برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم‌هایی از کایلی مینوگ٬ شرل کرو و ...
تازه‌های ماه ژوئیه (July New Albums)
آلبوم‌هایی از کایلی مینوگ٬ شرل کرو و ...

موسیقی ما - جواد رهبر: اگر جان لنون زنده بود، روز 9 اکتبر 2010 هفتاد ساله می‌شد. به همین مناسبت قرار شده آلبوم‌های سولوی او به صورت مجموعه‌های نفیس وارد بازار شود. قرار است تعدادی از ترانه‌های لنون در یک آلبوم 15 قطعه‌ای به نام «Power To The People» منتشر شود. مجموعه‌ای شامل چهار سی‌دی به نام «Gimme Some Truth» یکی دیگر از این مجموعه‌هاست که در کنار باکس مخصوص لنون شامل 11 سی‌دی درست در روز 9 اکتبر، سالگرد تولد او، به بازار خواهد آمد.

* ترنت رزنور، مرد اول گروه «ناین اینچ نیلز»، موسیقی متن تازه‌ترین فیلم دیوید فینچر را می‌سازد. نام فیلم «شبکه اجتماعی» است و داستان روابط پیچیده بین پایه‌گذاران سایت فیس‌بوک را روایت می‌کند. رزنور ماجرای پیوستن به پروژه را چنین توصیف کرده:‌ «فینچر از من درباره علاقه‌ام به ساخت موسیقی فیلم بعدی‌اش پرسید. من همیشه شیفته فیلم‌های او بوده‌ام، پس فیلمنامه راخواندم و بعد تمامی کارهای دیگرم را بوسیدم و گذاشتم کنار. حالا با کمک آتیکاس راس قرار است یک آلبوم ساندترک برای فیلم بسازیم، که احتمالا یکی دو هفته قبل از آغاز نمایش فیلم در روز اول اکتبر به بازار خواهد آمد.»

* براندن فلاورز، خواننده گروه آمریکایی «کیلرز»، بعد از دو سه آلبوم موفقی که به بازار دادند، تصمیم گرفته آلبوم سولوی «فلامینگو» را به بازار بدهد. فلاورز گفته که قصد خودنمایی یا جدا شدن از گروه را ندارد اما حدود هفت سالی هست که قصد داشته چنین آلبومی را ضبط کند. آلبوم قرار است روز 14 سپتامبر منتشر شود و فلاورز بیشتر ترانه‌های آن را در خلال تور اخیر گروه نوشته است. فلاورز حال و هوای ترانه‌های آلبوم را این طور توصیف کرده: «کمی کیبورد دارد و کمی هم آکوستیک است.»

* کایلی مینوگ، خواننده استرالیایی موسیقی پاپ، یازدهمین آلبوم استودیوی خود را با نام «آفرودیت» در روز شش ژوئیه منتشر کرد. مینوگِ 42 ساله گفته که آلبوم تازه‌اش در حال و هوای همان آلبوم‌های موفق قبلی اوست. تهیه‌کننده این آلبوم استوارت پرایس است که یکی از تنظیم‌کنندگان سرشناس انگلستان است و پیش از این آلبوم سال 2005 مدونا را هم تهیه کرده بود. آلبوم «آفرودیت» 12 ترانه دارد و واکنش‌های اولیه نسبت به آن مثبت بوده است. مینوگ این روزها ساکن لندن است.

* آلبوم تازه شرل کرو با عنوان «صد مایل دور از ممفیس» (100 Miles From Memphis) روز 19 ژوئیه منتشر شد. کرو، که تا به امروز نُه بار برنده‌ جایزه معتبر گرمی شده، در کِنت واقع در میسوری به دنیا آمده که مسافتی 100 کلیومتری با ممفیس فاصله دارد. به همین خاطر او از همان روزهای کودکی و نوجوانی به موسیقی‌ رایج ممفیس در اواخر دهه 60 میلادی و خوانندگانی مثل اوتیس ردینگ، ویلسون پیکت، آل گرین و استیوی واندر گوش می‌داده است. هفتمین آلبوم استودیویی کرو مهمانان ویژه‌ای هم مثل کیت ریچاردز و جاستین تیمبرلیک دارد. کرو قرار است در ماه اکتبر تور بریتانیا برگزار کند.

جدول فروش آلبوم‌ها در آمریکای شمالی

با ورود آلبوم‌های تازه خوانندگانی مثل اِمینم، دریک، مایلی سایرس و آزی آزبورن بلاخره کنترل رده‌های بالای جدول پرفروشترین‌ آلبوم‌ها از دست جاستین بیبر و لیدی اَنتِبلوم خارج شد، هر چند آلبوم‌های آن‌ها هنوز هم خوب می‌فروشد. از جمله آلبوم‌های پرفروش که شماره‌ یک جدول را هم به خود اختصاص داد، آلبوم «Recovery» از خواننده سرشناس موسیقی رپ امینم بود که دوباره به روزهای اوج خودش نزدیک می‌شود. مایلی سایروس نوجوان هم با آلبوم «Can't Be Tamed» موفق شد در رده‌های بالا جایی برای خودش دست و پا کند. دریک هم با آلبوم «بعدا از من تشکر کن» (Thank Me Later) موفق شد هم شماره یک بشود و هم این‌که در بالاها بماند. آلبوم‌های تازه جک جانسون و سارا مک‌لاک‌لان هم روزهای خوبی دارند. از آلبوم‌های موفق ماه، ساندترک قسمت سوم فیلم «گرگ و میش» بود، که با توجه به اکران فیلم روزهای بهتری در انتظارش خواهد بود. بادوام‌ترین آلبوم جدول بیست‌تایی هم آلبوم «شهرت» از لیدی گاگا با نزدیک به نود هفته حضور در جدول است.

تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:09

جان لنون هفتاد ساله می شد نه هشتاد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم‌هایی از کایلی مینوگ٬ شرل کرو و ... | موسیقی ما