برنامه یاد بعضی نفرات
 
حامد همایون, امیر عظیمی, بهنام بانی, محمد اصفهانی, حامی, حمید حامی, علیرضا قربانی, سالار عقیلی, مسیح و آرش عدل پرور, آرش عدل پرور, مسیح, پرواز همای, ایوان بند, گروه ایوان, علی یاسینی
اطلاعات محرمانه از آلبوم‌هایی که انتشار آنها به خاطر شیوع «کووید – 19» به تعویق افتاد
ترافیک آلبوم‌های دوران پساکرونا در راه است
موسیقی ما این روزها زندگی اغلب مردم جهان درگیر چندین و چند اگر مختلف است. اگر «کرونا» نیامده بود، اگر الان زمستان بود، اگر قرنطینه پیش نمی‌آمد و اگر مردم زیادی را در ایران و جهان بر اثر ویروس «کووید – 19» از دست نمی‌دادیم الان شرایط به گونه‌ای دیگر بود. در بازار موسیقی ایران هم چنین اگرهایی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین آنها این است که اگر شیوع کرونا پیش نمی‌‌آمد تا امروز آلبوم‌های موسیقی زیادی روانه بازار می‌شد. چرا که اصولاً ماه اسفند و فصل بهار از سال‌ها قبل صحنه رقابت آلبوم‌های سبک‌های مختلف بوده است. البته نباید این نکته فراموش شود که لغو کنسرت‌های موسیقی برای جلوگیری از شیوع کرونا هم بحران مهمی است که این روزها جامعه موسیقی با آن دست به گریبان است.
 
 از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته هم قرار بود آلبوم‌های مختلفی به بازار عرضه شود که بحران شیوع ویروس کرونا باعث شد تا حتی هنرمندان از آثار خود هم صحبتی به میان نیاورند. به همین دلیل ما هم تصمیم گرفتیم تا در یک گزارش به بررسی آلبوم‌هایی بپردازیم که اغلب آماده انتشار بودند اما همه مراحل کار روی آنها مسکوت ماند و اطلاعات زیادی هم از آنها اعلام نشد.
 
  • *علیرضا قربانی
«علیرضا قربانی» در نیمه اول سال 98 یکی از فعال‌ترین خواننده‌های موسیقی ایران بود و توانست با پروژه «با من بخوان» دوباره کنسرت‌های متعددی را برگزار کند. این خواننده فقط در طول بهار و تابستان 98 توانست با قطعات پروژه با من بخوان با موسیقی «حسام ناصری»، چهل و سه سانس کنسرت را در تهران روی صحنه برد. البته اگر اتفاقات تلخ و عجیب پائیز و زمستان سال گذشته رخ نمی‌داد این عدد به مراتب بیشتر می‌شد. چون او فقط یک سانس از این پروژه را توانست در اسفند روی صحنه ببرد و کنسرت او آخرین اجرای موسیقی پیش از لغو چهارماهه کنسرت‌ها برای جلوگیری از گسترش کرونا بود. علیرضا قربانی و تیم اجرایی پروژه با من بخوان از همان ابتدا اعلام کرده بودند که قرار است آثار این مجموعه در قالب یک آلبوم منتشر شود. آلبومی که همانند کنسرت‌‌ها و تک‌آهنگ‌های پروژه با من بخوان نگاهی عاشقانه و اجتماعی خواهد داشت. این مسیر محتوایی در مصاحبه سال گذشته علیرضا قربانی با سایت «موسیقی ما» هم تشریح شده بود.

شنیده‌های خبرنگار «موسیقی ما» حکایت از آن دارد که آلبوم با من بخوان با صدای این خواننده باسابقه و موسیقی حسام ناصری در مراحل پایانی پیش از انتشار قرار داشت که شرایط همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا زمان انتشار این مجموعه فعلاً مشخص نباشد. مهمترین نکته درباره آلبوم با من بخوان این است که غیر از آثاری که در سال گذشته از این پروژه به صورت تک‌آهنگ منتشر شد، چند اثر جدید با موسیقی حسام ناصری هم در این آلبوم قرار دارد. «روزگار غریب»، «الله مزار»، «نیست شو»، «پل»، «بوی گیسو» و «عاشقانه نیست» آثار پروژه با من بخوان هستند که انتشار آنها به صورت تک‌آهنگ مورد توجه مخاطبان موسیقی قرار گرفت. فروردین امسال هم موزیک‌ویدیوی عاشقانه نیست با صدای علیرضا قربانی و کارگردانی «سینا پاکدل» منتشر شد.
 
  • *سالار عقیلی
تا چند سال پیش «سالار عقیلی» یکی از چهره‌های فعال در زمینه انتشار آلبوم بود اما او در ادامه بیشتر روی ارائه آثارش به صورت تک‌آهنگ متمرکز شد. این خواننده سرشناس موسیقی ایرانی هم در حال حاضر با چند آهنگساز مطرح مشغول کار است و دقیقاً مشخص نیست که اولین آلبوم سالار عقیلی با کدام آهنگساز و چه زمانی عرضه شود. اما یقیناً او بیش از یک مجموعه آماده انتشار دارد و باید دید حضور دوباره سالار عقیلی در رقابت آلبوم‌های موسیقی با چه پروژه‌ای خواهد بود. این خواننده طی ماه‌های اخیر آهنگ و موزیک‌ویدیوی مادر را با موسیقی «ابوالفضل صادقی‌نژاد» و ترانه «محمدرضا یار» و تنظیم «سعید زمانی» منتشر کرد که بازخورد خوبی برایش به دنبال داشت. همکاری این دو هنرمند در جریان آلبوم «از تنهایی گریه مکن» بازخورد زیادی برایشان به دنبال داشت و آن مجموعه توانست تندیس طلایی بهترین آلبوم موسیقی سنتی را از چهارمین جشن سالانه «موسیقی ما» کسب کرد. آهنگ و موزیک‌ویدیوی «باران بهاری» با موسیقی «شاهرخ پناهی‌فرد»، آهنگ «می‌ترسم» با موسیقی «ایوب صادقی» و آهنگ «نگار» با موسیقی «شایان کریمی» از جمله آثار چند ماه گذشته سالار عقیلی بود.
 
  • *حامی
آخرین آلبوم «حامی» به نام «یک لحظه عاشق شو» در سال 92 منتشر شد. این آلبوم توانست در دومین جشن سالانه «موسیقی ما» تندیس طلایی بهترین آلبوم پاپ را کسب کند. او در ادامه برخلاف رویه سال‌های قبل خود، فقط در زمینه انتشار تک‌آهنگ فعال بود. اما حامی این روزها مراحل پایانی انتشار آلبوم جدیدش را دنبال می‌کند. اثری که به نظر می‌رسد موزیسین‌ها و ترانه‌سراهایی که در سال‌های گذشته با حامی کار کرده‌اند در این مجموعه هم حضور داشته باشند. چون حامی معمولاً تغییرات زیادی در تیم تولید آهنگ‌ها و آلبوم‌هایش ایجاد نمی‌کند. خواننده «نارنج و ترنج» اخیراً در مصاحبه با سایت «موسیقی ما» اعلام کرده است که قرار بود آلبومش اردیبهشت ماه به بازار عرضه شود اما به دلیل معضلات شیوع کرونا این تاریخ به تعویق افتاده است. این مصاحبه به زودی منتشر خواهد شد.

باغ پژمرده، چهار فصل و اجرای زنده آهنگ بی‌تاب از جمله تک‌آهنگ‌های اخیر حامی است که در فضای مجازی منتشر شده است.
  • *محمد اصفهانی
«محمد اصفهانی» یکی از خواننده‌هایی است که از حدود دو سال قبل خبر انتشار آلبومش به گوش می‌رسد. او با دقت و وسواس زیاد پیگیر ساخت قطعات این مجموعه است و تمایلی هم ندارد که درباره جزئیات و زمان انتشار آن اطلاع‌رسانی خاصی انجام دهد. شایعاتی درباره احتمال انتشار این مجموعه در واپسین ماه سال 98 شنیده می‌شد اما سکوت دکتر محمد اصفهانی باعث شد تا فعلاً اطلاعات دقیقی از جدیدترین آلبوم در دست نباشد. گفته می‌شود که او در این آلبوم با جمعی از هنرمندان پیشکسوت و جوان همکاری کرده است و تمرکز او روی این آثار باعث شده تا فعلاً تصمیمی برای برگزاری کنسرت هم نداشته باشد. بیش از هوا، فریادرس، حالا که اومدی، سرباز وطن و موزیک‌ویدیوی فتح قریب از جمله آخرین آثار محمد اصفهانی به صورت تک‌آهنگ و موزیک‌ویدیو است. البته بهمن سال گذشته هم خبر اجرای تیتراژ فیلم‌سینمایی «مرد نقره‌ای» توسط این خواننده با موسیقی «بابک زرین» هم منتشر شد. اثری که به دلیل عدم اکران آن فیلم‌سینمایی هنوز منتشر نشده است اما احتمالاً به همراه یک موزیک‌ویدیو در اختیار دوستداران این خواننده قرار بگیرد.
 
 
 
 
  • *بهنام بانی
زمستان سال پیش و همزمان با انتشار آهنگ «قرص قمر 2» با صدای «بهنام بانی» و موسیقی «حامد برادران» وعده پخش اولین آلبوم رسمی او هم داده شد. چرا که در بخشی از آن آهنگ صدای این خواننده به گوش می‌رسید که از انتشار اولین آلبوم رسمی خود خبر می‌داد. او در ادامه موزیک‌ویدیوی قرص قمر 2 را هم منتشر کرد. درباره آلبوم بهنام بانی مطمئن‌ترین اطلاعاتی که به دست ما رسیده از عوامل اصلی تولید آلبوم است. در این مجموعه همانند آهنگ‌های چند سال اخیر بهنام بانی، حامد برادران به عنوان تنظیم‌کننده و مدیر هنری حضور دارد. تمامی ترانه‌های آلبوم جدید بانی هم توسط «کارن موسوی» سروده شده است. کارن موسوی ترانه‌سرای جوانی است که همکاری‌اش با حامد برادران و بهنام بانی را از آهنگ «این عشقه» شروع کرد. او در ادامه ترانه آهنگ‌های «خوابتو دیدم» و قرص قمر 2 را سرود.
 
با توجه به موفقیت‌های چند سال اخیر تک‌آهنگ‌هایی نظیر قرص قمر 1 و 2 ، چی بگم، عاشقم کرده و صد سال و... از زوج هنری حامد برادران و بهنام بانی انتظارها از آلبوم آنها هم زیاد است. خصوصاً که خیلی‌ها این تصور را داشتند که بانی و برادران قصد انتشار آلبوم ندارند ولی آنها تصمیم گرفتند برخلاف روال اغلب هنرمندان در چند سال اخیر، محک جدیدی برای خودشان داشته باشند.
 
 
*مسیح و آرش
برادران «عدل پرور» با فاصله کوتاهی پس از آلبوم «دریا» که اسفند 97 منتشر شد، قصد داشتند اواخر سال گذشته آلبوم جدیدشان را به بازار عرضه کنند. تصمیم جالبی که در شرایط کنونی بازار موسیقی تا حدی هم شجاعانه محسوب می‌شود. چون طی چند سال اخیر کمتر خواننده‌ای با توجه به شرایط بازار موسیقی و نشر حاضر می‌شود هر سال یک آلبوم ارائه کند و در یک مسیر پرچالش قرار بگیرد. خالقان آهنگ «گلی» در بخش‌ تنظیم‌های آلبوم دریا فقط با «مسعود جهانی» همکاری داشتند. دوست دیرینه آنها که چندین همکاری مختلف تا کنون با یکدیگر داشته‌اند. به نظر هم می‌رسد در این بخش تغییری ایجاد نشده باشد و شنونده‌ تنظیم‌های مسعود جهانی در دومین آلبوم رسمی خوانندگان تیتراژ «ماه عسل 97» باشیم. در بخش ترانه و ملودی هم یقیناً اغلب کارهای آلبوم جدید برادران عدل‌پرور توسط خود آنها ساخته شده است. به دلیل اینکه آنها در این زمینه با هنرمندان زیادی همکاری کرده‌اند و از سوی دیگر در آلبوم اول آنها هم خودشان ملودی و کلام اغلب آثار را ساخته بودند. البته در آلبوم دریا، «منصور فرهادیان» و «آصف آریا» هرکدام یک ترانه و ملودی داشتند.
 
درست است که انتشار آلبوم مسیح و آرش به تعویق افتاد اما آنها چند روز قبل با انتشار آهنگ «بوی شمال» توانستند خبرسازی کنند. در این اثر «پرواز همای»، خواننده و آهنگساز مطرح موسیقی ایرانی، در تجربه‌ای متفاوت با برادران عدل‌پرور همخوانی کرده بود.
 
*علی یاسینی
کرونا و حاشیه‌هایش، برنامه‌ریزی «علی یاسینی» برای انتشار اولین آلبوم رسمی‌اش را با مشکل مواجه کرد. این خواننده جوان اما مطرح چند وقت اخیر موسیقی پاپ پس از انتشار آهنگ‌هایی نظیر جنگ، انگار نه انگار، این روزا، برگرد، هرجای شهر، پرواز و تبر و... به زودی در رقابت آلبومی با خواننده‌های دیگر قرار می‌گیرد. او تا پیش از همه‌گیری کووید – 19 در حال برگزاری تور کنسرت‌هایش بود و احتمالاً این تور پس از انتشار اولین آلبوم رسمی او از سر گرفته خواهد شد. مهمترین سوال درباره این آلبوم هم لیست عوامل آن است اما با توجه به روند آثار علی یاسینی به نظر می‌رسد که بخش عمده یا تمام ترانه‌ها و ملودی‌ها ساخته خودش باشد. در بخش تنظیم هم او با چند چهره مختلف در این سال‌ها همکاری داشته و خودش هم گاهی تنظیم آثارش را انجام داده است.
 
*ایوان بند
آنقدر «عالیجناب» آنها محبوب شد که حتی اولین آلبوم رسمی گروهشان را هم به همین نام منتشر کردند. هنوز هم با وجود حدود دو سال که از انتشار آن آهنگ از «ایوان بند» می‌گذرد، این اثر برای اعضای این گروه بازخورد دارد.
طی ماه‌های اخیر هم «فواد غفاری» و «حسین شریفی» در حال تولید آلبوم دوم ایوان بند بودند. آلبومی که جزئیات دقیق آن مشخص نیست اما به نظر می‌رسد ترکیب تولید آن همان چهره‌هایی باشند که در کارهای گذشته ایوان بند حضور داشتند. «حدیث دهقان» در بخش کلام و «مصطفی مومنی» در بخش تنظیم‌های آثار گذشته ایوان‌بند کارهایشان را می‌شنیدیم. تمامی آثار این گروه هم با ملودی‌ها و سرپرستی فواد غفاری منتشر می‌شد. خالقان آهنگ‌های چهل گیس، مه رو، بری که برنگردی، معاف و بام تهران و... قصد دارند با فاصله کوتاهی از آلبوم قبلی خود یعنی عالیجناب در هفته‌های آینده آلبومشان را ارائه و سپس تور کنسرت‌های خود را شروع کنند.
 
 
*حامد همایون
شاید برخی هواداران «حامد همایون» از حضور کم او در ماه‌های اخیر گلایه داشته باشند. حضور کمی که در زمینه انتشار آثار و برگزاری کنسرت هم بود اما او طی چند وقت اخیر روی تولید آلبوم جدیدش متمرکز شده بود. آلبومی که برای حامد همایون سرنوشت‌ساز خواهد بود چرا که مخاطبان و طرفداران او پس از آلبوم «دوباره عشق» از این خواننده رضایت زیادی داشتند. چندی پیش هم «محسن رجب‌پور»، مدیر شرکت ترانه شرقی و تهیه‌کننده آثار و اجراهای حامد همایون، در مصاحبه با سایت «موسیقی ما» اعلام کرد که پس از انتشار آلبوم این خواننده قصد برگزاری تور کنسرت‌هایش را دارد. «نارفیق» و «ای عشق» دو آهنگ جدید حامد همایون بودند که در ماه‌های گذشته منتشر شد و عوامل تولید آنها نشان داد که باید منتظر فضاهای جدیدی در آلبوم و آهنگ‌های آینده این خواننده باشیم.
 
*امیر عظیمی
«امیر عظیمی» تا چند سال پیش عموماً آثاری منتشر می‌کرد که مخاطب خاص داشت اما در سال‌های اخیر تجربه‌های گوناگونی در همکاری با موزیسین‌ها و ترانه‌سراهای مختلف داشته است. این خواننده طی یک سال اخیر روند منظم‌تری در انتشار تک‌آهنگ‌هایش داشته و حالا پس از انتشار آثاری نظیر مجمع‌الناز، ماه بانو، اسب وحشی، رو به رومی، خبر داری، دلبستگی و یار تویی به استقبال انتشار آلبومش می‌رود. آلبومی که با دو بدشانسی همراه بود. اول اینکه انتشار با روزهای شیوع ویروس کرونا مقارن شد و دومین بدشانسی هم این بود که خود امیر عظیمی به کرونا مبتلا شد. او فروردین ماه در مصاحبه با سایت «موسیقی ما» جزئیات ابتلای خود به ویروس کووید – 19 را اعلام و گفت که در شرایط بیماری و خانه‌نشینی هم تولید آثارش را متوقف نکرده است. گفته می‌شود که پس از انتشار آلبوم امیر عظیمی هم باید منتظر حضور او روی صحنه باشیم.
 
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 - 19:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ترافیک آلبوم‌های دوران پساکرونا در راه است | موسیقی ما