برنامه یاد بعضی نفرات
 
در مدرسه‌ی موسیقی بیدار
«آروین صداقت‌کیش» درس‌گفتاری درباره کوارتت‌های بتهوون را برگزار می‌کند
موسیقی ما- کوارتت‌های بتهوون در مدرسه هنر و ادبیات «بیدار» توسط آروین صداقت‌کیش به صورت آنلاین برگزار می‌‌شود. این جلسات با تدریس آروین صداقت‌کیش، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی در شش جلسه دوساعته از ۱۳مردادماه آغاز می‌شود.

کلاس‌ها به‌صورت هفتگی در روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۹ الی ۲۱ برگزار می‌گردد و ضمناً مدرسه بیدار فیلم ضبط‌شده دوره را نیز برای دانلود در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد.
 
کوارتت‌های زهی بتهوون اکنون سال‌هاست در میان آثار مرجع موسیقی مجلسی قرار دارند و به‌ندرت اثری یا مجموعه‌ای از آثار موسیقی را می‌شناسیم که چنان جایگاه مهمی در گونه خودش داشته باشد.
 
بیش از دو سده است که معنی موسیقایی این آثار و مسائل فنی موسیقایی‌شان محل بحث و اندیشه‌ورزی بی‌پایان باقی‌مانده. و ای‌بسا که خود این امر مؤید شایستگیِ این آثار برای جایگاهی است که بدان دست‌یافته.
 
از این‌رو مدرسه بیدار سعی دارد با برگزاری دوره «درس‌گفتاری درباره کوارتت‌های بتهوون؛ تحول فنی، معنا و ژرفای موسیقایی» در حد گنجایش و کشش یک درس‌گفتار محدود، چشم‌اندازی فشرده از بحث‌های موجود در خصوص کوارتت‌های بتهوون را به مخاطبان ارائه نماید.
 
در توضیح این درس گفتارها و دوره‌ای که قرار است در طی شش جلسه به‌صورت آنلاین و آفلاین (فیلم‌های قابل دانلود) با تدریس آروین صداقت کیش ارائه شود چنین آمده است:
 
«در این دوره از یک‌سو اندکی به توسعه‌ی تکنیک‌های آهنگسازانه و نسبت کوارتت‌های اولیه با میراث آهنگسازان بزرگ پیشین مکتب اول وین می‌پردازیم، از سوی دیگر پیوند آن‌ها با دوره‌های مختلف آهنگسازی بتهوون را بررسی می‌کنیم و از سویی شاید مهم‌تر ارتباطِ همه‌ی اینها را با مسائلِ هنجارین فلسفی-موسیقی‌شناختیِ معنای (فرا) موسیقایی و ژرفا در موسیقی، یا به عبارتی تفسیرهای زیباشناختی از برخی از مهم‌ترین آثار تاریخ موسیقی مجلسی می‌بینیم. به عبارتی می‌خواهیم از نقطه‌ای که انسان امروزی ایستاده و با بهره‌گیری از پاره‌ای تلاش‌های اندیشه‌ی بشری در درکِ ارج این شاهکارهای هنری، به آن‌ها نزدیک شویم و باز بسازیم‌شان.»
 
علاقمندان با مراجعه به سایت مدرسه‌ی بیدار می‌توانند برای ثبت‌نام آنلاین و آفلاین این دوره اقدام کنند.
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 - 14:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «آروین صداقت‌کیش» درس‌گفتاری درباره کوارتت‌های بتهوون را برگزار می‌کند | موسیقی ما