برنامه یاد بعضی نفرات
 
همگام با سی‌و پنجمین جشنواره موسیقی فجر؛
ارکستر ملی بیاد شهید حاج قاسم سلیمانی نواخت

موسیقی ما - همزمان با هشتمین شب از سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، در نوبت اول از آخرین شب اجراهای رسمی این رویداد بزرگ هنری در ساعت ۱۹/۰۰ ارکستر ملی به رهبری سهراب کاشف و خوانندگی سالار عقیلی در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

آغاز با یاد سردار شهید

ارکستر ملی در این اجرا قطعات زیر را اجرا کرد.
قطعه بی کلام در محاصره بیاد سپهبد شهید قاسم سلیمانی، چه بگویم، وطنم، پیدایم کن، هانیه، گلرخ، رنگ کوراوغلی ( بیکلام)، جام مدهوشی، ساغر، سرو زیر آب، از خون جوانان وطن، از تنهایی گریه مکن، ایران، خوشه چین و ایران جوان را اجرا کرد. و در پایان و بعد از تشویقهای ممتد حاضران قطعه ای ایران ای مرز پر گهر بعنوان قطعه بیز اجرا شد.

دقایقی از عمر هوشنگ ظریف به روایت تصویر

قبل از اجرای ارکستر ملی فیلم مستند تجلیل از هوشنگ ظریف استاد نوازندگی تار به نمایش درآمد که شامل صحبتهای داریوش طلایی نوازنده تار و تصاویر و مطالبی از زندگی این استاد موسیقی بود.

استقبال مقامات از اجرای ارکستر ملی

 محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، پروین داداندیش مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی
و مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، حسین سیمایی صراف دبیر هیات دولت و محمد الهیاری مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد و شاهین فرهت دبیر جشنواره سی و پنجم موسیقی فجر و مهدی افضلی مدیر عامل بنیاد رودکی از مهمانان ویژه این اجرا بودند.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در یک نگاه

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه شب ۲۳ بهمن اغاز شده و امشب (چهارشنبه ۳۰ بهمن) به پایان اجراهای رسمی خواهد رسید.

اجراهای این دوره از جشنواره در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود و تا کنون ۷۰ اجرا در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان به روی صحنه رفته اند.

جشنواره های استانی موسیقی فجر با حمایت ویژه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و در راستای همراهی با مردم سیل زده از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است و گروه‌های بومی استان سیستان و بلوچستان در این دوره جشنواره از ۲۰ تا ۲۵ بهمن در شهرهای زاهدان، چابهار، نیک شهر و قصرقند اجراهای خود را بروی صحنه برده اند. و شب موسیقی سیستان و بلوچستان ساعت ۲۱:۳۰ امشب در سالن سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

در این دوره از جشنواره یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی با اجرای قطعه ۱۷۶ اثر بهزاد عبدی توسط ارکستر سمفونیک به رهبری نصیر حیدریان در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قطعه بیکلام در محاصره اثر بهزاد عبدی در یادبود سپهبد شهید قاسم سلیمانی در اجرای ارکستر ملی به رهبری سهراب کاشف و خوانندگی سالار عقیلی در حضور محمود واعظی و تنی چند از مقامات کشوری اجرا شد.

نخستین دوره جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه سال از برنامه هایی خواهد بود که برای نخستین بار برگزار خواهند شد. در کنار تهران استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی، خوزستان، گلستان، فارس، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد اروند میزبان این دوره از جشنواره در شهرهای مختلف کشور خواهند بود.

در این دوره از جشنواره قرار بود  از هنرمندان و استادان بزرگ موسیقی ایران چون افلیا پرتو، نادر مشایخی، حسن اسکندری و هوشنگ ظریف طی مراسمی تجلیل به عمل خواهد آید که تا کنون فیلمهای مربوط به افلیا پرتو و نادر مشایخی در اجراهای مختلف اکران شده و از یک عمر فعالیت آنها تجلیل به عمل آمده است.

 مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پنجشنبه اول اسفند در تالار وحدت طی مراسم ویژه ای با حضور مسئولان کشوری و فرهنگی و هنری همراه با اهالی هنر به ویژه موسیقی و مردم برگزار خواهد شد و بهنام بانی آخرین اجرای بخش پاپ این دوره از جشنواره را به روی صحنه خواهد برد

منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 اسفند 1398 - 02:19

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر ملی بیاد شهید حاج قاسم سلیمانی نواخت | موسیقی ما