برنامه یاد بعضی نفرات
 
فرخزاد لايق از «سفر عسرت» تا «هفت گاه معلق»
«هفت گاه معلق» توسط انتشارات هرمس منتشر می شود؛
فرخزاد لايق از «سفر عسرت» تا «هفت گاه معلق»
موسیقی ما - فرخزاد لایق (آهنگساز آلبوم متفاوت «سفر عسرت» به خوانندگی شهرام ناظری) دومین اثر خود را در قالب یک کوارتت زهی با عنوان «هفت‌گاه معلق» شهریور ماه توسط انتشارات هرمس منتشر می‌کند.

لایق با اعلام این خبر، در این زمینه اظهار داشت: این اثر بی‌کلام برای کوارتت زهی کلاسیک در هفت موومان تألیف شده و تجربهٔ دیگری است در برگشودن «حجم» و باز تعبیری دیگرگون و معاصر از موسیقی دستگاهی ایران. در «سفر عسرت»، «حجم» بر بستر ادبیات غیر تغزلی معاصر بنا شده بود، و این بار چالش تجربی «هفت‌گاه معلق»، رهایی «حجم» از بستر «کلام» و عزم در شکستن مطلق اسارت تاریخی موسیقی دستگاهی در ساحت جبار ادبیت است.

وی افزود: در «سفر عسرت»، اصرار بر ابزار سنتی موسیقی ایران بود اگرچه با نگاهی مدرن، و اینجا اما یک کوارتت زهی کلاسیک دریچهٔ نگاهی متفاوت به موسیقی دستگاهی بوده است. رهیافت مشترک هر دو تجربه، برساختن «حجم» در یک وحدت ارگانیک حاکم بر کلیت اثر، از ابتدا تا انتهاست.

لازم به ذکر است که «هفت‌گاه معلق» با نوازندگی ارسلان کامکار (ویلن و ویولا) و فرخزاد لایق (ویلنسل) ضبط شده و جهت اجرای زندهٔ آن، دو کوارتت شناخته شدهٔ موسیقی مدرن، بروکلین رایدر (آمریکا) و موندریان کوارتت (هلند) اعلام آمادگی کرده‌اند.
منبع: 
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرخزاد لايق از «سفر عسرت» تا «هفت گاه معلق» | موسیقی ما