برنامه یاد بعضی نفرات
 
با نوازندگی تنبک فرید یداللهی
آلبوم آتش با آهنگ‌سازی ابوسعید مرضایی منتشر شد
موسیقی ما- حامد قنبری: گردهمایی این تعداد از افراد، برای شنیدن اجرایی متفاوت با دیگران، رونمایی از آلبومی متفاوت‌تر، واقعه‌ای بود متفاوت با خیلی از جلساتی که در گوشه کنار این شهر برگزار می‌شود. حضور چهره‌های نام آوری مانند دکتر جواد مجابی (شاعر و نویسنده)، استاد اسماعیل مرضایی (نقاش پیشکسوت)، استاد مجید صفری (سازنده ساز آتش)، جمال الدین منبری (خواننده)، محمد هاشم احمدوند (خواننده)، رضادربندی و مهدی غلامی (نوازندگان دف)، سجاد پورقناد (مدیر سایت گفت‌وگوی هماهنگ)، یمین غفاری (نوازنده تار و سه تار)، حسین چراغی (سازنده سه تار)، مهرداد حلمی (سازنده تمبک)، قدرت‌الله عاقلی (نقاش) و مهبد مکی (پژوهشگر)، اعتبار جمع حاضران را نشان داد. صدابرداری فوق‌العاده‌ای که در سالن‌های حتی حرفه‌ای هم کمتر می‌شنویم (کار آقایان عسگرزاده و سیدین) محیطی عالی برای لذت بردن از موسیقی زنده را فراهم کرد. کاش کانالی برای پخش زنده این مراسم وجود داشت که دیگران هم در این لذت هنری شریک می‌شدند.

اجرای زنده عوامل آلبوم روی صحنه نشان داد که ایدهی هنری طراح آلبوم، چه در لایو و چه در رکورد، چه زیاد به هم نزدیکاند و از تروکاژهای تکنولوژیک برای دیزاین و ادیت و زیباسازی استفاده نشده است. حتی بعضی‌ها اجرای لایو را بیش‌تر شاید دوست داشته باشند؛ چون هیجان و گرمی زندگی در آن بیش‌تر است. حاضرین، آلبوم آتش را به عنوان یادگاری از حس و حال این اجرا به خانه بردند تا با شنیدنش باز گرم شوند.

ابوسعید مرضایی درباره چگونگی تهیه آلبوم، فربد یداللهی درباره واژه‌ی استاد و نحوه همکاری‌اش با ابوسعید مرضایی، سجاد پورقناد درباره‌ی استاندارد سازی و سطح بالای آلبوم (با یادی از میرعلیرضا میرعلی نقی، پژوهشگر تاریخ موسیقی و نویسنده بروشور آلبوم)، مهبد مکی نیز درباره کلیت واژه آتش مطالبی کلی ایراد کرد که مورد پسند حاضران واقع شد.

نوازندگی ابوسعید مرضایی با سه تار ساخته مجید صفری به نام آتش بود که نمای زیبای این ساز و صدای طلایی اش با آن نواخت بی نظیر، نقطه عطف مجلس شد. این گردهمایی در واقع، رونمایی از هنر نوازندگان آلبوم در حضور جمع بود.
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 13:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم آتش با آهنگ‌سازی ابوسعید مرضایی منتشر شد | موسیقی ما