برنامه یاد بعضی نفرات
 
سومین برنامه «هزار و یک شب مهر هنر» برگزار شد
اجرای اساتید موسیقی شمال خراسان در نیاوران
موسیقی ما - سومین شب از سلسله برنامه‌های پژوهشی «هزار و یک شب مهر هنر» با همکاری موسسه موسیقی پارسین، فرهنگسرای نیاوران و انجمن موسیقی خراسان شمالی، 12 تیر 1396 در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
 
در این کنسرت پژوهشی، هنرمندان برجسته شمال خراسان به اجرای موسیقی پرداختند و علاوه بر آن درباره‌ی کلیات موسیقی شمال خراسان و تحلیل قطعات اجرایی توسط هنرمندان صحبت کردند.
 
سهراب محمدى، عيسى قلى‌پور، روشن گل‌افروز، جمشيد ولى‌نژاد، برات عصمتى، رضا راشد و رضا محمدى نوازندگانی بودند که در این برنامه «دوتار» نواختند و آنه مراد رستگارى «دوتار تركمنى» نواخت.
 
فرهاد باغچقى و هادى باغچقى با سازهای قوشمه و دايره، همچنین على خوشنواز و كامبيز خوشنواز با سازهای كمانچه و دهل هنرنمایی کردند.
 
بخش پایانی این برنامه به تقدیر از اساتید و اهالی موسیقی اختصاص داشت و برگزارکنندگان برنامه با اهدای لوح تقدیر از زحمات این افراد قدردانی کردند.
 
در این بخش حمیدرضا دیبازر، احسان ذبیحی‌فر، امیرحسین رئوفی و خانم مژگان چاهيان (از دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران) تقدیر شدند. همچنین سایت خبری-تحلیلی «موسیقی ما» مورد تقدیر قرار گرفت و از «سعید عبداللهی» دبیر سرویس فیلم و عکس سایت «موسیقی ما» و عکاس حرفه‌ای خبری حوزه موسیقی نیز با اهدای لوحی تقدیر شد.
 
این پروژه فرهنگی هنری که به منظور ایجاد یک پویش اجتماعی و فرهنگی تحت نظارت موسسه موسیقی پارسین با مدیریت «رضا نادری»، برای حمایت از موسیقی نواحی شکل گرفته، مجموعه برنامه‌هایی را طی چندین شب در خراسان شمالی با حضور تعدادی از هنرمندان اجرا کرده است.
 
ساماندهی وجوهات آموزشی و پژوهشی در این حوزه، تحلیل موسیقی با هدف بازشناسی نواهای بومی در ساختارهای قومی و ضرورت تسریع در بسترسازی مناسب برای حفظ این میراث، در رأس کار این پروژه در ارتباط با محیط آکادمیک موسیقی قرار دارد و آغازکننده تداوم همکاری هنرمندان موسیقی نواحی با دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و ثبت و تحلیل علمی موسیقی آن‌ها است. هم‌چنین به جهت ساماندهی به وضعیت نامساعد سلامتی و معیشتی تعدادی از این هنرمندان، این برنامه به صورت همت عالی با عنایت به این که کلیه منافع مالی آن به نفع هنرمندان باشد، برگزار شد.
 
«رضا نادری» مدیر عامل موسسه موسیقی پارسین درباره این برنامه به «موسیقی ما» گفت: «موسسه موسیقى پارسین با رویکرد حمایت از موسیقى مقامى، مجموعه برنامه‌هایى را  تحت عنوان «هزار و یک شب مهرِ هنر» پایه‌گذارى نموده تا از یک سو موسیقى مقامى به عنوان شاکله پر اهمیت هویت فرهنگى قرار گرفته و از سوى دیگر کلیه درآمدهاى آن متعلق به هنرمندان موسیقى مقامى به عنوان میراث‌داران آن قرار گیرد و تا زمانى که مشیت الهى رضایت دهد این هزار و یک شب برنامه تداوم داشته باشد.»
 
نادری درباره برنامه‌های پیشین گفت: «شب اول از مجموعه هزار و یک شب مهر هنر با پاس‌داشت جایگاه هنرى «آنه مراد رستگارى» استاد مسلم موسیقى ترکمن، برگزار شده بود و برنامه دوم این مجموعه با رویکرد علمى و پژوهشى با همکارى دانشگاه هنر تهران در دانشکده موسیقى این دانشگاه برگزار شد و مورد استقبال دانشجویان و اساتید دانشگاه قرار گرفت.»
 
نادری در پایان گفت: «امید است تا این اقدامات گام کوچکى در راستاى پاسداشت و اعتلاى فرهنگ و هنر سرزمینمان باشد. بر خود لازم مى‌دانيم تا از بزرگواران فرهنگ‌دوستى كه نسبت به حيات اين موسيقى دغدغه‌مند هستند و همواره با مساعدت و همكارى‌شان ما را همراهى مى‌كنند سپاسگزار بوده و قدردانشان باشيم: جناب آقاى فرزاد طالبى (مديركل محترم دفتر موسيقى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى)، جناب آقاى عباس سجادى (مشاور محترم معاونت هنرى وزارت ارشاد و مديريت فرهنگسراى نياوران)، جناب آقاى بهرام جمالى (مديرعامل محترم انجمن موسيقى ايران)، جناب آقاى حسين فرخنده (مديركل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامى خراسان شمالى)، جناب آقاى حميدرضا ديبازر (رياست محترم دانشكده موسيقى دانشگاه هنر تهران)، سركار خانم آمنه يوسف زاده (دكتراى اتنوموزيكولوژى و پژوهشگر و مولف)، سركار خانم مژگان چاهيان (پژوهشگر موسيقى مقامى)، جناب آقاى دكتر حميد نوايى (رياست محترم انجمن موسيقى خراسان شمالى)، جناب آقاى حسين توتونچيان (مدير عامل محترم موسسه ققنوس) و جناب آقاى سعيد عبداللهى.»
 
ميثم حاجى‌پور، پوريا زارعى، اليار اخوين، ميثم مهرنيا، جواد نادرى، محمد شكارى (عوامل اجرایی)، مسعود زمانى (گرافيست)
حسين حصارى (انجمن موسيقى خراسان شمالى)، حميد نوايى راهبر (مديرعامل انجمن موسيقى خراسان شمالى)، على قلى‌زاده (معاونت پرورشى و تربيت بدنى آموزش و پرورش بجنورد)، سعيد مه آور و مهدى پورخياط (كانون شهيد باهنر بجنورد)، عباس سجادى (مديريت فرهنگسراى نياوران)، اميد خاكباز (معاونت فرهنگسرا)، قازانچايى (امور گرافيكى فرهنگسرا)، حجت ا... حسنى (كارشناس موسيقى فرهنگسرا)، يلدا عباسى و محسن ميرزازاده (خواننده موسيقى مقامى)، محمدحسين توتونچيان (مديرعامل موسسه ققنوس) از جمله افرادی بودند که در برگزاری این برنامه همکاری کردند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396 - 18:04

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای اساتید موسیقی شمال خراسان در نیاوران | موسیقی ما