برنامه یاد بعضی نفرات
 
بنيامين عليه سيروان!
گفت‌وگوی جنجالی بنيامين بهادری عليه سيروان خسروی
بنيامين عليه سيروان!
«وقتی از مردم پرسيده می‌شد، اصلا آن بنده‌ی خدا (سيروان) را نمی‌شناختند، مثلا از همين نگهبان ساختمان ما بپرسيد، اصلا او را نمی‌شناسد»

موسيقی ما-
اين همان مصاحبه‌ی جنجالی‌ای است که بنيامين بهادری درباره‌ی سيروان خسروی و هم‌زمانی آلبوم‌هايشان انجام داده‌ و بعد هم البته سيروان در مصاحبه‌ای ديگر با همان مجله جوابيه‌ای داد. فعلا اين يکی را داشته باشيد تا جوابيه‌ی سيروان را هم روی سايت قرار دهيم.

بعضی‌ها بر این عقیده‌اند که سبک آلبوم اول و دومت تقریبا مثل هم بوده، نظر خودت در این‌باره چیست؟
ما در هنر یک نظر داریم که مربوط به گروه کوچکی از منتقدان است که درصد بسیار کمی از مخاطبان را تشکیل می‌دهند که نظراتشان اگرچه دارای اهمیت ویژه‌ای است اما نیاز به بررسی و تحلیل دارد و عمدتا نظرشان هیچ ربطی به نظر مردم که همان مخاطبان واقعی پاپ هستند ندارد. برای من در نظر گرفتن نظر مردن که موسیقی را بی‌دغدغه و بی‌غل و‌غش گوش می‌کنند، مهم تر است که در آن‌ها من هنوز چنین چیزی را مشاهده نکرده‌ام و نظر آن‌ها این است که آلبوم دوم من تغییر زیادی داشته است. البته در آن گروه اول حرف‌های ضد و نقیض هم بسیار است، بعضی از آن‌ها معتقدند آلبوم دوم من تغییرات زیادی نسبت به آلبوم اول داشته ولی تعدادی از آن‌ها هم معتقدند که آلبوم‌های من تغییری نکرده است که در جواب شما باید مشخص شود که این «بعضی‌ها» چه کسانی هستند. البته قبول می‌کنم که «شاید» در آینده متوجه بشوم که این کاری که امروز کرده‌ام، زمانش نبوده یعنی یا مردم از رویش رد شده‌اند یا هنوز به آن نرسیده‌اند، منتها الان نمی‌توانم نظر قطعی به شما بدهم.

صدای آلبوم ۸۵ تو تقریبا از تمام خودروها شنیده می‌شد و یک قدم از بقیه جلوتر بود اما در این 3 سال سکوت، خیلی‌های دیگر آمدند (خواننده‌های زیر زمینی) و بنیامین سال 88 مطمئنا مثل سال 85 بی‌رقیب نیست، به نظرت توانستی این‌بار هم یک قدم جلوتر از بقیه باشی؟ چون به نظر من که فرقی با آن موقع نداشتی؟
با توجه به این شرایطی که می‌گویی حتی اگر تغییری نکرده‌ام باز‌هم چیزی را از دست نداده‌ام. البته هیچ‌وقت هم نگران این نیستم که چیزی را از دست بدهم. همیشه به دوستانم می‌گویم وقتی آلبوم ۸۵ را منتشر کردم به عنوان یک آدمی که هیچی نداشت و دستش خالی بود آمدم جلو، حالا که دستم پر است و تریبون هم دارم حتی اگر همه‌ی این‌ها را هم از دست بدهم باز‌هم چیزی عوض نمی‌شود و باز خودم هستم. یعنی می‌خواهم بگویم تا وقتی زنده هستم آن اتفاق هم زنده است. تو می‌گویی آن‌موقع شرایط راحت‌تر از الان بود و من قله را فتح کردم و الان هم روی همان قله ایستاده‌ام. چون هنوز مردم مرا در این جایگاه می‌پذیرند، همان مردمی که تصمیم‌گیرنده‌ى نهایی هستند.

آلبوم 85‌ات چه ویژگی خاصی داشت که توانست در آن زمان به محبوبیت برسد؟
بهتر است یک مثال برایت بزنم. فرض کن قهرمان وزنه‌برداری که می‌آید رکورد خودش را و کلا رکورد جهانی را یک‌دفعه 10 کیلو جا‌به‌جا می‌کند، توجه همه بر او جلب می‌شود و همه می‌گویند که وای او چه نیرویی دارد! و به مرور و کم‌کم نیم کیلو به نیم کیلو هی بالاتر هم می‌رود ولی دیگه به چشم کسی نمی‌آید چون در صحنه بوده و یواش‌یواش پیش‌رفت کرده‌است. همیشه آن اتفاقی که اول می‌افتد آن‌قدر همه جا را پر می‌کند که بعد از آن دیگر هر‌کاری هم بکنی زیاد به چشم نمی‌آید.

چرا 3 سال بین دو آلبوم‌ات وقفه افتاد؟
شرایط مختلفی در این مسئله نقش داشت و باید زمان خاصی را طی می‌کردم. به اصطلاح باید با «نور پایین» حرکت می‌کردم که آسیب نبینم.

مگر مشکل قانونی یا مجوزی داشتی؟
نه، اما استراتژی ما به گونه‌ای بود که خیلی آرام حرکت کنیم که کسی حرکت ما را متوجه نشود. در حال حاضر احساس راحتی می‌کنم، این جایی که در حال حاضر نشسته‌ام تقریبا امن‌ترین جایی است که در این 3 -4 سال داشته‌ام. البته منظورم امن‌ترین جا برای کار‌کردن است.

سکوت 3 ساله‌ات را خیلی خوب نگه‌داشتی، چقدر این مسئله به خاطر خودت بود، چقدر به خاطر کار کردن با محسن رجب‌پور؟
ما هیچ‌وقت تنهایی تصمیمی نمی‌گیریم، به نظرم آدم‌هایی که ضربه می‌خورند به این علت است که می‌خواهند به تنهایی همه تصمیمات را بگیرند. من سعی کرده‌ام یاد بگیرم که یک اتفاق خیلی خوب مرا زیادی خوشحال نکند و یک اتفاق خیلی بد هم زیاد از حد مرا تحت تاثیر قرار ندهد و بیش از اندازه ناراحتم نکند. سعی می‌کنم که آدم متعادلی باشم و با منطق جلو بروم. ما همیشه به صورت تیمی تصمیم گرفته‌ایم و همیشه سعی کرده‌ام که از نظریات کسانی که در آن کار دخیل هستند استفاده کنم. به نظرم آقای رجب‌پور استراتژی خوبی در‌زمینه‌ى موسیقی دارد.

حرفت را قبول دارم، آقای رجب‌پور استراتژی‌های خوبی را پیاده می‌کند اما سوالم این است که چرا هرکس با ایشان کار می‌کند در آلبوم اول تبدیل به یک پدیده یا اتفاق نو می‌شود ولی در آلبوم‌های بعدی دچار یک احتیاط بیش از حد می‌شود؟
آن اتفاق یا پدیده‌ى اول خودش یک امتیاز بزرگ است که خیلی‌ها به همان هم نمی‌توانند برسند، برای من یک مثال بزن که تهیه‌کننده‌ای باشد که هر‌سال یا هر 2 سال یک‌بار این پدیده را به وجود بیاورد؟

اما معمولا در موسیقی زیرزمینی شاهد این اتفاق هستیم، مثلا وقتی آلبوم اول فلان خواننده خوب است، آلبوم دوم همان آدم بهتر از اولی می‌شود.
بله، موسیقی زیرزمینی به همین شکل است، اگر آهنگ‌های سال 1381 مرا که هیچ‌وقت منتشر نشد گوش می‌کردی ممکن بود هیچ‌وقت این پدیده‌ای که می‌گویی اتفاق نمی‌افتاد، همیشه یک شکل صعودی نرم داشت که آرام بالا می‌رفت تا یک‌جایی هم نزول پیدا می‌کرد ولی من خودم سدی زدم جلوی همه‌ی آن چیزهایی که دارم تا جمع شوند و همه را یک‌دفعه رها کنم که این یک امتیاز است. من آن موفقیت را با تایید مردم کسب کردم. نگرانی من این بود که این سرعت زیاد از هر‌حیث به من آسیب برساند که می‌توانست هم برساند، خدا را شکر خودم را کنترل کردم و الان رسیدم به جای معقولی که می‌توانم از این به بعد ادامه کارهایم را درست‌تر انجام بدهم.

آلبوم دوم تو همزمان با آلبوم سیروان خسروی به بازار آمد، فکر نمی‌کنی این هم‌زمانی باعث لطمه خوردن به فروش آلبومت شد؟
من اصلا نمی‌دانستم که شخص دیگری قرار است آلبومش را هم‌زمان به بازار بدهد اینجا زمان بیرون دادن آلبوم خیلی ربطی به ما ندارد و ممکن است بنا به دلایل مختلفی این بیرون دادن آلبوم به تعویق بیفتد. در جواب شما به نظر من چنین نیست. چون زمانی که آلبوم اول خود را بیرون دادم شخص دیگری هم‌زمان با من آلبوم خود را منتشر کرد که اتفاقا خواننده موفقی هم بود اما کار من جای خودش را باز کرد. مثلا وقتی چند تا فیلم هم‌زمان با هم اکران می‌شوند همه فیلم‌ها دیده می‌شود ولی ممکن است بعضی از آن‌ها فروش خوبی داشته بانشد و بعضی از آن‌ها کم‌تر فروش کنند. اگر فیلم، فیلم «خوبی» باشد حتما دیده می‌شود، فکر می‌کنم از این دید ژورنالیستی باید فاصله بگیریم و واقعا ببینیم که آن آلبوم خوب بوده یا نه، البته من آن‌کار را که شما گفتید کامل گوش نکرده‌ام. اما اگر کار خوبی بوده خب اشکالی ندارد اما اگر آلبومی نبوده که سلیقه‌ى عمومی را جذب کند، به نظر من صحبت کردن درباره‌اش لزومی ندارد انگار از چیزی صحبت می‌کنیم که مردم از آن بی‌خبرند!

اما انصافا آن‌کار هم کار خوبی بود...
چند‌هزار تا تیراژ داشته؟

نمی‌دانم.
خب من تقریبا می‌دانم، من خودم برایم خیلی سوال بود چون بعضی از منتقدان را دیدم که به نحوی این 2 آلبوم را رو‌به‌روی هم قرار می‌دهند که باعث جنجال شود در صورتی که وقتی از مردم پرسیده می‌شد، اصلا آن بنده خدا را نمی‌شناختند. تحقیق در این خصوص که کار سختی نیست. به طور مثال از همین نگهبان ساختمان ما بپرسید اصلا آن خواننده را نمی‌شناسد. اصلا قابل مقایسه هم نیست. آن آلبوم یک آلبوم راک است که طرفدارهای خودش را دارد اما موسیقی پاپ متعلق به همه‌ی مردم است. شما می‌توانید از افراد همین خیابان بپرسید که این آلبوم را می‌شناسند یا خیر؟ ممکن است از هر 10 نفر یک نفر بشناسد، تازه آن هم معلوم نیست که این آلبوم جدید را شنیده باشد. نمی‌خواهم بگویم من کجا هستم و یکی دیگه کجاست، بلکه فقط می‌گویم آمار فروش به طور کامل مشخص است و چیزی نیست که من بخواهم از خودم اعلام کنم. البته در این موضوع همان گروه کوچکی که گفتم شیطنت‌های خاصی می‌کنند در صورتی که در بین مردم اصلا این موضوع مطرح نمی‌شود! همیشه به این شکل بوده که اگر کسی سرشناس یا قهرمان می‌شود، سعی می‌کردند به هر شکلی آن شخص را پایین بکشند و برای این کار به اولین دستاویزی که پیدا می‌کنند متصل می‌شوند. البته باز هم می‌گویم همان گروه کوچکی که گفتم این گونه‌اند. برای آن‌ها مهم نیست که اصلا این موضوع با هم هم ‌پوشی دارند یا نه.

جدا از مصاحبه، یعنی فکر می‌کنی، سیروان از طناب شما بالا رفته؟
چرا جدا از مصاحبه؟! بله. البته او خیلی زحمت کشیده و برای کارش تلاش کرده. کارش کار خاصی است و از نظر من جزو بهترین تنظیم‌کننده‌هاست، من چند کار خوب از او به عنوان تنظیم‌کننده شنیده‌ام. حتما روی این آلبوم خودش هم خیلی تلاش کرده چون خیلی روی آن حساب کرده بودم نمی‌گویم «صرفا» از طناب من بالا رفته بلکه می‌گویم اگر دانسته این کار را کرده آدم باهوشی بوده و اگر ندانسته بوده این هم‌زمانی را به پای خوش اقبالی او می‌گذارم.

چرا؟
زیرا عنوان رقیب کسی که مردم قبولش کرده‌اند صرف نظر از نتیجه، عنوان کمی نیست! (خنده)

اما فکر می‌کنم او حمایت‌هایی که بنیامین داشته را نداشته‌است.
اتفاقا برعکس. بعضی‌ها یک جنجال تبلیغاتی عجیب راه انداخته بودند و ترجیع بند این جنجال هم این بود که یک کسی آمده است که رقیب بنیامین است. به نظرم همین تبلیغ کافی است، چون اتفاق بزرگی است. من شنیده‌ام که تعدادی پوستر اضافه چاپ کرده‌اند (به هزینه شخصی) و شبانه پخش کرده‌اند، انگیزه از این کار، می‌تواند این بشود که بخواهی کسی را به زور به مردم معرفی کنی، این هم‌زمانی بهترین دستاویز است. مصاحبه با مجلات و روزنامه‌‌های مختلف به عنوان این‌که شخصی آمده است که رقیب بنیامین است! از نظر من هم اشکالی ندارد، مگر بنیامین کیست؟ ولی مردم فکر می‌کنند بنیامین کسی بوده که توانسته یک اتفاق جدید به وجود بیاورد و می خواهند بدانند که رقیب بنیامین کیست؟ برای همین آلبوم آن شخص را می‌خرند ولی بعد از گوش کردن سرخورده می‌شوند. از آمار فروش متوجه این سرخوردگی می‌شوید. قسمت اول آن کار به نظرم تحسین‌برانگیز بود (فکر هم‌زمانی انتشار این آلبوم با آلبوم بنیامین) ولی قسمت دومش که به جنجالی تبلیغاتی کشیده‌شد و کاملا مشخص بود تعریف شده و هدایت شده بود، از نظر من اصلا حرفه‌ای نبود.

چرا از آهنگ‌های کوتاه چند ثانیه ای در کارت استفاده کرده بودی؟
ما 5 آهنگ داشتیم که حدود یک دقیقه یا زیر یک دقیقه بود و به عنوان آهنگ کوتاه محسوب می‌شد. برای این کار دلایل خودم را داشتم در واقع یک‌جور آزمایش بود که نتایج آن‌را هم دیدم، دارای نقاط مثبت و منفی زیادی است. بارها شده که مردم در یک کار مثلا 3 دقیقه‌ای فقط 30 ثانیه از آن را می‌پسندند. ما فکر کردیم چرا با فکر مردم بازی کنیم و کار را برای آن‌ها سخت کنیم. به‌جای این‌که یک آهنگ را طولانی کنیم تصمیم گرفتیم فقط همان 30 ثانیه ای که مردم دوست دارند را بسازیم.

ولی مردم وقتی آهنگ‌ها را می شنوند، می‌گویند «کاش» این آهنگ طولانی‌تر بود.
اگر کسی یک «کاش» بگوید، من به نتیجه‌ای که می‌خواستم رسیده‌ام.

ترانه هم می‌گویی؟
بله. من اصلا با ترانه وارد موسیقی پاپ شدم، سال 1371 بود. ۱۶ – ۱۷ ساله بودم که وارد کارگاه شعر و ترانه فرید احمدی شدم آن‌موقع ایشان به عنوان استاد من بودند که البته هنوز هم همین‌طور است و بعدها خیلی با هم دوست شدیم.

ساز هم می‌زنی؟
بله. همان‌طور که گفتم ابتدا ترانه کار می‌کردم و بعد شروع به ساز زدن کردم.

چه سازی؟
گیتار می‌زدم و هم‌زمان با آن شروع به آهنگ‌سازی کردم البته قبل از آن هم آهنگ‌سازی‌های پراکنده‌ای انجام می‌دادم بعد از یک مدت تصمیم گرفتم توانایی که در شعر داشتم را به آهنگ‌سازی و موسیقی و خواندن منتقل کنم. چون یک فرد قابل اعتمادتر از خودم در ترانه‌سازی برایم وجود دارد که آن هم فرید است.

فقط او برایت ترانه می‌گوید یا خودت هم کمکش می‌کنی؟
ما معمولا فکرهایمان را با هم تقسیم می‌کنیم. فرید به راحتی فکر من را می‌خواند و به راحتی می‌توانیم با هم تبادل نظر کنیم تا به نتیجه‌ای که در ترانه می‌خواهیم برسیم.

ترانه‌های آلبوم‌هایت را حفظ هستی؟
بله، همه‌ی ترانه‌ها را حفظ هستم. در واقع همان لحظه که در حال ساختن ترانه‌ها هستیم آن‌قدر روی آن ترانه تمرکز می‌کنیم که همان موقع آن را حفظ می‌شوم.

آن نفس‌نفس‌زدن که یک شاخصه بارزی از صدایت بود در آلبوم دومت کمرنگ شده علتش چیست؟
بله، آن نفس‌نفس‌زدنی که شاید در آن زمان خیلی جذاب بود، بعد از آن به قدری آن کار را تکرار کردند آن هم به صورت اغراق‌آمیز، که حال آدم را بد می‌کرد. برای همین تصمیم گرفتم از این کار که خودم کرده بودم کمی فاصله بگیرم تا کمی این فضا معقول‌تر شود.

چطور شد که تصمیم گرفتی این کار را در آهنگ‌هایت انجام دهی؟
کاملا طبیعی است آدم وقتی در حال خواندن است نفس می‌کشد و من تصمیم گرفتم این نفس کشیدن‌ها را ادیت نکنم. خیلی کار ساده‌ای است. تا قبل از این رسم بر این بود که نفس‌کشیدن‌های بین خواندن را می‌بریدند ولی من تصمیم گرفتم که این کار را نکنم چون به نظرم جذاب‌تر بود و به مخاطب نزدیک‌تر بود. این نفس‌کشیدن عنصر موفقیت یک کار نیست. بعضی‌ها فکر می‌کنند نفس‌کشیدن در بین آهنگ یا درآوردن صداهای عجیب و غریب عنصر موفقیت کار است، در‌صورتی که به نظر من این فقط یک ادویه خوش‌طعم برای کار است.

جدیدا مد شده که مثلا وسط آهنگ قسمتی را به ترانه رپ اختصاص می دهند، دوست نداشتی این کار را بکنی؟
دوست داشتن من یک طرف است اما من دنبال ایده‌های بهتری هستم که اتفاق هم می‌افتد. این را همه دارند انجام می‌دهند و من دنبال ایده‌های جدیدتری هستم که مطمئنا برای مردم هم جذاب‌تر است.

یعنی بیش‌تر از اینکه دنبال سلیقه مردم باشی سلیقه‌سازی می‌کنی؟
هر 2 تای آن‌ها روی هم تاثیر می‌گذارند، یعنی یک بخش از سلیقه‌سازی این است بدانی مردم کجا هستند. خیلی دور از مردم نباید باشی چون در این صورت مردم نمی‌توانند تو را پیدا کنند برای سلیقه‌سازی باید یک‌سری داده‌ها از جامعه داشته باشی تا بتوانی به بهترین نحو این کار را انجام دهی و کاری که حالا مردم آن را می‌خواهند 6 ماه دیگر انجام ندهی.

بعضی مواقع مردم از نوآوری‌ها استقبال نمی‌کنند.
بله. این‌کار، کاملا ریسک است. اما باید بتوانی ریسک خودت را نزدیک به واقعیت بکنی یعنی باید حالت ریسک را تا می‌توانی پایین بیاوری ولی کاری نکنی که به صفر برسد.

چطور می‌توانی این کار را عملی کنی؟
این یک کلید است که فقط خودم می‌دانم و مال خانه‌ى من است و اگر بخواهم آن‌را بلند بگویم آن‌وقت همه به خانه‌ى من می‌آیند. این مسائل فنی یک راه است که مخصوص خود آدم است. البته آن‌قدر هم انحصاری نیست و ممکن است افراد دیگری هم آن‌را کشف کرده باشند، که بخش زیادی از این کار ذاتی است.

قصد نداری برای تیتراژ فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی بخوانی؟
این مسئله خیلی به من پیشنهاد می‌شود ولی مجموعه‌ای که به استاندارد کار ما بخورد هنوز پیدا نکرده‌ایم.

فکر نمی‌کنی اگر این کار را انجام بدهی باعث می‌شود که خیلی مردمی‌تر نشان بدهی؟
کسانی که مدام این کار را انجام می‌دهند و وقت و بی‌وقت با کارهای ضعیف و متوسط‌شان همان چند اثر خوب‌شان را هم در ذهن مخاطب کم‌رنگ می‌کنند آیا مردمی‌تر شده‌اند؟!

به همین‌دلیل پیشنهادهای بازیگری را قبول نکردی؟
تا حالا که این‌طوری بوده است. مگر این‌که ببینیم این کار یک اتفاق است و 1 یا 2 بار هم بیش‌تر نیست ولی اگر به صورت یک حرفه در بیاید باید همه کارهایم را تعطیل کنم و زندگی‌ام را برای آن کار بگذارم. این‌طوری است که آدم می‌تواند پیش‌رفت کند.

آیا بنیامین رابطی برای خواننده‌شدن داشت؟
فقط یک جمله می‌گویم که بنیامین همیشه یک قدم از شرایط و امکانات عقب‌تر بوده و خودش همیشه خودش را بالا کشیده است.

قصد برگزاری کنسرت نداری؟

من هیچ منع قانونی برای برگزاری کنسرت در داخل ایران ندارم و بعد از انتشار آلبوم دوم همواره آماده‌ی اجرای زنده برای مردم هستم حتی ترکیب گروه نوازنده‌ی همراه، هم مشخص شده است اما در حال حاضر منتظر تصمیم نهایی رجب‌پور هستم که سابقه‌ی طولانی و خوبی در رابطه با اجرای کنسرت دارد.

کلیپ‌سازی در دنیای موسیقی نقش زیادی در جذب مخاطب دارد؟ چرا این کار را انجام نداده‌ای؟
برای این کار نیاز به 2 عامل مهم دارم: 1- ویدئوکلیپ فوق‌العاده. 2- رسانه‌ی مناسبی که بتواند آن را پخش کند. هر وقت این 2 عامل در کنار هم مهیا شوند حتما این کار را انجام می‌دهم که امیدوارم در آینده خیلی زود این اتفاق، شدنی باشد.

در یکی از مصاحبه‌های اخیرت که خیلی هم جنجالی بود، نظرات مختلفی راجع به آدم‌های سرشناسی داده بودی که در برخی موارد با انتقادات شدیدی هم روبرو شد، اساسا چرا تن به چنین مصاحبه‌ای دادی؟
معمولا آخر بعضی مصاحبه‌ها، مصاحبه‌کننده اسم برخی از دوستان، هم‌کاران و هنرمندان را ذکر می‌کنند و نظرات ما را راجع به آن‌ها می‌پرسند و می‌گویند در یک جمله نظر خودت را درباره‌ی این آدم‌ها بگو، همیشه تعداد محدودی 3 یا 4 نفر این کار را می‌کنند، اما آن‌روز در خصوص افراد زیادی این سوال را پرسیدند و بعد در مصاحبه چاپ شده خیلی از صحبت‌های مهم من در طول مصاحبه حذف شد و بیش‌تر بخش مربوط به این نظرات را برجسته کردند. طبیعی است که وقتی اسم تعدادی از آدم‌های سرشناس را بیان می‌کنند نظر آدم راجع به «کار» همه‌ی آن‌ها یکسان و حتی مثبت نمی‌تواند باشد. من هم نظراتم را صادقانه و بدون داشتن هیچ ذهنیتی درباره این‌که مصاحبه‌کننده چه قصدی دارد، مطرح کردم که در اکثر مواقع مربوط به کار یا آثار این دوستان بود در ضمن در چند نمونه، نظرات انتقادی دل‌سوزانه‌ای هم داشتم. باز‌هم می‌گویم که آن‌ها نظرات شخصی بنیامین بودند چرا که آن‌ها هم فقط نظرات شخصی من را خواسته بودند که البته ایده‌ى جالبی هم بود و امیدوارم با تکرار ایده‌هایی از این‌دست جامعه هنری ما بتواند ظرفیت خود را برای پذیرش نقدهای سازنده گسترش دهد.
منبع: 
آهنگ زندگی
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 مهر 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

دفعه پیشم بنیامین به حمید عسگری توهین کرد
واقعا موزیک ما چرا با همچین فردی که فقط وسط اتوبان موسیقی سوت کشیده معروف شده مصاحبه میکنه
ایشون اصلا هنرمند نیستند
متن هم گویای این نکته است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

بنیامین خیلی عالی بود

حالا که شنیدم 2 میلیون فروش کردی خوشحال شدم و اینجا هم که در رده بندی اول هستی

راستی هرکسی را بهر کاری ساخته اند

سیروان هم بهتره بره دنبال همون تنظیمش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

کارهای واخر رو هر کسی نمیتونه گوش کنه کشش میخواد ، هر کسی تو حوزه ی هنر موسیقی فعالیت کرده باشه فرق یه نوازنده عروسی با یه نوازنده ارکستر رو میدونه حالا هر چقدر این نوازنده عروسی میخواد اسمو رسم داشته باشه از نظر هنری هیچ ارزشی برای هیچ کسی نداره ،

حکایت آلبوم بنیامین هم حکایت همین عروسیه ! شناخته شدن دلیل بر با ارزش بودن کار نیست

من به عنوان کسی که چند سال در کار موسیقی بودم و یک شنونده موسیقی هستم آلبومهای سروان رو به مراتب بهتر از آلبوم بنیامین میدونم

که البته آلبوم اول سیروان به مراتب بهتر از آلبوم دومش بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

بنیامین کجا سیروان کجا

بنیامین بیش از 2 میلیون فروش کرده سیروان 500 هزار تا هم فروش نکرده

آلبوم بنیامین توی همین سایت اوله سیروان کجاست ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

قربونت برم بنیامین.
دنیا دیگه مثل تو نداره. تمام نگهبانای ساختمون کار تو رو گوش میدن فقط! دمت گرمممممممممم!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

این بنده خدا هنوز فقط راک با ترنس رو نمیدونه اونوقت تئوریسین شده! از کی تا حالا سیروان راکر شده که مت خبر نداریم
در ضمن اخراجیها هم خوب فروخت اما مگه فیلم باارزشی بود؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

بنیامین دو میلیون فروش کرد ؟ تو خواب دیدی ؟
سیروان با این قابل مقایسه نیست
این بنیامین خیلی عقده ایه به همه توهین میکنه تا معروف شه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

سیروان مرد درجه یک پاپ ایران ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

ما ببين به چه روزي افتاديم كه يك بچه داره درباره موسيقي نظر ميده سيروان يك تنظيم كننده درجه يك موسيقي است
قابل توجه اقا بنيامين

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

بنیامین در هر حدی هم که باشه اجازه نداره به سیروان توهین کنه

هر کسی در جای خودش با ارزش تره

شماها به جای اینکه سعی کنین تو دنیا جای کس دیگه ای رو

بگیرین اول جای خودتونو پیدا کنین آقای بنیامین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

بله سیروان رو نگهبان نمی شناسه چون برای نگهبانا نمی خونه
قرار نیست همه سیروانو بفهمن
من تعجب می کنم خود بنیامین چطور سیروان رو می شناسه
لابد با کلاس تر از نگهبانشونه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

قابل توجه بنیامین...
شما که دم از هنر و موسیقی می زنی یکم به اشعار خودتون توجه کنید می بینید که یه ریتم ساده داری و یه سری کلمات مزخرف که حتی به درد تنهایی شب مردم هم نمی خوره...
خیلی اعتماد به نفس می خواد که آدم ایجوری از خودش تعریف کنه... ساسی مانکن با اون آهنگای مزخرف البوم موفقتری نسبت به تو داشته...
اگه آلبوم سیروان و گوش ندادی بی زحمت برو بگیر گوش بده یا اگه پول نداری آدرس بده من بخرم واست پست کنم تا ایشالا موسیقی رو بذاری کنار و اینقد جو الکی ندی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

من با البوم اول بنیامین خیلی حال کردم .
اما با البوم دومش اثبات کرد هیچی نیست .
با این مصاحبه ای هم کرد دیگه نفرتم ازش دو چندان شد . آدم هم اینقدر مقرور !
بنیامین با این مصاحبش اثبات کرد یه بچه به تمام معناست .
بچه که میگن هم از لحاظ هنری هم از لحاظ فکری .
آقای بنیامین مگه تو چند سال موسیقی کار کردی که درباره سیروان و یگانه این طوری صحبت می کنی .

آقای بنیامین خیلی باید پیشرفت کنی تا به سیروان و یگانه برسی .

تنها فرق تو با بقیه خواننده ها می دونی چیه؟
اینه که محسن رجب پور از تو حمایت میلیاردی می کنه . اون هم می دونه رو کی سرمایه گذاری کنه . رو یه بچه خوشتیپ که اگه البومش هم افتضاح باشه به خاطر عکس روی جلدش هر خز و خیلی می خرتش .

آره آقای بنیامین فروش میلیاردی کردن کاری نداره . ولی مثل یه هنرمند بودن خیلی کاره سختیه .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

واقعا برای بنیامین متاسفم
جوابی که محسن یگانه بهش داد حقش بود واقعا هیچی نه از موسیقی نه از اخلاق میفهمه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

کنسرت بنیامین = گردهمایی صنف نگهبانای ساختمون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

benyamin kheyli khoobe vali fek konam kare sirvan ye sar o gardan az oon balatare

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

به نظر من کار های بنیامین مجموعا بهتره اما آدم بهتره رقابت سالم داشته باشه..این کاری که بنیامین کرد واقعا از او یه شخصیت منفور میسازه...آدم نباید خودش رو بزرگ جلوه بده و دیگران رو تحقیر کنه..در ضمن بنیامین با مظلوم نمایی میخواد کار نه چندان بزرگش رو گنده کنه..من کارای بنیامین رو خیلی گوش میدم اما از شخصیتش خوشم نمیاد..

f
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

خیلی جالبه برای من اینی که میگی البوم بنیامین 2 میلیون فروش کرده احتمالا به ریال داره میگه اگه اینطوره البوم سیروان 4 میلیون فروش کرده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

vaghean bara benyamin moteasefam!!! chejoor mitoone khodesh ba sirvan moghayese kone????

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

beniyamin jan shoma saz dahane ham balad nisti bezani che berese be gitar . man ghasde tohin be hich khanandei ro nadaram vali ensafan age too majalese aza dari bekhooni bishtar az 2 melyoon foroosh mikoni . to bayad madah mishodi na khanande . ye kam akhlagh dashte bash . to ta akhare omretam nemitooni jaye sirvano begiri

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

برادران خسروانی از بهترین ها در ایران هستند...

واقعاً آهنگهای ساسی مانکن که اصلاً سبکش چرت و پرتِ از آهنگهای بنیامین هم پرطرفدار تره هم پر محتواتر...

خوشبختانه اینجا از طرفداران بنیامین خبری نیست چون درصد بسیار کمی از نگهبانهای ساختمون به اینترنت دسترسی دارن!

متعسفانه آقای بنیامین بهادری دچار توهم سوپر استار بودن هستند!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

اصلاً بنیامین بهادری در حدی نیست که خودش رو با سیروان خسروی مقایسه میکنه!
سیروان یکی از بهترین تنظیم کننده های ایرانه(شاید بهترینشون) و آلبوم ساعت 9 سیروان یکی از بهترین آلبوم های مجاز ایرانه به نظر من که کسانی مثل بنیامین بهادری نمیتونن بفهمن و درکش کنن!
بنیامین نمیتونه درک کنه که سیروان سبک جدید رو وارد موسیقی مجاز ایرانی کرده که بنیامین بهادری هیچ وقت نتونست وارد کنه!!
نکته ی بعدی هم اینکه این آقای بهادری که انقدر خودشو تو این مصاحبه تحویل گرفته اصن رفته از مردم بپرسه ببینه که "صداش خوبه یا نه!؟"...من نمیدونم صدا از این افتضاح تر نداشتن بذارن خواننده بشه!؟
به قول یکی از دوستان، اخراجی های 2 هم پرفروش ترین فیلم تاریخ ایرانه ولی آیا واقعاً فیلم خوبیه!؟ :))...فقط خنده داره و برای دیدن یه بار می ارزه که بری و بخندی ولی در بطن ماجرا که بری میبینی واقعاً از لحاظ ساختار فیلم چرتیه!...اگه مهران مدیری یا امثالش برن توی سینما یه طنز بسازن صد برابر بهتر از این طنز در میاد!...حتی به نظرم اگه رامبد جوان کارگردان همین اخراجی ها بود(با اینکه طنز مسافران رو خیلی چرت میدونم!) ولی میتونست بهتر از ده نمکی کارگردانی بکنه!
در کل میخوام بگم که بنامین هم مثل اخراجی ها میمونه!

در ضمن آقای بنیامین باید به آهنگ های آلبوم سیروان هم گوش کنه!...اصن قابل مقایسه نیستن با هم!!
سیروان خسروی و دیگر هیچ!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

استاد فقط استاد افتخاری
بنیامین و سیروان اینها اصلا
من نمی دونم کی هست فقط
علیرضا افتخاری

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

خوبه سلیقه مردم ایران اونقدری خراب شده تا یه سری افراد مثه بنیامین هم خودشونو خواننده حساب کنند!!!
بیچاره روش نمیشه بگه 3 سال صبر کردم تا سلیقه ها بیشتر افت کنه!
وقتی ساسی مانکن یه خواننده و ترانه سرایی میشه که اکثر مردم میشناسنش خوب زیاد هم دور از انتظار نیست که افرادی مثه بنیامین هم معیار موفقیت کاستشونو این میدونن که مردم بشناسنشون!
بالاخره بادمجان هم میوه شد!دست واحد موسیقی ارشاد درد نکنه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

لابد ارزش آلبوم جدیدش رو هم از نگهبانا پرسیده که اینقدر مغرور شده ...

یک کم مشورت با اهل علم موسیقی و اخلاق جنابعالی رو به این روز نمی ندازه که به همه توهین کنی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

آلبوم دومشو که همون نگهبانهاهم گوش نمیکنن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

یه روزی تو این جنگ و دعواهای سایت ها خیلی می رفتم و کل کل می کردم ولی الان به این نتیجه رسیدم اون موقع چقدر نادان و بی کار بودم به شما هم توصیه می کنم دست از این کاراتون بکشید حالا تا فردا بیاند بگید بنیامین فلان بود سیروان فلان حرف و زد هیچیش به من و شما نمی رسه اونا کار خودشون و می کنند یه هزاری هم به من و شما نمی دند این مصاحبه ها هم همش واسه جنجال و تبلیغ اصلا یهو می بینید اینا پشت پرده خیلی هم با هم خوبند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

من از همسایگان سیروان و زانیار در یکی از برجهای شهرک غرب (نمیگم کدوم برج) هستم و از پیش میشناسمشون، بسیار با اخلاق و مردمی هستند.

از نگهبان برج ما هم بپرسید، هم سیروان و هم بنیامینو میشناسه و بر عکس بنیامین فرق بین سبکهای موسیقی رو میدونه، نمیگه سیروان راک کار میکنه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

مگه اینکه نگهبانهای ساختمون آهنگ بنیامین رو بشناسن!!!سیروان نامبر وان در عرصه ی موسیقیه...هیشکی رو دستش نیست!!!کارش به روزه...با دنیا پیش میره(تربس و هاوس میسازه!!)...تو برو همون پاپ جوادو بساز نگهبانتون حال کنه!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

دوستانی که از سیروان حمایت میکنند توهینی رو که به رضا صادقی کرد فراموش کردند!!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

اگه مردم اصل باشن پس ساسی مانکن از استاد شجریان خواننده تره من که باورم نمیشد که این حرفها رو از بنیامین بشنوم خیال میکردم که خیلی مودب و با فهم تر باشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

چرا به خاطر ضعفی که داره سیروان باید پایین کشیده بشه . سیروان همیشه بهترین در همه جا

Era
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

آره همون کارگر ساختمون که از موسیقی چیزی نمیفهمه ( البته توهین نباشه ) گوش بده بهتره ولی کارای سیروان ذو کسی گوش میده که از دنیای موسیقی چیزی هالیشه

وقتی آلبوم بنیامین امد 2 ساعت واستادم دانلود کردم بعدش برم بخرم که بعد دانلود 1 فوش به خودم دادم که چرا دانلود کردم همه رو هم پاک کردم

دیگه سبکت 1 جور شده حاجی فقط از رو اسمت داری نون می خوری

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

سیروان به رضا صادقی بی احترامی نکرده . فقط گفته که رضا صادقی حرفش با عملش فرق میکنه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

بنیامین جان از خواب بلند شو :p

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

خدایا شکرت .. لذت می برم وقتی آدم های با شعوری رو میبینم که از آلبوم سیروان حمایت می کنند {...} ای خدا یک دلیل به من بگو که چرا بنیامین خودش رو با سیروان مقایسه می کنه

Mas
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

به نظر من بنیامین یک خواننده خوبه که هیچکس تو این سبک در ایران نیست بنیامین باید همون خواننده باشه و بس
اما سیروان به نظر من که حدود 10 ساله دارم توی موسیقی فعالیت میکنم یک تنظیم کننده موفقه
فقط از سیروان یک خواهشی میکنم دیگه نخونه و در حد یک تنظیم کننده باشه .............

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

اگه قرار بود هر ننه قمري آهنگاي سيروان رو گوش بده و خوشش بياد، مي شد بنيامين!
همونايي كه مي گن بنيامين خوفه، معلومه از چي خوششون مياد
من من اگه توتو رو دودوباره نبينمت ت ت ت ت
اسم سيروان شده اعتبار هر خواننده!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

اين آقا بنيامين راستش بد نيست آهنگاش ولي اين همه توهين از يه نفر به هزار نفر خوب نيست ! هست‌؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

چقده خواب ميبيني مرد ديـــگـــــه بـــــســــه.

دوست عزيز آقاي بهادري درسته بسياري با شما مخالفت دارند و حتي اين نظر دادن ها هم خودش داراي اشتباه هست اما اگر يك سمت اشتباه قدم به درست بودن ورداره طرف ديگر هم همين كارو ميكنه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

عجب اعتماد به نفسی داره .
حالا اگه آلبومش درست حسابی بود می گفتیم مغرور شده .
ولی آلبومشم آخه افتضاح بود .
به کجا تکیه می کنه که این لقمه های گنده رو ور می داره ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

انصافا کار سیروان خیلی خیی حرفه ای تر از این بنیامین این آقا یه خواننده سطحی و درجه 2 یا 3 فروش زیادم اصلا دلیل نیست چون فیلم اخراجی ها هم خیلی روخت ولی از لحاظ هنری هیچ چیزی نداشت یه چیزه خیلی ساده فقط کارای گرافیک این دو نفرو با هم مقایسه کنید میفهمید که کی حرفه ایه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

حتی کاره داداش کوچیکه سیروان یعنی زانیار خیلی از تو حرفه ای تره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

ااا خب همیشه ادمای حاشیه موسیقی کمتر شناخته میشن.چه ربطی داره.عجباااااا.اینا چرا زده سرو کله شونو

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

بابا ببین کی به سیروان می توپه

هی بنیامین تو که به قول یگانه نتهای موسیقی رو هم نمی دونی

به سیروان ایراد میگیری که سلطان تنظیم
به خدا البوم 88 یه البوم درجه 3 بیشتر نیست

این دو میلیون هم که فروخته از بد ....

تو البوم 85 هم وارسته بالا سرت بوده

یه جورایی هم حس میکنم وقت ظبط 85 داشتی فریدون گوش مدادی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

سیروان و مردم خودشون به هم شناختن ولی یادتون هست که بنیامین پای ثابت برنامه های شب عید که پر بیننده ترین برنامه است بود.کار سیروان با بنیامین قابل مقایسه نیست به هیچ وجه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

اقا بنيامين من خودم البوم 88 تو رو خريدم ولي كلي پشيمون شدم ..هنرمندهاي ما هنر كه ندارن دست كم اي كاش اخلاق داشتن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

خجالت داره. نوحه خون سیروان راک میسازه؟
کدی جان، اولا اون پاپ راکه و راک نیست
دوما، تو که بعد ار 6 ماه گیتار زدن آهنگساز شدی میپیچی به پای سیروان که سیل 79 برای کاوه یغمایی تو کنسرتش ساز زدی؟
کدی جان تو فارسیت تو باقالیاست، سیروان انگلیسی رو مثل فارسی میدونه و صحبت میکنه و مطلب میخونه. تو یه کتاب فارسی در مورد موسیقی خوندی؟ خیلی خونده باشی کتاب 100 صفحه ای استاد مصطفی پور تراب رو خوندی که اسم نتها رو یاد بگیری، که امیدوارم یاد گرفته باشی. اگه بلدی یه آهنگ غیر از لا مینور بسازی و ترانس وزش نکنی رو یه گام دیگه خیلی مردی. بز...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

man yeki az tarafdaaraye benyamin va sirvan hastam vali ehsaas mikonam bad az shenidane harfaaye benyaamin kheylihaaye dige mese man nazareshoon avaz shode chon benyaamin vaaghean khodesh az cheshme hame andaakht..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

کلی اشتباه تایپی تونظر قبلی که دادم داشتم که الان دیدم. اصلاح شدش رو دوباره میزارم. در ضمن خودم کلی به اشتباهاتم خندیدم.

سوسکی برادر

خجالت داره. نوحه خون سیروان راک میسازه؟

کدی جان، اولا اون پاپ راکه و راک نیست

دوما، تو که بعد ار 6 ماه گیتار زدن آهنگساز شدی، میپیچی به پای سیروان که سال 79 برای کاوه یغمایی تو کنسرتش ساز زده؟

کدی جان تو فارسیت تو باقالیاست، سیروان انگلیسی رو مثل فارسی میدونه و صحبت میکنه و مطلب میخونه. تو یه کتاب فارسی در مورد موسیقی خوندی؟ خیلی خونده باشی کتاب 100 صفحه ای استاد مصطفی پور تراب رو خوندی که اسم نتها رو یاد بگیری، که امیدوارم یاد گرفته باشی. اگه بلدی یه آهنگ غیر از لا مینور بسازی و ترانس پوزش نکنی رو یه گام دیگه خیلی مردی. بز...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

چرا همه میخواهید از واقعیت فرار کنید اخه سیروان دیگه کیه من که نمیشناسمش ولی هر اهنگ بنیامین گوش میکنم میگم ای کاشهر اهنگشو 2 ساعت میخوند بنیامین تکه هرف نداره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

sirvan honarmandeh on koja benyamin koja?????hata bahs rajebesham khandedare ahangash manii dare har kase navarediam goosh kone mifahme ke honarmande ....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

BAAAAAAAAABAAAAAAAAAA !!! MAN KHODAM DJ AM, to kolle club ha music haye sirvan to kharej az iran play mishe, sirvan chert nemikhone,,,kolle albume sirvan HIT shode, benyamin az on hame tracke CHARAND 2 3 tash hit shode,,,fdar zemn yadeton bashe sedahaye albume sirvan be rooz bod ok? sedahaye albume irani vaseye hamon tarafdarhaye dare pitesh khobe !!! yadeton bashe ye DJ/PRODUCER mese man bayad nazar bede, na adamaye ke aghleshon be goosh o cheshehon !!!! MERSI ,
BEHNAM

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

Agha taze, 0098 o kolli artiste undergrounde dige karashon behtar az benyamin HIT shode,,,,ARE !!! inam BEDOON !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

بهتره آقای بنیامین یه ذره صدای خودشو گوش کنه و بفهمه چقدر شباهت داره به مداح ها.مخصوصا ترانه آخره آلبومش که انگار کتکش زدن.کل مضمون آهنگاش هم فقط اینه که ((((چرا رفتی؟-کجا رفتی؟-دیشب تومدی تو خوابم-کاش بیای تو خوابم-و.....))))من میخوام بدونم کل زندگیه آدما خلاصه میشه توی همین چندتا جمله.اما شعرهای سیروان خدایی چندتاش واقعا روی آدم تاثیر میذاره.یه ذره درست قضاوت کنید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

yadame aghaye benyamin be hamede behdadam kheili bi ehterami kard hamede behdado nabayad ba kasi moghayese kard.on take.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

Moonde in khodesho ba Ebi moghayese kone faghatakhe khod bozorg bini dar che had shoma motmaeni ishoon dar sharayete addi boode va dashte mosahebe mikarde?

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

to aslan ba sirvan ghabele moghayese nisti

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

واقعا برات متاسفم آقای بنیامین بهادری .
اینو بدون اصلا برای من و طرفداران سیروان مهم نیست که آلبوم چقدر بفروشه یا کسی سیروان و بشناسه یا نه .مهم اینه که من میشناسمش و با کاراش به صورت کاملا شخصی حال میکنم . همین
اینم بدون من آلبوم قبلیتو گوش می دادم ولی این آلبومت فقط چیزی جز یه جک خیلی خنده دار نیست .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

فقط برات متاسفم و حرفی ندارم که بزنم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

اگه آه و اوه تحریر تو آخره شی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

سلام.
تو چند تا سایت معتبر موسیقی فروش آبوم بنامین رو 900 هزار و سیروان رو 500 هزار خوندم.
البته بنیامین اسپانسر قدرتمندی داشت مثل رجب پور که نذاشت آلبومش تو اینترنت پخش بشه، وگرنه انقدر نمی فروخت.
کارهای سیروان در حالت شاد و غمگین به آدم حس احترام به شعور شنونده رو می ده و انگار سیروان می دونه گوش آدم ارزش داره و بهتره درست و آگاهانه باهاش رفتار کنه.
تا اونجا که می دونم بنامین تازه برای پیانو استاد گرفته ، اما سیروان تو خیلی از آلبوم ها پیانو و کیبورد میزنه.
در باره ی تنظیم سیروان مقایسه ای نمی کنم، چون در طرف مقابل چیزی وجود نداره.
فقط بگم که کاش بنیامین حرمت سیروان رو نگه می داشت تا بتونه در آینده در آلبوماش از سیروان کمک بخواد تا آلبوماش به این صورت افت نکنه.
با خوندن این مصاحبه آلبوم بنیامین از گوشی من پاک شد، توسط خودم.
شاد باشید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

سیروان واقعا خیلی در موسیقیش ابتکار به خرج داده! خدایش چند تا خواننده داریم كه راک-پاپ بخونه؟ معلومه برای کارش زحمت کشیده و من كه خیلی از آهنگهاش خوشم مییاد. تنها کسی كه موسیقی غرب به درستی به فارسی ترانسفورم کرده. این مصاحبه هم به نظر من تابلیغیست برای سیروان و بنیامین خودش واقعا کوچیک کرده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

tanzimaye sirvan fogholadeas be benyamin tosie mikonam ye sar be site sirvan bezane ke tahal bayd zade bashe bebine ostadesh ki boode va be tanzimasham bishtar tavajoh kone.khodam arezoo daram ye roozi ba sirvan kar konam

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

به نظر من مقایسه بنیامین با سیروان اصلا کار درستی نبود .
این یعنی توهین به شخصیت سیروان .
متاسفم .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

هنرمند باید به دیگر هنرمند ها احترام بذاره .. اگه نمیتونه تعریف کنه بد هم نباید بگه. خیلی راحت میتونه با سیاست از جواب تفره بره و بذاره مردم راجع به اینکه کی کارش بهتره و بیشتر طرفدار داره تصمیم بگیرند.
این حرفا همش بچه بازیه که شایسته یک هنرمند مردمی نیست!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

افتخار میکنم که تو سایتی دارم نظر میدم که آدم های با شعور و فرهنگش خیلی خیلی بیشتر از اون اقلیت جاهل هستند...
واقعا سیروان با بنیامین!!!!مقایسه!!!!
خدایا!!!!!
این یک توهای بزرگ به سیروانه!!!!همین جا کار تموم میشه!!!
دیگه تحمل خوندن ادامشو ندارم!!!اولش گند زده!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

joone mararetoon inqad sirvano ba benyamin moqayese nakonid

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

من کار هردوتاشون رو گوش کردم ولی بنیامین تو اون حد و اندازه ها نیست که خودش رو بالاتر از سیروان بدونه حتی ممکنه آهنگ هاش بیشتر سر و صدا کرده باشه ولی همه می دونند زحمتی که سیروان برای کاراش می کشه چقدر بیشتر از آدمیه که از آهنگ تا تنظیم رو به دیگران می سپره در ثانی تمام اهنگ هایی که سیروان برای خواننده های دیگه ساخته الان بمب جامعه است نمونه کوچیکش آهنگ یالا مهدی اسدی هست یا تنظیمی که برای آهنگ وایسا دنیا رضا صادقی کرده. اگه قرار بود اینارو هم لحاظ کنیم بنیامین باید بره جلو بوق بزنه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

چه آدم عقده ای.سیروان بی نظیره و کاملا سبک خاصی رو به ایران آورده.هرکی هرکی درک نمیکنه و نمیپسنده.مربوط به آدمای خاصه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

از نگهبانتون بپرس مطمئنا جواد یساری و عباس قادری رو هم میشناسه از آینه جلوی پیکانشم لابد سی دی آلبوم تورو آویزون میکنه. ببین تو داری با رقابت ظاهری با سیروان خودتو باکلاس می کنی مثلا وگرنه اون پسر با استعداد کجا توی تکراری بی استعداد کجا. تو این مملکت همه ی نگهبانا میدونن ژیان چیه ولی بوگاتی ویرون؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

سیروان از طناب تو رفته بالا؟!!!!!!!!!!
تو که از درخت میرفتی بالا!!!!!

نکنه به این داری افتخار میکنی که نگهبانتون به آهنگات گوش میده و به به و چه چه میکنه؟
خیلی از مرحله پرتی نوحه خون.

آهنگ نامه ای از آسمان سیروان به اندازه ی دوتا آلبومت و حتی بیشتر از اونم می ارزه....پیش خودت چه چیزیتو با سیروان مقایسه کردی؟!

میدونی چرا کنسرت نمیزاری؟ همه بهت میگن صدا دستگاهی...
اصلا چی دارم میگم؟!! حرفات جواب نداره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

سیاوش قمیشی با این همه ادعاش سیروان و بهترین تنظیم کننده ی ایران معرفی کرد .

بهتره همون <<ساعت دیوار چشمات>> بخونی شما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

من خودم یک خواننده هستم و اگر بخواهم روزی یک کار جدی انجام دهم به سراغ سیروان می روم نه ...
با این حال با ارزش گذاشتن بر کار بنیامین باید بگویم که واقعا کارش در حدی نیست که به خواهد در مورد سیروان نطر بدهد صریح تر بگویم ( به قول رضا صادقی این موسیقی نیست موسیخیست
البته در مورد بنیامین هم صدق می کند چون تمام کار هایش برای کسانی است که از موسیقی چیزی نمی دانند .!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

طرفداران بنیامین اگر آلبوم ساعت9 سیروان رو گوش دادن اینجوری نظر نمی دادند من خودم قبلا طرفدار بنیامین بودم وقتی آهنگ ساعت9سیروان رو گوش دادم کاملا ننظرم عوض شد (حتما گوش بدین)msn""

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

اصلا باورم نمیشه که دارن سیروان رو با اون صدای بنیامین مقایسه می کنند
متاسفم برای طرفداران بی مغز بنیامین با اون صداش در آلبوم دومیش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

حالا که چی بشه انقدر به خدت مینازی هان ؟ کجارو گرفتی ؟ انهمه میری کنسرت میزاری همش تو جیبه تهیه کنندت میره نه شما . باز به قوله خودت بنده خدا تنظیم کنندست شما چی ؟ از موسیقی فقط بلدی گیتار بزنی خوب زحمت کشیدی اون کارو نگهبان ما هم بلده . خواهشن بیخیال شو به تهیه کنندت بگو پول بده بهت که بیای پیشه سیروان کار کنی البته قبل از اومدن یه عکس دهن بسته از خودت بیار چون تو تمتمه عکسات دهنت بازه ... برج b2 مهستان میشینم میدونی که کجاست ؟ بگم بگم ؟!؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

به قول گروه محبوبم زد بازی کدوم موسیقی آقای بنیامین . اون مزخرفات که موسیقی و موزیک نیست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

من فقط میدونم اینا مشکلات مردم ما نیست
مشکلات اون مردی نیست که شبا مجبوره به خاطر اینکه جلوی زن بچش کم نیاره خودشو به هرکاری وادار کنه
مشکلات پدر و مادرامونو که چندسال زحمت مارو کشیدن
گرونی.نداری.فقر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

عزیز من.....با حرفایی که زدی میشه حدس زد چه قدر دلت پره.......آخ.....الهی فدات شم......میدونم سخته.....دیدی یه نفر تونسته مسیر تکراری موسیقی ایرانو تغییر بده....خیلی ناراحتی.......امیدوارم بهتر شی.....:D

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

بنیامین یه دنیایه دیگست سیروانم یه دنیایه دیگه جفتشون صدای فوق العاده ای دارند و هر دو هم طرفدارایه خودشونو من صدای هر دو و سبکه هر دو رو دوس دارم بوس بنیامین بوس سیروان

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 19:17

دم همه ی دوستانی که از سیروان حمایت کردن گررررررررررررررررررررررررررررم. سیروان یه دونه ایییییییییییییی

*
دوشنبه 30 دی 1392 - 19:46

بنیامین تکه لنگه نداره. سیروان فقط در حد 1 تنظیم کنندست نه 1خواننده خوش صدا و پرطرفدار مثل بنیامین... تو کل دنیا بنیامین طرفدار داره ولی سیروان شما بترکونه فقط تو همین ایران طرفدار داره. ... بنیامین دوستت داریم

دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 - 20:46
hanieh

من الان اومدم ضایع کنم :D
آقا من خودم خارج از کشورم،جز پر و پاقرص ترین طرفداراشم
حالا چی میگی؟؟کلی هم میشناسم که مثل من طرفدارشن
بعدشم،شما کل دنیا رو دیدی؟؟
اخه اگه سیروان طرفدار نداشت که آهنگ نه نروش توی رادیو چارت هلند اول نمیشد،بععععله
آقا شما ب همون آهنگای تکراریه بنیامین برو خوش باش

85.102.94.95
پنجشنبه 7 آبان 1394 - 18:58
نیلوفر

فعلا که سیروان با انریکه همکاری کرده نه بنیامین پس سیروان از بنیامین سرشناس تره و همچنین بهتره هم ار نظر صدا هم قیافه هم ادب من بنیامینو ادم خوبی میدونستم ولی با بی ادبیش دیگه اونو جرو خواننده ها حساب نمیکنم

188.211.72.221
جمعه 20 شهریور 1394 - 01:43

من طرفدار هر دو بودم،ولی این حرفهای بنیامین اصلا درست نیست و واقعا دور از ادبه...
اگه قرار باشه بین صدای بنیامین و سیروان یکیو انتخاب کنم،واقعا سیروانه... جدا از قیافه خوبش

پنجشنبه 1 بهمن 1394 - 01:14

بنيامين فكر كرده...سيروان خيلي بهتر از بنيامين ...تو ايران فقط كاراي سيروان در حد استاندارد جهانيه

سه شنبه 13 بهمن 1394 - 22:20

من خودم ده ساله طرفدار بنيامينم.
وقتي اين مصاحبرو شنيدم فهميدم ده سال طرفدار كي بودم
بعد توي نت سرچ كردم درباره سيروان ديدم سيروان هم كم به خواننده هاي كشورمون توهين نكرده و ادما رو(چه خواننده چه غير خواننده)كم ضايع نكرده
تو نت بودم كه مصاحبه محسن يگانه رو ديدم كه تيترش اين بود:بنيامين با البومش به شعور مردم ما توهين كردوكه تو همين مصاحبه ديدم از زانيار خسروي تعريف كرده و فهميدم كه بعلههههه محسن و يگانه هم با برادران خسروي تو يه تيمهو
واقعا از خوانندگي و موسيقي بدم اومد.
دنيايي كه با كوبوندن ديگران ميخوان به اوج برسن بدرد لاي جرز ديوارم نميخوره.
منظورم يه طرفه نيس.
هم با سيروانم هم با يگانه و هم با بنيامين.....

بنظر من مظلمترين ادمي كه هيچ وقت نميتونين هيچ توهيني ازش به شخص ديگه اي توي هيچجا پيدا كنين مرتضاس.
روحت شاد.
مثل تو ديگه نيست....

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بنيامين عليه سيروان! | موسیقی ما