برنامه یاد بعضی نفرات
 
در نشست پژوهشی موسیقی فیلم رقم می‌خورد
بررسی زندگی و آثار انیو موریکونه در نیاوران
موسیقی ما - زندگی اسطوره زنده موسیقی فیلم جهان، انیو موریکونه، در نخستین نشست پژوهشی موسیقی فیلم در سال ۹۸ بررسی می‌شود.
 
موریکونه تا کنون بیش از ۱۰۰ قطعه کلاسیک و ۵۰۰ اثر برای موسیقی فیلم و تلویزیون ساخته، از جمله سه‌گانه «دلارها» اثر معروف سرجیو لئونه و همچنین فیلم‌های نبرد الجزیره،‌ تسخیرناپذیران،‌ مأموریت و مالنا. افزون بر دریافت جایزه‌ی اسکار در سال ۲۰۰۷، او جایزه‌ی آکادمی را برای بهترین پارتیتور (فیلم هشت نفرت‌انگیز) در سال ۲۰۱۶ و در سن ۸۷ سالگی از آن خود کرده است.
 
سال گذشته نیز «ویدیوچیتا» تازه‌ترین جشنواره رُم، با اهدای جایزه «یک عمر دستاورد هنری» به پاس ساخت آثار متعدد و برجسته و تأثیرگذار روی نسل جوان، از این موسیقی‌دان‌ و آهنگساز بزرگ تجلیل کرد.
 
آخرین موسیقی ساخته موریکونه، یک فیلم ایتالیایی-انگلیسی با بازی جرمی آیرونز و اولگا کیریلنکو با نام «مکاتبه» بوده و چند ماه پیش هم بزرگداشت او با عنوان «نود سالگی- جشنی برای انیو موریکونه» در قالب کنسرتی ویژه در تالار بزرگ موسیقی شهر رم برگزار شد. این برنامه توسط آکادمی ملی سانت سیسیلیا به مناسبت زادروز ۹۰ سالگی این هنرمند روز ۱۰ نوامبر به اجرا در آمد.
 
موریکونه تاکنون برنده بیش از ۷۰ جایزه معتبر بین‌المللی شده و امسال در نودمین سال زندگی خود تصمیم دارد آخرین کنسرتش را برگزار و بسیاری از آثار خاطره‌انگیز خود را رهبری کند.
 
انیو موریکونه در دهم نوامبر ۱۹۲۸ در ایتالیا چشم به جهان گشود. پدرش ماریو موریکونه نوازنده ترومپت بود و تعالیم موسیقی را با اِنیو به صورت جدی آغاز کرد. درس‌های نت‌خوانی و نواختن ترومپت و چند ساز دیگر را از پدر فرا گرفت و در سن شش سالگی اولین آهنگش به نام «صبح» را برای خواننده و پیانو نوشت و توجه همگان را به استعدادش در آهنگسازی برانگیخت.
 
او سپس در دوازده سالگی به مدرسه معتبر سانتا چیچیلیا راه یافت و گرچه در ابتدا در رشته نوازندگی ترومپت مشغول تحصیل شد اما به سرعت تغییر رشته داد و شروع به تحصیل در رشته آهنگسازی کرد. او به طور شگفت‌انگیزی دوره چهارساله آهنگسازی را تنها در شش سال به پایان رسانید و از سال ۱۹۴۶ رسماً در رادیو به عنوان تنظیم کننده و آهنگساز مشغول به کار شد. سپس به تلویزیون راه یافت و به سرعت به سینمای ایتالیا راه گشود.
 
نشست پژوهشی موسیقی فیلم با نام «اِنیو موریکونه، آهنگسازی چندزبانه» ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه ۲۹ فروردین در سالن کنفرانس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 فروردین 1398 - 14:20

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بررسی زندگی و آثار انیو موریکونه در نیاوران | موسیقی ما