نه فرشته‌ام نه شیطان
امتیاز: 
2.960845

امتیاز : 59.2/100
تعداد رأی: 945
( امتیاز : 59.2/100 - 945 رأی)
(945 رأی)

خواننده: 
همایون شجریان
اشعار: 
مولانا، سیمین بهبهانی، حسین منزوی، محمدرضا شفیعی کدکنی، هومن ذکایی
آهنگساز: 
تهمورس پورناظری
تنظیم کننده: 
تهمورس پورناظری، دیوید گارنر
ضبط: 

Fantasy Studio (Berkeley), Rusl Studio (Los Angeles), MDM Studio (Istanbul) / استودیو شمس (تهران)، استودیو بل (تهران) /
ناظر ضبط: تهمورس پورناظری

میکس و مسترینگ: 

رضا صادقی

ژانر:

تهیه کننده: 
صدرالدین حسین خانی
انتشارات: 
ایران گام / پخش: هنر شهر
عکس: 
آرش غریبی، بهروز بدیعی، حنانه طباطبایی، سروش پاینده، تهمورس پورناظری
طراح جلد: 

پونه میرلو

تعداد قطعات: 
8
فصل: 
زمستان
ماه انتشار: 
اسفند
سال انتشار: 
1392
توضیحات: 

مدیر اجرایی: مهدی بشکوفه

لیست فطعات: 
3.55524

امتیاز : 71.1/100
تعداد رأی: 353
( امتیاز : 71.1/100 - 353 رأی)
(353 رأی)

3.547945

امتیاز : 71.0/100
تعداد رأی: 146
( امتیاز : 71.0/100 - 146 رأی)
(146 رأی)

3.56637

امتیاز : 71.3/100
تعداد رأی: 113
( امتیاز : 71.3/100 - 113 رأی)
(113 رأی)

3.54717

امتیاز : 70.9/100
تعداد رأی: 159
( امتیاز : 70.9/100 - 159 رأی)
(159 رأی)

3.525255

امتیاز : 70.5/100
تعداد رأی: 99
( امتیاز : 70.5/100 - 99 رأی)
(99 رأی)

3.522125

امتیاز : 70.4/100
تعداد رأی: 113
( امتیاز : 70.4/100 - 113 رأی)
(113 رأی)

3.506025

امتیاز : 70.1/100
تعداد رأی: 83
( امتیاز : 70.1/100 - 83 رأی)
(83 رأی)

3.5

امتیاز : 70.0/100
تعداد رأی: 96
( امتیاز : 70.0/100 - 96 رأی)
(96 رأی)

مظالب مرتبط : 

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 12:11

فـــــــــــــــــوق العاده بود...

saber eskandari
37.63.143.204
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 18:43

با یکبار گوش دادن ، سیرت نمیکنه ؟!؟!؟!؟! @_@ @_@

محمد مصطفی
46.4.214.125
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 20:24

بسایر عالی . خیلی دوست داشتم

سعید
2.178.22.108
پنجشنبه 22 اسفند 1392 - 11:18

دوستان من این آلبوم رو از کجا میتونم تهیه کنم؟؟؟؟؟

شنبه 24 اسفند 1392 - 18:27
مهدی فدایی

همه جا هست و توی سایت ایران گام هم می شود آنلاین خرید

84.241.41.43
پنجشنبه 22 اسفند 1392 - 16:18

البته ژانر این آلبوم موسیقی تلفیقی هست. این البوم در حد جهانی هست .قطعه چرا رفتی که توسط دیوید گارنر تنظیم شده شاهکاره و از شنیدنش سیر نمیشید. این آلبوم دیوانه کنندس.

یکشنبه 31 فروردین 1393 - 15:53
امیر(چاوشی)

این آلبوم بی نظیره
یه افتخار برای ما ایرانیاس این کلاس موسیقی
درسته تصنیف اول فوق العادس اما قطعه چونی بی منو از دست ندین
یه قطعه بی نظییییییییییییییییییییییر با شعر حضرت مولانا
ای همدم روزگار
چونی بی من ؟؟؟؟؟؟؟..............

46.224.104.93
حامد
5.239.17.70
پنجشنبه 22 اسفند 1392 - 20:00

بسیار خوب و دلنشین.

پنجشنبه 22 اسفند 1392 - 21:27

فوق العاده بود بهترین البوم سنتی سال 92 به نظرم

جمعه 23 اسفند 1392 - 11:04

یکی از بهترین کارهای همایون شجریان....واقعن درگیرکننده و حس برانگیز بود
مخصوصن قطعه ی "چرا رفتی؟"

مجتبی ع
2.183.195.134
جمعه 23 اسفند 1392 - 14:59

این آلبوم بی نظیره فوق العاده است
شاهکار ب تمام معنا
نماد موسیقی اصیل ایران
سطح این آلبوم واقعا جهانی است
امیدوارم که برنده ی گرمی هم بشه
باید دست تمام عوامل و سازندگان این آلبوم رو بوسید
صدای همایون هم دیوانه کننده اس
بیکران سپاسگزارم برای خلق این اثر جاودان

مجتبی ع
2.183.195.134
جمعه 23 اسفند 1392 - 15:02

خواهشمندم ب جای کلمه ی نا مأنوس "سنتی" از واژه ی با مسما و ب جای "اصیل" برای موسیقی اصیل ایرانی استفاده کنید
موسیقی ما شما باید این جایگزینی درست رو ب دوستداران موسیقی آموزش بدهی

جمعه 23 اسفند 1392 - 19:22

یک تصنیفش رو که نمی دونم اسمش چی بود رو گذرا گوش دادم به وسطش که رسید نگهم داشت رو صندلی خداقوت هم به همایون شجریان و همه به تهمورس پورناظری و سایر عوامل

جمعه 23 اسفند 1392 - 23:17

خواهش میکنم از دوستانتون دعوت کنید که به این آلبوم رای بدند.این آلبوم قابل رقابت با بهترین کار های محمدرضا شجریانه.واقعا حیفه که بهترین آلبوم سال یار مست بشه و این اثر بی نظیر نشه

reihaneh abdollahi
65.49.68.159
جمعه 23 اسفند 1392 - 23:56

بی نظیر بود.گوش نواز و دل انگیزه بخصوص قطعه چرا رفتی.امیدوارم آقای شجریان سلامت باشن و ما از صداشون سالهای سال لذت ببریم

مهدی فدایی
84.241.41.43
شنبه 24 اسفند 1392 - 18:26

فقط می شود گفت : فوق العاده بود و ابروی موسیقی در سال1392

م.شایان
5.238.131.93
شنبه 24 اسفند 1392 - 20:09

این اثر بی شک یکی از ماندگارترین و قوی ترین اثار تاریخ مویسقی اصیل ایرانی است. مدت ها بود جای خالی چنین اثری که در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد در موسیقی ایران حس میشد.
در مورد این که این البوم چه رتبه ای را در سال 92 کسب میکند تا قبل از اغاز رای گیری البوم بعد یازدهم نمیتوان نظری داد.

sajjad hosseini
2.180.240.244
یکشنبه 25 اسفند 1392 - 17:17

مثل همیشه عالی و در اوج
عاشق صدای همایونم

قطعه چرا رفتی فوق العاده بود
تصنیف دل به دلم حرف نداشت

واقعا بهترین آلبومی بود که در سال 92 گوش دادم
پیشنهاد میکنم به همه که اصل آلبومو تهیه کنن....ارزش خریدن داره

کوروش
78.39.194.1
یکشنبه 25 اسفند 1392 - 20:46

با درود
من چند روز است که تک تک آهنگ ها گوش کرده ام و همچنان گوش می کنم .بنظر م از هر لحاظ فوق العاده است از هر لحاظ انتخاب شعرمناسب ، تلفیق ، صدای قوی و زیبا هم در زیرو بم ، آهنگ سازی ، تنظیم ، کیفیت ضبط عالی و مهمترین آنها نو بودن و تازگی . نو بودنش از این رو می گویم که مانند هیچ آلبومی که تا کنون گوش کرده ام نیست فضای بیشتر آهنگ ها مثل چرا رفتی ، کولی و آینه روبرو بخصوص کولی فضای خاصی را تصویر می کند. چند ثانیه ای از آهنگ نه فرشته ام نه شیطان شبیه چهار مضراب برگ و باد از کیوان ساکت است این و بقیه آهنگ ها خیلی زیباست . پیشنهاد می کنم بعنوان هدیه نوروزی به دوستان و همکاران و.. بخرید.

یکشنبه 25 اسفند 1392 - 21:21

بسیار زیبا بود
دست همه دست اندرکاران البوم درد نکنه

ریتو علیخان
2.178.24.201
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 02:18

کاش شرکت پخش کننده مثل سایر آلبومها عمل میکردن و آلبومو به دوصورت قابدار و نوع ارزونترش که جلد مقوایی داره عرضه میکردن. درسته کار واقعا فاخر و شنیدنیه اما 9هزار تومن واقعا گرونه!

شنبه 2 فروردین 1393 - 23:36
مهشيد

متونيد از سايت بييپ تونز به آدرس beeptunes.com
با قيمت كمتر دانلود كنيد

5.52.4.9
m.s
5.239.60.152
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 19:09

این البوم موفقیت خود را در درجه ی نخست به نبوغ و استعداد تهمورس پورناظری و سپس به صدای بی نقص و بی همتای همایون شجریان مدیون است.همه ی تشکرها و ابراز احساسات برای همایون عزیز بود.خواستم بگویم:
ممنون تهمورس پورناظری عزیز که این اثر بدون شما خلق نمیشد.واقعا خسته نباشید.برای پورناظری ها ارزوی موفقیت روز افزون دارم.

maryam shayan
5.239.60.152
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 19:20

آقایان پورناظری ها و آقای شجریان باید بگویم که شما با این البوم توقع ما را بسیار بالا بردید. من که پس از گوش دادن به این البوم دیگر نمیتوانم به اثار دیگر گوش کنم!!!
به امید اینکه سطح همه ی کارهای بعدی شما همینقدر بالا و مطابق با استانداردهای جهانی باقی بماند.

مجتبی ع
2.183.199.226
سه شنبه 27 اسفند 1392 - 10:17

حسین منزوی شاعر زنجانی تا زمان درگذشتش میشه گفت ناشناخته بود
از مردم که بپرسی شاید خیلی ها اسمش رو هم نشنیده باشند متأسفانه
خود من هم بعد درگذشتش با اسمش آشنا شدم
داریوش آهنگی با شعر ایشون داره که اسمش یادم نیست
چنین فرهیختگانی باید مظلومانه گمنام بمونن، تا مردم هم با فرهنگ و ادب پارسی غریبه بمونن
در این آلبوم حسین منزوی سه شعر داره
درون آینه
نه فرشته ام نه شیطان
شتک
هر سه شعر فوق العاده اند
مخصوصا درون آینه و نه فرشته ام نه شیطان
که این نه فرشته ام نه شیطان آیین سیمرغ و مهر ایران باستان رو فریاد میزنه

HamiD-r
46.41.204.183
چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 10:09

فقط میتونم بگم یه فوق آلبوم بود

حمید
46.41.204.183
چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 10:12

فقط میتونم بگم یه فوق آلبوم

چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 12:38

شاهكار بود
نميشه در مورد چيز ديگه گفت....
عاليييييييييييي

esmail
79.127.62.86
چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 12:52

ممنون. دستتون درد نکنه. جالب بود

شهرام
65.49.68.176
چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 13:44

آلبومی که برای تهیه اش 3 سال زمان و 200،000 دلار هزینه شده . به حق اثری با معیارهای جهانی خواهد بود . چهره های شناخته شده ی بسیاری در این آلبوم همکاری کرده اند . و کیخسرو آواز ایران در سن 38 سالگی به درجات عجیب و کمتر کشف شده ی آواز ایرانی تکیه زده است . قطعه ی انتخابی من قطعه ی پایانی آلبوم " در حصار شب . " معنی و مفهوم تام و تمام تلفیق ، رنگ آمیزی بدیع ، تکنیک ، ضرباهنگ جنون آمیز ، بی کرانگی صدای همایون ، و ترکیب بی نظیر گیتار و کمانچه .

سعید جلالی
109.162.157.187
چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 17:08

من از طرفداران استاد افتخاری هستم ولی این آلبوم آقای شجریان فوق العاده زیبا بود . به نظر من بهترین آلبوم سال 92 همین آلبوم می باشد.به همه ی دوستانی که این آلبوم را گوش نداده اند توصیه میکنم حتما آلبوم را تهیه کنند و از این آلبوم زیبا لذت ببرند.

سه شنبه 26 فروردین 1393 - 14:41
مسعود اس جی

طرفدار استاد افتخاری.
آلبوم"خانه ی دوست کجاست "استاد چه ایرادی داره که نباید آلبوم اول بشه!!!
تو این که آلبوم همایون خوبه شک نیست ولی یکم انصاف هم بد نیست.

5.237.199.70
مسعود آبادی
151.245.8.36
چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 22:56

درود بر همایون شجریان عزیزم!!! اینقـــــــــــدر زیبا و زیبنده خواند که حرفی باقی نیست جز تعریف و تمجید!!! پورناظری‌های عزیز هم که دیگه غوغا کردند با این نبوغ و تنوّع!!!!

دست مریزاد!!! بی‌شک بهترین اثر موسیقایی چند دهه‌ی گذشته هست و سال‌ها در یاد خواهد موند!!

رضا
95.215.160.19
چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 23:00

مثل همیشه بی نظیر وقتی همایون با تمام وجود میخونه : آآآآآی چو شقایق از دل سنگ برآر رایت خون....
تکنیک بالا ،مسلط و پرشور و زیبا .پاینده باد کیخسرو آواز ایران

فرشاد عباسی
151.233.143.215
پنجشنبه 29 اسفند 1392 - 00:57

من معمولا سنتی گوش نمی دادم..اما این البوم به قدری زیبا بود که منو واقعا به این سبک غعلاقه مند کرد...
درود بر تمام دست اندرکاران این البوم زیبا مخصوصا همایون شجریان عزیز

مرضیه اخوان
5.238.187.162
دوشنبه 4 فروردین 1393 - 14:29

از طرف همه هواداران شهریار آواز ایران، علیرضا قربانی عزیز، به آقای همایون شجریان تــــبریک میگم.آلبومشون عـــــالی بود!
موفق باشین همیشه.

soheil hoseinpour
2.178.216.217
دوشنبه 4 فروردین 1393 - 15:18

چقدر خوبه که هر دو بزرگوار یعنی هم همایون و هم طهمورث از فرزندان اساتید بنام این هنر هستند،خیلی اثر زیبا و متفاوتی بود ، مطمئنا چند سال با وسواس زیاد روش کار کردن که اینقدر زیبا شده،قطعات چرا رفتی و کولی بسیار عالیه مخصوصان اواخر قطعه ی چرا رفتی که قدرت صدای همایون باز هم نمایان میشه. خسته نباشید هنرمندان سرزمینم.

علی
112.139.109.122
سه شنبه 5 فروردین 1393 - 16:37

سلام هر جا حهت خرید این آلبوم مراجعه کردم موجود نبود آلبوم آقای ایکس که هیچ کس نمیشناسه موجود هست اما ایشون نیست
واقعا خنده داره نیست!!!

mahdis
2.190.22.223
سه شنبه 5 فروردین 1393 - 17:07

البوم بی نظیر مخصوصا دو ترک کولی وچرارفتی

Noushin shayan
2.144.237.109
پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 04:25

...
اینها پر معنا تر از حروفه وقتی واژه ای رو مناسب این شاهکار نمیبینم

جمعه 8 فروردین 1393 - 21:57

برام سوال شده که چطور یکباره امتیاز این اثر بسیار خوب از 63-64 اومده به 54 ؟؟؟؟!!!!!!
یعنی واقعن آثار سالار عقیلی از این کار بهتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جمعه 8 فروردین 1393 - 23:48
مجتبی ع

نه دوست عزیز
ی عده چشم دیدن این شاهکار رو اون بالاها ندارند
همیشه اثری که عالی از آب در میاد مخالفان و معاندان زیادی هم داره
ولشون، ما که با این اثر در مستی سیر میکنیم
منتطر بردن گرمی توسط نه فرشته ام نه شیطان هستیم

2.183.195.132
جمعه 8 فروردین 1393 - 22:01

فوق العاده بود الخصوص چرا رفتی و چونی بی من
دوتا آلبوم موسیقی سنتی یا تلفیقی منو خیلی درگیر کرد یکی حریق خزان یکی هم این آلبوم

شنبه 9 فروردین 1393 - 13:19

با اینکه از فضای اصیل دور شده بود ولی عالی و بدون نقص بود

FAzeL
5.250.26.31
دوشنبه 11 فروردین 1393 - 00:57

ترک کولی فوق العاده بود، همایون در این ترک نشون داد شاگرد استاد بودن یعنی چی.

maryam abdolkafi
212.120.203.81
چهارشنبه 13 فروردین 1393 - 02:55

این آلبوم در مقایسه با نقاط اوج خود شجریان (محمدرضا) برتری خاصی نداشت. محمدرضا در بعضی آثار بالاتر و خیلی بهتر از این خوانده و این بهترها و بالاترها در مقابل کارهای اوج اساتیدی چون ایرج، گلپا، قوامی، خوانساری، تاج، دردشتی و شهیدی که در برنامه های گل ها بوده، کارهایی معمولی بوده اند. بنابراین انتشار این آلبوم و آلبوم های مشابه چیزی زیادی به موسیقی اصیل ایرانی نمی افزاید، خصوصا این که اگر قرار باشد به اوج آواز شجریان گوش بدهیم، چه چیزی بهتر از کارهای پدر؟!

جمعه 15 فروردین 1393 - 01:22
m.s

مشکل بعضی از طرفدارهای موسیقی اصیل اینه که مثل شما فقط بالا خوندن رو ارزشمند میدونن و این رو معیار سنجش یک اثر قرار میدن. در حالی که نقاط قوت این اثر نواوری در سبک و مفهوم و تلاش برای جهانی کردن موسیقی اصیل ایرانی است که با چیزهایی ورای اواز و یا به قول شما بالا خواندن بدست می اید و اصلا قرار نیست در این اثر به اوج اواز شجریان گوش بدهیم که قرار باشد بین پدر و پسر انتخاب کنیم.
هرچند که الحق همایون در این البوم از نظر اواز و یا بالا خواندن ( قطعه ی چرا رفتی ) چیزی کم نگذاشته است.

5.239.61.167
دوشنبه 18 فروردین 1393 - 21:30
نوید اکبری پور

همایون شجریان دارای اوج بالاتری از محمد رضا شجریانه.میتونید این رو در صحبت های خود محمد رضا شجریان هم ببینید.هر چند اوج خوندن در درجه چندم اهمیته.فقط چون این نظر رو دیدم پاسخ رو واجب دونستم.کمی مطالعه باعث نبود چنین اشتباهاتی میشه.الان آلبوم بیداد که بی نظیر و شاهکار تاریخیه چه اوج خاصی داره؟

2.144.223.68
mahmoud shafagatnia
65.49.68.195
چهارشنبه 13 فروردین 1393 - 14:11

آلبومهای قویتری بودن واسه گرمی مثل من و استاد (ایرج)، خانه دوست کجاست (افتخاری)، به یاد من باش (سالار عقیلی) ، سراسر مه (محمد معتمدی) و برف خوانی (وحید تاج).

معلوم نیست چرا این آلبوم متوسط رو فرستادن گرمی؟!

شنبه 16 فروردین 1393 - 12:05
رضا همایون پور

به غیر از برف خوانی آلبوم های فوق قابل رقابت با این آلبوم نیستند

2.146.221.232
دوشنبه 18 فروردین 1393 - 21:32
نوید اکبری پور

این آلبوم شاهکاره.میتونید نظر اساتیدی مثل علیزاده حدادی متبسم و درخشانی رو درباره این اثر ببینید.حد اقل میخواید اول نظرتون یه "به نظر من" اضافه کنید؟؟ خانه دوست کجاست و بفرستن گرمی دیگه خیلی خنده دار بود!

2.144.223.68
سه شنبه 19 فروردین 1393 - 15:50
آریا

اتفاقا خانه دوست کجاست از همه آلبوم های سال 92 به غیر از نه فرشته ام نه شیطان بهتر بود

2.191.166.50
جمعه 22 فروردین 1393 - 00:36
نوید اکبری پور

بعله آقای آریا حق با شماست.منظور من من و استاد بود نه خانه دوست کجاست

2.144.223.68
ری را
50.116.45.129
پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 15:45

موسیقی مای عزیز، اگر ممکنه به بخش نظرات و رای های این آلبوم رسیدگی کنید، از بعضی نظرات و رای هایی که بهشون داده شده واضحه که عده ای به دلایلی فقط به دنبال تخریب این آلبوم هستند، 4 امتیاز منفی برای نظری که صرفا از یه آهنگ آلبوم تعریف کرده چه معنایی داره؟ تقریبا همه ی نظرات این پست مثبتن و تقریبا همه شون 2 یا 3 امتیاز منفی دارن! اگر مخالف این قدر زیاده چرا نظرات منفی با دلایل منطقی دیده نمی شن؟
هم چنین در بخش رای گیری آلبوم، این آلبوم که در چند هفته ی اخیر مورد توجه و تقدیر مردمی و کارشناسی بوده و تا هفته ی پیش با فاصله در بخش سنتی اول، حالا رتبه ای پایین تر از آلبوم های متوسط (و نه چندان دیده شده ی) سالار عقیلی و علیرضا افتخاری داره! واقعا نمی شه این قضیه رو اتفاقی دونست، پیشنهاد من اینه که مدتی بخش رای دادن به این آلبوم و حتی بخش نظرات رو بلوکه کنید.

شنبه 16 فروردین 1393 - 16:44

تک به تک آهنگ ها بینظیر و متفاوت بود

mojgan rahimi
95.81.106.71
شنبه 16 فروردین 1393 - 22:19

من نیز نظرم اینه که آلبومهای من و استاد (ایرج)، خانه دوست کجاست (افتخاری)، به یاد من باش (سالار عقیلی) ، سراسر مه (محمد معتمدی) و برف خوانی (وحید تاج) از این آلبوم قویتر بودن مخصوصا آلبوم افتخاری و ایرج. ضمنا دوست عزیزی که خواستن به آرا رسیدگی بشه و ادعا میکنن این آلبوم مورد توجه بوده، مگه با پونصد ششصد رای یه آلبوم میتونه مورد توجه قرار بگیره؟؟؟ این آلبوم یک دهم یه آلبوم پاپ معمولی رای نیاورده در نتیجه زیاد مورد توجه نیست و مخاطب نداره. مردم این نوع موسیقق رو الان نمی پسندن . گذشت زمان چهچهه زدن اونم به شکلی که تو ترانه "چرا رفتی" آقای همایون حنجره خودشو پاره میکنه!!! اگه به چهچهه بود که ایرج و گلپا دیگه تکلیف اونو 40 سال پیش تعیین کردن اگه به اصالته که این آلبوم اصلا اصیل نبود بلکه تلفیقی بین پاپ و سنتی بود. سبک خواندن همایون هم دقیقا تقلید صد در صد از پدره!!! و خیلی خیلی بره بالا تازه میشه شجریان درجه دو!!
ولی آلبوم افتخاری یه صدای تازه و متفاوت داره. آلبوم ایرج اسمی رو یدک میشه که سه چهار دهه تو آواز ایران بی رقیب بوده تو برنامه گلها. برف خوانی تاج واقعا یه نوآوری منحصر بفرده و عالیه که دوستی هم اشاره کرد. آلبوم سالار عقیلی واقعا زیباست لااقل صدای شجریان اونم به شکل صد در صد تقلیدی رو نداره!! انصافا شما آلبومهای خود محمدرضا شجریان رو بیارین حتی در حد متوسط از این آلبوم قویترن......
پس بهتره دوستان متعصب که تعدادشون هم قلیله عملکرد بهترین سایت موسیقی ایران (موسیقی ما) رو موقعی که خواننده محبوبشون نظر مخاطبان رو جلب نمیکنه زیر سئوال نرن... والسلام....

دوشنبه 18 فروردین 1393 - 00:37
m.s

بنده قبلا هم یک بار دیگر در اینجا پاسخ خودم رو به نظر یکی از دوستان نوشتم. ولی دوباره با دیدن این نظر نوشتن یه سری مطالب رو بی فایده ندیدم.
باید به شما دوست عزیزی که مخاطب 600 نفری این البوم رو در برابر مخاطبان پر تعداد البوم های پاپ ناچیز میدونی و معتقدی این البوم انچنان هم دیده نشده، یاداوری کنم که مخاطبان این نوع موسیقی همیشه خاص و کم تعداد بوده اند و در مقابل مخاطبان ژانر پاپ (که اساسا کلمه ی پاپیولار که اسم موسیقی پاپ از ان گرفته شده به معنی مردمی و عامه پسند است) همیشه و در طی همه ی دوره ها پرتعدادتر از انواع دیگر ژانرها بوده اند، و در هر حال مخاطبان این البوم که شما انها را اندک میدانید بازهم از البوم های دیگری که شما ان ها را موفق تر دانسته اید بیشتر هستند.
در ادامه مایلم از شما سوال کنم: شما که معتقدید زمان چهچهه زدن به پایان رسیده و (در کمال تعجب) ان را به پاره کردن حنجره تشبیه میکنید چرا نظر خود را نقض میکنبد و از افتخاری و ایرج و تاج و عقیلی به عنوان نمونه های برتر این ژانر یاد میکنید که عمریست کارشان چهچهه زدن است؟
و همچنین شما که معتقدید البوم های دیگر نواوری داشته اند و نقاط منفی این البوم تا به این حد شما را ازرده و طرفداران این البوم را عده ی قلیل بیش از حد متعصب میخوانید اگر یک لحظه جبهه گیری های بی مورد که موسیقی اصیل ما سالهاست با ان دست به گریبان است (مانند پیش کشیدن بحث تکراری مقایسه ی صدای پدر و پسر و تلاش برای انتخاب برنده و بازنده) کنار بگذارید خواهید دید که این البوم هم نواوری های زیادی دارد ( از جمله تنظیم متفاوت،حضور چند نوازنده ی سرشناس بین المللی،نواوری در سبک و خارج شدن از چهارچوب همیشگی موسیقی اصیل ضمن حفظ ارزش ها و تلاش برای جهانی کردن موسیقی اصیل ایرانی و نزدیک کردن حال و هوای قطعات به فضای فکری و احساسی شاعر و تلاش برای برقراری ارتباط فلبی و مستقیم مخاطب با مفهوم شغر و...) که البته فقط درصدی از همه ی این اهداف به تحقق پیوسته و همه ی تلاش ها به نتیجه ی صد در صدی نرسیده و این فعلا اغاز راه است.
در پایان باید بگویم از خواندن نقدهایی که از این البوم میشود بسیار خوشحال میشوم و بسیار علاقمند به تبادل نظر با دوسبان هستم و همچنان منتظر نقدی درست از طرف دوستان هستم که حداقل چیزی راجع به تنظیم موسیقی قطعات و سازنده ی این البوم تهمورس پورناظری یا نوازندگی و استفاده از سازهای دیگر در موسبقی ایرانی و... بپردازند نه اینکه فقط خوانندگی همایون را نقد کنند که در این البوم فقط خواننده است و صدایش یک جنبه از این البوم است و با مطرح کردن همان بحث کهنه ی انتخاب بین صدای پدر و پسر سعی کنند تمام البوم را زیر سوال برده و به گمان خودشان ان را نقد کنند.
با تشکر

5.238.134.16
دوشنبه 18 فروردین 1393 - 21:38
نوید اکبری پور

این آلبوم بهترین اثر ده سال اخیره.به نظر غرض ورزیی در صحبتای شما وجود داره.یک باره هم گفتم بازم میگم میتونید نظرات اساتید محمدرضا شجریان،تهمورث پورناظری،حسین علیزاده،مجید درخشانی و شجاعت حسن خان رو درباره این اثر ببینید.
البته ممکنه شما این ها رو استاد ندونید.خود محمدرضا شجریان گفت نمیدونم همایون این همه قدرت و نفس و از کجا اورده.نمیخواد شما سنگ آثار متوسطش و به سینه بزنی!

2.144.223.68
سه شنبه 19 فروردین 1393 - 21:15
شیدا نویدی

در ابتدا سلام.دوست عزیز نمی دونم چرا ما یاد نگرفتیم انتقاد های خودمون رو با احترام بگیم و فکر می کنیم هر چی با پرخاش بیش تری صحبت کنیم تاثیر بیش تری داره و متاسفانه انتقاد هایی هم که می کنیم از روی نا آگاهی و دانش ناکافیه. شما بهتره اول در مورد کاری که انتقاد می کنید اطلاعات کافی داشته باشید تا یه وقت عدم آگاهی شما موجب قضاوت نادرست نشه.در آلبوم "نه فرشته ام نه شیطان"هیچ چهچهی وجود نداره که شما چهچه آقای شجریان رو با چهچه های سایر هنرمندان کشورمون مقایسه کردید.در تصنیف چرا رفتی فقط اوج خونی وجود داشته و نه چهچه و در تصانیف دیگه هم تحریر و باز هم اوج وجود داره نه چهچه!!! .بین چهچه و اوج خونی و تحریر تفاوت بسیاری وجود داره و آقای شجریان به خوبی از پس اجرای این اوج بر اومدند. شما کافیه از چند مسیقیدان بپرسید که آیا هیچ اشتباهی و یا فالشی در این و یا سایر قطعات وجود داره یا نه و مطمئنا همه پاسخ منفی به شما خواهند داد پس وقتی هیچ اشتباهی در نحوه ی خوندن وجود نداره در نتیجه کار هم کار بدی نخواهد بود. ما در آواز موسیقی اصیل بالا تر از استاد شجریان نداشتیم و فعلا هم نداریم ایشون بر تک تک گوشه ها تسلط کافی و دانش موسیقیایی کافی دارند و در واقع تنها نمونه واقعی موسیقی اصیل ایرانی هستن پس در نتیجه هر هنرمندی که بخواهد در موسیقی اصیل ایرانی فعالیت کند به نحوی از استاد شجریان تقلید خواهد کرد زیرا ایشون الگول آواز اصیل ایرانی هستند پس نمیشه شباهت اجرای برخی گوشه ها رو تقلید نام گذاشت. مگه شما می تونی گوشه عراق یا بیات راجع رو به نحو دیگه ای بخونی؟در این آلبوم آقای شجریان نخواستند اوج قدرت توانایی های خودشون رو به نمایش بگذارند که شما مقایسه می کنی...شما اگر تصنیف"شب ستاره کش"در آلبوم "بی من مرو" را شنیده باشید و یا "ساز و آواز شور ناشکیبا" و ...... رو گوش کرده باشید خواهید دید که چه قدر آقای شجریان تواییی های زیادی دارند و آیا چهچه هایی که در "شب ستاره کش" اجرا کردند کسی قادر به اجرای دوباره آنها خواهد بود؟و در آخر بهتره هر آلبوم رو با توجه به سبکی که اجرا کرده و با اجرا های دیگران در همان سبک وجود داره مقایسه کرد و نه یک آلبوم سنتی رو با یک آلبوم پاپ.مقایسه شما مثل مقایسه ی ورزش با پزشکیه که واقعا مقایسه نادرستیه.تعداد آرای آلبوم "نه فرشته ام نه شیطان" از تعداد آرای همه ی آلبوم های آقایان : عقیلی و افتخاری و معتمدی و ...بیشتره.
به دلیل پر حرفی واقعا متاسفم. امیدوارم همه هنرمندان خوب کشورمون در سال جدید کار های بسیار قوی و زیبایی رو ارائه بدن و باعث ارتقای سطح موسیقی کشورمون باشند و موسیقی ما از حاشیه های بی معنی دور باشد. تندرست و شادکام باشید.

151.244.25.129
چهارشنبه 20 فروردین 1393 - 01:23
مهدی هرسمی

اقای پونصد شیصد نفری این اثر رو در سایت beeptuens چهل و سه هزار نفر دانلود یا گوش کردن.
اصلا کسایی مثل اقی افتخاری و عقیلی در سطح همایون نیستن .توی البوم چه اتش ها ساز و اواز همایون چه از نظر قدرت و چه تکنیک بی نظیره .

188.245.17.40
آریا
2.191.141.91
یکشنبه 17 فروردین 1393 - 12:43

آلبوم بسیار خوبی است مخصوصا از نظر آهنگسازی و تنظیم و شعر باید به پور ناظری تبریک گفت یاد تنظیم بسیار زیبایش در آلبوم نسیما با صدای افتخاری افتادم که چقدر سر نو آوری ها سازندگان نسیما را اذیت کردند اما امروز همه از همایون عزیز تعریف می کنند متاسفانه همایون نتوانسته صدای مستقل برای خودش پیدا کند و همچنان از پدر اسطوره اش تقلید می کند با این تفاوت که یک دهم توانایی او را ندارد ... آهنگ چرا رفتی که بهترین اثر این مجموعه است در انتهایش همایون صدایش را به اوج می رساند که می بینیم در اوج واقعا ضعیف است استاد شجریان استاد ناظری استاد افتخاری در اوج غوغا می کردند ...

دوشنبه 18 فروردین 1393 - 22:35
نوید اکبری پور

هزار بار گفتم این که همایون تو این آلبوم خیلی بالا نخونده دلیل بر توانایی در بالا نبردن نیست.اگر ملاک شما محمد رضا شجریانه استاد بارها گفته که اوج صدای همایون از من بالاتره.توی آلبوم هایی مثل آب نان آواز و چه آتش ها میتونید اوجی رو ببینید که دست یافتنی نیست.

2.144.223.68
ری را
109.162.240.198
یکشنبه 17 فروردین 1393 - 20:38

خانم مژگان عزیز، نظر شما در مورد آلبوم های مورد علاقه تون محترمه؛ بگذریم که به هیچ وجه دلیلی بر این نمی شه که به همایون شجریان "حنجره پاره کردن" و "تقلید" نسبت بدید، این جا صرﻓﺎً مکانیه برای تبادل نظر در چارچوب احترام، و صحبت شما بیشتر به توهین تنه می زد تا به اظهار نظر. اما شما قبل از این که با حرارت اعلام کنید "با پونصد شیشصد رای یه آلبوم نمی تونه مورد توجه قرار بگیره"، بهتره فکر کنید که مقایسه تون درسته یا خیر! فرمودید این آلبوم نصف آلبوم های پاپ هم رای نیاورده، ولی دوست عزیز، بیشتر دقت کنید! تعداد آرای این آلبوم از تمام آلبوم های اصیل در لیست موسیقی ما بیشتره! به نظر شما سیصد و چهارصد رای برای تعیین محبوبیت آلبوم هایی که شما نام بردید کافی ست؟! البته، بحث من (بر خلاف شما) به هیچ وجه ضعیف و بی مخاطب جلوه دادن آلبوم های دیگر نیست.
در مورد مخاطب نداشتن آلبوم هم کم لطفی نکنید، این روزها تقریبا پا از خانه بیرون بگذارید از یک سو صدای چرا رفتی را می شنوید! "مردم این نوع موسیقی رو الان نمی پسندن"؟! در همین موسیقی ما کافی ست تعداد نظرات و آرای آلبوم را ببینید. من مخاطب چند ساله ی این وبسایت هستم و تا کنون این تعداد نظر در مورد یک آلبوم اصیل سابقه نداشته، علی الخصوص کثرت نظرات مثبت (شامل عبارات فوق العاده، عالی، شاهکار، بی نظیر ... ! "فقط" کافی ست یک بار نگاه کنید!) شگفت انگیز است. با این حال، بنده ادعایی بر بی نقص بودن آلبوم، بی نظیر بودن آن یا استاد بودن همایون ندارم، نمی فهمم کدام بخش از نظر من را حمل بر تعصب کردید. اگر فکر می کنید مخاطبان موسیقی ما کافی نیستند سری به وبسایت بییپ تونز بزنید، آلبوم نه فرشته ام نه شیطان از همان روزهای اول در صدر لیست پرفروش ترین آلبوم ها بوده، و بعید می دانم اگر بگردید هم یک نظر منفی در بین نظرات آلبوم در این سایت پیدا کنید! در ضمن، اعلام خبر احتمال بازنشر این آلبوم که با تیراژ 50000 منتشر شده بود، بعد از کم تر از یک ماه، بهترین شاهد است بر مدعای من.
در لغت نامه ی دهخدا یکی از معانی تعصب، "نپذیرفتن گفتار حق در مقابل دلیل بر اثر تمایل به جانبی" آمده. قضاوت این که میان من (به انضمام بخش اعظم افرادی که زیر این پست نظر داده اند، که چندان قلیل نیستند) و شما کدام متعصبیم با خود شما.

پوزش از این که نوشته ام طولانی تر از حوصله ی مطالعه ی اینترنتی اکثریت شد؛ و ارادت.

اگر میل به مراجعه داشتید:
http://www.beeptunes.com
http://www.mehrnews.com/detail/News/2263618

دوشنبه 18 فروردین 1393 - 10:39
آریا

اگر بحث تیراژ را مطرح می کنید باید بگم که پر تیراژ ترین آلبوم ها برای افتخاری بود نیلوفرانه با 4 میلیون نسخه رکوردی عجیب در تاریخ موسیقی ایران به جا گذاشت مستانه و یاد استاد نسیما و هنگامه و امان از جدایی هم تیراژ میلیونی داشتند اگر افتخاری یکسری اشتباههای عجیب انجام نمی داد الان هم پر فروش ترین کارها رو داشت ...

2.191.175.33
یکشنبه 31 فروردین 1393 - 16:23
امیر(چاوشی)

4 میلیون؟؟؟؟؟
یکم فکر کنید نظر میدین
بالاترین تیراژ یه آلبوم برای آلبوم پاپ حریص چاوشی بوده که 800 هزار نسخه بود که اونم بعضی افراد میگن کمتر بوده
البته بهتر دونستن فردی مثل افتخاری از همایون از اون عددی که دادین عجیب تره

46.225.45.92
دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 - 09:13
ساسان

دوست عزیز لینک زیر را ببینید
http://isna.ir/fa/print/92060100172/%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D8%B1-%DA%86%D9%...

188.34.79.173
یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 01:21
امیر(چاوشی)

ساسان عزیز توی این لینک که شما فرمودین اشاره میشه که 20 میلیون نیلوفرانه به صورت مجاز و غیر مجاز به فروش رسیده یعنی بیش از کل خانوار های ایران!!!!!!!
ایشون یا توی توهمن یا شعور بقیه افراد صفر در نظر گرفتن
البته فردی که روی آلبومش مینویسه استاد افتخاری!! کاری که از بزرگترین اساتیدم ندیدیم بایاد تهیه کنندش چنین ادعایی کنه
ببخشید ساسان جان که بی پرده صحبت کردم

46.224.147.230
یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 16:30
ساسان

دوست عزیز
در خط دوم آقای چاووشی می گوید سه میلیون ششصد هزار(3600000)فاکتور فروش دو تا نیلوفرانه است،اگر تقسیم بر دو کنیم کنیم 1800000 تیراژ داشته که به نظرم نیلوفرانه 1 بیشتر سهم داشته و یک چیزی حدود 2 میلیون فروش داشته،اینکه 20 میلیون رو نمودونم شما از کجا آوردید،اون وقت آقای چاووشی،شخصیت محترمی است و نیازی برای غلو ندارد و از طرف دیگر که از چهار ایرانی یک نفر یکی از نیلوفرانه ها شنیده هم بی ربطی نیست،دو تصنیف "یارا یارا" و "بهشت یاد" در زمانه خود خیلی مشهور شد،نمونه آن استفاده آقای مهرجویی در فیلمشان از این آلبوم!!!!!!!
یک لینک دیگر از همین خبر
http://www.abbaskhoshdel.blogfa.com/post/26

188.34.77.181
faraz gerami
80.191.200.89
دوشنبه 18 فروردین 1393 - 09:52

سلام
برای بنده چند مورد و چند سئوال پیش اومده:
1- اگه این اثر مورد توجه بوده چرا در جدول صفحه دو برترین های موسیقی پاپ سایت "موسیقی ما" در رتبه ششم و در صفحه اول همین سایت در رتبه چهارم قرار دارد و امتیاز و آرای آن از آلبومهای دیگر کمتر است؟
2- تیراژ انتشار 50 هزار بسیار کم است! تیراژ آلبوم "خانه دوست کجاست" 300 هزار و تیراژ آلبوم "من و استاد" 400 هزار می باشد.
3- من واقعا نمیتونم تشخیص بدم آقای همایون است می خواند یا آقای محمدرضا شجریان!! با دستگاه مترونوم هم (دیاپازون) هم فرقی نیافتم!
4- ترانه "چرا رفتی" شنیدنی است و دقیقا عین ترانه خوب محمدرضا "مزن بر دل" و در مایه افشاری خونده شده، اما جناب همایون در هنگام اوج و تحریرهای انتهایی کم میاره و شنونده میترسه خدای نکرده به حنجره شون آسیب نرسه!
5- آلبوم "من و استاد" از استاد ایرج رو احتمالا دوستان نشنیده ان. توصیه میکنم بدون تعصب گوش کنن واقعا شنیدنی و زیباست. همین....

دوشنبه 18 فروردین 1393 - 21:52
نوید اکبری پور

حمید متبسم و حسین علیزاده گفتند تا به حال صدایی با حجم صدای همایون شجریان ندیده اند.محمدرضا شجریان در جواب مستقیم خبر نگار مبنی بر این که چرا همایون میتونه بالاتر از همایون بخونه گفت چون از بچگی در خانواده اهل موسیقی بزرگ شده و تمرین کرده.از کسانی مثال اوردم که دیگه بهانه ای نباشه.
اگر شما واقعا تفاوت صدای همایون شجریان رو با محمدرضا شجریان تشخیص نمیدید پیشنهاد میکنم ژانرهای دیگه ای از موسیقی و گوش بدید
در beeptunes آلبوم همایون با اقتدار در صدره و در سایت های معتبری مانند فارس کیدز با بیش از پنجاه میلیون کاربر میزان گوش دادن به این آلبوم در ژانر خودش بی نظیر و قابل رقابت با هیچ اثری نیست.
همایون شجریان تا به حال در پنج سال پر فروش ترین آلبوم رو داشته.باید به قیمت این اثر و فروش بین المللی اون در آینده توجه کنید

2.144.223.68
محمد عرفانی
151.244.122.199
دوشنبه 18 فروردین 1393 - 20:13

قطعه چرا رفتی و نه فرشته ام نه شیطان فوق العاده زیبا بودن.
تعجب میکنم این همه بحث و جدل رو.همایون شجریان الان بهترین خواننده موسیقی سنتیه( از نظر من) اما ممکنه بعضی کارها رو اجرا کنه و باب میل یه عده نباشه و بعضی آثارش هم برعکس پرطرفدار باشه
ضمنا قرار نیست هر چی خوند بیایم با استاد شجریان مقایسش کنیم.نه تنها همایون بلکه هیچ کسی در حد مقایسه شدن با استاد نیست.
یه دوستی حرف خوبی زد.الان طوری شده هر کسی تونست اوج خونی بکنه و صداش رو هی بالا ببره میگن صداش خوبه در حالی که داریم خواننده هایی که قدرت صدای خوبی در اوج خوانی دارن اما مرتب صداشون فالش میشه.همه چی که به اوج خوانی نیست
در مورد آلبوم ها هم به نظرم همین نه فرشته ام و برف خوانی و خانه دوست کجاست تا اینجا شایسته بهترین تمجید ها هستن.این سه آلبوم هم از نظر آهنگسازی هم از نظر خواننده فوق العاده بودن.یعنی همایون شجریان و وحید تاج و علیرضا افتخاری ( علیرغم اینکه به خاطر برخی مسائل ازش دلخوریم) به نحو احسن کارشون رو انجام دادن.

شاهین
95.81.74.103
سه شنبه 19 فروردین 1393 - 01:08

سلام
با اجازه
نظر آقایون متبسم و دیگران محترمه ولی وقتی بگه صدای همایون پرحجم ترین صدای حال حاضر موسیقیه بدون تردید شوخی خیلی بزرگی کرده یا بهتره بگم دروغی بدتر از دروغ سیزده گفته!!
همایون کجای صداش پرحجمه؟ صدای همایون مثلا پرحجم تر از صدای علیرضا افتخاریه؟؟؟ دارین جوک میگین؟؟؟ از استاد ایرج پرحجم تره؟؟ از گلپا پرحجم تره؟؟؟ از این شوخیهای بیمزه نکنین. نگین اونا مال قدیمن آواز و صدا که تاریخ نداره. شما وقتی میخواین به یه آهنگ یا آواز گوش بدین به تاریخش نگاه میکنین؟؟!! داروست که تاریخ مصرف داشته باشه؟ صدای همایون از شهرام ناظری پرحجمتره؟؟؟
در باره نحوه اجرای این آلبوم مخصوصا ترانه چرا رفتی نیز دوستان صاحبنظر گفتن همایون بدجوری حنجره شو آزار میده ولی صدایی در نمیاد که!!! صداش خیلی بالا نیست یعنی تو اوج مشکل داره برعکس صدای پدر.
اینم که گفتین پدر در باره همایون این نظرو داده خب معلومه هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه!!! مگه همین شجریان نبود که گفت من خواننده ای مثل همایون در 150 سال گذشته ندیدم!!! یعنی تاج، قوامی، بنان، ایرج، شهیدی، و......... همه پر........!!!!!!!!!!!!!
به طور کلی آلبوم ضعیف و سرگردانیه واقعا بین پاپ و اصیل و اضافه کردن چند ساز اضافی دارام دیمبول با شعرهای نه چندان قوی دارای مشکل وزن و قافیه خانم بهبهانی.

سه شنبه 19 فروردین 1393 - 13:28
امير

شاهين عزيز سلام....پيش از هر چيز سال نو رو به شما و ساير دوستان بزرگوار تبريك عرض مي كنم... تندرست و شاد باشيد..

موسيقي جداي از مسائل فني، سليقه‌اي هم هست... همين هم باعث بوجود اومدن سبك‌هاي مختلف و حضور هنرمندان متفاوت ميشه... هر كدوم هم طرفداراي خاص خودشونو دارن.... قشنگيش هم به همين تفاوتهاست...

چندتا نكته كوچك در خصوص فرمايشات شما به ذهنم رسيد دلم مي‌خواست مطرح كنم... ديدم شما خيلي با هيجان زياد مطالبي رو در نقد اين آلبوم مطرح نموديد...
خصوصاً جملات پاياني در خصوص آلبوم و اشعار آلبوم... لازم به يادآوري است كه سوابق كاري مجموعه هنرمنداني كه در ساخت اين آلبوم همكاري كردن از جمله آهنگساز، نوازنده‌ها، شعرا و خواننده اثر بر اين ميداره كه ما كمي تو نقدمون تأمل كنيم و منصف باشيم...

كسي منكر صداي خوب خواننده‌هايي مثل آقايان ايرج، گلپا، افتخاري، قرباني، عقيلي و ... نيست... كما اينكه اونها هم كارهاي بسيار زياد و زيبايي در كارنامه هنرشون دارن.. در عين حال كارهاي ضعيفي هم ارائه كردن... همين جناب افتخاري كه اثر زيبا و شنيدني هم كم نداره تو برخي سالها ركورد ارائه آلبوم در يك سال رو زد كه شايد حتي خودشم نتونست يك كارشو دو بار گوش كنه... اونم چه كارهاي ضعيفي...يا برخي ديگه از هنرمندان هم اسير كارهاي تكراري شدن....

در خصوص همايون شجريان هم اين موضوع صدق مي‌كنه... ايشون هم در مجموعه كارهايي كه دارن كارهاي ضعيف و قوي اجرا كردن... اما نكته قابل تأمل اينه كه ايشون با علم و آگاهي به كاري كه انجام مي‌دن تلاش مي كنند جنبه‌هاي مختلفي رو در كارهاشون تجربه كنند.. اگر چه ممكنه اين آثار عامه پسند نباشن ولي كارهاي فاخري هستند... مثل پروژه شوق‌نامه كه با جناب آقاي محمد رضا درويشي كار كردند.يا. سيمرغ،‌ آب نان آواز ،‌ چه آتش‌ها و ...

تا اونجا كه بنده مي دونم جناب متبسم نگفتند همايون پرحجم‌ترين صدا رو دارند.. ايشون در مصاحبه‌اي كه درخصوص آلبوم سيمرغ كردند و فايلش هم در اينترنت موجوده عيناً گفنتند:
" بهترين انتخاب در دوران اخير، براي يك همچين اجرايي (سيمرغ)... همايون شجريانه به اعتقاد من و ديگر هيچ... من كه نمي‌شناسم.. مگر اينكه كسي باشه كه من تا به حال نشنيده باشم... كه پرده‌هاي بالا رو به راحتي بتونه با اين كيفيت ارائه كنه..."

يادآوري مي‌كنم جناب متبسم با ساير خواننده‌ها از جمله شهرام ناظري، سالار عقيلي و ... بيش از همايون كار كردند. ضمناً استاد شجريان هم در خصوص فرزندش همچين كلامي به كار نبرده... لطفاً بفرماييد كجا چنين حرفي زده شده؟... لطفاً بفرماييد چطور ميشه راجع به صداي آوازخونهاي 150 سال پيش قضاوت كرد؟...

بر خلاف نظر شما دوست عزيز همايون در قطعه چرا رفتي بسيار مسلط نقطه اوج آواز رو اجرا مي‌كنه و كنترل صداش بي‌نظير و خيلي زيباست... نمونه اجراي اين نت بالا و نازك رو در تصنيف رسم عاشقي كه اجرا كرده هم ميشه شنيد (نسخه سريال تلويزيوني)....
شاهين جان پيشنهاد مي‌كنم ... با حوصله بيشتري اين كار رو گوش كنيد.. چطور اشعار زيباي اين آلبوم همچون درون آئينه،‌حصار شب،‌كولي و .. شمار رو تحت تأثير قرار نداده.. كه از اونها به اشعار نه چندان قوي و موسيقي دالام ديمبول ياد مي‌كنيد... لطفا به ترتيب قراردادن قطعات و اشعار هم توجه كنيد... مثلاً قطعه شتك (با تحريرهاي بسيار زيبا) و پس از اون حصار شب... كم لطف نباشيم... براي هنر خوب ارزش قائل شيم و هنر و هنرمندمون رو حمايت و تشويق كنيم....موفق باشي

شرمنده زياد شد....

217.66.206.178
چهارشنبه 20 فروردین 1393 - 18:34
وحید دائمی

واقعا امیر جان نظرت بسیار منصفانه بود و لذت بردم از نظرتون
به نظر من همایون در اوج ترانه چرا رفتی خیلی خوب صداشو کنترل میکنه و این باعث شده بسیاری این موزیک به دلشون بشینه

86.57.4.128
جمعه 22 فروردین 1393 - 00:49
نوید اکبری پور

جناب امیر ممنون از توضیحاتتون.من فقط یک نکته رو بگم که محمدرضا شجریان بر اساس نفس گیری، اوج و بم و حجم صدای به کار رفته در آلبوم شوق نامه جمله ای شبیه همین جمله ای که گفتند رو گفت.منتها با این مضمون که تو 150 سال اخیر هیچ کس جز همایون نمیتونه این آلبوم و اجرا کنه.اگه این جمله رو من یا امثال من بگن خب فوری رد میشه.ولی وقتی شجریان میگه جای تامل داره.من فایلی رو داشتم که توش یکی از اساتید قدرت صدا های مختلف رو بررسی کرده بود.و خب تشخیص این امر به سادگی نیست.مثلا یادمه توی اوج و به اصطلاح بالا خوندن ایرج بسطامی که خب خیلیا اصلا گوش هم ندادن قدرت بی مانندی داشت.ولی همه قبول دارن که میزان طرفدارای ایشون از همه افرادی که نام برده شد در زمانی که در قید حیات بودند هم خیلی کمتره.این هم خودش تاییدیه که توانایی بالا خوندن در درجه اهمیت بالایی قرار نداره.

2.144.223.68
چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 - 13:20
مهدی

نمیدونم درد بعضی ها چیه؟؟؟چه مشکلی با شجریان ها دارن؟آخه وقتی حرف از شجریان میاد دیگه افتخاری وقربانی وسالارعقیلی کی ان؟؟اصلا فرض کنیم که صدای همایون تو اوج میزون نیستو خارج میخونه...آهنگ چرا رفتی بیشتر به خاطر اون اوجشه که به دل مردم نشسته...دیگه شما دلیل و حدیث وروایتتون واسه چیه آخه؟؟
کلا کلاس کاری استاد شجریان در مقایسه با ایرج و گلپا و افتخاری خیلی بالاتره...شجریان موسیقیدانه ولی اونها تنها خواننده ن...فقط بلدن بخونن...حالا یکی بشینه از الان تا صبح چهچه بزنه...خب که چی؟؟؟همه چیز وقتی سرجای خودش قرار بگیره دل نشین میشه...همایون هم ازقضا خواننده ی خیلی متواضعیه و کمتر تو کاراش اوج میخونه تا بخاطر چهچه زدن وتحریر طرفدار جذبش نشه...
درکل نه فرشته ام نه شیطان آلبوم دل نشینی بود...مث اکثر کارای همایون شجریان...

46.34.187.79
آریا
2.191.166.50
سه شنبه 19 فروردین 1393 - 13:20

این آلبوم نکته دیگری هم داشت اینکه علی قمصری بهتر است دیگر آهنگ نسازد واقعا نو آوری و خلاقیت پورناظری کجا و کارهای خسته کننده و استرس زای قمصری کجا... همین تاری که یاد سهراب افتخاری را ساخته یا توحیدی که در قلندروار افتخاری را همراهی کرد کارهی پژمان طاهری با استاد ناظری و مهیار علیزاده با قربانی و رحیمی آذر خشتی نژاد در تنها تو می مانی افتخاری یک سر و گردن از قمصری بهترن ...

چهارشنبه 20 فروردین 1393 - 01:30
مهدی هرسمی

اینها که شما گفتی اگه قمصری نبود هیچ کدوم جرات اینکارا رو نداشتن. ضمنا اگه با دقتحوصله چه اتش ها رو جند بار گوش کنید می فهمید اهنگ سازی قمصزی چقدر قویست.

188.245.17.40
مهرداد فرنام
151.244.230.251
سه شنبه 19 فروردین 1393 - 18:46

اثر زیباییست اما به نظرم چنین تلفیقی همچین جدید هم نیست میشه گفت چنین تجربه ای برای همایون جدید بوده و واقعا جای تبریک دارد که ایشان نگاه بسته و محدود به موسیقی ندارند اما همانطور که دوستان هم گفتند خواندن همایون در این اثر به پای برخی آثار وی نمی رسد گزینش اشعار نیز در این آلبوم به نظرم خوب بود به استثنای شعر سخت در حصار شب که شاید خیلی خوب از کار در نیامده است(البته به گمانم مفهوم این شعر بیشتر مهم بوده). در هر حال کاری است که ارزش شنیدن دارد ولی آن را بهترین آلبوم سال 92 نمی دانم.

ساسان امینی
188.34.51.14
سه شنبه 19 فروردین 1393 - 22:10

دوستان ما همه بیشتر جوانان دهه شصتی هستیم که با خوانندگانی چون شجریان دهه 60،شهرام ناظری،علیرضا افتخاری،ایرج بسطامی،ملک مسعودی،سراج و تعریف. چند خواننده کمتر معروف بزرگ شدیم و وقتی خواننده ای در اوج می خواند می دونیم چه متر و چه حنجره چه توانایی دارد من خودم کل آلبوم رو گوش نکردم ولی در مورد همین تصنیف،در نسخه من دارم مدتش 5.22 دقیقه است.
ابتدا با یک سلو پیانو با یک ملودی ساده که مشخص نیست چه هویتی داره،ایرانی، غربی وهیچ حسی رو در آدم ایجاد نمی کنه در ثانیه 12 کم کم ارکستر شروع می کنه به نواختن،باز هم ملودی خاصی پیگیری نمی کنه،یک دفعه خواننده شروع به خوندن می کنه بدون فضا سازی یعنی اگر خواننده 10 ثانیه بعدتر هم شروع به خواندن می کرد اتفاقی نمی افتاد از این به بعد اگر شما ارکستر و پیانو از کار حذف کنیم اتفاق خاصی نمی افته و خواننده مشغول خوندن خودشه تا در دقیقه1:01 که ارکستر داره برای جواب با سه تار فرود می کنه و اینجاست که سه تار برای بگه کار سنتی وارد کار میشه که بازم بی ربط و تکراریه حتی نوازنده سه تار هم یک ملودی تاثیر گذار نمی زنه و دوباره خواننده باز هم خط شعر خود را ادامه میده از اینجا وضعیت ارکستر بهتر میشه و زیر صدا خواننده جفت میشه واینجاست از دقیقه 2.30 گروه کر هم چاشنی میشه، در دقیقه 3.00 خواننده ادامه کار رو به ارکستر واگذار می کنه ولی یک خط ساده ارکستری پیگیری می کنه به نظرم تهمورث ناظری می خواسته کار بین المللی در گام های غربی درست کنه،غافل از اینکه ملودی اثر و تاثیر گذاری کارو از دست داده از دقیقه3.22 خواننده با استفاده خود صدای بم خود شروع به خواند میکنه که با گروه کر دلپذیر میشه وباز هم خواننده خط قبلی خود را ادامه میدهد تا اینکه کم کم رحل اوج می کند واز دقیقه 04.22 صدای اوج میگیره،ابتدا دراوجش بد نیست و قابل قبوله ولی اصرار داره در همون اوج بمونه و دقیقا در دقیقه 04.33 صدای خواننده تبدیل به جیغ و از فرم خارج می شه و خیلی زور میزنه که کار تمیز در بیاد ولی دیگه نمی شه.
در مجوع کار متوسطیه ،من نمیدونم دوستان چطور میگن شاهکاره،مگه ارکستربندی،استادان یوسف زمانی،عباس خوشدل،هوشنگ کامکار،کامبیز روشن روان و ..... رو نشنیدن!!!!!!!!!
در مورد همایون متاسفانه صداشون خیلی افت کرده،نمی دونم تمرینش کمه و یا جنس صداش تغییر کرده،البته این مورد در مورد قربانی و عقیلی بهتره چون حجم صدای بهتری دارن اما وقتی دراوج هستند صداشون خفه می شه و باز نیست می خوان تبدیل به جیغ نشه در نتیجه خفه می شه،خواننده با تجربه میدون باید چقدر و چگونه در اوج بمونن.
امیدوارم همایون عزیز بیشتر دقت کنه واگر در اوج مشکل داره ازون صرف نظر کنه

yaghoub balabannejad
76.164.206.173
سه شنبه 19 فروردین 1393 - 23:13

در هیچ اثری از کارهای پدر و پسر من اینقدر جیغ به خوردم داده نشده بود!!!
آقای همایون معلوم نیست میخواد جیغ و داد بزنه یا ترانه و آواز بخونه!!!
دوست عزیز هنرمند وقتی نمیتونی و حنجره ات اجازه نمیده مجبوری ترانه رو با جیغ و داد خراب کنی؟؟
واقعا تحریرهای چند تا ترانه این اثر (مخصوصا) چرا رفتی زجر آوره!!! همش میترسیم که خدا نکنه یه مشکلی واسه حنجره شون پیش بیاد.
بعضی دوستان گفتن من دیگه تکرار نمی کنم. تحریر کردن حساب و کتاب داره همینجوری نمیشه که حنجره رو پاره کرد! مثالهای دوستان خوبه منم یکی دو مصال میزنم. وقتی ایرج تحریر میکنه تحریرهاش غلطان و نرم و پرطنینه شنونده به اوج لذت میرسه. وقتی افتخاری تحریر میکنه حجم صداش تحریرها رو زیبا و شنیدنی میکنه. وقتی سالار عقیلی و علیرضا قربانی تحریر میزنن واقعا تو اوج صداشون چیزای تاره هست که شنونده رو جذب میکنه مخصوصا علیرضا قربانی. وقتی خود شجریان تحریر میکنه زیبایی و تسلط خواننده به خوبی به شنونده منتقل میشه . اینا مثالهاییه که زدم. همایون از همه اینها ضعیفتره . یه ضعف عمده صدای همایون مربوط به تونالیته صداشه. آقای همایون کلا بم خوانه و صداش تنور نیست نزدیک به باریتون یا بین تنور و باریتونه یعنی صدا یونیک نیست. صدای پدر یونیکه کانتر تنوره. صدای ایرج یه صدای استثناییه که بعید میدونم دیگه تکرار بشه یعنی تنور کامل. صدای افتخاری هم همینوطر. صدای مرحوم بسطامی خیلی عالی رو اوج میره و حتی روی کوک چپ بهتر هم میشه اما صدای همایون عزیز از همه اینها پایینتره. ویژگی خوب صدای همایون بم خوانیه. یعنی اگه همایون بخواد موفقتر بشه (الانم هست) باید رو بم خوانی تمرکز کنه چون صداش کشش زیر خوانی رو نداره و صرف تقلید از پدر کانترتنور خوان نمیتونه کیفیت صدا و کارش رو بهبود ببخشه.
در کل این آلبوم آلبوم خوبیه و از بیشتر آلبومهای همایون بهتره چون فضای موسیقی اصیل رو با موسیقی پاپ کلاسیک و تا اندازه ای سمفونیک و کوارتت ترکیب کرده و تو این کار هم موفق بوده ولی ضعف عمده اون همانطور که بیشتر دوستان گفتن تحریرهای ضعیف و جیغ گونه بعضی ترانه ها مخصوصا ترانه چرا رفتی است.
در رابطه با اینکه این آلبوم بهتره یا در مقایسه با آلبومهای دیگه قویتره یا نه بهتره خیلی به هم گیر ندیم!! همه آلبومها خوبن ولی من شخصا با احترام کسوت ایرج بزرگ آلبوم ایشون رو خیلیقوی و خوب دیدم ضمن اینکه همین آلبوم همایون هم جزو بهترینهاست.

جمعه 22 فروردین 1393 - 01:03
نوید اکبری پور

اگر توانایی تحریر خوانی میخواید شما رو دعوت می کنم به آلبوم شوق نامه.همایون در اوج خواندن و بالا بردن صدا از پدرش بالاتر و بهتر میخونه.شما این رو مخصوصا در کنسرت ها میتونید محسوس ببینید.من تمام کنسرت های بعد از انقلاب محمد رضا شجریان رو رفتم.و همین طور کنسرت های همایون رو.بلندگوهای تالار وزارت کشور توانایی پخش صدای همایون به درستی رو نداره!
آوازی که همایون در ساز و آواز آلبوم سرود مهر خوند هنوز هم دست نیافتنیه.یا آواز ای شب به پاس صحبت دیرین خدای را در آلبوم خورشید آرزو.یا حتی در بخش انتهایی سیمرغ که حمید متبسم گفت چنین صدایی ندیده.
اگر حرف محمدرضا شجریان رو قبول دارید ایشون هم این نکته رو گفت و بی انصافیه با این سوابق شجریان بگید که چون پسرشه این رو گفته

2.144.223.68
negar
151.246.234.43
چهارشنبه 20 فروردین 1393 - 14:33

زبانم قاصره از توصیف شگفتی های قطعات این آلبوم....حتی وقتی بهش فکر هم میکنم حیرت و بهت منو فرا میگیره....وقتی به این آلبوم گوش میکنم انگار که دیگه روی زمین نیستم....

وحید دائمی
86.57.4.128
چهارشنبه 20 فروردین 1393 - 18:29

اگه بخوام بگم کلیت آلبوم همجوره عالیه نه اینطور نیست
چون به نظر من این حتی نصف توانایی های همایون هم نیستش
ولی در کل جالب کار کرده و تلفیق جالبی هستش
و من خوشم میاد
ترک چرا رفتی چیزی فراتر از تصورات من بودش
بسیار زیباست و هارمونی خاصی داره که باعث میشه منو تا مرز جنون بکشه و مو به تنم سیخ بشه و حس کنم روحم داره به پرواز در میاد بخصوص جایی که صدای سه تار اضافه میشه و وقتی صدا به اوج میرسه
و این حس وقتی کلیپ باران کوثری و تماشا میکنم دوچندان میشه و فکر میکنم طور دیگه ای نمیشد زیبایی و حس این موزیکو به تصویر کشید و واقعا تبریک میگم به باران کوثری بخاطر این فکرش
من نوازنده سه تار هستم و بسیار پسندیدم این موزیکو یکی از بهترین موزیکهایی بود که تا بحال گوش کردم و از روزی که آلبوم و تهیه کردم تا بحال دارم یک بند گوش میکنم هر دفعه برام تازگی داره و لذت میبرم
من همه نظرهارو خوندم به نظرم خیلی از مخالفین از رو تعصب نظر میدن
مگه میشه بگی کار به این زیبایی و این کیفیت بد و ضعیف باشه

رودابه
151.241.83.168
پنجشنبه 21 فروردین 1393 - 15:30

البوم خیلی عالی است. من اساسا طرفدار موسیقی سنتی نیستم ولی البوم نه فرشته ام نه شیطان رو دوست داشتم. فقط یه گلایه دارم که امیدوارم در نسخه های بعدی البوم در نظر گرفته شود. پکیج البوم مناسب نیود. یعنی جایی که رینگ سی دی در آن قرار می گیرد مستحکم نیست . سی دی دو بار از کاورش دراومد و نزدیک بود بیوفتد زمین. ازشون خواهش میکنم وقتی شناسنامه کار انقدر کامل است و ده هزار تومن هم پول البوم است (که البته ارزش البوم خیلی بیشتر ازین هاست) دست کم کاور بهتری براش در نظر بگیرند. من شخصا اگه میدونستم کاورش این طوری است از بیپ تونز میخریدم .

مجتبی ع
80.66.187.17
پنجشنبه 21 فروردین 1393 - 23:06

درون آینه، نابودم کرده :(((((((((((((((((

جمعه 22 فروردین 1393 - 00:55

در بی مانندی این اثر همین بس که بسیاری از طرفدارای ژانر های دیگه رو به موسیقی اصیل ایرانی دعوت و علاقه مند کرد.هر گوشه ای صدایی می آید از نوای محزونت:
نگفتی ماهتاب امشب چه زیباست؟
ندیدی جانم از غم نا شکیباست؟
چرا رفتی چرا...من بی قرارم
به سر سودای آغوش تو دارم
...
صدای تو را دوست دارم...

جمعه 22 فروردین 1393 - 13:58

بسیار عالی بود هم موسیقی هم صدای زیبای همایون شجریان

به نظرم قطعه چرا رفتی از همه قشنگتر بود

آهنگ کولی رو هم من خیلی دوست داشتم خیلی غمناک بود

هنرآموز
5.236.182.71
شنبه 23 فروردین 1393 - 17:50

وقتی نظرات دوستان رو که خودم، مجبورم به عنوان کسیکه بیش از 11 سال سابقه نوازندگی داره و در معتبرین مجلات موسیقی کشور (هنرهای زیبای دانشگاه تهران، هنر و ...) مقالات متعددی رو ارائه داده توضیحاتی در مورد تحریرهای همایون در این اثر به خصوص در آخر قطعه اول ارائه بدم

دوستانی که میگن که همایون مقداری به حنجره اش در قسمت اوج این قطعه فشار میاره احتمالا کارهایی از اساتید افتخاری، ناظری رو شنیدن که مثلا افتخاری رو میبینیم که در تصنیف کمان ابرو در آلبوم راز گل حقدر راحت و نرم در اوج میخونه

دقت کنید که این اوج با اون اوج از نظر موسیقیایی کاملا متفاوت است. در این آهنگ میبینیم که خواننده داره از رفتن معشوقش دائم شکایت میکنه و یه هو وارد اوج خوانی میشود. اینکه ایشان زیاد نرم نمیخونه این به نظر بنده نظر آهنگ ساز بوده به خاطر اینکه بتونه حس رفتن معشوق رو با هیجان و ختی عصبانیتی که خارج از کنترل فرد است، ترکیب کند و به همبن خاطر عین آدم عصبانی ای که نمیتونه نرمال رفتار کنه، اینجا هم خواننده انگار از شدت ناراحتی داره فریاد میکشه
این آهنگ و این اوج بیشتر تکیه اهنگسار برای ایجاد حس بوده و نه به رخ کشیدن توانایی خواننده در اوج خودن، و به نظر این حقیر خواننده به خوبی تونسته این خس رو ایجاد کند

Mahla Moradi
65.49.2.182
یکشنبه 24 فروردین 1393 - 16:21

شاهکار بود!!! همایون باز هم نشون داد که بی نظیره...!
این آلبوم میتونه نماینده موسیقی ایران باشه.واقعا شایسته ی جایزه گرمی هم هست...
از گوش دادنش سیر نمیشم

رضا
188.121.105.254
دوشنبه 25 فروردین 1393 - 14:52

از همایون شجریان عزیز و پور ناظری ها به خاطر خلق اثری کم نظیر سپاسگزارم. در تعجبم که چرا بعضی دوستان آثاری را که خود آهنگساز آن ادعا می کرد نسخه بدوی آن منتشر شده مثل آلبوم اخیر ع. ا ( به خاطر کیفیت نازل آن) با اینگونه آثار که در کلاس جهانی قرار دارند قیاس می نمایند. حتما این دوستان پروفیشنال هستند بقیه ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سه شنبه 26 فروردین 1393 - 19:18

درود بر شاهزاده آواز ایران زمین.......

حسام تاجکی
188.245.9.11
پنجشنبه 28 فروردین 1393 - 10:16

عالیه این آلبوم. من سنتی کمتر از پاپ و... گوش می کنم یعنی تقریبا سالی یکبار یعنی میتونم بگم این آلبوم فوق العادست.

Maryam Asghari
178.131.186.215
جمعه 29 فروردین 1393 - 01:51

هر آلبومي كه ميخري بالاخره يكي دوتا قطعه ش هست كه دوست نداشته باشي ولي اين آلبوم بي نظيره همه قطعاتش رو دوست دارم. صداي عالي همايون و آهنگسازي فوق العاده، دست به دست هم داده تا يك آلبوم شاهكار پديد بياد.
درود بر شاهزاده موسيقي ايران.

جمعه 29 فروردین 1393 - 15:05

واقعا مرسی به همایون عالیییییییی مرسی به سیمین بهبانی عالی شعرا واقعا آبومه خیلی خوبیه من کلا سنتی گوش نمیدم ولی این فوق العادس

شیدا
2.145.37.144
سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 00:04

با درود : به نظر من این اثر فوق العاده از این دو بزرگوار بدرستی که شاهکاره حال حاضر موسیقی این سرزمینه و باید که قدر دانست . تک تک تراکتهای این کار از اشعاری بی نظیر وموسیقی زیبا والبته پویا که با صدای جادویی همایون خان انسان را واقعا"به اوج لذت می برد . امیدوارم که این روند زیبا در کار این دو بزرگوار ادامه داشته باشد و هر روز بالندگی بیشتری یابد . با سپاس فراوان

نیلوفر
212.50.248.2
شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 12:51

درود بر شاهزاده موسیقی ایران

شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 13:04

بی نظیر
فقط می تونم همینو بگم

شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 13:14

به حق باید به خسرو آواز ایران به خاطر داشتن چنین فرزندی خلفی شادباش گفت. درود بر شاهزاده آواز ایران

فرزانه
31.29.63.50
یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 - 15:55

فوق العاده است مخصوصا آهنگ چونی بی من که یک شاهکاره

ساسان
80.191.232.251
سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 - 01:19

البومو گوش دادم منهای قطعه اول پریشانی و موسیقی سر در گم توش موج میزنه...واقعا چرا تو ژانر موسیقی سنتی گذاشتینش متاسفم..وای به روزی که اگه همین البوم با اسم استاد افتخاری میومد بیرون که همه منتقدش میشدن.ولی چون ابن شجریان میخونه خوبه...متاسفم که این اثرو گوش دادم با این همه بوغ و کرنا....متاسفم

ساسان
80.191.232.251
سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 - 14:56

>منهای 2 تراک اول اثر بسیار پراکنده و بی نظم و سردر گم و ضعیفی است.اگر همین اثر به نام استادافتخاری منتشر میشد خیلی از صاحبان تریبون منتقدش میشدند ولی چون به اسم پسره شجریانه حتما خوبه حتی اگه ضعیف باشد یاد قصه پادشاه عریان و خیاط خبیث افتادم.بیچاره من که وقتمو با گوش دادنش هدر دادم..

شنبه 3 خرداد 1393 - 11:56
غزل

باید قبول کنیم که موسیقی سلیقه ای هست من چیزی رو می پسندم که شما نمی پسندی و شما چیزی رو می پسندی ک من نمی پسندم...ب نظر من البوم بسیار عالی و همایون شجریان علاوه بر اینکه فوق العاده کار کرده بود سطح توقعات رو هم ب نسبت بالا برده...فک نمیکنم اسم اوردن از دیگران کار قشنگی باشه...اینکه می فرمایید چون پسر شجریانه حتما خوبه اصلا درست نیست.همایون شجریان پشت اسم پدرش قایم نشده...قطعا توانایی های همایون از پدرش بیشتره اینو خود محمدرضا شجریان گفته...نمیدونم چرا میگید وقتتونو هدر دادید....ولی واقعا از حق نگذریم ترک های چرا رفتی/کولی/شتک/در حصار شب/درون اینه فوق العاده بودند

188.158.170.21
جمعه 9 خرداد 1393 - 02:25
سجاد

آقای ساسان خان کسی شما رامجبور نکرده بود که به این آلبوم گوش بدی.شما همان بهتر که وقت خود را برای افتخاری به قول شما استاد بگذارید.خوشبختانه من وقتم را برای گوش دادن آلبومهای استاد شما نمیگذارم تا یک موقع وقتم هدر برود.درود بر استادآواز ایران شجریان ودرود برپسربرومندایشان استاد همایون شجریان.

2.147.50.96
جمعه 16 خرداد 1393 - 01:34
نوید

به آهنگ های قشنگی که گفتند باید چونی بی من و دل به دل و اضافه کرد

2.144.218.5
آریا
2.191.223.111
دوشنبه 6 مرداد 1393 - 13:08

علیرضا افتخاری چند وقت پیش مصاحبه ای با روزنامه آسیا کردند که متاسفانه رسانه ها از کنارش بی تفاوت گذشتند
افتخاری در حرفهایش به تمجید از همایون شجریان پرداخت
و گفت بقیق باید از همایون یاد بگیرند چرا که با وجود اینکه پسر استاد شجریانه ولی تقلید نمی کنه و راه خودش رو پیدا کرده
و نیز گفت استاد ایرج یه روز به من گفت داری از من تقلید می کنی
که من به خودم اومدم
مصاحبه جالبی که متاسفانه اشاره ای به آن نشد ...

محمد
151.239.135.198
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 19:32

با نظر ساسان کاملا موافقم ابتدا باید گفت که انتخاب شعر ها بسیار ضعیف بوده و نکته بعدی آهنگسازی البوم که در قطعات آوازی بی توجه به شعر و موسیقی شعر صورت گرفته است و آهنگساز در بدست اوردن یک سبک تلفیقی و حتی بهره گیری از تنظیم نو و به کارگیری ساز های متنوع دچار شکست شده است و ورتوزیته بکار رفته در قسمت های ضربی و تصنیفی بیشتر انسان رو یاد آثار حسین علیزاده و علی قمصری میاندازد تا اثری خلاقانه و قابل تحسین.و در مورد صدای خواننده نیز باید گفت که از صدای محمدرضا شجریان نیز پایین تر میباشد و در اجرای نت های بالا بسیار احتیاط شده است شاهد این موضوع را میتوان در کنسرت های مشرک خواننده با پدرش اشاره کرد که در تصنیف معروف مرغ سحر در اوج اهنگ قادر به همراهی پدرش نمیباشد.

صفحه‌ها

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA

Enter the characters shown in the image.