برنامه یاد بعضی نفرات
 
یک مرگ بی هیاهو
اسحاق انور خواننده، آهنگساز و شاعر درگذشت
موسیقی ما- اسحاق انور درگذشت. خبر فوت این خواننده و آهنگساز موسیقی ایرانی 3 روز بعد از درگذشتش مخابره شد. نام انور به عنوان شاعر بر روی آثار بسیاری آمده است، هرچند که قطعاتی بسیار نیز خواند و در آهنگ‌سازی نیز دست داشت.

او که 47 سال بیشتر زندگی نکرد یکی از معدود خوانندگانی بود که تسلط فراوانی بر شعر داشت.  حسین علیشاپور خواننده آواز ایرانی که تجربه همکاری با انور را در اپرای عروسکی «مولانا» و دیگر اپراهای بهروز غریب پور داشت درباره نکات منحصر به فرد کارنامه انور به «موسیقی ما» می‌گوید: «طبق شناختی که از او دارم به اشعار سبک هندی مسلط بود و خاصه بیدل را می ستود. او سبک و سیاق خاصی در خوانندگی داشت؛ در خوانندگی زنده یاد انور نوعی شوریدگی خاصی می توان سراغ گرفت و البته تحریرهای به خصوص و حالت های خاص خوانش.»

علیشاپور ادامه می‌دهد: «اسحاق انور یکی از معدود خوانندگانی بود که به حالت های کلمه خیلی توجه داشت. حیف شد خواننده ای مثل اسحاق انور کمتر در جامعه ما شناخته شد. او به سبک‌های مختلف آوازی اشراف داشت. در ترانه‌سرایی هم فعالیت‌های بسیاری انجام می داد که بخشی از آن به خاطر مسائل معیشت بود؛ اما در همان موضوع هم بسیار مسلط بود.»
دوستان اسحاق انور می گویند او یا به خاطر سلوک شخصی یا مسائلی که در جریان زندگی‌اش رخ داد، با وجود آنکه بسیار آواز را جدی می خواند؛ اما تلاشی برای اینکه در عرصه های عمومی مطرح شود از خودش نشان نداد.

همکاری با بهروز غریب پور در اپراهای عروسکی متعدد، سرایش ترانه و شعر برای آثاری با صدای همایون شجریان (نوروز و نوروز خوانی در آلبوم ایران من) رضا صادقی (تیتراژ سریال بچه مهندس) و مجید اخشابی (قطعه‌ی آسمان هشتم)، تیتراژ فیلم سالاد فصل (با آهنگسازی کارن همایون‌فر) تنها بخشی از فعالیت های انور بود.  او ردیف آوازی و سازی را با تعمق و تامل کار و تدریس می‌کرد. یک بار در مسابقات سراسری تلاوت قرآن شرکت کرده و مقام نخست را کسب کرده و پس از آن در هیچ مسابقه‌ی تلاوتی شرکت نکرد.

تلاوت تمام قاریان مصری را دنبال می‌کرد و به حصان وعمران و شحات انور بیشتر از سایرین ارادت داشت.

جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند به زودی اعلام می‌شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 تیر 1398 - 17:47

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اسحاق انور خواننده، آهنگساز و شاعر درگذشت | موسیقی ما