برنامه یاد بعضی نفرات
 
ضبط سمفوني ابن سينا در اوکراين آغاز خواهد شد
شاهين فرهت گفت؛
ضبط سمفوني ابن سينا در اوکراين آغاز خواهد شد
کار ضبط سمفونی ابن سینا ساخته شاهین فرهت از پنج شنبه 4 تیر ماه در اوکراین آغاز می شود.
شاهین فرهت گفت: نت های این کار که سمفونی شماره 14 من محسوب می شود از حدود یک ماه قبل در اختیار ارکستر سمفونیک شهر «کی اف» قرار گرفته و در طول این مدت گروه روی آن تمرینات لازم را انجام داده است.
این آهنگساز در ادامه افزود: این اثر به لحاظ فرم کاملا کلاسیک محسوب می شود اما دارای یک تم اصلی است که از موسیقی ایرانی گرفته شده و کاملا جدید است. سمفونی ابن سینا از چهار قسمت تشکیل شده که این تم اصلی در قسمت اول آن بیشترین نقش را برعهده دارد و در سایر بخش ها نیز تکرار می شود. البته بخش های بعدی اثر تم های مخصوص به خود را دارا هستند.
او درباره سایر قسمت های این سمفونی گفت: قسمت اول سمفونی تداعی کننده فضایی است که عظمت دانشمندان ایرانی و بخصوص ابن سینا را در دوره های گذشته بیان می کند. در قسمت دوم محوریت کار بر روی موفقیت های علمی بوده است. قسمت سوم کار نیز به رنج ها و مرارت های ابن سینا در راه کسب علم می پردازد. در بخش چهارم که فینال سمفونی محسوب می شود بازگشتی داریم به بخش اول اثر و استفاده محوری از همان تم اصلی که با آن آغاز کرده بودیم.
فرهت همچنین درباره شیوه ضبط این اثر تصریح کرد: ارکستر سمفونیک شهر کی اف به صورت گروهی این سمفونی را خواهند نواخت و به هیچ عنوان از میکس استفاده نخواهیم کرد. طبق پیش بینی ها کار ضبط این اثر چهار روز به طول خواهد انجامید.
خالق سمفونی ابن سینا با اشاره به دلایل ضبط آثارش در خارج از کشور گفت: زمانی که یک اثر توسط ارکستر ضعیف نواخته شود همه گمان می کنند این ضعف از آهنگساز است. من همواره آرزو دارم بتوانم این آثار را در داخل ایران ضبط کنم اما به دلیل اجراهای ضعیفی که از این آثار شده من از سال 78 به بعد همه کارهایم را در کشورهای دیگر ضبط کرده ام.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تیر 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ضبط سمفوني ابن سينا در اوکراين آغاز خواهد شد | موسیقی ما