برنامه یاد بعضی نفرات
 
در یک سالگی مجموعه «شهر صدای پارسیان» عنوان شد
آیدین الفت: ادامه کار برای ما صدابرداران، جنونی بیش نیست
موسیقی ما - مراسم اولین سالگرد تأسیس استودیو «شهرصدای پارسیان» با حضور جمع زیادی از هنرمندان حوزه موسیقی و همچنین اجرای گروه پویا نیک‌پور رد این استودیو برگزار شد و آیدین الفت، مدیر این مجموعه به تشریح شرایط نامساعد حرفه صدابرداری آثار موسیقایی در ایران پرداخت.
 
آیدین الفت مدیر مجموعه «شهر صدای پارسیان» با قدردانی از حضور هنرمندان در مراسم گرامی‌داشت اولین سالروز تأسیس این استودیو گفت: «امروز که در خدمت شما عزیزان هستیم موفق شدیم در یک سالگی تأسیس مجموعه، ضبط ۱۲ آلبوم و یک هزار و ۲۰۰ قطعه موسیقایی را به اتمام برسانیم. البته در این یک سال به دلیل شرایط اقتصادی بیش از ۴ ماه کم کار بودیم اما همچنان تلاش کردیم تا به پشتوانه حمایت‌های شما هنرمندان فعال موسیقی به فعالیت‌هایمان ادامه دهیم و در این راه هم از اعتماد شما بسیار قدردانی می‌کنیم.»
 
الفت با اعلام این موضوع که بعد از نوسان شرایط اقتصادی کشور، اهالی موسیقی به ویژه افرادی که در حوزه صدابرداری و مدیریت استودیو فعالیت ‌می‌کنند در بحران بسیار بدی قرار گرفتند گفت: «آنقدر شدید بود که جمعی از ما تصمیم گرفتیم با برگزاری یک جلسه ویژه، شرایطی را فراهم کنیم که میزان اجاره بهای استودیوها افزایش یابد. البته که من چندی پیش حساب کرده بودم که اگر بخواهم به هزینه مصرف شده برای ساخت این مجموعه برگردم ۱۸ سال زمان نیاز است. به هر حال در جلسه‌ای که با دوستان گذاشتیم، این تصمیم به نتیجه نرسید و ما تصمیم گرفتیم با همین قیمت به کار خودمان ادامه دهیم. گرچه می‌دانیم هرچه از این به بعد بخواهیم به کارمان ادامه دهیم جنونی بیش نیست.»
 
  • * توجیه اقتصادی استودیوهای صدابرداری
این مهندس طراحی صدا در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «من امروز یک خبر بد برای اهالی موسیقی دارم. بدانید که این تجهیزات صدابرداری که ما در اختیار داریم تا ۱۰ سال دیگر قدیمی می‌شود و این یعنی زوال صدابرداری در ایران. به عبارتی اگر صنف فعال حوزه مدیریت استودیو و صدابرداری بخواهد با همین قیمت‌های مصوب فعلی اجاره استودیو به کار خود ادامه دهد، قطعاً با مشکلات عمده‌ای مواجه می‌شود که کار را واقعاً سخت می‌کند.. با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور سرمایه‌گذاری در استودیوهای حرفه‌ای و به روزرسانی تجهیزات آن، امری محال شده و اگر این وضعیت به همین روال ادامه داشته باشد، طی سال‌های آینده داشتن استودیویی با این امکانات نه تنها توجیه اقتصادی نخواهد داشت بلکه مشمول ضرر خواهد شد. اما ما در این فضای بد یک تصمیم خوب گرفتیم؛ این‌که ما با همین قیمت‌ها پشتیبان شما هستیم پس از شما می‌خواهیم با کار بیشتر پشتیبان ما باشید و تولیدات خود را زیاد کنید.»
 
در ادامه گفت: «مجموعه شهر صدای پارسیان همواره از هنرمندان حمایت کرده و با فراهم‌سازی محیطی حرفه‌ای سعی در تولید آثاری هرچه بهتر داشته است. از این‌رو از هنرمندان این عرصه خواست که با تولید آثار فاخر و ارزشمند پشت چنین استودیوهای حرفه‌ای بایستند، چراکه استودیوهای بزرگ و حرفه‌ای نیز با عدم افزایش قیمت‌های خود پشت آنها ایستاده‌اند.»
 
الفت در بخش پایانی صحبت‌های خود از حامی حقیقی، رامین مظاهری، ارد انزابی‌پور، امید نیک‌بین، رضا اسدپور و مهدی قدمی صدابرداران مجموعه شهرصدای پارسیان قدردانی و از رضا عسگرزاده، رضا صادقی و مهدی رمضانی صدابرداران مهمان این استودیو تشکر کرد. این در حالی است که قدردانی از علی جعفری‌پویان نوازنده شناخته شده موسیقی کشورمان به عنوان یکی از حامیان اصلی راه‌اندازی استودیو شهر صدای پارسیان به همراه موسسات حامی مجموعه بخش دیگری از مراسم را تشکیل می‌داد.
 
در پایان مراسم نیز که با اجرای کیومرث مرادی کارگردان تئاتر و مدیر انسیتو تخصصی دراماتیک ایران برگزار شد، گروه پویا نیکپور با همراهی همایون نصیری، سهراب برهمندی، داریوش آذر، مونیکا لران و یگانه حسینی‌نیا و محمد حسین غریبی قطعاتی را در داخل استودیو به صورت زنده ضبط و اجرا کردند.
 
کریستف رضاعی، رازمیک اوهانیان، رضا عسگرزاده، مزدا انصاری، پیمان یزدانیان، مانی جعفرزاده، سعید ذهنی، سامان احتشامی،  آرمان موسی‌پور، علی جعفری‌پویان، فرهاد هراتی، کیومرث مرادی، پدرام درخشانی، امید نیکبین، محمد نصرتی، حسین شریفی، مهیار علیزاده، آنکیدو دارش، فرشاد فزونی، هوشیار خیام، رضا صادقی، بامداد افشار، احسان بیرقدار، بصیر فقیه‌نصیری، حمزه یگانه، امیر تفرشی، احسان آنالویی، داریوش تقی‌پور، فرزین قره‌گزلو، امیر تقرشی، رضا موسوی، نعیم مسچیان، بهزاد شیرزادی، بهنام حفیظی، احمد میرمعصومی، سالار زمانیان، مازیار عصری، رضا اسدزاده، بهاره ناموسی، رابعه زند، عسل ملک‌زاده، رامین مظاهری، هانیه کیان، سروناز شکاری‌زاده و محمد غریبی از جمله مهمانان این مراسم بودند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 دی 1397 - 13:19

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آیدین الفت: ادامه کار برای ما صدابرداران، جنونی بیش نیست | موسیقی ما