برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

شنیدن این اثر خالی از لطف نبوده و پیشنهاد من این است که این نقد در کنار گوش دادن به این آلبوم خوانده شود. در حاشیه این نوشتار مطالب زیرقابل تامل است:
1- طبق متن مندرج در جلد آلبوم این اولین آلبومی می باشد که با تکیه بر سازهنی «آهنگسازی» شده است. نه اولین آلبوم منتشر شده با استفاده از این ساز.
2- نویسنده متن در برخی قطعات به دنبال یک تم ایرانی است و آهنگساز را در بیان آن ناموفق دانسته در حالی که ادعای آلبوم این است که آهنگساز فردی ایرانی است نه اینکه قطعات ایرانی بوده و به اصطلاح در مایه های شور و دشتی است.
3- میکس و مستر در تهیه آلبوم¬ها امری تاثیر گذار بوده و این می¬تواند برای تمامی آلبوم¬های موسیقی انجام شود از جمله آلبوم «دوست قدیمی»، لذا میکس و مستر مناسب نه تنها ذره ای از هنر نوازندگان و آهنگسازان در تهیه آلبوم¬ها کسر نمی کند بلکه برارزش آن می افزاید.
4- در قطعه «سایه تنهایی» اثری از موسیقی آذربایجانی دیده نمی¬شود و این تعبیر ناشی از عدم آشنایی کامل با موسیقی این گروه از ایرانیان می¬باشد.
5- نقدی بر قطعه «دروازه خورشید» در این متن نوشته نشده در حالی که نام این آلبوم را با خود یدک می کشد.
بهتر بود در این نقد اصول نقد ادبی رعایت می شد و نویسنده عزیز بحث نوازندگی و آهنگسازی را از یکدیگر جدا می نمود و به تحلیل هریک به صورت جداگانه پرداخته و با آثاری چون آلبوم «دوست قدیمی» از بابک صفرنژاد که برپایه نوازندگی ایشان بوده است و اثری زیباست مقایسه می نمود
لازم به ذکر است البوم دروازه خورشید از لحاظ نواختن سازدهنی بسیار منحصر به فرد عمل کرده و قطعات دروازه خورشید، مرد صحرا، Ilove you، devore amante دلیلی بر این مدعاست.
ضمناً علی معتمدی صاحب دو جلد کتاب حاوی 80 قطعه می باشد که 60 قطعه آن آثار بلند کلاسیک بوده و در سالهای 87 و 88 به چاپ رسیده است و این اول راه محسوب نمی گردد.
مع الوصف آنچه در این سایت نوشته می شود مخاطبینی دارد که به علت پر بار بودن مطالب سایت به آن مراجعه می نمایند و بررسی تخصصی موضوعات مندرج در آن وظیفه حتمی مدیران و کارشناسان سایت می باشد تا این محل تبدیل به میدان مسابقه جهت تخریب و تضعیف یکدیگر نگشته و انتقادهای سازنده و برخوردار از قوام علمی و هنری در آن مطرح شود.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما