برنامه یاد بعضی نفرات
 
«کاهگل»، متفاوت‌ترین اثر یکی از سردمداران موسیقی جز منتشر و رونمایی شد
حمزه یگانه: این آلبوم ایرانی‌ترین اثر من تا به امروز بوده است
موسیقی ما - روز جمعه 22 مردادماه، حمزه یگانه جدیدترین اثر خود را که با همراهی ماهان میرعرب و کاوه سروریان شکل گرفته، در شهر کتاب ابن سینا رونمایی کرد.

به گزارش «موسیقی ما»، در آلبوم «کاهگل» که متفاوت‌ترین اثر این هنرمند است از ریتم‌های لنگ بر مبنای موسیقی ایرانی استفاده شده است و حمزه یگانه که یکی از سردمداران موسیقی جز در ایران محسوب می‌شود، معتقد است که این آلبوم ایرانی‌ترین اثر او تا به این لحظه بوده است.

حمزه یگانه درباره این آلبوم که حاصل همکاری‌اش با دو تن از صمیمی‌ترین دوستانش (ماهان میرعرب و کاوه سروریان) در وین است می‌گوید: «من در این آلبوم برخلاف آلبوم قبل (آواره) در پی آزمودن و جستجو در سبک‌های مختلف نبودم بلکه بیشتر جریان آهنگسازی را بر اساس ذهن ناخودآگاه خود پیش بردم به طوریکه همه چیز در لحظه رخ می‌داد و در انتها با قدرت و خلاقیت نوازندگی ماهان و کاوه رنگ می‌گرفت.»

او درباره نحوه شکل‌گیری این سازبندی و استفاده از سازهای ایرانی می‌گوید: «در ابتدا می‌خواستم از ارکستری بزرگ با مجموعه کاملی از سازهای ایرانی استفاده کنم که به دلیل عدم امکانات ناممکن بود. بعد از ساخت اولین آهنگ به این فرم از سازبندی یعنی کوارتت پیانو، نی، گیتار و تمبک علاقه‌مند شدم، به خصوص که به توانایی بی‌مانند کاوه سروریان در نواختن چند ساز ایرانی هم واقف بودم. اصولاً این آهنگ‌ها توصیف‌گر شرایط و فضاهایی هستند که در آن قرار داشتم؛ مثلا آهنگ «بیقوله» زمانی ساخته شد که به اتفاق امین طاهری در یک خوابگاه 20 متری در وین اقامت داشتم یا آهنگ «جنگل در مه» که برایم یادآور جنگل‌های کوهستان شمال ایران است.»

در این مراسم، حمزه یگانه به همراه ماهان میرعرب، ابراهیم علوی و آیدین شفایی قطعاتی از این آلبوم را اجرا کردند و ماهان میرعرب درباره آلبوم «کاهگل» گفت: «این آلبوم، 4 سال پیش که در وین بودیم ضبط شد و در ادامه کاوه سروریان نیز به ما اضافه شد. البته در قطعه «مهبادی» که بر اساس ملودی از حسین حمیدی ساته شده، دارا دارایی به عنوان نوازنده گیتارباس ما را همراهی کرده است. امیدوارم که نتیجه کار را دوست داشته باشد و آلبوم راضی کننده‌ای باشد.»

آلبوم «کاهگل» که توسط موسسه فرهنگی - هنری باغ شیرین منتشر شده، شامل 9 قطعه با نام‌های «نوایی»، «کاهگل»، «بیقوله»، «کنار رودخانه»، «جنگل در مه»، «واریاسیون دشتی»، «فضای آرشید»، «میستیک راستیک» و «مهابادی» است که حمزه یگانه برای ساخت آنها از سازهای تنبک، نی، دایره و دوزله به نوازندگی کاوه سروریان، گیتار فرتلس و گیتار جز با نوازندگی ماهان میرعرب استفاده کرده و خودش هم علاوه بر آهنگسازی و تنظیم، نواختن پیانو را برعهده داشته است.

در ادامه عکس‌های «رضا تبریزیان‌پور» از این مراسم را مشاهده کنید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مرداد 1395 - 15:44

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حمزه یگانه: این آلبوم ایرانی‌ترین اثر من تا به امروز بوده است | موسیقی ما