برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست خبری کارگاه های «پروگرسیو درامینگ» اندی روده برگزار شد
اندی روده: باید منتظر اتفاقات امیدوار کننده‌ای در موسیقی ایران باشیم
موسیقی ما - نشست خبری کارگاه های آموزشی درامز تحت نظر «اندی روده» روز سه شنبه 2ام تیر ماه سال جاری، در استودیو سرنا برگزار شد. در این نشست «سعید خوزنی»، «اندی روده»، «سینا نجفلو»، «علیرضا طباطبایی» و «علیرضا ایران نژاد» حضور داشتند که جلسه با صحبت های ایران نژاد (مسئول روابط عمومی سرنا) آغاز شد.

وی ضمن خوشامد گویی به حاضرین، از برنامه های تازه سرنا خبر داد که طی آن از این پس ارتباط با رسانه ها جدی تر و نشست های خبری مرتبط ادامه دار و با فاصله های زمانی کمتر برگزار می شوند.

سعید خوزنی (مدیریت مجموعه سرنا) در ادامه، به صحبت در خصوص فعالیت های سرنا پرداخت و گفت: «اکنون در هر رشته ای مجوز های لازم را گرفته ایم و در این مسیر به نحوی حرکت می کنیم که ایرادی به دوستان هنرمند گرفته نشود و بتواینم اخبار و فعالیت هایمان را به خوبی منعکس کنیم. ما هر گونه امکانات از آموزش تا اجرا را در این مجموعه فراهم کرده ایم به طوری که این روزها مانند یک فرهنگسرای کوچک کار می کنیم. در حال حاضر نیز بسیاری از آموزشگاه های موسیقی در حال فعالیت می باشند که متاسفانه بسیاری از آن های از سطح پایینی برخوردارند، اما ما برای بالاتر بردن سطح آموزشی می توانیم در کنار آموزشگاه هایی که این امکان را ندارند به تدریس رشته های متنوع دیگر بپردازیم و با بستر کافی موجود در سرنا منتظر مشارکت دیگر آموزشگا های موسیقی هستیم.»

وی همچنین بخش عمده حضور نوازندگانی همچون «اندی روده» را از ارتباطات علیرضا طباطبایی (نوازنده و مدیر انجمن درامز ایران) عنوان کرد.

سپس «علیرضا طباطبایی» صحبت هایش را درخصوص سیستم آموزشی درامز آغاز کرد و گفت: «تا امروز بخش اصلی تدریس درامز به صورت تجربی دنبال می شده به طوری که تنها الگو ها را به هنرجو می دهند، اما طبق شیوه نوین باید قواعد کار را به هنرجو آموزش داد تا بتوان به شکل گیری خلاقیت آنها نیز کمک کرد و در این راستا هنرجو ها بتوانند آینده ای به مراتب بهتر از اساتید خود داشته باشند.

اکنون نیز با حمایت شرکت سرنا، اولین مدرسه سرنا را راه اندازی کرده ایم و امید داریم در آینده ای نزدیک به آموزش هنرجویان غیر فارسی زبان نیز بپردازیم.»

در ادامه و در پاسخ به سوالات خبرنگاران، اندی روده از فعالیت در ایران ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: «امکانات حاضر در سرنا در سطح بالایی قرار دارد و در کنار ذوق و استعدادهای خوب نوازنده های ایران، توانسته ام ارتباط خوبی با آنها برقرار کنم. ذوق و قریحه بالای هنرجویان قابل تحسین است و از نظر من با ترکیب این استعداد و موسیقی سنتی ایران باید منتظر اتفاقات امیدوار کننده ای در موسیقی ایران باشیم.»

وی همچنین به علاقه اش به حضور در ایران اشاره کرد و گفت: «پیش از این نیز یک بار به ایران سفر داشته ام که باعث آشنایی من با نوازنده های ایرانی شد. من با وجود تبلیغات منفی رسانه ها علیه ایران مثل دیگر اروپایی ها فکر نمی کنم همیشه دوست داشته ام فراتر از رسانه ها فکر کنم.»

همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه سرنا درخصوص تعمیر سازهای ارکستر سمفونیک، خوزنی به خبرنگاران گفت: «به دعوت ما از شرکت یاماها، نماینده های آنها برای بازدید به ایران آمدند که در ابتدا با دیدن وضعیت سازهای ارکستر متعجب شدند و طی آن قرار رسیدگی و تعمیر این سازها گذاشته شد. ما نیز پیشنهاداتی برای تعمیر و خریدن سازهای جدید داشتیم اما از سوی مسئولین ارکستر تا امروز جوابی به ما داده نشد است. قصد ما از این کار تجاری نیست و تنها به کمک ارکستر سمفونیک فکر کرده ایم زیرا با بهتر شدن فضا و استفاده از سازهای مناسب در اصل به نوازنده های خود احترام می گذاریم.»

در انتها نیز طباطبایی با توضیح برنامه های آتی سرنا از برگزاری کارگاه های طولانی کدت در تهران و شهرستان ها خبر داد و همچنین برای حضور نوازندگان بزرگ درامز تا آبان ماه امسال نیز ابراز امیدواری کرد.

شایان ذکر است اختتامیه کارگاه های «پروگرسیو درامینگ» اندی روده در همین روز برگزار شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 تیر 1394 - 13:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اندی روده: باید منتظر اتفاقات امیدوار کننده‌ای در موسیقی ایران باشیم | موسیقی ما