برنامه یاد بعضی نفرات
 
سیروان: «من قطعه‌ای برای برنامه 90 نفرستادم!»
عادل فردوسی‌پور در برنامه 90 جایزه‌ای برای سیروان خسروی درنظر گرفت؛
سیروان: «من قطعه‌ای برای برنامه 90 نفرستادم!»
موسیقی ما- سونا سعیدی: شب گذشته (پنجشنبه، 7 خرداد) عادل فردوسی پور در انتهای برنامه «نود» اعلام کرد؛ «...عده ای برای برنامه ما قطعاتی موسیقایی فرستاده اند که از میان آن ها قطعه هایی را برگزیدیم که به آن ها جوایزی هم می دهیم... و به همین خاطر جایزه ای را برای قطعه ای که آقای سیروان خسروی برای مان فرستاده اند اختصاص خواهیم داد...». این در حالی است که فردوسی پور طی برنامه اش، بارها از قطعه معروف «بگو با من می مونی» سیروان، روی بخش تازه «دوربین 90» اش استفاده کرده و اخیرا سیروان خسروی در مصاحبه ای که با هفته نامه «همشهری جوان» انجام داد و از او پرسیده بودند؛ «حکایت قطعه بگو با من می مونی که در برنامه 90 پخش می شود چیست؟ با اجازه خودت بوده؟» جواب داده؛ «نه، برایم جالب بود. در ایران که شکایت معنا ندارد» و باز مصاحبه کننده ها پرسیده اند؛ «جایی هم ندیدیم که اعلام کنی این قطعه مال توست؟» و باز سیروان می گوید؛ «آقای چکناواریان درباره مهران مدیری این کار را کرد ولی آن ها مجبور شدند که اسمی بیاورند. در صورتیکه در هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی نمی افتد». جالب این جاست که حالا و با پخش این برنامه، فردوسی پور در برنامه اش نام سازنده اثر را آورده و از او هم تشکری ویژه کرده، اما طوری که انگار سیروان خسروی یک فرد آماتور است و همین طوری و از روی خوشحالی فراوان قطعه اش را برای برنامه پربیننده «90» فرستاده است!
سیروان خسروی در این باره به خبرنگار سایت موسیقی ما گفت؛ «خوشحالم که آهنگم توی برنامه پربیننده ای مثل 90 استفاده شد و حالا هم بالاخره اسم ام را بعد از آن گفت و گو با هفته نامه همشهری جوان توی برنامه شان اعلام کرده و به نحوی از من تشکر کرده اند، اما چرا این جوری؟ این که انگار، این قطعه را خودم برای آن ها فرستاده ام و حالا برای من جایزه ای هم به این خاطر در نظر گرفته اند! چرا باید من یک چنین کاری انجام بدهم و یکی از قطعه های قدیمی ام را در مسابقه ای که هیچ وقت در برنامه آن ها نامی از آن آورده نشده بود بفرستم؟! از دیشب هر کدام از دوستان و آشنایانم چیزی می گویند، یکی می گوید آهنگت جایزه برده و آن یکی می گوید در نظرسنجی برده ای! باور می کنید که حتی یکی از رفقایم برای من پیغام نوشته که دیشب در برنامه 90 شنیده ایم که طراحی لوگوی ات برای برنامه 90 جایزه برده! عجیب تر از این پیغام نشنیده بودم!»
حالا باید ماند و دید، جایزه ای که برنامه «90» برای استفاده بدون ذکر منبع از یکی از قطعه های پیش تر ساخته شده توسط سیروان، در نظر گرفته چیست؟
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 8 خرداد 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

منم داشتم میدیدم تعجب کردم یه دفعه اسم سیروان خسروای اورد البته عادی شده برای مثال
اهنگای محسن چاوشی تو همین تلویزیون خودمون تو هر برنامه ای پخش میشه نمونه بارزش برنامه شوک بود که تو هر برنامه یه تیکه از یه اهنگ البوم یه شاخه نیلوفر پخش میکردن یا برنامه مثلث شیشه ای رشیدپور که میگفتن به خاطر اوردن اسم چاوشی توقیف شد من واقعا نمیدونم اینا اجازه میگیرن از صاحباشون بابت پخش اهنگاشون یا نه ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

دلیل اینکه اینجا مثل سایت سینمای ما بحث انتخاباتی داغ نیست. (البته اونجا هم زیاد داغ نیست!!). به خاطر اینه که موسیقی در کشور ما به اندازه سینما قدرت نداره. قدرت که سینما در سطح جامعه ما داره، موسیقی نداره. سینما رو در ایران نمی تونند متوقف کنند اما موسیقی رو چرا.

به عنوان مثال نگاه کنید. تمام کاندید های دوره ی دهم ریئس جمهوری برای تولید مستند انتخاباتی به سراغ کارگردان های سینما رفتند. و قرار این مستند ها از صدا و سیما پخش بشه.
فکر و انتظار اینکه روزی از موسیقی هم در این زمینه استفاده کنند، خیلی دور از ذهن است، یا حداقل در چندین دوره بعد هم بعید به نظر میرسه. همین و بس.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

باز جای خوشحالی داره که اسم سیروان رو گفتن.
البته با حرف از زدن از جایزه واقعا مخالفم و به نظر من کار جالبی نبود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

یعنی عادل سیروانو نمیشناسه که ابنجوری گفته.......

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

باید قبول کنیم عادل فردوسی پور چاره ای جز بیان مطلب به این صورت نداشته. مگر چند ماه پیش یادتون رفته که چه بلایی سرش آوردند. در تلویزیون ما مجریان نیستند که تصمیم میگیرند که چه چیزی را بر زبان بیاورند. ...، از عادل فردوسی پور دیگر چه انتظاری می توان داشت. سیروان عزیز. آنهایی که باید بدانند، می دانند که قطعه مال تو هست. آنهایی که تو و موسیقی تو را می شناسند، احتیاجی به بردن نام تو در برنامه یا تیتراژ ندارند. خود را درگیر این مسائل نکن. فکرت را آزاد کن و به فکر کارهای آینده خودت باش که توقع ما داره روز به روز از تو بالا تر می ره. به امید روزهای خوب برای هنر ایران

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

سلام. لطفا از هنرمنداني مثل سيروان و بنيامين و ... جهت گيري هاي انتخاباتيشون رو هم بپرسيد البته اگر جهت گيري خاصي دارند و اصلا چرا تب انتخابات اينجا مثل سينماي ما گرم نيست؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

البته ممکنه بخاطر محدودیت هایی که رادیو و تلویزیون داره، عادل مجبور شده با این ترفند یادی از سازنده قطعه بکنه . رفتار موسیقایی رادیو و تلویزیون بسیار زشت و مافیا گونه است.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

هر روز تو شبکه های تلویزیون از آهنگ های خوانندگانی مثل چاووشی و سیروان و حتی جدیدا گروه راک اوهام (تبلیغ فروش سهام = آهنگ گفتم غم تو دارم) پخش میشه و هیچ اتفاقی هم نمی افته............

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

عادل فردوسی پور خیلی زرنگه وسیاست داره.احتمالا تازه فهمیده خواسته اینگونه قضیه را ماست مالی کند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

رفتار خوبی با سیروان نبود...
یادم می آید وقتی گل یاس از شادمهر عقیلی پخش میشد(سالهای حضور او در ایران) نامی از او،ترانه سرا و... برده نمیشد.
این جفا سالهاست که به موزیسین های ما می شود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

valla vghti baraye jahanian az moze e ghodrat! va gorure mahz barkhord mikonid..yeja hm tahamol dahste bashid ke bahatun mese adamaye addi raftar beshe s100 albte ke karaye ishuno harki bege dus nadare bad salighas..ama in rftar va barkhord ke albate amdi nis..be raftar va guyeshe por az ghorur va talabkarneye shoma dar

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

man faghat mitoonam begam vaghean moteasefa. az fer2sipoor ham baeid bood hamchin kari

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

سیروان همه جوره کارش درسته و نیازی نداره که اسم و آهنگشو تو نود پخش کنن. باعث افتخاره نوده که آهنگ سیروان و پخش میکنن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

vaghean moteassefam

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سیروان: «من قطعه‌ای برای برنامه 90 نفرستادم!» | موسیقی ما