برنامه یاد بعضی نفرات
 
با درس‌گفتاری درباره‌ کوارتت‌های بارتُوک، موسیقی و سرچشمه‌های گیهان
آروین صداقت کیش کوارتت های بلا بارتوک را بررسی می‌کند
موسیقی ما- آروین صداقت کیش، دوره در گفتار کوارتت های بارتوک را برگزار می‌کند. این دوره از تاریخ شنبه 29 مرداد در مدرسه بیدار آغاز می‌شود و به مدت پنج جلسه در غروب روزهای شنبه ادامه خواهد داشت.

در این دوره بررسی شش کوارتت بِلا بارتُوک می‌شوند که چگونه از سال ۱۹۰۹ تا ۱۹۳۹ ساخته شدند، و چگونه بارتوک در ادامه راه شوئنبرگ و استراوینسکی به‌عنوان سومین آهنگسازی است که تا نیمه اول قرن بیستم توانسته به زبان موسیقایی تازه‌ای دست بیابد و آثار شایسته‌ای خلق کند.

در این دوره مدرس سعی دارد با نگاهی به این آثار مرجع در حوزه موسیقی معاصر، جایگاه آنها را در تاریخ یک‌صد ساله موسیقی مدرن ارزیابی کند تا مشخص شود چه مسیری پس از کوارتت های بتهوون طی شد که خلق این‌گونه آثار ممکن شد. همچنین در این مسیر با نگاهی اجمالی به زیبایی‌شناسی آثار بارتوک، مجموع شرایط موسیقایی حاکم بر نیمه‌ نخست قرن بیستم، و آن منابعی که آبشخور آثار بارتوک‌اند بررسی می‌شود.
 
علاقه‌مندان حضور در «درس‌گفتاری درباره‌ی کوارتت‌های بارتُوک» می‌توانند به سایت مدرسه بیدار مراجعه کنند. موسیقی و سرچشمه‌های گیهان برای علاقه‌مندان شرکت در دوره به‌صورت آنلاین و حضوری مهیا است و همچنین تهیه فیلم جلسات یا همان دوره آفلاین نیز ممکن است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مرداد 1401 - 12:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آروین صداقت کیش کوارتت های بلا بارتوک را بررسی می‌کند | موسیقی ما