برنامه یاد بعضی نفرات
 
sting
تازه‌های آگوست (August New Albums)
آلبوم‌هایی از استینگ٬ مایکل جکسون و تیلر سویفت...

موسیقی ما - جواد رهبر: دهمین آلبوم استودیویی استینگ با عنوان «Symphonicities» روز 13 ژوئیه منتشر شد. این آلبوم ضمیمهٔ‌ تور اخیر استینگ با همین نام است که او طی آن ترانه‌های قدیمی‌ و مشهور خود را با همراهی ارکستر رویال فیلارمونیک اجرا کرد. هدف از برگزاری و ضبط این آلبوم هم تعریفی دوباره و به سبک و سیاق قطعه‌های سمفونیک کلاسیک از آثار مشهور استینگ بوده است. البته آلبوم چندان پرفروش نبود و فقط در کشور لهستان توانست به شمارهٔ یک دست پیدا کند.

* ده آهنگ جدید و شنیده‌‌نشده از مایکل جکسون در قالب آلبومی در ماه نوامبر منتشر خواهد شد. خبرها حاکی از این است که درایوهای کامپیوتر شخصی جکسون در زمان مرگ‌ او پر از موسیقی‌ و ترانه‌های منتشرنشده بوده٬ که بیشتر آن‌ها در دههٔ هشتاد و روزگاران اوج او نوشته و ضبط شده‌اند. فرانک دی‌لئو٬ مدیر برنامه‌های مایکل جکسون٬ می‌گوید که بیش از 100 ترانه‌ٔ کامل و پخش‌نشده از مایکل جکسون باقی مانده٬ که در بین آن‌ها ترانه‌های مشترکی با ایکان٬ ویلیام و نی‌-یو هم وجود دارد. به گفتهٔ او تعدادی از ترانه‌های این آلبوم تازه در زمان ضبط آلبوم «بد» ضبط شده‌اند اما بعد از آن آلبوم حذف شده‌اند و تا به امروز دیگر هیچ‌وقت منتشر نشده‌اند. تامی موتولا٬ مدیر سابق سونی میوزیک٬ سال پیش گفته بود که مایکل در زمان ضبط هر آلبوم حدود 20 تا 30 ترانه آماده و ضبط می‌کرد که در نهایت تعداد کمی از آن‌ها به بازار عرضه می‌شدند اما هر یک از آن‌ها قابلیت شماره‌ٔ یک شدن را داشتند.

* برایان جانسون٬ مرد اول گروه «AC/DC»٬ می‌‌گوید که گروه راک افسانه‌ای استرالیایی به زودی آلبوم تازه‌ای به بازار خواهند داد. این آلبوم از اجراهای زندهٔ اخیر گروه تشکیل شده ٬ که ظرف دو سال گذشته سرگرم برگزاری کنسرت برای تبلیغ آلبوم «یخ سیاه/Black Ice» بوده‌اند و حدود پنج میلیون نفر در برنامه‌های آن‌ها حضور داشته‌اند. شنیده‌ها حاکی از این است که قطعه‌های آلبوم بیشتر از یکی از اجراهای زندهٔ گروه در بوئنوس آیرسِ آرژانتین در دسامبر 2009 انتخاب خواهد شد. این گروه از سال 1997 به این طرف تا به حال آلبوم سرتاسر اجرای زنده‌‌ای به بازار نداده‌اند.

* سومین آلبوم تیلر سویفت با عنوان «Speak Now» روز 25 اکتبر در سرتاسر جهان منتشر خواهد شد. سویفت درباره فاصلهٔ دو ساله‌ٔ این آلبوم با کار قبلی‌اش به نام «بی‌باک» (Fearless) گفته: «باید به خودت کمی زمان بدهی تا کمی زندگی کنی و ایده‌هایی برای نوشتن ترانه‌های جدید پیدا کنی.» آلبوم 14 ترانه خواهد داشت و تمامی آن‌ها را خود سویفت نوشته است. او دربارهٔ نام آلبوم تازه‌اش «حالا حرف بزن» گفته که این عنوان مضمون اصلی آلبوم است و هر ترانهٔ آن یک اعتراف در حضور فردی متفاوت است. اولین سینگل آلبوم هم با نام «مالِ من» (Mine) روز 16 آگوست به بازار آمد. سویفت بعد از انتشار آلبوم تور جهان برگزار خواهد کرد.

* گروه اسکاتلندی «فرانتس فردیناند» سرگرم آماده سازی آلبوم تازه‌ای است. آلکس کاپرانوس٬ خواننده و گیتاریست گروه٬ به بی‌بی‌سی گفت که سرگرم نوشتن ترانه‌های تازه‌ای است اما دلش نمی‌خواهد توضیحات زیادی در اختیار هواداران گروه قرار دهد٬ چون در آن صورت امکان دارد که بُعد شگفت‌انگیز ماجرا را از بین ببرد. این گروه آلبوم موفق «امشب/Tonight» را در ژانویهٔ 2009 به بازار دادند.

جدول فروش آلبوم‌ها در آمریکای شمالی

بلاخره پس از پنج هفته فرمانروایی مطلق آلبوم تازهٔ امینم بر جدول آلبوم‌های آمریکای شمالی٬ آلبوم «بهبودی/Recovery» توسط آلبوم «کابوس/Nightmare»٬ کار تازهٔ گروه راک آمریکایی «Avenged Sevenfold» به زیر کشیده شد. ریک راس هم با آلبوم تازه‌واردش٬ «Teflon Don»‌ در رده‌های بالای جدول جا خشک کرد و دریک هم هم‌چنان با آلبوم «بعدا از من تشکر کن» (Thank Me Later) در رده‌های میانی تاپ تن ماندگار شد. شرل کرو هم با آلبوم «صد مایل دور از ممفیس» وارد تاپ تن شد.

در این میان٬ لیدی گاگا٬ جاستین بیبر٬ آشر٬ بلک آید پیز و لیدی اَنتِبلوم از جمله نام‌های ماندگار جدول هستند٬ که آلبوم‌هایشان هم‌چنان به فروش نجومی خود ادامه می‌دهند. یکی دیگر از آلبوم‌های موفق چند ماه گذشته هم آلبوم «The Foundation» از گروه زک براون بند بود٬ که هنوز هم فروش قابل توجهی دارد. اما در میان این همه آلبوم موفق٬ آلبوم تازهٔ انریکه ایگلسیاس با نام «Euphoria» آن طور که شاید و نفروخت و تیرهای خوانندهٔ جوان برای تبدیل شدن به پرفروشترین خواننده‌ٔ بازار تابستان حسابی به سنگ خورد.

تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم‌هایی از استینگ٬ مایکل جکسون و تیلر سویفت... | موسیقی ما