برنامه یاد بعضی نفرات
 
پیکر استاد موسیقی مازندران در قائمشهر تشییع شد
موسیقی ما - با این که خانواده استاد خوشرو مراسم تشییع عمومی پیکر این هنرمند نامدار مازندران را به خاطر شرایط ویژه حاکم بر استان مازندران لغو کردند ، ولی در مراسم خانوادگیشان هم جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر مازندران شرکت کردند.

استاد خوشرو پس از تحمل بیش از ۲ سال درد و رنج بیماری ، شنبه شب به دیار باقی شتافت و اهالی فرهنگ و هنر مازندران بلافاصله اقدام به تشکیل ستاد تشییع کرده و زمان آن را ساعت ۱۳ امروز اعلام کرده بودند که این مراسم از سوی خانواده اش به منظور رعایت مسایل بهداشتی و در همکاری با قرارگاه پدافند زیستی مازندران لغو و اعلام شد که مراسم به صورت خانوادگی و محدود برگزار خواهد شد.

با این وجود در مراسم تشییع پیکر استاد ابوالحسن خوشرو جمع زیادی از اهل فرهنگ و هنر بویژه موسیقی حضور داشتند. معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم به نمایندگی از این مجموعه فرهنگی و استاندار مازندران در این مراسم حضور داشت.

پیکر استاد خوشرو در روستای ساروکلا - زادگاه این هنرمند نامدار موسیقی نواحی - تشییع و در آرامگاه این روستا به خاک سپرده شد .

علی حسن نژاد یکی از هنرمندان و موسیقیدانان مازندران که همکاری و آشنایی نزدیکی با استاد خوشرو داشت در مراسم تشییع پیکر این استاد سرشناس موسیقی گفت : آنچه که استاد ابوالحسن خوشرو را شاخص کرده ، شناخت ضرورت های موسیقی جامعه است که ایشان را به عنوان صاحب سبک شاخص در موسیقی بومی مطرح کرده است .

وی افزود : استاد ابوالحسن خوشرو موسیقدانی باسواد ، صاحب سبک و مردمی بود و هیچ گاه از شناخت موسیقی روز غافل نبود. ایشان در حوزه موسیقی مازندران پژوهش های زیادی انجام دادند و از نتایج پژوهش های دیگران هم بهره مند بود.

استاد خوشرو هنگام درگذشت ۷۳ سال سن داشت. نوازنده و خواننده پیشکسوت مازندرانی در زمان درگذشت در منزل حضور داشت و از مدتی پیش وضعیت بیماریش رو به وخامت گذاشته بود.

استاد ابوالحسن خوشرو، از سال ۱۳۹۶ درگیر بیماری شد و طی این مدت با وجود نقاهت ، فعالیت‌های موسیقایی خود را متوقف نکرد. حاصل فعالیت‌های او در این مدت خواندن قطعات آلبوم‌های "موسیقی حماسی و آیینی مازندران" اثر نبی احمدی و "چِم" به آهنگسازی سیاوش طالبی بود.

استاد خوشرو چندی پیش نشان درجه یک هنر را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

وی همراه با استاد فقید احمد محسن‌پور از چهره‌های برجسته و اثرگذار در احیای موسیقی مازندران بود که بیش از پنج دهه از عمر خود را صرف اعتلای فرهنگ موسیقایی مازندران کرد.

از این هنرمند نامی موسیقی مازندران ده‌ها قطعه موسیقی و آلبوم بومی به جای مانده است.

خوشرو متولد ۱۴ دی ۱۳۲۵ بود و در سال ۱۳۳۹ یک گروه موسیقی با همکاری برادرانش فرج‌الله خوشرو و عبدالله خوشرو و همچنین احمد محسن‌پور تشکیل داد.

او از سال ۱۳۴۵ با رادیو مازندران همکاری خود را آغاز کرد و سال ۵۰ با تشکیل گروه موسیقی روجا فعالیت‌های هنری خود را گسترش داد.

منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اسفند 1398 - 03:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیکر استاد موسیقی مازندران در قائمشهر تشییع شد | موسیقی ما