برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگ‌ساز برجسته می‌گوید که شجریان با جام تهی دفتر آواز را بست
فریدون شهبازیان: علیرضا طلیسچی صدای گیرایی دارد
موسیقی ما- استاد «فریدون شهبازیان» در حاشیهی مستر کلاس مبانی آهنگسازی و تحلیل و آنالیز دو اثر جام تهی و گریز گفت‌وگویی با سایت خانه‌ی موسیقی انجام داده و نقطه نظراتِ خود را بیان کرده است. او در این گفت‌وگو به این نکته اشاره کرده است که «محمدرضا شجریان» در آلبوم جام تهی چنان خواند که دفتر آواز را بست. این هنرمند بزرگ آواز را به حد کمال اجرا کرد.

او درباره ی این اثر توضیح داده است: «وقتی هوشنگ ابتهاج رئیس موسیقی رادیو شد من معاونش بودم؛ سال ۱۳۵۱ آلبوم جام تهی را کلید زدم و می دانستم خواندن این کار باید به عهده شجریان باشد، به هرحال کار سختی بود و هرکسی از عهده ش برنمی آمد. شجریان پیش از آن کار دو آواز خوب خوانده بود  یکی در برگ سبز با آقای ورزنده و مجد بود و آن رذوزها با نام «سیاوش بیدکانی» مشهور شده بود.در اتاق برنامه گل‌های تازه در کنار ابتهاج و بدیعی و بهادر یگانه نشسته بودیم که فریدون مشیری شعرش را به من داد؛ هنوز دستخطش را دارم و من برای این شعر این اهنگ را ساختم. شجریان آمد. تمام کارهای ما در استودیو ۸ رادیو  شکل می‌گرفت. من برای شجریان اتود زدم یعنی یک بار کامل برایش اجرا کردم و بعد او خواند. بعد بدیعی و شجریان آن ساز و آواز شاهکار که همراه با بداهه پردازی بی‌نظیر بود را اجرا کردند و در آن زمان همه انگشت به دهان ماندند.»

او هم‌چنین درباره‌ی نسل جوان گفته است: «به تازگی قطعه‌ی بارون اومد و یادم داد را از خواننده‌ی جوانی به اسمِ علیرضا طلیسچی شنیده‌ام که بسیار خوب بود و دوستش داشتم و خواننده هم صدای گیرایی داشت.»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 13:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فریدون شهبازیان: علیرضا طلیسچی صدای گیرایی دارد | موسیقی ما