برنامه یاد بعضی نفرات
 
بعد از آلبوم «تهران مریخ» و در دومین تجربه‌ی گروه «لیرا»
یگانه حسینی‌نیا و آرش هژیرآزاد آلبوم «هشت دقیقه و 20 ثانیه» را منتشر می‌کنند
موسیقی ما – گروه لیرا متشکل از «یگانه حسینی‌نیا»‌ و «آرش هژیرآزاد» به زودی دومین آلبومِ خویش بعد از «تهران- مریخ» را با نام «هشت دقیقه و 20 ثانیه» منتشر می‌کند. این در حالی است که آبان ماه این قطعات در تالار رودکی اجرا خواهد شد.

اعضای این گروه در یادداشتی پیرامونِ انتشارِ آن نوشته‌اند: «پس از انتشار آلبوم اول (تهران - مریخ) که کاملا آکوستیک و با حال و هوایی برگرفته از موسیقی کلاسیک و نیو ایج برای دو ساز ویلن و پیانو ساخته شده بود، این بار سراغ  يكى از علايق هميشگى‌مان يعنى موسيقى الكترونيک رفتيم و تلاش كرديم تا با دنياى جديد و البته پيچيده‌ی موسيقى الكترونيک و تركيبِ آن با سازهايى كه سال‌هاست آنها را مي‌نوازيم، بيشتر آشنا شویم. البته در اين راه بارِ‌ دیگر از همراه هميشگى‌مان (علم نجوم) كه همواره از الهام‌بخش‌ترين پديده‌ها بوده، ايده‌هاى زيادى گرفته و سعى كرديم آنها را در غالب  موسيقى  بيان كنيم.  

خورشيد با نور و انرژى بى كرانش، اين بار براى ما انگيزه‌بخش خلق اين اثر شد. اين سر منشا حياتِ زمينى  به موسيقى ما  هم جان داد و «ليرا» را براى رسيدن  به زبانى جديد مصمم كرد.  زبان موسيقى ما در اين آلبوم متفاوت است، دوست داشتيم به نوعى از موزيک دست پيدا كنيم كه در عين راحتى و سادگى شبيه توليدات امروزى بازار موسيقى پاپ نباشد و البته اميد داريم كه در اين زمينه موفق بوده باشيم. در توليد اين آلبوم  دوست و همكار مهربان و نوازنده برجسته ويلن "على جعفرى پويان" صميمانه كنارمان بود.»
صدابردارى، ميكس ومسترينگ كار را «حامى حقيقى» انجام داده است. طراحى كاور آلبوم با «امير على مؤمنى» بوده و تيزر و كارگردانى كليپ را «عليرضا صفرنژاد» انجام داده است. نشر «جوان» مسوؤلیت انتشار و پخشِ این اثر را برعهده دارد.

«یگانه حسینی‌نیا» از اعضای کوارتت شهرزاد است. می‌توانید گفت‌وگویی از این دو هنرمند را در اینجا بخوانید. 
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 14:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یگانه حسینی‌نیا و آرش هژیرآزاد آلبوم «هشت دقیقه و 20 ثانیه» را منتشر می‌کنند | موسیقی ما