برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه موسيقي پارس روز جهاني كودك را جشن گرفتند
گزارش اختصاصی موسیقی ما از اجرای گروه پارس؛
گروه موسيقي پارس روز جهاني كودك را جشن گرفتند
موسيقي‌ما - راضيه غنجي: كنسرت گروه موسيقي پارس ويژه كودكان و نوجوانان در روز جهاني كودك در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش خبرنگار موسيقي ما ،کنسرت گروه موسیقی پارس در سه قسمت مجزا برگزار شد. در بخش نخست اين كنسرت گروه نوازي موسيقي ايراني به سرپرستي نسترن كيمياوي اجرا شد كه در اين بخش بعد از پيش درآمد ماهور ، آي ديلبر (آذري)، اهوي مار(گيلكي)، دايه دايه (لري)، بارون بارونه (كردي ) توسط گروه اجرا شد .

بعد از اين بخش گروهي نمايشي به سرپرستي لرتا آوديسيان و ليديا آوديسيان به روي صحنه آمدند و با روايتگري تارا صلاحي نمايش روياي پيرمرد را اجرا كردند كه اين بخش با پوشش شاد و رنگارنگ بازيگران و بازي قوي آنها مورد استقبال بسيار حاضران در سالن قرار گرفت.

بخش پایانی این کنسرت 100 نوازنده کودک و نوجوان به رهبري ناصر نظر به روی صحنه رفتند و با دف و سازهای کوبه‌ای همراه با راوی، داستان آرش کمانگیر را روايت كردند. در اين بخش شايان خسروي در نقش آرش، البرز صدر در نقش افراسياب،آرتين مجد در نقش نوذر، امير محمد نظر در نقش افشين، اميرمحمد دارابي در نقش فرخ، ايليا سبزيكاري در نقش اردشير و فرمانروا، مسيح مظفري در نقش قباد و بهاران ببري و شهريار ستاره به عنوان راويان اين نمايش به ايفاي نقش پرداختند. اين بخش مورد استقبال نوجوانان حاضر در سالن قرار گرفت چرا كه با وجود بازيگران نوجوان و با زبان مخصوص به اين گروه سني روايت‌گر بخشي از تاريخ ايران بودند.

از نكات مهم و قابل تامل در كنسرت هاي گروه موسيقي پارس اين است كه گرچه نوازندگان گروه كودك و نوجوان هستند و برنامه ها براي اين گروه سني تهيه مي‌شود اما پدر و مادران حاضر در سالن هم از اجراهاي اين گروه استقبال مي‌كنند.

کنسرت ارکستر بزرگ کودکان "پارس" به سرپرستی ناصر نظر در تاریخ 16 و 17 مهرماه ساعت19 به مناسبت روز جهانی کودک در تالار وحدت برگزار شد.


  • درباره گروه پارس:
گروه موسيقي پارس در سال 1364 توسط تعدادی از علاقمندان موسيقي کودک به سرپرستي ناصر نظر تاسيس و محور اصلي فعاليت خود را بر اساس آمــوزش موسيقي کودکــان و نوجوانــان ( ارف) بنا نهاد .
با تشکيل کلاسهاي مربيگري ارف، تعداد قابل توجهي از علاقمندان آموزش موسيقي از اقصي نقاط ايران جهت يادگيري فنون تعليم و تربيت موسيقي کودکان و نوجوانان به اين مرکز مراجعه نموده و موفق به گذراندن اين دوره شدند.

در سال 1371 اولين ارکستر سمفونيک نوجوانان از ميان هنرجويان کلاسهاي ساز تخصصي شروع به فعاليت نمود و با شرکت در جشنواره هــاي موسيقي فجــــر به اجراي برنامه پرداختند .

در حال حاضر نيز تعداد کثيري از هنر جويان گروه موسيقي پارس از اعضاي اصلي اين ارکستـر مي باشند که در غالب گروههاي کـُر، ارکستـر، فلـوت ريکوردر و حرکـات مـوزون در اجراي برنامه هاي مختلف جشنــواره های موسيقي فجــر و روز جهاني کــودک شرکت مي‌نمايند.

آموزش ســازهاي ارف و در ادامه آن يادگيري و آموزش ساز هاي تخصصي نيز از اهَم فعاليت قابل ذکر در اين گـــروه است.
منبع: 
عکس‌ها:‌ رئوف محسنی
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

رهبری این گروه را آقای امیر صمدی به عهده داشتند.اطلاعات بیشتر در
www.daflearning.com

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه موسيقي پارس روز جهاني كودك را جشن گرفتند | موسیقی ما