برنامه یاد بعضی نفرات
 
به امید ثبت در گینس
بزرگ‌ترین ارکستر جهان قطعه‌ای از چایکوفسکی را نواخت
موسیقی ما- هزاران نوازنده ونزوئلایی روز شنبه در کاراکاس پایتخت گرد هم آمدند تا با نواختن قطعه‌ای از پیوتر ایلیچ چایکوفسکی رکورد بزرگ‌ترین ارکستر جهان را به نام کشورشان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند. رهبری این ارکستر را آندرس دیوید آسانیو ۳۴ ساله بر عهده داشت و نوازندگان ۱۲ تا ۷۷ ساله را در جریان اجرا هدایت و راهبری کرد.
 
بین ۲۵۰ تا ۲۶۰ ناظر و داور از سوی کتاب رکوردهای گینس به کاراکاس آمده بودند تا از نزدیک شاهد اجرای ارکستر باشند. بر اساس قوانین گینس، برای ورود نام یک ارکستر در این بخش به کتاب رکوردها باید حدود ۸۱۰۰ نوازنده همزمان با هم سازهای خود را بنوازند و این نواختن دست‌کم پنج دقیقه پیاپی ادامه داشته باشد. رکورد پیشین بزرگ‌ترین ارکستر جهان در اختیار یک ارکستر روسی است که سال ۲۰۱۹ با حضور ۸۰۹۷ نفر این افتخار را به نام خود سند زدند.
 
برنامه موسوم به سیستم ونزوئلا که سال ۱۹۷۵ برای آموزش دادن [موسیقی] به نوجوانان و جوانان این کشور راه‌اندازی شد، بانی و ایده‌پرداز اجرای بزرگ‌ترین ارکستر جهان با هدف ورود به کتاب رکوردهای گینس بود. گوستاوو دودامل، مدیر موسیقی اپرای پاریس و ارکستر فیلارمونیک لس‌آنجلس از مربیان و استادن سیستم در ونزوئلاست و نقشی اساسی در تربیت کردن نوازندگان نسل نو در این کشور آمریکای جنوبی داشته است.
 
مسئولان بخش موسیقی ونزوئلا امیدوار بودند بتوانند دست‌کم ۱۲ هزار نوازنده را برای حضور در برنامه بزرگ‌ترین ارکستر جهان گرد هم بیاورند اما اگر این رقم از رکورد ۸۰۹۷ بگذرد و یک نفر هم بیشتر باشد، آنها به هدف خود رسیده‌اند. مسئولان و ناظران گینس ۱۰ روز فرصت دارند بر حضور و اجرای همزمان حدود ۸۱۰۰ نوازنده در اجرای شامگاه شنبه در کاراکاس مهر تایید بزنند و نام ارکستر ونزوئلا را در بخش بزرگ‌ترین ارکستر جهان در کتاب رکوردهای گینس وارد کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 13:36

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بزرگ‌ترین ارکستر جهان قطعه‌ای از چایکوفسکی را نواخت | موسیقی ما