برنامه یاد بعضی نفرات
 
آتنا اشتیاقی: حیف است هویت موسیقی ارکسترال ایران از بین برود
گلایه‌های نوازنده قدیمی ارکستر ملی و سمفونیک ایران درباره شرایط کنونی:
آتنا اشتیاقی: حیف است هویت موسیقی ارکسترال ایران از بین برود
موسیقی ما – امید شایان: نوازنده قدیمی و سر‌شناس ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک ایران صبح شنبه در نشست خبری پرفورمنس «نزدیک‌تر بیا... نزدیک‌تر... نزدیک‌تر از این؟» با انتقاد از تصمیمات اخیری که در حول و حوش ارکسترهای ایرانی گرفته شده، تعطیل شدن ارکستر سمفونیک ایران را از بین رفتن هویت موسیقی ارکسترال ایران لقب داد.

 «آتنا اشتیاقی» که بعنوان نوازنده این پرفورمنس در کنار کارگران این برنامه «محمد پرویزی» سخن می‌گفت در بخش‌هایی از صحبت‌هایش درباره تغییرات اخیر در ارکستر‌های ایران گفت: «متاسفانه شرایط این دو ارکستر از بنیان خراب بود و به نظر من خیلی ریشه‌ای‌تر باید به مشکلات آن‌ها پرداخت. حیف است هویت موسیقی ارکسترال ایران از بین برود. ارکس‌تر سمفونیک ایران با این همه سال سابقه تعطیل شده و واقعا از این اتفاق متاسفم. مدت هاست که دیگر اشتیاقی برای نواختن در این ارکس‌تر‌ها ندارم و شرایط آن‌ها به قدری بد است که دیگر انگیزه‌ای برای کسی نمی‌ماند. البته از شرایط جدید بی‌اطلاع‌ام و امیدوارم بهتر شده باشد.

این نوازنده ویلن سل درباره شرایط اجرا در این پرفورمنس نیز گفت: «از تابستان گذشته بود که مشغول انتخاب قطعه شدیم و در ‌‌نهایت به قطعه Elegy (مرثیه) از گابریل فوره (آهنگساز فرانسوی) رسیدیم و من بر اساس این تم به بداهه‌نوازی می‌پردازم؛ در حالی که در یک اتاق شیشه‌ای بین زمین و آسمان‌ معلق‌ام. در حقیقت در هر اجرا تأثیری که ویدئوی پایین پای من بر حس‌و‌حال درونی‌ام می‌گذارد، مختصات بداهه‌نوازی مرا تعیین می‌کند.»

گفتنی است ویدئو پرفورمنس «نزدیک‌تر بیا... نزدیک‌تر... نزدیک‌تر از این؟» تا ۲۵ دی‌ماه بین ساعت ۱۸ تا ۱۹ در گالری شیرین (واقع در خیابان هجدهم ولنجک، پلاک ۹) با بازی پگاه آهنگرانی و موسیقی زنده آتنا اشتیاقی اجرا می‌شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آتنا اشتیاقی: حیف است هویت موسیقی ارکسترال ایران از بین برود | موسیقی ما