نوازنده دف روی صحنه حاضر شده بود، گفت: «این برنامه جوری تنظیم شده که نشان دهیم قدمای ما چگونه درس می‌دادند؛ من در ادامه برای شما یک تصنیف می‌خوانم، زیرا آن‌ها اهمیت می‌دادند کسی که این ساز (تنبک) را می‌زند باید با ریتم آشنا باشد و بتواند تصنیف بخواند. البته به من به چشم خواننده نگاه نکنید.»‌

در بخش بعدی این اجرا سعید ثابت و محمد اسماعیلی به دونوازی سنتور و تنبک پرداختند. سعید ثابت میانه اجرا از حاضران خواست بایستند و محمد اسماعیلی را تشویق کنند.

با حضور نوازندگان سازهایی مانند تار، کمانچه، نی و ... روی صحنه به همراه علیرضا فریدون‌پور به عنوان خواننده بخش دیگری از این کنسرت برگزار شد و این گروه قطعاتی را ساخته فرامرز پایور و سعید اجرا کردند.

گروه پایور سال ۱۳۴۵ توسط فرامرز پایور تاسیس شد که در حال حاضر میان اعضای این گروه محمد اسماعیلی و سعید ثابت باقی ماندند و سایر اعضا را هنرمندان جدید و جوان تشکیل می‌دهند.
 
یکی از نکات جالب این اجرا گل‌های زیادی بود که برای هنرمندان هدیه آورده شده بود.
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 بهمن 1397 - 13:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وقتی مخاطب به احترام «محمد اسماعیلی» تمام قد ایستاد | موسیقی ما