برنامه یاد بعضی نفرات
 
jfoxx
بینش (Intuition)
جیمی فاکس (Jamie Foxx)
[ بردیا برجسته‌نژاد  ]
جیمی فاکس (Jamie Foxx) نامی آشنا برای هنر دوستان است. بازی فوق‌العاده او در نقش اسطوره‌ی موسیقی جز، ری چارلز، در فیلم Ray که منجر به دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر مرد در سال 2005 شد در یاد و خاطره‌ی دوستداران سینما و موسیقی نقش بسته و فاکس را تبدیل به یکی از موفق‌ترین هنرمندانی که در هر دو شاخه‌ی سینما و موسیقی فعالیت می‌کنند، نموده است.
اریک مارلون بیشاپ با نام هنری جیمی فاکس، موسیقی دان، خواننده، بازیگر و کمدین آمریکایی، فعالیت هنری خود را در سال 1992 با بازی در نقش کوچکی از فیلم Toys (به کارگردانی بری لوینسون و بازی رابین ویلیامز) آغاز نمود. در سال 1994 فاکس قدم به عالم موسیقی گذاشت و با انتشار اولین آلبوم خود با نام Peep This موسیقی R&B را نیز تجربه نمود این آلبوم موفقیت چندانی نصیب وی نکرد: فروش 300 هزار نسخه در آمریکا و کسب رتبه‌ی 78 در چارت آمریکا نتوانست چهره شاخصی از اون در دنیای موسیقی بسازد. سال 1999 نخستین نقش جدی و مطرح وی در فیلم Any Given Sunday (به کارگردانی اولیور استون و بازی آل پاچینو و کمرون دیاز) باعث شد بدل به چهره‌ای آشنا برای سینما دوستان گردد. تا اینکه در سال 2005، بخاطر بازی در فیلم Collateral (به کارگردانی مایکل من و بازی تام کروز) کاندید دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در مراسم اسکار شد و این در حالی بود که در همین سال به‌خاطر ایفای نقش ابرمرد موسیقی جز، ری چارلز، در فیلم Ray (به کارگردانی تیلور هکفورد) جایزه بهترین بازیگر نقش مرد را از آن خود نمود و ... جیمی فاکس به شهرت جهانی رسید .
در سال 2005، بعد از گذشت 11 سال از انتشار اولین اثر، دومین آلبوم موسیقی خود با عنوان Unpredictable را منتشر کرد. این آلبوم به فروش بیش از 2میلیون نسخه در آمریکا دست یافت و توانست در هر دو چارت آمریکا و کانادا رتبه‌ی 1 را تصاحب کند. همچنین کسب جایزه بهترین هنرمند مرد سال 2006 در جشنواره میوزیک اواردز آمریکا و بهترین آلبوم R&B در جشنواره Soul Train سال 2007 از جمله موفقیتهای این آلبوم می باشد.
هفته‌ی گذشته سومین آلبوم جیمی فاکس با عنوان Intuition منتشر شد. این آلبوم که در سالهای 2007 و 2008 تهیه شده است، هنرمندان گوناگونی را به‌عنوان خواننده و تهیه کننده در خود جای داده است. حضور افرادی نظیر تیمبالند (Timbaland)، کاینی وست (Kayne West)، بیبی فیس (Babyface) و شان گرت (Sean Garett) در کنار شخص جیمی فاکس و 7 نفر دیگر به‌عنوان تهیه کننده، و همچنین همکاری هنرمندانی نظیر تی.آی (T.I)، لیل وین (Lil Wayne)، کیانی وست (Kayne West)، تی- پین (T-Pain)، نی- یو (Ne-Yo) و ... در اجرای این آلبوم تنوع خاصی را در ارائه یک اثر R&B و Hip-Hop ایجاد نموده است. جیمی فاکس در خصوص انتشار این آلبوم می گوید که پیام آن گفتگو بر سر «بینش مردانه» نسبت به نیاز و خواسته‌های جنس مخالف است. وی می گوید : «یک روز در اجرای برنامه رادیویی خود میزگردی با حضور چند خانم زیبا داشتم که در صحبت‌های‌شان به این نکته اشاره می‌کردند که مردان پولدار آن چیزی نیستند که آنها می‌خواهند و در عین حال مردان بی‌پول نیز آنها را جذب نمی‌کنند. و من آنجا فکر کردم که پس زن‌ها چه چیزی از یک مرد می‌خواهند؟. از همان‌جا ما ساخت داستان و آهنگ‌های این آلبوم را آغاز نمودیم».
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 دی 1387 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جیمی فاکس (Jamie Foxx) | موسیقی ما