برنامه یاد بعضی نفرات
 
linkin park
تازه‌های سپتامبر (Sept. New Albums)
آلبوم‌هایی از لینكین پارك، باب دیلن و فیل كالینز...

موسیقی ما - جواد رهبر: چهارمین آلبوم استودیویی گروه راک آمریکایی لینکین پارک روز 14 سپتامبر به بازار آمد. مایک شینودا – یکی از خوانندگان گروه - و ریک روبین تهیه‌کنندگان این آلبوم با عنوان «هزاران خورشید» (A Thousand Suns) هستند٬ که آلبوم قبلی گروه به نام «دقایقی تا نیمه‌شب» (2007) را هم تهیه کرده بودند. آلبوم تازه 15 ترانه دارد و مدت آن حدود 48 دقیقه است. ابتکاری که گروه در کار آماده‌سازی این آلبوم به خرج دادند این بود که دموی ترانه «کاتالیزور» (The Catalyst) را از چند ماه قبل روی سایت رسمی‌شان قرار دادند و از هواداران خواستند که آن را ریمیکس و ضبط کرده و برایشان بفرستند تا جایزه بگیرند. برنده مسابقه از لهستان بود و قطعه ساخته شده در آلبوم قرار داده شده است. 

» چهل و هفت دموی ضبط شده از باب دیلن در بین سال‌های 1962 تا 1964 به صورت یک آلبوم به بازار خواهد آمد. این مجموعه با نام «دموهای ویت‌مارک» قرار است در روز 19 اکتبر همراه با میکس تازه‌ای از هشت آلبوم اولیه دیلن توسط کلمبیا رکوردز منتشر شود. در این مجموعه اجراهای اولیهٔ ترانه‌های کلاسیک دیلن٬ که با همراهی نوای گیتار٬ ساز دهنی و پیانو ضبط شده‌اند٬ گنجانده می‌شود. تمامی این ترانه‌ها زمانی ضبط شده‌اند٬ که دیلن هنوز 24 ساله هم نشده بود.

» آلبوم سولوی تازه‌ای از اریک کلاپتون منتشر می‌شود. کلاپتون از پنج سال پیش به این طرف آلبوم سولوی جدیدی به بازار نداده است. این بار کلاپتون با همکاری شرل کرو نوزدهمین آلبوم استودیویی خودش را ضبط کرده است. کلاپتون درباره آلبوم گفته است که «مجموعه‌ای متفاوت از ترانه‌هایی است که ساخت و ضبط آنها اصلا در برنامه‌ام نبود.»

» هشتمین آلبوم استودیویی فیل کالینز که به تازگی منتشر شده٬ اسم بامسمایی دارد؛ «بازگشتن» (Going Back). کالینز کهنه‌کار و خواننده گروه «جنسیس» هشت سالی می‌شود که آلبوم سولوی تازه‌ای به بازار نداده و بیشتر سرگرم اجرای کنسرت و تنظیم آلبو‌م‌های موسیقی متن فیلم و مجموعه‌های مختلف بوده است. آلبوم تازه او شامل اجراهای دوباره از کلاسیک‌های موسیقی سول دهه‌ٔ 60 است. کالینز می‌گوید که هدف او از بازخوانی این ترانه‌های کلاسیک این نبوده که بُعد تازه‌ای به آنها ببخشد بلکه دلش می‌خواسته این ترانه با همان حال و هوای قدیمی ضبط شوند و بیشتر ترانه‌ای قدیمی به حساب بیایند تا ترانه‌ای جدید. کالینز پیش از این اعلام کرده بود که دیگر باید خود را بازنشسته کند و حتی تور خداحافظی هم برگزار کرد٬ اما به نظر می‌رسد که پشیمان شده و قصد دارد هم‌چنان در دنیای موسیقی فعال باقی بماند.

» اینترپل٬ گروه راک آمریکایی٬ چهارمین آلبوم استودیویی خود هم‌نام با گروه یعنی اینترپل را به بازار داد. آلبوم در استودیوهای الکتریک لیدی در گرین‌ویچ ویلج ضبط شده است. آلبوم تازه گروه 10 ترانه اصلی و 2 ترانه مجزا از بقیه آلبوم دارد. این آلبوم آخرین همکاری رسمی گروه با کارلوس دنجلر٬ بیسیست گروه٬ است که کمی بعد از پایان کار آلبوم گروه را ترک کرد.

جدول فروش آلبوم‌ها در آمریكای شمالی

موفق‌ترین آلبوم ماه گذشته باز هم آلبوم «بهبودی/Recovery» از رَپر آمریکایی امینم بود که با وجود گذشت دو و ماه نیم از انتشار آن هم‌چنان در دو سه ردهٔ بالای جدول مستحکم ایستادگی کرده است. آلبوم تازه کیتی پری هم در هفته اول انتشار موفق شد به رتبه‌ٔ یک جدول دست پیدا کند. «رویای نوجوانی» به جز آمریکای شمالی در انگلستان هم فروش خوبی داشت. آلبوم «Back To Me» از فانتزیا هم کار فروشش را خوب شروع کرد. آشر هم با آلبوم «علیه» (Versus EP) فروش خوبی را در هفته‌های اول به بازار آمدن کارش تجربه کرد. آلبوم‌های دریک و ریک راس هم به مرور از فهرست ده آلبوم برتر خارج شدند اما جاستین بیبرِ نوجوان مثل اینکه خیال ندارد حالا حالاها از فهرست ده آلبوم پرفروش بیرون برود. آلبوم او با نام «My World 2.0» نزدیک به بیست و پنج هفته‌ای می‌شود که جزو پرفروشترین آلبوم‌های آمریکای شمالی‌ست. فعلا که دنیا به کام اوست٬ چون تازگی‌ها گفته بود که می‌خواهد خاطراتش را منتشر کند. حتما حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد که در نوجوانی به فکر چاپ خاطراتش افتاده است!

تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم‌هایی از لینكین پارك، باب دیلن و فیل كالینز... | موسیقی ما