برنامه یاد بعضی نفرات
 
محسن نامجو  به 5 سال حبس تعزیری محكوم شد
با حکم قاضی شعبه 1083 دادگاه عمومی استان تهران؛
محسن نامجو به 5 سال حبس تعزیری محكوم شد
موسیقی‌ما - قاضی شعبه 1083 دادگاه عمومی استان تهران از محكوم شدن محسن نامجو كه آیه‌هایی از قرآن را به شكلی غیرمتعارف قرائت كرده بود، خبر داد.
حسینیان  با بیان این‌كه به غیر از عباس سلیمی قاری قرآن، محسن نامجو شاكیان دیگری نیز داشت، افزود: محسن نامجو پس از بررسی شكایت‌ها محكوم شد.
او درباره نوع مجازات محسن نامجو گفت: نوع و میزان مجازات نامجو فقط به خود وی ابلاغ می‌شود.
چندی قبل قطعه‌ای موسیقی از محسن نامجو در سایت‌های اینترنتی منتشر شد كه در آن آیه‌هایی از قرآن به شكلی غیرمتعارف قرائت شده ‌بود و بر همین اساس عباس سلیمی از وی به دلیل آنچه آن را «قرائت توهین‌آمیز آیاتی از قرآن و انتشار آن» دانسته، به دادستان عمومی انقلاب شكایت كرد.
همچنین «عباس سلیمی» كه چندی پیش از محسن نامجو به خاطر توهین به قران شكایت كرده بود خبر از حكم پنج ساله‌ی حبس تعزیری دادگاه بر ای این خواننده داد. او گفته كه بعد از طی مراحل حقوقی، دادگاه رسیدگی به جرم محسن نامجو خواننده‌ای كه مبادرت به خواندن تمسخرآمیز آیات قرآن كریم به صورت موزیكال كرده بود، در 17 خرداد ماه سال جاری در شعبه هزار و 83 دادگاه عمومی شهر تهران تشكیل شد. وی در ادامه افزود: اگرچه بر اساس اطلاعیه‌های مندرج در جراید كثیرالانتشار و به نحو مقتضی مراتب ضرورت حضور محسن نامجو در دادگاه اعلام شده بود، ولی وی در دادگاه حضور نیافت و لایحه و دفاعیه‌ای نیز به دادگاه ارائه نكرد.
این كارشناس قرآن كریم اظهار كرد: بر اساس مقررات مندرج در قانون آئین دادرسی كیفری، دادگاه بعد از استماع اظهارات اینجانب و ارائه مستندات مجرمانه متعلق به محسن نامجو و دریافت توضیحات كتبی مفصل پس از چند روز مبادرت به صدور رای كرد و در 19 خرداد ماه سال جاری و قبل از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، نامبرده را به اتهام توهین به مقدسات، اجرای تمسخرآمیز آیات قرآن كریم و بی‌حرمتی نسبت به كتاب مقدس مسلمانان جهان به پنج سال حبس تعزیری محكوم كرد كه رونوشت رای صادره نیز در 13 تیر ماه به بنده ابلاغ شد.
 بنده به عنوان یك شخص حقیقی و به عنوان یك شهروند و از شاگردان قرآن كریم بر علیه این فرد اعلام جرم كرده‌ام. سلیمی با اشاره به مدارك و مستندات ارائه شده به دادگاه تصریح كرد: لوح فشرده حاوی سه ترانه «محسن نامجو» متضمن آیات قرآنی كه با آلات موسیقی و به نحوی بسیار اهانت‌آمیز و تمسخرآلود اجرا كرده بود و هیچ توجیه منطقی نیز نداشت را به عنوان مدارك و مستندات به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارائه كردم.
او معتقد است كه این شكایت و اعلام جرم در حقیقت پیامی بسیار شفاف است برای متولیان امور فرهنگی كه در راستای انجام وظایف خود باید بدانند كه سرلوحه اولویت‌های وظایف آنان دفاع از حریم دین خداست.
منبع: 
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 تیر 1388 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 18 مهر 1395 - 08:06

این که شما میبینید یک قاری میاد و شکایت میکنه دلیلش این نیست که تنها اون شاکی این پروندس
این قاری نماینده همه ماست اگر به قرآن خدایی نکرده توهینی بشه همه ما شاکی خواهیم بود همه ما میخوایم جلوی این توهین و مسخره کردن گرفته بشه
ما مسلمون ها همه پشت این قاری حق طلب هستیم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محسن نامجو به 5 سال حبس تعزیری محكوم شد | موسیقی ما