برنامه یاد بعضی نفرات
 
بحث‌های ارزشی در موسیقی وجود ندارد
علیرضا قربانی:
بحث‌های ارزشی در موسیقی وجود ندارد
موسیقی ما - «علیرضا قربانی» خواننده، درخصوص گسترش موسیقی مستهجن گفت: ‌قبل از پرداختن به این موضوع، این مسئله را بیان می‌کنم که ساختار آدمی به صورت فطری و سرشتی به دنبال هر چیزی که راحت‌تر، سخیف‌تر و بدون تفکر ‌و راحت‌تر هضم شود، می‌رود و اینجا وظیفه مسئولین، هنرمندان و نخبگان جامعه است که اجازه ندهند که به آن سمت سخیف کشیده شود.

  •  الگوهای خوب موسیقی را ارائه دهیم
خواننده آلبوم موسیقی «رسوای زمانه» افزود: به نظر من این به صورت ذاتی است. شاید شما یک نابغه‌ای باشید ولی هر چیزی که راحت‌تر تهیه شود، از جمله غرائض مختلف آدمی به سوی آن می‌روید. گرایش به موسیقی مستهجن هم بخشی از آن است که به صورت غریزی وجود دارد اما آنچه که بر عهده نخبگان، مسئولان، اندیشمندان و متولیان این عرصه است، باید الگوهای خوب ارائه بدهند و ارزشی قائل شوند.

  • بحث‌های ارزشی در موسیقی وجود ندارد
خواننده تیتراژ سریال «شب دهم» تصریح کرد: مشکلی که ما داریم این است که بحث‌های ارزشی در موسیقی ما وجود ندارد، نه تنها در موسیقی بلکه در عرصه هنر هم وجود ندارد. بیشتر کار‌ها ظاهری و صوری انجام می‌شود.

  • پخش کلمات سخیف از تلویزیون تأثیرش را در دیگر بخش‌های جامعه می‌گذارد
قربانی یادآور شد: وقتی که آدمی یک دیالوگی را به راحتی میان دختر و پسر و یا پدر و مادر و بچه‌ها در تلویزیون می‌بیند که از کلمات زشت استفاده می‌کنند، چه انتظاری می‌توان داشت، مثلا فرزند به پدر می‌گوید «گیر نده به من»، ما در دوران خودمان این‌گونه جملاتی نداشتیم. منظورم این نیست که برای بچه‌ها سختگیری کنیم، بلکه همه الگوهای زشت از همین رسانه‌ها و تلویزیون داده می‌شود. به طور مثال در یک سریال اجتماعی دیدم ۳ خانم نشسته بودند و حرف می‌زدند، جمله‌ای که بین آن‌ها گفته شد این بود: «هر از چند گاهی باید دهنه شوهر‌هایتان را بکشید»، بنابراین می‌توان متوجه شد که اشاعه این‌گونه جملات به عرصه موسیقی، هنر، شعر و... سرایت می‌کند و این می‌شود فرهنگ. بچه‌های ۱۵ سال پیش بیشتر حرمت نگه می‌داشتند، اکنون این حرمت‌ها شکسته شده است.

  • اصلاح فرهنگ مملکت ۴۰۰ سال زمان می‌خواهد
خواننده تیتراژ پایانی «شب دهم» در پاسخ به این سؤال که راهکار شما برای گسترش نیافتن این‌گونه جملات سخیف و بی‌ارزش چیست؟ گفت: به نظر من به راحتی نمی‌توان آن را حل کرد، آنچه که بزرگان درباره اصلاح فرهنگ مملکت می‌گویند ۴۰۰ سال زمان می‌خواهد، ما چقدر کار فرهنگی کرده‌ایم. در بحث فرهنگی رسانه‌های عمومی یکی از مهم‌ترین بستر‌ها برای آن محسوب می‌شوند. من میان‌سال که از تلویزیون این‌گونه جملات و حرف‌ها را می‌شنوم، برایم الگو می‌شود، بی‌خود نیست که می‌گویند تلویزیون از تأثیرگذار‌ترین رسانه‌ها در دنیا است.

  • استغفار یکی از مسئولان موسیقی کشور در پایان هر ماه
این خواننده کشورمان در ادامه افزود: این به این راحتی نیست که بگوییم راهکار می‌دهیم، این بحث بنیادی است. موسیقی در کشور ما به شکل بنیادی هنوز دارای مشکل است، ما کماکان هنوز مشکل فقهی موسیقی داریم. من با گوش‌های خودم شنیدم که بعضی از مسئولین موسیقی می‌گویند ما که به این کار می‌پردازیم نمی‌دانیم که عاقبت بخیر می‌شویم یا نه، مشکل شرعی داریم یا نه. بنابراین آدمی که با این دیدگاه دارد کار می‌کند یا خدایی ناکرده یکی از مسئولان قدیم موسیقی که حضور ندارد می‌گفت من آخر هر ماه می‌روم استغفار می‌کنم، این چه کلامی است که گفته می‌شود.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای قربانی من به شما احترام خواستی میزارم ولی فقط دولتی ها مقصرن؟ شما چرا نمگین کی مزخرف میخونه و مجوز میگیره؟ اینا رو بحث کنید و گرنه همه با کوبیدن دولت میتونه طرفدار جذب کنه ولی چرا همه خواننده ها میترسند اسم خواننده بد نام ببرن؟ میترسن طرفداراشون بپرن؟ واقعا همینه. سکوت رو شکونین خوبه ولی فقط بحث دویت و حکومت نیست خود خواننده های خیلی بد هم تاثیر دارند و البته به نا حق مجوز میگیرن که جای شرم داره. اینو من نمیگم همه بزرگان موسیقی میگن از فواد حجازی تا 100 نفر دیگه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

Mamnon Musicema

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من موندم تو بحث سینما که مخاطب کمتری نسبت به موسیقی داره سخت گیری های زیاد در مورد مسائلی مثل "طلاق" خیانت " و از این قبیل میشه ولی آثار مجوز دار موسیقی ما که اخیرا منتشر شده اند خیلی راحت از خیانت ها و جدایی ها صحبت می کنند
به نظر من سینما دیدگاه پخته تری نسبت به ترانه های حاکم بر فضای موسیقی به خصوص پاپ داره
بیان مسائل اجتماعی در موسیقی پاپ ما داره به فراموشی سپرده میشه
ولی برخورد مسئولین متناقضه !!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

انتخاب موسیقی بر عهده‌ی خودِ مردم است نه دولت.
پیشنهاد می‌کنم برای نشنیدن جملات سخیف و بی‌ارزش، به جای 400 سال صبر کردن، کانال را عوض کنید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

الهی بمیرم. مسولین از موسیقی بد میگویند؟ یقینا موسیقی شما منظورشان نبوده اینطور که شما میخوانی دیو ودد هم باشد انسان میشود(مجرب است!!!!!) فقط حالا که درد بد شنیدن در مورد معشوق را چشیدی دیگه از فلسفه بد نگو . ولی واقعا صداتون خوی فرشتگی به آدم القا میکنه آن هم چه فرشته ای !یک فرشته زیبا و بی نظیر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای قربانی از آنجا که فوق العاده با شخصیت هستند بیش از هرکسی از بی ادبی های رایج در رسانه ها آزرده خاطر میشوند ولی چه میشود کرد که کار از دست شده!

همین سریالی که تیتراژش را ایشان خواندند(وضعیت سفید) سرشار بود از حرمت شکنی و گفتارهای بی ادبانه.ای کاش بیشتر دقت نظر به خرج میدادند.مخصوصا بعد از شب دهم ، مدار صفر درجه و روشنتر از خاموشی.

ولی در کل ایشان موفق شده موج علاقه ای را به موسیقی سنتی ایجاد کند که عاری از شبهات نارواست واین حقا به دلیل برکناری خود ایشان از مسائل حاشیه ای ومنفی است

امیدوارم استغفارات مسوولین هم ایشان را نیازارد به هرحال آقای قربانی به عنوان یک هنرمند درستکار و با ایمان علاوه براینکه ثواب کارهای هنری خود را میبرد ،در ثواب استغفارات مسوولین هنری کشورمان نیز سهیم است. (اصطلاحا: ذوالثوابین است)

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بحث‌های ارزشی در موسیقی وجود ندارد | موسیقی ما