برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آثاری از دورژاک و چایکوفسکی
علی رهبری سومین فصل هنری متوالی خود را در تالار مارینسکی آغاز می‌کند
موسیقی ما- در روز جمعه پنجم آبان ماه علی رهبری با آثاری از دورژاک و چایکوفسکی سومین فصل هنری متوالی خود را در تالار مارینسکی آغاز خواهد کرد. در پایان این فصل هنری والری گرگیف در برنامه‌ای تلویزیونی ویژه‌ای از علی رهبری قدردانی و تجلیل به عمل آورد.
 
 
مجموعه اپرای مارینسکی با داشتن بیش از ۴۰۰ نوازنده ۲۵۰ خواننده گروه کر، ۳ تالار بزرگ اپرا و چندین سالن کنسرت مختلف به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه موسیقیایی جهان به‌شمار می‌آید و در این تالار آهنگسازانی چون کورساکف، چایکوفسکی، راخمانینوف، شوستاکوویچ و صدها آهنگساز بنام جهان آثار خودر را به روی صحنه برده‌اند.
 
در فصل هنری ۲۰۲۱-۲۰۲۲ میلادی بود که علی رهبری رهبر و آهنگساز بین المللی ایرانی، توسط والری گرگیف مدیر کل مجموعه اپرای مارینسکی برای دو برنامه مختلف با آثاری از آهنگسازان مشهور روسی چون چایکوفسکی، کورساکفوف و شوستاکوویچ دعوت شد. بعد از این کنسرت‌ها به پیشنهاد نوازندگان ارکستر سمفونیک اپرای مارینسکی و موافقت والری گرگیف بلافاصله سمت رهبری دایم میهمان مارینسکی به علی رهبری واگذار شد.
 
در فصل هنری ۲۰۲۲-۲۰۲۳ علی رهبری در یک سیکل موسیقی شرق و غرب ۱۲ برنامه مختلف در کنار آهنگسازان مشهور روسی و غربی آثاری از آهنگسازان کشورهای ارمنستان، ترکیه، تاجیکستان، آذربایجان و موسیقی فلامنکو را نیز روی صحنه برد.
 
در این سیکل چنین گفت زرتشت اثر علی رهبری، که حدود ۷۰ دقیقه می‌باشد نیز با صدای رضا فکری اجرا شد.
 
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 - 11:40

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی رهبری سومین فصل هنری متوالی خود را در تالار مارینسکی آغاز می‌کند | موسیقی ما