برنامه یاد بعضی نفرات
 
نظری که شما قصد پاسخ دادن به آن را دارید وجود ندارد.
خاطرات مبهم, رضا یزدانی
پرونده‌ای برای آلبوم «خاطرات مبهم» با صدای «رضا یزدانی» - 1
بابک صحرایی: رضا یزدانی یک خواننده آگاه است

موسیقی ما - وحید لشکری: آلبوم«خاطرات مبهم» با صدای«رضا یزدانی» که چندی پیش منتشر شد با سایر آثار این خواننده تفاوتهایی داشت. «کارن همایونفر» آهنگساز این اثر هم پیش تر در گفتگو با سایت«موسیقی ما» این آلبوم را به عنوان یک «آن تراکت» بین آثار رضا یزدانی معرفی کرد. به سراغ چند تن از اهالی موسیقی رفتیم و با آنها در مورد خاطرات مبهم و خواننده آن به گفتگو نشستیم تا نظرات فعالان این عرصه را جویا شویم. با«بابک صحرایی» ترانه سرای نام آشنای موسیقی که کمتر در رسانه ها حاضر می شود گپ زدیم و او نظر خود درباره رضا یزدانی و آلبوم جدیدش را بیان کرد:

 

  • * در مورد رضا یزدانی و آلبوم خاطرات مبهم او کمی برای ما بگویید؟

تا کنون موفق نشده ام این آلبوم را به دقت و جزئی گوش کنم اما از همان چیزی که شنیدم متوجه شدم آلبوم«رضا یزدانی» خوب است. کارن همایونفر آهنگسازی است که امتحانش را پس داده و در سینما همیشه قدم های درستی برداشته است. اگر چه تا کنون او حضور پر رنگی در موسیقی با کلام نداشته است اما شعر را خوب می شناسد و این شناخت خوب از شعر باعث شده است نظر من نسبت به تک کارهایی که از کارن شنیده ام جلب شود. رضا هم خواننده شریفی است و رنگ صدا یک بحث است و من رنگ صدای رضا را دوست دارم و او رنگ صدای خودش را دارد. اما آگاهی خواننده یک بحث خیلی مهمتری است که من رضا را جزء خوانندگان آگاه می دانم. صدای خوب را بلبل هم دارد اما باید پشت صدای خوب مغز آگاهی هم باشد که خوشبختانه رضا یکی از آن صداهای خوبی است که بینش و مغز خوبی هم دارد. در ترانه های آلبوم هم به نظر من «اندیشه فولادوند» یکی از بهترین شعرای زن معاصر است و این مساله را قبلا هم گفته ام. اندیشه فولادوند در جایگاهی والاتر از شعر زنانه امروز قرار دارد. در رابطه با«حسن علیشیری» و حضورش در این آلبوم چون کار او را قبلا شنیده بودم می توانم اظهار نظر کنم و او هم ترانه خیلی خوبی در این آلبوم دارد و همکاری های او و رضا خیلی خوب بوده و به اصطلاح این دو خیلی خوب جان و جهان همدیگر را پیدا کرده اند. امیدوارم که بیشتر با همدیگر کار کنند.

 

  • این آلبوم به نظر شما نقطه ضعفی هم داشت؟

موسیقی این قدر بی کس و تنها است که بهتر است وقتی می خواهیم در مورد آن بنویسیم به همین خوبی هایش بپردازیم و در مورد اشخاصی مثل رضا یزدانی که به خاطر بازار کار نمی کند هم همین است. چرا اگر شما بخواهید در مورد برخی سبکهای زشت موسیقی و یا آهنگهای شش و هشت بسیار بد که به تازگی باب شده اند صحبت کنیم من یک ساعت با شما برای سایت «موسیقی ما» حرف خواهم زد. چون اگر نگاه کنید شاید من یکبار در سال اظهار نظر کنم و کلا اهل مصاحبه نیستم. اما «موسیقی ما» خانه من است به همین خاطر همیشه در این سایت صحبت میکنم. ولی در مورد رضا پیشنهاد میکنم در سوال از سایر دوستان نیز بگذارید شخصی مثل رضا که قدم درست برمی دارد حمایت شود. در کشور ما اگر انتقادی بیان شود همه نکات مثبت کنار گذاشته می شود و یک انتقاد را بزرگ می کنند. باز هم می گویم من به دقت گوش نکرده ام ولی ضعف خاصی ندیدم و یک آلبوم شریف و قابل احترام است. امیدوارم رضا،کارن، اندیشه فولادوند و حسن علیشیری که من شناخت خوبی از آنها دارم موفق باشند.

 

  • و اینکه تا کنون با رضا یزدانی همکاری داشته اید؟

من و رضا یک کار با هم داشته ایم که برای تیتراژ فیلم سینمایی «خودزنی»می باشد و هنوز هم اکران نشده است و رضا این ترانه را با موسیقی«ستار اورکی» به زیبایی اجرا کرد. خود رضا لطف داشته و چندین بار صحبت کرده است که با همدیگر همکاری داشته باشیم منتهی من و رضا مشغله زیادی داریم و امیدوارم فرصت داشته باشم طی زمانی که پیش رو داریم دل‌هایمان را نزدیکتر کنیم و به قول محمد صالح‌علاء عزیز زلف گره بزنیم.

منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1391 - 13:11

دیدگاه‌ها

دوشنبه 21 اسفند 1391 - 14:15

واقعا آلبوم شکیل و زیبایی بود.بعد آلبوم ساعت فراموشی خیلی از رضا یزدانی نا امید شده بودم.اما این آلبوم اون ذهنیت رو پاکش کرد
واقعن شعرای خانم فولادوند زیبا بودن،ب خصوص گرامافون و تهران تهران...

سه شنبه 22 اسفند 1391 - 12:58
‌ ‌

ساعت فراموشی که جزو یکی از بهترین آلبوم‌هاییه که تاحالا منتشر شده!
ولی خب به هرحال هرکس نظری داره و نظر همه محرتمه:)

2.176.54.199
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 14:24

رضا یزدانی یه دونه باشه !

دوشنبه 21 اسفند 1391 - 16:26

aMas :
رضا یزدانی موسیقی ناب رو به مخاطبانش ارائه می ده

دوشنبه 21 اسفند 1391 - 20:28

آلبومش واقعا عالی بود.ومن که کارهای قبلیشو حتی یه بار هم گوش نکرده بودم این آلبوم واقعا منو جذب کرد و ازش لذت بردم...بارها و بارها گوشش کردم و باز هم گوشش میکنم.مثل همین الان...

سه شنبه 22 اسفند 1391 - 12:59
‌ ‌

پس لازم شد بری آلبومای قبلی‌شم بخری:D
به جرات میشه گفت رضا یزدانی، بهترینه.

2.176.54.199
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 21:58

رضا جان...ادامه بده...

M
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 23:58

انتقاد نکردن به بهانه حمایت از یک خواننده خیلی غیر حرفه ایه..!! انتقاد درست سازنده است مردم هم اینو درک می کنن.

M
سه شنبه 22 اسفند 1391 - 00:01

Enteghad nakardan be bahaneie hemaiat kheili gheir e herfei e... enteghad 2rost sazandast , mokhatab ham ino dark mkone( bayad komak knim ke in hame be in dark beresim)

سه شنبه 22 اسفند 1391 - 00:41

البوم نو بود برای رضا.رضا هم خوب از پسش بر اومد

سه شنبه 22 اسفند 1391 - 11:05

این البوم ماندگار شد ..این البوم بی نظیر بود ...این البوم نقطه ضعفی نداشت..این البوم حرف دل بود..
این البوم درک بالا میخواد ...

سه شنبه 22 اسفند 1391 - 14:20

اثری متفاوت....
واقعا متفاوت بود
رضا یزدانی....
مخصوصا نوار

سه شنبه 22 اسفند 1391 - 15:09

زیاد با سبک راک حال نمیکنم اما رضا یزدانی واقعا تو راک تکِ

شنبه 26 اسفند 1391 - 10:44

نقد خوبی بود...
به هر حال این آلبوم هیچ حرفی رو برای زدن باقی نمیذاره!

شنبه 3 فروردین 1392 - 01:42

با سلام
من در حال حاضر 3 ساله به تمام ترانه های آقای یزدانی گوش دادم.
از دیدگاه منه شنونده آقای یزدانی یک خواننده ی بسیار عاشق و مهربان هست. با گوش دادن به قطعه ی (کجا گمت کردم) این حس را به وضوح می بینید. قطعه ی (نوار) انسان را به خاطرات مبهمی می بره یا با قطعه ( شک میکنم) آدمی را مشکوک . واقعا آقای یزدانی خاص ترین صدا و سبک در حال حاضر ایران رو داره . بارها شده دوستان من با شروع ترانه های آقای یزدانی شاکی شدند و ترانه را تغییر دادند و بعد از گذشت چند مدت با او انس گرفتند. فقط می خواستم اینو بگم که صدای آقای یزدانی باید توی گوش پخته بشه و جا بیوفته. با سپاس فراوان و عرض خسته نباشید به آقای یزدانی

جمعه 9 فروردین 1392 - 11:15

افتخارم اینه آلبوم امضا شده رضا یزدانی عزیز رو دارم :)

م
پنجشنبه 15 فروردین 1392 - 21:11

ادامه بده...

شنبه 17 فروردین 1392 - 14:23

مرسی از بابک عزیز به خاطر قسمتی از مصاحبه اش که حرف دل موسیقی رو زد و گفت که موسیقی انقدر تنهاست که بهتره زمانی که ازش صحبت میکنیم از خوبی هاش بگیم آلبوم خاطرات مبهم یکی از بهترین آلبوم های سالی که گذشت بود و باید تز رضا یزدانی، کارن همایونفر و ترانه سرا های خوب این اثر تشکر ویژه ای کرد که به قول بابک عزیز و دوست داشتنی در راه درست قرم برمیدارن.

جمعه 23 فروردین 1392 - 22:15

با وجود اقای یزدانی در عرصه موزیک جای هیچ بحثی برای سبک ایشون نیست به امید کارهای بیشتر با اقای علیشری

پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 19:29

تا حالا آلبوم بد از رضا یزدانی نشنیدم .
توی هر آلبوم حداقل 70% خلاقیت نسبت به گذشته هست.بیشتر خلاقیت بخاطر آهنگسازیه
رضا یزدانی تمام شدنی نیست

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بابک صحرایی: رضا یزدانی یک خواننده آگاه است | موسیقی ما