آرایش غلیظ
امتیاز: 
3.29026

امتیاز : 65.8/100
تعداد رأی: 503
( امتیاز : 65.8/100 - 503 رأی)
(503 رأی)

خالق اثر: 
سهراب پورناظری
خواننده: 
همایون شجریان
اشعار: 
مولانا
آهنگساز: 
سهراب پورناظری
تنظیم کننده: 
غلامرضا صادقی
نوازنده ها: 

جیمی جانسون (باس)
دیو حداد (درام)
اندروو اسناویچ (گیتار الکتریک)
میثم مروستی (ویولن)
علی جعفری پویان (ویولن)
تینا جامه گرمی (ویولن)
آتنا اشتیاقی (ویولنسل)
داریوش آذر (کنترباس)
مهیار طریحی (سنتور)
سهراب پورناظری (کمانچه، سه تار، عود، پرهیب)
تهیه کننده: 
صدرالدین حسین خانی
انتشارات: 
ایران گام / پخش: هنر شهر
تعداد قطعات: 
10
فصل: 
تابستان
ماه انتشار: 
شهريور
سال انتشار: 
1393
مظالب مرتبط : 

دیدگاه‌ها

یکشنبه 9 شهریور 1393 - 09:22

من هنوز گوش ندادم، اما باید عالی باشه.

محمد
5.237.44.38
یکشنبه 9 شهریور 1393 - 21:54

در رابطه با این آلبوم هم فکر نمی کنم که در ایران و دنیا رسم باشه که قبل از اکران رسمی فیلم آلبوم موسیقی متن فیلم بیرون بیاد، چون یه جورایی اون آهنگ جزیی از فیلم هستش و لذت شنیدن این آهنگ برای اولین بار باید هنگام تماشای فیلم باشه !! فکر می کنم ناشر این آلبوم از جو همایون گوش کنی ای که در جامعه بوجود آمده استفاده کرده و برای سود و فروش بیشتر این آلبوم رو قبل از اکران فیلم داده بیرون !! البته این نظر منه و البته کار درستی نیست .

دوشنبه 10 شهریور 1393 - 18:22
مهدی فدایی

با نظر شما کلملا مخلفم چون موسیقی فیلم میتونه جدا از اون باشه در ضمن میتونه توی این وضعیت نابسامان فروش فیلمها مردم را به دیدن فیلم ترغیب کنه

84.241.41.43
چهارشنبه 19 شهریور 1393 - 11:17
مهدی

جو همایون گوش کنی جامعه دیگه چیه؟ توهم زدی؟
فکر نمیکنی این جو گریبان گیر خودت شده داری به جامعه نسبتش میدی .

37.255.199.43
شنبه 22 شهریور 1393 - 22:45
Eli Bolouri

با آقاي فدايي موافقم.

5.52.29.245
یکشنبه 9 شهریور 1393 - 22:37

این البوم مخصوصا ترک اول در سبک راک بود که فوق العاده خوند یک کاره سنتی راک که تو تاریخ باید ثبت شه این کار
ترک دوم هم عالی
در کل شاهکار بود البوم مرسی

milaad gharaaei
5.232.21.74
دوشنبه 10 شهریور 1393 - 14:22

این آلبوم شاهکار بود بی شک ..

mehrnoosh garmabi
151.247.159.176
چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 00:43

باید البوم قوی باشه همه توی کارشون از بهترین ها هستن

رضا عظیمی
217.218.133.226
چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 10:45

همایون تحت تاثیر نامجو قرار گرفته
حیف که قدر هنرمند بزرگی مثل نامجو رو ندونستیم

علی
151.247.29.60
چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 16:32

واقعا موسیقی زیباییه واقعا سهراب داره نوید حضور یک موزیسین خوب تو دوره ی مارو میده البته اگه دوستان فوری اسم نامجو رو نیارن چون واقعا ربطی نداره به موضوع

حسین As
2.185.197.77
شنبه 15 شهریور 1393 - 01:30

واقعا موسیقی تلفیقی یعنی این چه آهنگسازیه این پورناظری جدا آهنگاش با روح وروان آدم بازی میکنه البته صدای فوق العاده همایونم نباید نادیده گرفت جدا این آلبوم حالا حالاها رو بورس میمونه

شنبه 15 شهریور 1393 - 18:35

راستش وقتی کمی درباره ی این آلبوم شنیدم نگاهی منفی به این کار پیدا کردم
اما وقتی آلبوم رو گرفتم و گوش کردم به این نتیجه رسیدم که واقعا سهراب پور ناظری یک استعداد عجیب ، غریب و بی نظیره.
ترکیب موسیقی سنتی ایران با موسیقی راک با وجود ساز های به شدت متفاوتی که این دو نوع مویسقی دارند (کنار هم قرار دادن گیتار الکتریک با کمانچه و سنتور و...) به طوری که تبدیل به کاری بد ترکیب نشه خیلی خیلی سخته ولی واقعا پور ناظری از پس کار بر اومده و باید بهش تبریک گفت.
این آلبوم و آلبوم قبلی همایون شجریان نوید تحولی عمیق در موسیقی ایران می ده.
البته امیدوارم به این موسیقی قوی و باشکوه آسیبی نرسه.

منا.م
188.245.198.62
یکشنبه 16 شهریور 1393 - 00:20

نه تلفیقه نه نوآوری...
فقط تلفیقی از موسیقی های غرب سبک راکه،سنتی راک دیگه چیه این دوستان وارد فرهنگ موسیقی ایرانی کردن؟؟
به درد پارتی های شبانه می خوره،سهراب خودشم نیدونه چی می خواد بسازه
کاش شعور موسیقایی و نگاه های نوآورانه تبدیل به موسیقی های هجو و بی هویت نمیشد،
هنوز باورم نمیشه این کار رو همایون شجریان خونده باشه،
این همه توی بوق و کرنا کردن فقط برای درآمد زایی بیشتر،
شب و روز دارن از خودشون عکس و مطلب پخش میکنن،ضد موسیقی ساختن نه موسیقی...

یکشنبه 9 فروردین 1394 - 18:51
mohsen 5678

به درد پارتی های شبانه میخوره؟ظاهرا زیاد اون جور مکان ها رفت و امد دارین که میگین!
شما خوشت نمیاد کسی دعوت نامه نداده برای گوش دادن به این اثر و اینکه هرچی دوست دارین میگین از غذا نظرات کارشناسیو توی سایتای مختلف بخونین میفهمین که البوم بر عکس نظر شما خیلی هم خوب بوده!

5.221.63.79
نا شناس
46.41.234.169
یکشنبه 16 شهریور 1393 - 13:07

بدترین نوع موسیقی باکلامی بود که تا حالا شنیده بودم.متاسفانه از لحاظ آهنگ سازی بسیار ضعیف بوده.اگه دوستان پشت سیستم با نرم افزارهای موسیقی بشینند روزانه میشه 10 از این آهنگ ها با سمپل های مختلف ساخت،حالا چون همایون شجریان این رو خونده به به و چه چه ها شروع شده،سهراب پورناظری هم که شعر و تنبور و کمانچه رو داغون کرده تو این کار،وسط اون گیتارالکتریک و درامز و ...
با این نوع آهنگ و تنظیم سلیقه مردم رو عوض میکنن و گوش مخاطب رو به سمت ناکجاآباد میکشونن
بهتر بود سهراب پورناظری همون دوتان و تنبور میزد،که البته با وجود آثار اساتیدی مثل نورمحمد درپور،پورعطایی،حاج قربان سلیمانی و ... نمیتونست توی همون هم موفق باشه.توی کمانچه هم که آقایون کامکار،کلهر و ... جایی برای ایشون نذاشتو،پس حق داره بره از این سبک آهنگ بسازه تا جای خودش رو به زور باز کنه،پایان یک خلاقیت هجویات ساختن و بیراهه رفتنه...

یکشنبه 9 فروردین 1394 - 18:52
mohsen 5678

شما کلا با همایون مشکل شخصی داری ظاهرا چون توی صفحات اخیر که در مورد همایون بوده شما نظر منفی دادی!همین همایون بود موسیقی سنتی رو نجات داد!

5.221.63.79
سیاوش میم
89.144.139.68
دوشنبه 17 شهریور 1393 - 10:56

باسلام باید بگم کسانی که روی این آلبوم کار کردن می دونستن دارن چیکار می کنن قطعه ای که همایون شجریان در آن آواز می خونه اگه خوب گوش کنید حسی کاملا" عارفانه دارد می توانید با ان رقص سماع عارفانه انجام بدید و ببینید چه حسه عجیبی به شما دست می دهد موسیقی خیلی نزدیک به موسیقی صوفیانه ترک هاست که به نظرم تجربه جدیدایست با این سبک .با اینکه خودم بسیار در گوش کردن موسیقی وسواس دارم و خیلی از خواننده های جدید مخصوصا" پاپ رو اصلا" قبول ندارم وبعضی ها واقعا" موسیقی زیبا و عاشقانه وعارفانه ما رو در حوضه پاپ به صخره گرفتن گوش کردن این نوع موسیقی خالی از لطف نیست حداقل خواننده اش و سازنده آهنگ آدم های کار بلدی هستن

جمعه 21 شهریور 1393 - 15:36
آ.م

امیدوارم سررشته ای از موسیقی عرفانی و رقص سماع داشته باشید...
لطفا بشنوید اون کارها رو بعد با این گیتار الکتریک و گیتارباس و درامز مقایسه نکنید
تلفیق تعریف داره نه اینکه هر موسیقی یا هر سازی رو بذاری کنار یک موسیقی دیگه با یک فرهنگ موسیقی متفاوت واسمش بشه موسیقی...
شما حتی ممکنه با تکنوازی یک نوازنده ترک تبار بتونین باهاش ارتباط بگیرین اما کجای موسیقی،رنگ سازها،هارمونی و یا تنظیم و آهنگسازیش به موسیقی صوفی ها و عرفانی نزدیکه؟؟
فقط یک کاره راکه که با کیبورد آهنگسازی میشه چون همه سمپل هارو خودش داره و شما به راحتی میتونین سازها رو زیر هم که به صورت اماده موجود هست رو بچینین،
این آواز همایون شجریان قبلا در آثار علی قمصری هم خونده شده که بهتره رجوع کنین تا ببینید نوع آواز هم تکراریه و فقط سبک آهنگ تغییر کرده،
میبینید که با ورود یک آبوم جدیداز سهراب پورناظری بقیه آثارش از رده خارج میشن که به این میگن موسیقی فصلی!!
همه شهرت و تبلیغات هم از چرا رفتی شروع شد که دو دلیل بارز داشت اول کلیپ باران کوثری که با تشویق و نقد همراه بود و دوم هو ژانر پاپ که مردم و مخاطب بیشتری رو به سمت خودش کشوند،
آقای همایون شجریان آثار بسیار ارزشمندتری نسبت به این دو آلبوم دارن که متاسفانه به همین دودلیل که ذکر شد کمتر شنیده شدنف

188.245.195.145
امیر
92.242.205.210
پنجشنبه 20 شهریور 1393 - 08:22

تراک1 قطعه ی بی نظیریه.....

سياوش ميم
176.12.65.97
دوشنبه 24 شهریور 1393 - 10:26

با سلام خدمت جناب آ.م بايد بگم درسته من سرشته ايي از موسيقي عرفاني ندارم وحتي وقتي آلبوم هاشون رو گوش كردم اصلا" لذتي نبردم و هيچ ارتباطي بر قرار نكردم.من به كارهاي ديگر آقاي پورناظري يا شجريان كاري ندارم چون آلبوم هاي ديگر همايون شجريان مخصوصا" آلبوم هاي مثلا" عرفاني ايشان من نتونستم ارتباط برقرار كنم و نمي كنم چون سبك شون رو دوست ندارم آلبوم هاي سنتي محمدرضا شجريان چيز ديگري ايست بي تكرار .اما اين ترك و قطعه چرا رفتي واقعا" زيباست شما نمي تونيد در يك نقطه به ايستيد وكار تكراري ارائه كنيد مسلما" تجربياتي مي كنيد
ببنيد مردم چطور استقبال مي كنن وقتي مورد استقبال قرار گرفت دليلي نداره اين راه رو ادامه ندين
خيلي خواننده پاپ از سنتي شروع كردن و الان در اوج هستن شايد اگه همون ‍ژانر سنتي رو ارائه مي دادن الان معروف نبودن . اگر چه همايون هيچ وقت به سمت پاپ نمي آيد اما من اين سبك كارشو دوست دارم بيشتر از سنتي . در ضمن بنده نزديك به 22ساله كه انواع موسيقي رو گوش مي كنم از موسيقي سنتي و ويلون استاد پرويز ياحقي گرفته تا موسيقي پاپ جديد مثل حامي و نيما مسيحا وماني رهنما ومسعود خادم افشين سپهر و جديد ها كه اكثر شون جالب نيست

شنبه 29 شهریور 1393 - 18:40
آ.م

برای ارائه ی هنر هیچ هنرمندی به فروش فکر نمیکنه و به روز بوق و کرنا موسیقی رو تبلیغ نمیکنه جز آقایون پورناظری ها،که بهتره نگاهی به فروش آثار موسیقی ایران داشته باشید،هیچ کدام از موزیسین های ما به اندازه سهراب پورناظری و همایون شجریان نشست خبری و گزارش از تمری و کنسرت و رونمایی از آلبون نداشتند و ندارن و فروش آثارشون هن بسیار مناسب بوده،این که مردم چه موسیقی رو بیشتر گوش میدن دلیل بر والا بودنش نیست که اگه اینگونه باشه پس خواننده های رپ و لس آنجلسی بهترین موسیقی ها رو دارن ارائه میدن!!!یا مثلا پیتزا غذای بسیار مفید و مناسبیی برای بدن ماست چون فروش بالای داره،همیشه فروش نشون ارجحیت کالا و برتر بودنش نیست،
استاد دهلوی،استاد پایور، استاد علیزاده،استاد کلهر و دیگر هنرمندان بزرگی مثل پرویز مشکاتیان و محمدرضا لطفی در زمان معاصر همیشه نوگرایانه و متفاوت پیش رفتند اما از ژانرشون خارج نشدن،و تونستن با هنرشون مخاطب رو به سالن بکشون اونم بدون تبلیغ(مثل کنسرت های استاد علیزاده که همیشه تمامی بلیط هاشون به خاطر موسیقی خوب فروش میره نه تبلیغات)،
هیچ خواننده سنتی جز آقای افتخاری وارد همه ی ژانرهای موسیقی نشد که دیدید هیچ کدوم از آثارشون نمونه ی مثلا مقام صبر فروش نکرد و هنرمندان خاص و عام هم نپسندیدند و کم کم از دور خارج شدن تا تقریبا خانه نشینی و انزوا و کم شدن توانایی های خوانندگی که میشه گفت دیکه آواز یادشون رفته!!!
متاسفانه موسیقی پورناظری ها فصلی و گیشه ای شده! و اینم من نمیگم که حداقل بیست ساله نوازنده و فوق لیسانس موسیقی ام،بلکه از دور خارج شدن آثاری مثل چرا رفتی میگه که فروشش در حال حاضر به پایان رسیده و انتقار های اساتید موسیقی به این اثر میگه،در صورتی که آثار خوب مثل بیداد و افشاری مرکب و ... هنوز هم ماهیانه فروش قابل قبولی دارن در ضمن هیچ کدوم از اساتید موسیقی و هنرمندان آلبوم های آخر همایون شجریان رو نپسندیدند، و میبینید که روزانه نقدهایی نگارش میشه،
نواوری تا تقلید و تلفیق بی هدف خیلی متفاوته،
نقد من هم اثر ایشونه نه گوش دادن مخاطبین،چون تمام آثار سهراب پورناظری سطحی شدن،شما هیچ نمونه ی موسیقایی نویی در چرا رفتی و آرایش غلیظ پیدا نمیکنید،بنده میتونم تم آهنگ چرا رفتی رو از مدل های مختلف پاپ و موسیقی های فیلم بهتون نشون بدم،
آرایش غیظ هم آواز و هم آهنگسازیش کاملا تکراریه،این اواز قبلا در آثار آقای قمصری خونده شده و آهنگسازی هم بسیار ساده و سطحی هست،
باید قبول کنیم پس وند خانوادگی شجریان بسیار به ایشون کمک میکنه و یک اعتبار از پیش قضاوت شده ی مثبت به اثار آقای همایون شجریان میده، متاسفانه فقط گیشه مطرح شده،
حتی یک کنسرت خیریه مثل همه ی همه آهنگسازان و خوانندگان دیگه ندارن،
قیمت بلیطهاشون هم که حدودا 100 تا هزار تومنه پس اینا به فکر ارائه موسیقی خوب یا من و شما نیستن،
بطور مثال فروش کنسرت وزارت کشورشون بیش از 3 میلیارد بوده که نوش جونشون اما بار مسئولیت موسیقی و اعتبار اون داره فدای مطرح شدنشون میشه،
بهتون تبریک میگم که خوب آثار موسیقی رو میشناسید امیدوارم هر روز ارتباط بیشتری با موسیقی برقرار کنین،

188.245.203.64
شنبه 5 مهر 1393 - 08:59
سیاوش میم

جناب آ.م با نظر شما کاملا" موافقم این بر میگرده به سیاستهایی که برای موسیقی ما در نظر گرفته شده و بسیاری از هنرمندان خوب ما گوشه نشین شدن وکاری ارائه نمیدن و مردمی که تشنه موسیقی خوب هستن مجبور به همین آثار اندک هجوم بیارن کاملا" با حرفهای شما موافقم . ولی آدمی که موسیقی رو خوب درک کرده باشه تحت تاثیر تبلیغات قرار نمی گیره .خودمن با اینکه خیلی دوست دارم به کنسرت موسیقی برم چون کیفیت کارها پایین و قیمت بالاست ترجیح میدم نرم .متاسفانه دنیا دنیای رقابته دنیای الان مثل قدیم نیست الان هرکی تو چشم تر باشه موفق تره.مردم باید گوششون رو به موسیقی خوب عادت بدن.با این حال من چیزی بدی نشنیدم مثلا" بگم خارج خوانده یا شعرش خوب نبوده

46.21.84.8
شنبه 5 مهر 1393 - 09:20
سیاوش میم

درضمن جناب آ .م من تعصب روی هیچ خواننده خواصی ندارم چه همایون شجریان باشه چه خود شجریان اگه کاری رو بد ارائه بدن و بخونن ترسی ندارم بازم میگم که بد بوده مثلا" آلبوم های جدیدش نتونستم حتی یکبار تا آخر گوش کنم .من اتفاقا" طرفدار خوانندهای گم نامم کسانی که صدای قشنگی دارن و به قول شما چون نتونستن تبلیغات داشته باشن کمتر در چشم هستن مثل شهریار بلوچستانی با آلبوم اشک من هویدا شد
یا نادر گلچین ...درضمن زمانه اینقدر سخت شده که شما مجبورید تاکید مینکم مجبورید کار عامه پسند ارائه بدید واگرنه نه سرمایه گذار از شما حمایت میکنه مخاطب که مشخصه .واسه همینه که موسیقی ما رو به افوله.فکر میکنی خواننده ها دوست دارن کار سطح پایین ارائه کنن نه اگه باب طبع مخاطب نباشه از دور خارج میشن گوشه نشین خانه .

46.21.83.1
چهارشنبه 9 مهر 1393 - 19:30
ساز و آواز ایرانی

هیچ هنرمند بزرگی تا حالا مجبور (دقت کنید مجبور!!!) به ارائه کارهای عامه پسند نشده،مگر اینکه دلیلش پول و مادیات و شهرت باشه...
مگه شما آثار استاد مشکاتیان و استاد علیزاده و استاد پایور رو نشنیدید؟ اساتید بزرگ موسیقی ایران همیشه با دلشون و دغدغه ههاشون با هزاران سختی هنرشون رو ارائه میدادن و همیشه هم ماندگاری و صلابت خودشون رو حفظ کردند،متاسفانه الان همش شده تبلیغ و رونمایی، استاد محمدرضا شجریان مگه تبلیغی داشتن برای کارهاشون که اینقدر در خون مردم کارهاشون جاری شده؟
لطفا اساتید بزرگ موسیقی و آثارشون رو ببینید و بشنوید و هیچ وقت با کسی مثل سهراب پورناظری هم از لحاظ اخلاق و منش هنری و هم از لحاظ هنریشون مقایسه نکنین که به هیچ عنوان توی یک قالب نمی گنجن...
مگه برای اثری مثل مرغ سحر تبلیغ شد که این جوری همه باهاش اخت گرفتن؟
هنر با دل که باشه خودش مخاطبش رو پیدا میکنه و راهش رو باز میکنه
مثل ده ها اثر ماندگار استاتید بزرگ معاصر و قدیم موسیقی ایران
اینا همش دعوا دارن و بد و بیراه میگن و زمین و زمان رو به هم میدوزن که حالا شدن هنرمند و با همه دعواشون میاد،و منت این هنر نداشته رو سر مردم دارن و هنرمندای دیگه،
استاد تهرانی به استاد اسماعیلی میگفته هنر صد قسمه و 99 تای اون منش و اخلاق و شخصیت و ... است و یک درصد آخرش تکنیک و ساز زدنه...
امیدوارم روزی همه ی هنرمندای جوان موسیقی ایران بتونن الگوی مناسب رفتاری (دقت کنید رفتاری!!!) برای ما جوان ها باشن...امیدوارم...

46.41.196.152
چهارشنبه 9 مهر 1393 - 19:37
ناشناس

جناب سیاوس م،اول یاد بگیرید لحن مناسبی برای اساتید بکار بگیرید گوش دادن و اظهار فضل پیش کش...
همایون شجریان و خود شجریان؟؟؟؟؟
والا شماها هم الگوتون احتمالا همون آقای سهراب خان پورناظری و برادر بزرگشون تهمورث خانه پورناظریه که این فرهنگ کلامی رو دارن به همه یاد میدن
متاسفم

46.41.196.152
غلامرضا
109.162.157.250
جمعه 4 مهر 1393 - 00:45

چند تا ایراد به این آلبوم وارده:
1. در ترک اول هماهنگی محتوایی بین شعر و موسیقی وجود نداره به قول استاد شجریان شعر مولانا قربانی موسیقی راک جناب پور ناظری شده. بهتر بود تا از شعر دیگری برای این منظور انتخاب می شد. مخصوصاً شعری که قبلاً کار نشده باشه.

2. متاسفانه اشعار آواز ترک دوم در کارهای قبلی همایون خونده شده بود. ایکاش اشهعار جدیدتری انتخاب میشد.

3. هرچند که جناب همایون شجریان گفته اند هدف از این کار فقط یک تجربه بوده، اما تردید انتفاع مالی در این خصوص وجود داره و این نکته ایی هست که ایشان مخصوصاً باید از اون پرهیز بکنند.

4. به نظرم این کار در قیاس با موسیقی فیلم هایی که بزرگان چون علیزاده تولید کرداند از نگاه فنی بسیار پائین ولی از نگاه فضا سازی های حسی خوب بوده.

سربلندی ایران و اهل موسیقی مستدام باد.

جمعه 4 مهر 1393 - 12:02
'taraneh

بله متاسفانه هنرمندان جوان تجربه خودشون رو با گوش مخاطب،جیب مخاطب،تغییر نگرش مخاطب و عدم تعهد به موسیقی که بخشی از میراث ماست انجام میدن،
شده مثل نظام آموزشی تحصیلی که همه میان تست میکنن و میرن،
کسب تجربه نباید در مرحله ی ارائه هنر انجام شه چون باید بسیار تا بسیار برای مخاطبشون احترام قائل باشن،
همونطور که میبینید کارای آقای پورناظری رفته رفته از یاد میره و بعد هم فقط درآمدهای میلیاردیش میمونه برای سهراب و تهمورث پورناظری،
اساتید معاصر ما اینقدر برای خودشون و مخاطبشون احترام قائل بودن که هیچ زمان حتی برای کارشون تبلیغ هم نکردن مثا استاد علیزاده،استاد پایور و استاد مشکاتیان...
امیدوارم موسیقی ایرانی از این نمایشی که شروع شده زودتر خارج شه...

188.245.196.215
موسیقی
80.191.232.251
جمعه 18 مهر 1393 - 02:07

سلام به همه
دلسوزای موسیقی سنتی کجان
همونایی که یه زمانی استاد افتخاریو به خاطر پرکاری دار زدن!!!
همونایی که افتخاریو به جرم داشتن ساز الکترونیک تو ارکستر کشتن!!
تازه افتخاری که بعد 34 سال 60تا البوم داده که شای نزدیک 20تاشون اثار پرفروش تاریخ موسیقی و جز جاودانه هان
ولی چرا به جوونایی که 10 ساله حرفه ایی کار میکنن ولی 30 تا البوم دارن انتقاد نمیکنید!!
چرا به این البوم که واسه افرادی که ناراحتی قلبی دارن توصیه نمیشه نقد نمیکنید
یکی گفت عارفانه هست!!
عارفانه البوم نواورانه قلندرواره نه دیس دیس این البوم
معلومه نقد نمیشه اخه یه بتی هست به اسم ...که هر چی بده اون درسته
به خودمون بیایم
چیزی از موسیقی اصیلمون نمونده
انقدر با چاقوی نواوری سر موسیقی اصیلو نبریم
تو رو خدا منصف باشید
یا علی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.