برنامه یاد بعضی نفرات
 
اركستر فيلارمونيك ايرانيان «عزاداري با باد» را مي‌نوازد
موسیقی ما -  اركستر فيلارمونيك ايرانيان رپرتواري از آهنگساز گرجستاني با عنوان « عزاداري با باد» را در قالب كنسرتي اجرا خواهند كرد.

«آرش گوران» رهبر اركستر فيلارمونيك ايرانيان گفت: اركستر هم اكنون به مدت 2 ماه است كه تمرينات خود را با رپرتوار جديد آغاز كرده و قرار است با اتمام تمرينات و تعيين وقت براي كنسرت اين برنامه را به صحنه ببريم.

وي با اشاره به رپرتواري تمريني اركستر ادامه داد: ما براي اولين بار رپرتواري از گيا كانچلي، آهنگساز معاصر گرجستاني را با عنوان «عزاداري با باد» اجرا خواهيم كرد. اين رپرتوار بسيار متفاوت از ساير قطعات اجرايي براي اركستر است كه براي اولين بار در ايران اجرا مي‌شود.

اين رهبر اركستر با بيان اينكه اين پروژه بعد از اركستر سمفونيك پروژه سنگيني است،‌ اظهار داشت: به نظرم اجراي اين كار در دنيا صدا خواهد كرد چرا كه بسيار متفاوت است و اولين بار است كه در ايران آن هم با يك گروه جوان اجرا مي‌شود.

وي ادامه داد: ما سازهاي زيادي براي اجرا و تمرين نياز داريم بر اين اساس نياز به همكاري و حمايت دولتي داريم.

رهبر اركستر فيلارمونيك ايرانيان در خصوص ارتباط مخاطبان با اين رپرتوار گفت: من نگران اين بودم كه جامعه موسيقي ما نتواند ارتباط خوبي با اين قطعه برقرار كند اما بر عكس وقتي ‌كار را اجرا كرديم در تمرينات ديدم نوازندگان كاملا اين موسيقي را دوست دارند و حتي خيلي از نوازنده‌ها آن را مي‌شناسند. از سويي ديگر ديديم اين آهنگساز مثل آهنگسازان آوانگارد هم دوره خودش نيست كه از يكسري صداها در موسيقي‌اش استفاده كرده باشد كه مقبول خيلي از موزيسين‌ها و حتي مردم آن موقع جامعه ما نباشد بلكه خيلي لايت از موتيوها استفاده مي‌كند و صداهايي در آثارش استفاده مي‌كند كه مي‌تواند هم مقبول نوازنده، هم موزيسين‌ها و هم جامعه ما باشد.

گوران با بيان اينكه موسيقي «گيا كانچلي» سينماتيك است، بيان داشت: كارهاي اين آهنگساز خيلي داراي تصوير است و اثرش دراماتيزه شده كه به صورت درام حركت مي‌كند.

رهبر اركستر فيلارمونيك ايرانيان در خاتمه در خصوص زمان برگزاري كنسرت بيان داشت: در صورت حمايت نيمه دوم اسفند يا اواسط فروردين اين كنسرت را برگزار خواهيم كرد.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اركستر فيلارمونيك ايرانيان «عزاداري با باد» را مي‌نوازد | موسیقی ما