برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از استقبال دوستداران آقای مشکی پوش و تمدید دو ساعته برنامه؛
جشن امضای آلبوم «فقط گوش کن...» برگزار شد
موسیقی ما – مراسم جشن امضای آلبوم «فقط گوش کن...» عصر دیروز در شهر کتاب مرکزی تهران برگزار شد.

به گزارش «موسیقی ما»، در این مراسم «رضا صادقی» و عوامل آلبوم جدیدش «فقط گوش کن...» حضور داشتند و این برنامه به همت موسسه «آوای هنر» برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور تعداد زیادی از مخاطبان توام شده بود، رضا صادقی گفت: «یک وقت هایی که ما خوانندگان روی صحنه اجرای زنده می رویم کلماتی را کنار هم می گذاریم که می تواند ارتباط مستقیمی با تماشاگران در کنسرت برقرار کند اما جاهایی هم وجود دارد که فقط باید گوش کرد و من بسیار خوشحالم که امروز در یک مکان فرهنگی کنار کسانی هستم که فقط می خواهم لحظه هایی را با آنها گوش کنم.»

صادقی در پاسخ به این سوال که چرا نام آلبوم از میان آهنگ های این اثر موسیقایی انتخاب نشده است، توضیح داد: «از وقتی این آلبوم موسیقایی به همت تعداد زیادی از دوستان هنرمندم و موسسه آوای هنر برای انتشار آماده شد همیشه به این موضوع فکر می کردم که نامی را انتخاب کنم که بتواند تفکر کلی ماجرا و محتوای آلبوم را داشته باشد به همین جهت تلاش کردم تا نامی را انتخاب کنم که بتواند شکل کلی حرف اثر تازه ام را داشته باشد.» این خواننده موسیقی پاپ بیان کرد: «مدت زیادی که بسیاری از ما قبل از اینکه بخواهیم ببینیم و گوش کنیم درباره آن موضوع حرف می زنیم و پیرامون آن قضاوت هایی انجام می دهیم به همین با خودم فکر کردم و گفتم که نام این آلبوم را « فقط گوش کن» انتخاب کنم که با آن به مخاطبان عزیزم بگویم که لطفا فعلا قضاوت نکنیم. لطفا فعلا فقط گوش کنیم.» صادقی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به شرایط این سالهای موسیقی پاپ گفت: «بدون هیچ اغماضی موسیقی پاپ فضای بسیار خوبی برای خود ایجاد کرده که این آثار عمیقا روی ادبیات مردم نیز تاثیر گذار بوده است و اگر شما کمی دقت کنید می بینید که این آثار هنری نگاهی است که برگرفته از درد مردم است به طوری که بسیاری از این ترانه ها تبدیل به خاطره های ماندنی و شنیدنی شده است که نمونه ساده آن همین آهنگ « تولدت مبارک» است که با وجود شعر ساده به چه شکلی در اذهان باقی مانده است».

وی بعد از پخش قطعه « کلافه (سردرد)» با ترانه بیتا طایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نحوه همکاری با ترانه سرایان آثارش گفت: «رابطه من با عزیزانی که در مقام ترانه سرا با آنها فعالیتهایی را داشتم به این شکل نیست که بخواهم سفارش بدهم و سفارش بگیرم چرا که بسیاری از اتفاقات روحی پیش می آید و بعد این تجمیع تفکرات است که اتفاقات خوبی را برای من رقم می زند و تبدیل به آثاری می شوند که مخاطب آنها را نیز دوست دارد».

خواننده آلبوم « فقط گوش کن» در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان کرد: «متاسفانه به موسیقی پاپ جدی نگاه نمی شود ولی وقتی مراسم رونمایی آلبوم ما در یک فضای کاملا هنری و علمی برگزار می شود و دوستان موسسه شهر کتاب برای ما ارزش قائل می شوند ، این اتفاق را باید رویدادی مبارک تلقی کرد.» صادقی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه کدام ترانه خوانندگان دیگر را شما دوست داشتید بخوانید، گفت: «همیشه دوست داشتم ترانه قدیمی « به سوی تو» را من برای اولین بار بخوانم . البته این را هم به شوخی می گویم که دوست داشتم احسان خواجه امیری لال می شد تا من بتوانم چند عدد از آهنگ های او را بخوانم! اما به طور کلی اینها شوخی است و باید بگویم تمام کارهایی دوستانم در این حوزه شنیدنی است و دوست دارم من آن را می خواندم. همیشههم برای احسان عزیز بهترین آرزوها را داشته و دارم و بهترین دوستم من هستند ایشانو برای او و پدرش همیشه احترامویژه ای قائل یوده ام.»

صادقی در بخش پایانی صحبتهای خود با اشاره به اینکه آلبوم « فقط گوش کن» را به ناصر عبداللهی و مرتضی پاشایی تقدیم کرده ، تصریح کرد: مرتضی پاشایی از میان ما رفته است اما اگر جسمش نیست روح او در میان ماست . من این آلبوم را به مرتضی پاشایی و ناصر عبداللهی تقدیم می کنم که با آثارشان ما را آرام کردند.

بابک صحرایی ترانه سرای قطعه « جوونی» آلبوم فقط گوش کن نیز در این مراسم گفت: با صدای بلند می گویم که خواننده ای با علم، شرافت، آگاهی و شعور رضا صادقی برای موسیقی پاپ این سرزمین اتفاق بسیار ارزشمندی است که در تمام این سالها هنرمندی مانند او را کم داشتیم. به نظر من رضا یکی از سرآمدان هنر این سرزمین است که در قله ایستاده و به اعتقاد من تا سالیان سال کسی به او دسترسی پیدا نمی کند.

وی تصریح کرد:من معمولا ترانه ای را می نویسم و بعد فکر می کنم که این ترانه را با صدای چه خواننده ای شنیدنی می شود اما رضا صادقی جزو خوانندگانی است که من فقط مختص او ترانه ای را می نویسم. و می توانم بگویم این احساس رضا صادقی است که به ما منتقل می شود و ما را برای همکاری با او ترغیب می کند. البته این نکته را هم باید بگویم که بسیاری از آلبوم های موسیقی پاپ ارزش گوش کردن ندارند اما قاطعانه می گویم که آلبوم « فقط گوش کن» رضا صادقی از منظر اجرای خوانندگی، کلام و آهنگسازی جزو بهترین آلبوم هایی است که تاکنون شنیده ام.

ساناز کریمی آهنگساز قطعه « حیف» هم در این جلسه رونمایی گفت: بیش از 12 سال است که افتخار همکاری با رضا صادقی را دارم و این آلبوم سومین همکاری من با این هنرمند است. و در این مدت هم اولین چیزی برای همکاری با چنین خوانندگانی مد نظر قرار می گیرد حس است چرا که این احساس بهترین چیزی است که یک آهنگساز می تواند کار خود را آغاز کند. در واقه من یک کار خوب را در حس می بینیم چرا که اولین حسی که از سوی ترانه سرا و اهنگساز عبور می کند به نظر من بهترین ملودی است.

رضا صادقی نیز بلافاصله بعد از صحبتهای کریمی با خنده گفت: به نظر من کار خوب کاری است که رضا صادقی بخواند. برا اساس این گزارش در بخش پایانی برنامه هم که تحت تدابیر شدید انتظاماتی محافظان رضا صادقی برگزار شد طرفداران این خواننده با تشکیل یک صف طولانی با آلبوم های امضا شده این خواننده روی جلد آلبوم جدیدش فروشگاه شهر کتاب مرکزی را ترک کردند.

آلبوم « فقط گوش کن» با صدای رضا صادقی تازه ترین اثر موسیقایی این خواننده است که از دوشنبه یازدهم اسفند ماه توسط موسسه آوای هنر روانه بازار موسیقی شده است. «کلافه» با ترانه بیتا طایی ، اهنگسازی رضا صادقی، تنظیم شجاعت شفایی، «حیف» با ترانه نرگس جعفری، آهنگسازی ساناز کریمی، تنظیم بابک مافی، « خبر داری» با ترانه و ملودی رضا صادقی، تنظیم شهراد امیدوار، «ندارمت» باترانه مهدی محمودی، آهنگسازی فرشید ادهمی، تنظیم هومن نامداری، «عاشق شدم» باترانه رضا صادقی، علی استیری، آهنگسازی رضا صادقی و تنظیم پویا نیک پور، « امرم» با ترانه زنده یاد استاد ابراهیم منصفی، آهنگسازی فاضل پیش، تنظیم مجید نصیری، «آدم خوبه» با ترانه امیر حسین الهیاری، آهنگسازی رضا صادقی و تنظیم شجاعت شفایی، «رنگ صدا» با ترانه و ملودی رضا صادقی و تنظیم مسعود همایونی، «می خوامت» با ترانه علی استیری، آهنگسازی رضا صادقی و تنظیم شجاعت شفایی، «جوونی» با ترانه بابک صحرایی، آهنگسازی امین قباد و تنظیم رضا تاجبخش، «یادگاری» با ترانه مهرزاد امیرخانی ، آهنگسازی فرشید ادهمی و تنظیم معین راهبر، «یه نفر» با ترانه مهرزاد امیرخانی ، آهنگسازی رضا صادقی و تنظیم مهران خالصی، «دلواپسی» با ترانه علی استیری، آهنگسازی سعید سام و تنظیم اسماعیل حسینی، « بی تو» با ترانه عرفان سلیمی ، آهنگسازی اشکان خشایی و تنظیم میثم مروستی و « غرور» با ترانه حسین سلیمانی، آهنگسازی و تنظیم فاضل پیش پانزده قطعه ای هستند که در این آلبوم موسیقایی به علاقه مندان عرضه شده است.

گفتنی ست این برنامه به دلیل استقبال قابل توجه دوستداران موسیقی دو ساعت دیگر تمدید شد و تا حدود ساعت 19 ادامه داشت و رضا صادقی تا آخرین نفری که در صف حضور داشت در محل برگزاری برنامه ماند و سپس محل را ترک کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1393 - 10:24

دیدگاه‌ها

سه شنبه 12 اسفند 1393 - 12:31

ما که رفتیم خیلی خوش گذشت
جای دوستانی که نبودن خالی

سه شنبه 12 اسفند 1393 - 12:33

حرف حقو بابک صحرایی زد
از ایشون بابت همت در خلق اثر جوونی .تشکر میکنم
فوق العادست این اهنگ البوم

سه شنبه 12 اسفند 1393 - 16:46

اصلا از رضا صادقی انتظار آلبوم انقد ضعیفو نداشتم متوسطم نبود اصلا در حد آلبومای قبلش نیست...

سه شنبه 12 اسفند 1393 - 18:04

ما هم بودیم خیلی حال داد

سه شنبه 12 اسفند 1393 - 18:28

عالیییییییییییییی

سه شنبه 12 اسفند 1393 - 19:39

کاش محسن چاووشیم جشن امضا برگزار می کرد....

سه شنبه 12 اسفند 1393 - 22:21

رضا صادقی اعتبار و ابروی موسیقی ایرانه.من احساس غرور میکنم که یکی از طرفدارهای این بزرگ مرد هستم .اون روز دور نیست که بفهمید سلطان چی خونده.اون موقع کسانی که میگن البوم بده به اشتباهشون پی میبرن.

چهارشنبه 13 اسفند 1393 - 17:17

خیلی جالبه...
ساعت 9 صبح من از سیدخندان تا تجریش دنبال البوم رفتم که هنوز پخش نشده بود همونموقع تو اینستا یکی زیر پست رضاصادقی نوشته بود خیلی ضعییییییف بود پشیمون شدم از خریدش
این اوج نامردی و جهالت بعضیهارو نشون میده
چجوری دلشون میاد یک اثر فاخرو به همین راحتی ببرن زیر سوال و تخریبش کنن
واقعا رضاصادقی بهترین اسمی که میشد رو واسه البوم انتخاب کرده اما متاسفانه بعضیا...
به هر حال تبریک به رضاصادقی نازنین بابت این البوم ناب و شنیدنی

پنجشنبه 14 اسفند 1393 - 08:44

با سلام دوباره...

این رضا خداست..خدای عشق....

اونهایی که میخوان حرف های الکی دربارش بزنن خودشون ادمهایی هستن که حتی ارزش نداره اصلا به حرفشون نگاه کرد...

بعضیی ها هم تیو گوشی شون 15 تا اهنگ هست که 14 تاشو رضا تنهایی خونده...یکیش رو هم رضا با یکی دیگه خونده...

مثال زدم....

ددوستان گوش کنین ببینین چیزی بهتر از این دیدین یا نه ؟!!!

بعدش حرف بزنین..

این رضا واقعا دیوانه هست...وای خداااااااااااااا

دارم الان گوش میکنم..من دار از دست دلم دق میکنم...وای وای وای

اهنگ رنگ صدام رو حتما گوش کنین...

زندگیتون پر از حرفهای رویایی..یا علی

پنجشنبه 14 اسفند 1393 - 14:27

فوق العادست البوم
مرسي عمو رضا
عيد امسال چه لذتي داره با اين البوم

جمعه 15 اسفند 1393 - 11:03

رضا صادقی خدای موسیقی پاپ
این البوم بهترین البوم تاریخ موسیقیه به خدا هرکی ازش بد میگه یا گوش نداده یااز روی حسادت میگه
میپرستمت اسطوره

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشن امضای آلبوم «فقط گوش کن...» برگزار شد | موسیقی ما