برنامه یاد بعضی نفرات
 
marvin
او سه بار اسکار گرفته بود؛
درگذشت ماروین هملیش در 68 سالگی

موسیقی ما - ماروین هملیش، آهنگساز فیلم‌هایی چون «آن طور که بودیم»، «نیش» و «انتخاب سوفی»، در لس آنجلس از دنیا رفت. کن سانشاین مدیر تبلیغات هملیش گفت او روز دوشنبه در پی یک بیماری کوتاه درگذشت. هملیش 68 ساله بود.

کارنامه این آهنگساز نیویورکی شامل ساخت موسیقی فیلم، رهبری ارکستر و تنظیم موسیقی از برادوی تا هالیوود و از سمفونی‌ها تا ترانه‌های موفق آر اند بی است.

هملیش در دوران کاری خود تمام جوایز مهم را دریافت کرد، از جمله سه جایزه اسکار، چهار جایزه امی، چهار جایزه گرمی، یک جایزه تونی و سه جایزه گلدن گلوب.

او که متولد 1944 بود، برای تعدادی از مهم‌ترین فیلم‌های هالیوود و برادوی آهنگ ساخت. هملیش موسیقی بیش از 40 فیلم را ساخت و سال 1974 برای فیلم «آن طور که بودیم» برنده جوایز اسکار بهترین موسیقی و بهترین ترانه و برای فیلم «نیش» برنده اسکار بهترین موسیقی متن ترانه (اقتباسی) شد.

اقتباس او از ساخته اسکات جاپلین برای فیلم «نیش» بسیار مورد توجه قرار گرفت. در اواسط دهه 1970 این طور به نظر می‌رسید که همه نوازندگان پیانو، برگه نت «The Entertainer» را داشتند که ملودی اصلی این فیلم است.

هملیش همچنین برای فیلم‌های «Kotch»، «جاسوسه‌ای که مرا دوست داشت»، «همین موقع، سال بعد»، «قصرهای یخی»، «انتخاب سوفی»، «گروه خوانندگان»، «شرلی ولنتاین» و «آینه دو چهره دارد» نامزد دریافت جایزه اسکار بود. آخرین کار سینمایی او «خبرچین!» به کارگردانی استیون سودربرگ بود.

هملیش در برادوی در 1975 برای نمایش محبوب «گروه خوانندگان» که مدت‌ها روی صحنه بود، برنده جایزه تونی همین طور جایزه پولیتزر شد. او موسیقی نمایش‌های «دختر خداحافظی» و «بوی خوش موفقیت» را هم ساخت.

هملیش قرار بود این هفته به نشویل در ایالت تنسی سفر کند تا از نزدیک شاهد اجرایی جدید از موزیکال «پروفسور دیوانه» ساخته خودش باشد.

او به دنیای موسیقی پاپ هم راه پیدا کرد و ترانه آر اند بی موفق «Break It to Me Gently» را برای آرتا فرانکلین نوشت. هملیش در 1974 برای «آن طور که بودیم» برنده جوایز گرمی بهترین هنرمند جدید و بهترین ترانه شد. این ترانه را باربرا استرایسند اجرا کرد.

هملیش هنگام مرگ رهبر ارکستر سمفونی در پیتسبورگ، میلواکی، دالاس، پاسادنا، سیاتل و سن دیگو بود و قرار بود همین سمت را در ارکستر فیلادلفیا به عهده بگیرد.

منبع: خبر آنلاين

تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1391 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود درگذشت ماروین هملیش در 68 سالگی | موسیقی ما