برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتشار دوباره «نقش ماندگار» در بزرگداشت فرامرز پایور
موسیقی ما - آلبوم موسیقی «نقش ماندگار» که در سال ۸۶ به مناسبت نکوداشت استاد فرامرز پایور (نوازنده برجسته سنتور) به آهنگسازی حسین پرنیا و خوانندگی رضا رضایی ‌پایور از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده بود، به مناسب روز بزرگداشت وی تجدید انتشار شد.

 این آلبوم با همکاری گروه «همایون» اجرا شده و دو بخش دارد. بخش نخست این آلبوم در دستگاه همایون است و چهار قطعه با عنوان‌های «مقدمه» (آنسوی خیال)، آواز همایون با همراهی سنتور با شعری از حافظ، مقدمه و «آهنگ ترانه» (نقش ماندگار) را دارد.

بخش دوم این اثر هفت قطعه در دستگاه همایون است که نام‌‌های این قطعات عبارت از «نغمه و ناز»، «از پرده مخالف تا درآمد» (سنتور نوازی)، چهار مضراب (قطعه اجرا شده با سنتور و تمبک)، «پرده زابل و مویه تا مخالف»، «ارث» در مخالف سه‌گاه، پرده مخالف و فرود، و «سحرگاهی» است.

در بخشی از این آلبوم به قلم حسین پرنیا آمده است: به پاس اندیشه استاد فرامرز پایور، که امروز هرکه دستی بر سنتور دارد، وامدار مکتب اوست. چه بسیارند آنانی که به وسیله موسیقی خود را مطرح می‌کنند و چه اندکند کسانی که با اندیشه و توانایی خود، موسیقی را مطرح می‌کنند.

همچنین در بخش دیگری از این اثر به قلم رضا مهدوی (مدیرکل مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی) آمده: استاد پایور به تنهایی به اندازه چند موسیقیدان فعال این مرز و بوم زحمت کشیده و آثار پرمایه‌ای از خود بر جای گذاشته است. فهرست آثار او آنقدر مفصل است که شاید خود ایشان هم نتوانند تمام آن را به خاطر بیاورند.

یادآور می‌شود، نوازندگان این اثر عبارت از محمد دلنوازی (بربت)، محمد شهرام اعتمادی (تار)، داوود ورزیده (نی)، سامان پارسا (بم‌تار)، مشتاق قره داش‌ خانی (کمانچه و ویلن)، حمیدرضا طاهری (کمانچه)، رضا صدرالدینی (تمبک در دستگاه همایون)، صابر کاکاوند (تمبک در دستگاه سه‌گاه) و حسین پرنیا (سنتور) هستند.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود انتشار دوباره «نقش ماندگار» در بزرگداشت فرامرز پایور | موسیقی ما