برنامه یاد بعضی نفرات
 
لوریس چکناواریان از این می‌گوید که چگونه سویه جدید ویروس کرونا امید موزیسین‌ها را ناامید کرده است
امان از اومیکرون!
موسیقی ما- از زمانی که کرونا آمده، تنها از طریق گفت‌وگوهای رسانه‌ای و ویدئوهایی که از لوریس چکناواریان منتشر شده، با این آهنگساز و رهبر ارکستر در ارتباط بوده‌ایم و او ترجیح داده در خانه بماند تا کرونا برود. کرونا اما انگار قصد رفتن ندارد و وقتی با او که این روزها در اتریش به سر می‌برد، تماس گرفتیم از این گفت که آمدن سویه اومیکرون کرونا حسابی ناامیدش کرده از این‌که این ویروس ملعون برود پی کارش و او دیگر و دیگر موزیسین‌ها بتوانند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند.  او دراین‌باره می‌گوید: من و خیلی از دیگر هنرمندان امید بسته بودیم به این‌که وضعیت کرونا پایان بیابد و فعالیت‌های خود را از سر بگیریم، اما نشد و دوباره با اوج‌گیری کرونا امیدمان ناامید شد. 

این موزیسین بسیار امیدواربوده در پایان امسال بتواند اجرایی را روی صحنه ببرد و این اتفاق نیفتاده است. او دراین‌باره اظهار کرد: «شخصا بسیار امیدوار بودم که بازگشایی کنسرت‌ها بار دیگر رونق را به عرصه موسیقی برگرداند. موسیقی و هنرمندان آن طی دو سال گذشته روزگار خوبی را پشت سر نگذاشته اند. وقتی اعلام شد که کنسرت‌ها باز می‌شوند جنب و جوش فراوانی به وجود آمد و به نوعی شادی عرصه موسیقی را در بر گرفت اما انگار بار دیگر باید به این انتظار طولانی ادامه دهیم. حالا که سال در انتهای خود به سر می‌برد، امیدوارم و آرزو می کنم که در سال جدید کرونا به طور کلی و قطعی به اتمام برسد. بسیاری از اهالی هنر موسیقی از بیکاری و کم‌کاری خسته شده اند. امیدوارم سال آینده برای آنها سالی متفاوت و به دور از افسردگی و خانه‌نشینی باشد. کرونا بیشترین لطمه را نه تنها به موسیقی بلکه به همه ابعاد هنر در اجتماع وارد کرد، زیرا در این فاصله که این بیماری شیوع پیدا کرد، البته این ترس هم وجود دارد که بعد از بازگشایی مدتی طول بکشد تا مردم جرات کرده و به کنسرت بیایند اما از سویی دیگر این تحلیل هم وجود دارد که شاید به دلیل دوری دو ساله از فضای موسیقی و کنسرت با استقبال طوفانی روبرو باشیم.» 

او درباره فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی اظهار کرد: «همانطور که پیشتر هم گفته بودم مدتی است که مشغول نوشتن قطعه ای برای هنرمندان و افرادی هستم که کرونا باعث شد دیگر بین ما نباشند، مدتی است که نگارش این قطعات را شروع کرده ام و امیدوارم که تا پایان سال همه آنها را به صورت نهایی آماده کنم. نمیدانم این روزها باید از چه کسی توقع داشته باشیم تا وضعیت موسیقی بهتر شود، از سویی کرونا مهمترین مشکل امروز ماست، امیدوارم همه مردم با هر سنی واکسن بزنند، امیدوارم مسئولان فرهنگی کشور هم شرایط را برای هنرمندانی که در دوران کرونا بیکار بودند، تسهیل کنند تا آنها در معیشت خود نمانند، آرزو می کنم اگر سال آینده با من گفت‌وگویی شد خبر از برگزاری یک کنسرت بزرگ بدهم و دیگر خبری از خانه‌نشینی و حرف بر سر کرونا نباشد.» 

این موزیسین افزود: «کرونا بیشترین لطمه را نه تنها به موسیقی بلکه به همه ابعاد هنر در اجتماع وارد کرد، زیرا در این فاصله که این بیماری شیوع پیدا کرد، مردم اغلب در اجتماعات حاضر نمی‌شوند به عنوان مثال در موسیقی بخاطر ترس از ابتلا به کرونا برای دیدن کنسرت‌ها زیر یک سقف جمع نمی‌شوند، من امیدوارم مردم به خاطر ماندن در منزل در یکسال و نیم اخیر بدعادت نشده باشند و بعد از واکسیناسیون و ایمن شدن در مقابل کرونا و پایان این بیماری فعالیت‌های اجتماعی چه در سینما‌ها، تئاتر‌ها و کنسرت‌ها بازهم از سر گرفته و به حالت عادی برگردد. این بیماری را می‌توان از نظر ابعاد ضرر‌هایی که زده است، حتی با یک جنگ مقایسه کرد.  شاید در این مدت که مردم در منزل بوده‌اند موسیقی بیشتری از طریق سی دی یا تلویزیون گوش کرده باشند، اما کنسرت و اجرای زنده را از دست داده اند، بنابراین کار نوازنده‌ها یا حتی بازیگران تئاتر دیده نشده است، از ین پس باید کیفیت کار آن‌ها بسیار بالا باشد تا مردم برای دیدن این آثار دوباره به سالن‌ها برگردند و با این شرایط باید زمان زیادی را منتظر آن روز بمانیم.» 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 13:38

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امان از اومیکرون! | موسیقی ما