برنامه یاد بعضی نفرات
 
با کارگردانی «منوچهر عسگری‌نسب»
زندگی «ابوالحسن اقبال آذر» به نمایش در می‌آید
موسیقی ما - روایت «منوچهر عسگری‌نسب» از زندگی «ابوالحسن اقبال آذر»، خواننده پرآوازه دربار مشروطه با نام «اقبال آذر» چهارشنبه ۲۳ آبان ساعت ۲۱ از «گنجینه» شبکه مستند پخش می‌شود. این مستند ۳۰ دقیقه است و در سالِ مرگِ اقبال در صد و هفت‌سالگی، یعنی سال ۴۹ تکمیل شده است.

این فیلم، در سال‌های پایانی زندگیِ اقبال در دهه‌ چهل، توسط منوچهر عسگری نسب از مهم‌ترین کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌های ایران ساخته‌شده است؛ عسگری نسب عضو نسل اول مستندسازان تلویزیون در دهه‌ چهل بود و از او مستندهای جنگی برجسته‌ای نیز به یادگار مانده است.

مستندِ اقبال آذر، حاوی یک مصاحبه‌ طولانی با خواننده‌ کهنه‌کار است و مهم‌ترین چیزی که در این فیلم، توجه بیننده را جلب می‌کند شخصیت خاص اقبال و صدای بی‌نظیر اوست. اقبال که مدتی هم رئیس بلدیه‌ تبریز بوده است، خواننده‌ای است که خود را آوازه‌خوان نمی‌داند و دوست دارد بیشتر به خاطر مشاغل دولتی‌اش به یاد آورده شود.

برجسته‌ترین ویژگیِ اقبال حنجره‌ استثنایی‌اش است، او در ۱۰۰ سالگی هم هنوز بدون غلط می‌خواند و برای رسیدن به نت‌های بالاتر نیازی به فشار آوردن به حنجره‌اش نداشت. در بعضی متون، از او به‌عنوان پدرِ آواز ایرانی یاد کرده‌اند.

این مستند چهارشنبه ساعت ۲۱ از شبکه مستند روانه آنتن می‌شود و پنجشنبه ساعت ۹ بازپخش خواهد داشت.

«گنجینه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپر راد در شبکه مستند تولیدشده و غلامعلی افشاریه گفتار متن آن را بر عهده دارد، آرین مظفری نویسنده و مسعود سلطانی ارج تدوینگر این مجموعه هستند.
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آبان 1397 - 12:38

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود زندگی «ابوالحسن اقبال آذر» به نمایش در می‌آید | موسیقی ما