برنامه یاد بعضی نفرات
 
به یاد استادان محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان و با اجرای ارکستر سمفونیک آیسو و دعوت از اشکان کمانگری
انجمن فرهنگی ایران – اتریش بازخوانی «تصنیف دود عود» را منتشر کرد
موسیقی ما - انجمن فرهنگی ایران-اتریش به یاد اساتید محمدرضاشجریان و پرویز مشکاتیان تصنیف ماندگار دود عود را با دعوت از اشکان کمانگری اجرا و منتشر کرد. رهبری ارکستر سمفونیک آیسو هم بر عهده «مازیار یونسی» بوده است. اجرای زنده بازخوانی این تصنیف در تالار وحدت تهران انجام و فیلمبرداری شده است و به همت مرکز فرهنگی ایران و اتریش منتشر می‌شود. در ابتدای موزیک ویدیوی بازخوانی تصنیف دود عود با صدای اشکان کمانگری هم «بیرگیت گشیر» به عنوان قائم مقام فرهنگی سفارت اتریش در ایران دقایقی را درباره این حرکت و جایگاه استاد محمدرضا شجریان صحبت می‌کند. همچنین همراه با انتشار این موزیک ویدیو یادداشتی هم از سوی ارکستر سمونیک آیسو در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است که در ادامه می‌خوانید:

«خسرو آواز ایران که رفت بغض گلویمان را گرفت ، نه بخاطر رفتنش، که همه روزی خواهیم رفت بلکه بخاطر فقدانش که به چشم می آید و به گوش ها می‌رسد .تصنیف "دود عود" یک نگین است در دریای بیکران گنجینه ی موسیقی این سرزمین .ارکستر آیسو بازاجرای این اثر را به استاد پرویز مشکاتیان و استاد محمدرضا شجریان  تقدیم می‌کند. همچنین آرزوی تندرستی و حال خوب برای استاد کامبیز روشن روان و دیگر اساتید موسیقی ایران زمین داریم که سایه شان پاسدار این گنجینه است.
امید به روزهای بهتر برای سرزمینمان
 ارکستر سمفونیک ایران-اتریش (آیسو)»

اشکان کمانگری که یکی از خوانندگان فعال موسیقی اصیل ایرانی است در حالی سراغ بازخوانی تصنیف دود عود به یاد اساتید محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان رفته است که این روزها مراحل تولید دو آلبوم شخصی را پیگیری می‌کند. او همچنین تک قطعاتی را هم آماده انتشار دارد که طی هفته‌های آینده به مخاطبان ارائه خواهد شد. یکی دیگر از آثاری که امسال از اشکان کمانگری منتشر شد، فیلم سینمایی «نرگس مست» بود. این فیلم به کارگردانی «سید جلال‌الدین دری» زندگی چهار شاعر و تصنیف ساز معاصر را به تصویر می‌کشید که قطعات موسیقی آن با صدای اشکان کمانگری و آهنگسازی «مجید درخشانی» بود.
 
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 16:51

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود انجمن فرهنگی ایران – اتریش بازخوانی «تصنیف دود عود» را منتشر کرد | موسیقی ما