برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبومی برای آنکه شنونده از ثقالت کلام رنجیده نشود
ستار هشیاری‌پور دو اثر آماده‌ انتشار دارد
موسیقی ما - «ستار هُشیاری پور» دو آلبوم «از کوچ تا رهایی» به خوانندگی «وحید تاج» و «دشت عاشقی» - اثری ارکسترال با خوانندگی احمد کامیار- را آماده‌ی انتشار دارد. او خود علاوه بر آهنگسازی، کلام این دو اثر را گفته است.

«از کوچ تا رهائی» به خوانندگی وحید تاج و همراهی گروه «همنوازان افق» است و «دشت عاشقی» اثری ارکسترال است. «هشیاری‌پور» در این باره این دو اثر می‌گوید:‌«در روزگاری که ترانه‌سرائی تقریبا جائی ندارد و ذوق شعرا از ادبیات کلاسیک فرسنگ‌ها فاصله گرفته، سعی کردم تا ترانه‌های آلبوم را خودم بگویم تا شاید حس شنونده بیشتر  برانگیخته شود؛ چون بر این اعتقاد هستم که کلام و موسیقی زایده‌ی یک دل هستند.»

«از کوچ تا رهائی» دارای یک قطعه‌ی بی کلام وانتزاعی است و بعد از آن موسیقی در موومان‌های مختلف مراحل کوچ ، ترس از سفر و غیره را بیان می‌کند. در این میان ترانه‌ی «شب جدائی» به‌یاد استاد مجید وفادار براساس گام‌های کلیسا و فواصل گمگشته در دشتی ساخته شده است. تصنیفی از حافظ نیز براساس الحان دوره تیموری ساخته شده است؛ سازبندی این آلبوم خاص است و سونالیته‌ی ارکستر سنتی صدا می‌دهد. ترانه‌های این اثر هم محاوره‌ای و هم کلاسیک؛ به گونه‌ای که شنونده از ثقالت کلام رنجیده نشود.

از جمله آثار «هشیاری پور» می‌توان  به آلبوم  «سرآغاز» اشاره کرد. این اثر دو نوازی ستار هوشیاری پور و آرش فرهنگ فر است. این اثر، حاصل همکاری ستار هوشیاری پور و آرش فرهنگ فر است و در آن، ستار هوشیاری پور، تار و آرش فرهنگ فر، تمبک نواخته است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اسفند 1394 - 15:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ستار هشیاری‌پور دو اثر آماده‌ انتشار دارد | موسیقی ما