برنامه یاد بعضی نفرات
 
 «نزدیک‌تر از دور» در بهمن ماه منتشر مي شود
با همکاری مهرزاد اصفهانپور و شروین مهاجر؛
«نزدیک‌تر از دور» در بهمن ماه منتشر می‌شود
موسیقی ما- آلبوم موسیقی «نزدیک‌تر از دور» با همکاری مهرزاد اعظمی کیا و شروین مهاجر که از مدت‌ها پیش پروسه ساخت خود را طی می‌کرد، وارد مرحله انتشار شد. مهرزاد اعظمی کیا؛ نوازنده کمانچه با اعلام این خبر به موسیقی ما گفت: بالاخره پس از مدت‌ها انتظار توانستیم آلبوم «نزدیک‌تر از دور» را آماده انتشار در بازار کنیم و قرار است در بهمن ماه این آلبوم به دست مخاطبان موسیقی سنتی برسد.

این نوازنده جوان در ادامه گفت: «نزدیک‌تر از دور» آلبومی است که در آن قطعاتی اجرا می‌شود که با نگاهی چند بعدی بر روی ساز کمانچه ساخته و پرداخته شده‌اند. چرا که همیشه بر این بوده‌ام که نگاه تک بعدی ه این ساز نداشته باشم و در واقع می‌توان گفت قطعات این آلبوم محصول چنین نگاهی است.

وی همچنین گفت: «نزدیک‌تر از دور» شامل ۱۰ قطعه موسیقی است که در اجرای آن‌ها محوریت با کمانچه و توانایی‌های آن است. من این‌ها را به زبان ساده خود بیان کرده‌ام. قطعه اول این آلبوم برای کوارتت زهی ایرانی نوشته شده که تجارب شخصی من درآهنگسازی وتنظیم است. این تجارب را مدیون آهنگسازان جوان و مطرح کشور می‌دانم.

اعظمی کیا با تاکید بر اینکه قطعات این آلبوم قطعات آوازی را نیز شامل می‌شود که این بخش حاصل یکی دوسال تمرکزمن برروی سازاستادعلی اصغربهاری واستاد اردشیرکامکاراست که اتفاقا یکی از قطعات را نیز به یاد استاد علی اصغر بهاری اجرا کرده‌ام. ضمن اینکه سعی‌ام بر این بوده به استادانی همچون مونس شریف اف، هابیل علی اف و همچنین کمانچه آذربایجان توجه خاصی داشته‌ام و باتمرکزدقیق بر روی حالات ترکی به بیان این شیوه کمانچه نوازی بپردازم.

وی از شروین مهاجربه عنوان استاد خود یاد کرد و در این باره اظهار داشت: همراه با استادم جناب شروین مهاجر یک قطعه تریو برای کمانچه و تنبک اجرا کرده‌ام. ناگفته نماند که این آلبوم پایان کار من نیست و هنوز حرفهای بسیاری دارم که باید در قالب آلبوم بزنم. امیدوارم فرصت‌های خوب را از دست ندهم.

این نوازنده همچنین افزود: نوازندگان این آلبوم استاد شروین مهاجر (کمانچه)، محمدجعفر قاضی عسگر (تمبک و دایره)، حسین قربانی (دف، دهل، تمبک)، نیل یوسف شریداوی (دف، دهل، دایره) هستند و خودم نیز نوازندگی کمانچه و کمانچه آلتو را به عهده دارم.

اعظمی کیا در پایان درباره زمان انتشار آلبوم خود گفت: انتشار آلبوم «نزدیک‌تر از دور» که قرار بود در اواخر تابستان منتشر شود، به بهمن ماه موکول شد و قرار بر این شد تا پایان این ماه روانه بازار موسیقی شود. نشر آن را موسسه ماهور (انتشارات کارگاه موسیقی) به عهده دارد.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 بهمن 1392 - 23:15

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «نزدیک‌تر از دور» در بهمن ماه منتشر می‌شود | موسیقی ما