برنامه یاد بعضی نفرات
 
جشن امضای آلبوم «جایی برای همیشه» از گروه آلترناتیو «سه نقطه» برگزار شد:
نمی‌خواستیم موسیقی راک کلیشه‌ای تولید کنیم
موسیقی ما - عصر روز پنجشنبه 31 تیرماه، گروه آلترناتیو «سه نقطه» اولین آلبوم خود را با عنوان «جایی برای همیشه» در مرکز موسیقی بتهون و با حضور تعدادی از هنرمندان رونمایی و منتشر کرد.

به گزارش «موسیقی ما»، کیان شمس، آهنگساز گروه «سه نقطه» درباره روند تولید این آلبوم گفت: «ما سال ٩٣ شروع به ضبط آلبوم «جايى براى هميشه» كرديم كه در شاخه آلترناتيو راک قرار می‌گيرد. ما سعى کردیم از صداهاى جديد براى فضاسازى‌ها استفاده كنيم، سعى كرده‌ايم آوا‌ها و ملودى‌هاى غربى و شرقى را با صداهاى الكترونيک ادغام كنيم و از ملودى وكال‌هاى جديدترى استفاده كنيم.»

این روزها گروه‌های زیادی تحت عنوان راک فعالیت می‌کنند و برخلاف گذشته سیر صعودی در دریافت مجوز دارند. اما شمس معتقد است این آلبوم فضای متفاوتی دارد و تلاش کرده‌اند این تفاوت در فضای آلبوم کاملا محسوس باشد، برای همین می گوید: «نمی‌خواستيم راک كليشه‌ای تولید کنیم. براى همين در قسمت‌هاى تک‌نوازى از صداهاى هميشگى استفاده نكرديم، در بعضى از آهنگ‌ها به فضاسازى، نسبت به وكال و تكنيک‌هاى نوازندگى  فردى ارجعيت داديم و در واقع سعى كرديم احساس و هارمونى آهنگ را فداى به نمايش گذاشتن تكنيک‌ها و تک‌نوازى‌ها نكنيم. به اشعار و كلامى پرداختيم كه شايد كمتر به آنها پرداخته شده است و سعى كرديم امضاى خودمان را داشته باشيم يا در واقع همه افراد سعى كرديم سبک خاص خود را داشته باشيم؛ چه خواننده و چه نوازنده‌ها ولى در عين حال به فكر ايجاد هارمونى در اين ميان باشيم. شايد همين دليل باعث ايجاد يک فضاى منحصر به‌فرد شده باشد.»

او درباره سبک آلترناتیو اینگونه توضیح داد: «آلترناتيو به معناى «جايگزين» است و آلترناتيو راک، شاخه‌اى از راک است كه در دهه ٨٠ ميلادى با تأثير از punk rock شكل گرفت و در دهه ٩٠ كاملاً شناخته شد و جايگزين راک كلاسيكى شد كه آن دوران در جامعه جريان داشت. اين سبک كه از موسيقيِ مستقل (indie music) بيرون اومده، توسط گروه‌هايى شكل گرفت كه نمی‌خواستند با label معروف قرارداد ببندند و قصدشان تغيير در موسیقی راک بود كه استفاده از صداهاى hardcore و گاهى استفاده از سازهاى مختلف از جمله سازهاى بادى از جمله  آن تغييرات هستند.»

شمس با اشاره به اینکه هم اکنون مشغول ضبط دومین آلبوم گروه هستند، از کنسرت آینده گروه «سه نقطه» در فرهنگسرای نیاوران خبرداد و گفت: «این کنسرت قرار است 29 شهریور در فرهنگسرای نیاوران برگزار شود. امیدوارم روزی برسد که موسیقی گروه ما، نه تنها توسط موسیقی بازها بلکه توسط مردم عادی هم شنیده شود.»

آلبوم «جایی برای همیشه» شامل 10 قطعه موسیقی با عناوینی چون «تو»، «دیوار»، «صورت‌های سرد»، «دور شو»، «جایی برای همیشه»، «همسایه من»، «جاذبه»، «پژواک» و «دوباره» است و کلام این آلبوم با فکر و رای  اعضای گروه به صورت خرد جمعی انتخاب شده است.

گروه موسیقی راک  «سه‌نقطه» در سال 1391 با حضور کیان شمس و آرش رستمی بنیان نهاده شد و در سال 1392 با اضافه شدن هنرمندانی چون سروش اعتصامی، عطا تاسه و آریا ضمیری، پنجره جدیدی رو به آینده فعالیت‌های خود گشود. اعضای این گروه را آرش رستمی (خواننده)، کیان شمس (گیتار الکتریک)، سروش اعتصامی (گیتار الکتریک)، عطا تاسه (گیتارباس) و آریا ضمیری (درامز) تشکیل می‌دهند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1395 - 16:44

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نمی‌خواستیم موسیقی راک کلیشه‌ای تولید کنیم | موسیقی ما