برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از 9 سال ممنوع‌الکاری؛
«محمد آزادپور» با آلبوم مجاز بازمی‌گردد
موسیقی ما - «محمد آزادپور» که اوایل دهه هشتاد با انتشار آلبوم «هم ترانه» با موسیقی «بهنام ابطحی» و ترانه‌هایی از «یغما گلرویی»، «ترانه مکرم» و «افشین سرفراز» ، قدم به عرصه موسیقی گذاشت و پس از آن تک آهنگ‌هایی چون «چی می‌خواستیم و چی شد» و «وقتی می‌خوای بری سفر» از وی با استقبال مواجه شد، در گفت‌وگو با «موسیقی ما» از پایان ممنوع‌الکاری 9 ساله اش خبر داد.
 
بر این اساس، آزادپور به زودی آلبوم جدید خود را با همکاری چهره‌های شناخته شده موسیقی، به صورت مجاز منتشر خواهد کرد.
 
این هنرمند باسابقه درباره دلیل ممنوع‌الکاری‌اش گفت: «همزمان با بیرون آمدن آلبوم «هم ترانه»، شرکت «نوای رامشه» که آلبوم را منتشر کرده بود از من خواست که برای تبلیغات آلبوم، چند کلیپ بسازم تا در شبکه‌ی «ام آی تی وی» -که در آن زمان مجوز داشت و آقای «شاه علی» (مدیر نوای رامشه) از سهام‌داران آن بود- پخش شود و ما هم این کار را کردیم. مدتی بعد و با روی کار آمدن دولت جدید، عنوان شد که کسانی که آثارشان از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شود ممنوع الکار می‌شوند و از این رو از شبکه‌ها درخواست کردم که آن کلیپ‌ها را پخش نکنند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و کارها همچنان پخش می‌شد و در نتیجه من ممنوع الکار شدم. چندی بعد ارشاد از من خواست تا تعهد بدهم که کلیپ جدیدی نسازم و دیگر کارهایم از شبکه‌ها پخش نشود و من هم این تعهد را دادم. حدود سه سال گذشت و متاسفانه بعد از امروز و فرداهای فراوان، مجوزی برای من صادر نشد. من هم که خسته شده بودم برای زندگی به دبی رفتم و دیگر پیگیر ماجرا نشدم. مدتی بعد به ایران برگشتم و پیگیری کردم اما باز هم نتیجه‌ای حاصل نشد».
 
آزادپور افزود: «بعد از آن به آلمان آمدم و ازدواج کردم و همینجا ساکن شدم، پارسال مجدداً در سفری که به ایران داشتم به ارشاد رفتم و گفتم که واقعاً فکر می‌کنم بعد از گذشت 8-9 باید مورد عفو قرار بگیریم! خوشبختانه خیلی هم خوب برخورد کردند و مشکلات حل شد و توانستم مجوز بگیرم، اما به دلیل وقفه‌ی طولانی‌ای که برای دریافت مجوز به وجود آمد، کارهایی که ساخته بودم قدیمی شدند و ما مشغول تولید آثار جدید شدیم».
 
وی در خصوص همکاران آلبوم جدیدش بیان کرد: «در آلبوم جدیدی که مشغول کار روی آن هستیم و آقای «رضا فهیم» تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد، آقایان حسین سالاری مقدم، انوشیروان تقوی، پدرام کشتکار، فربد یزدانفر، امیرعباس حسن زاده و بهروز علیاری در بخش ساخت و تنظیم موسیقی حضور دارند. ترانه مکرم، مریم اسدی، امین بامشاد و متین کریمی هم در بخش ترانه با ما همکاری می‌کنند».
 
وی افزود: «فضای کار پاپ-سنتی است و من سعی کردم همان محمد سابق باشم اما مدرن و به روز. فضای ترانه‌ها اکثراً عاشقانه است و سعی کردم ترانه‌ی منفی نداشته باشم».
 
«محمد آزادپور» درباره اجرای زنده نیز اظهار داشت: «برای برگزاری کنسرت‌ هم مجوز گرفته‌ام و قرار است با گروه «آرپژ» به سرپرستی «محسن افشار» روی استیج بروم. از آنجایی که اهل کرمانشاه هستم، اولین کنسرت را آنجا برگزار خواهم کرد و قطعاتی هم به زبان کردی خواهم خواند. سپس در پس از طی مراحل اداری، در سنندج، ایلام، تهران و سایر نقاط کشور هم به برگزاری کنسرت خواهیم پرداخت».
 
این خواننده درباره زمان برگزاری کنسرت‌هایش گفت: «قصد داریم پیش از انتشار آلبوم، در کرمانشاه، ایلام و سنندج روی استیج برویم که از میان، کرمانشاه قطعی شده است».
 
به گفته «محمد آزادپور» آلبوم وی تا زمستان امسال منتشر خواهد شد.

قطعه «بیست» با صدای «محمد آزادپور»، ترانه «امین بامشاد» و موسیقی «حسین سالاری مقدم» را از «اینجا» بشنوید و دانلود کنید.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 23:40

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394 - 08:46

یکی از خوانندگانی که با داشتن صدایی عالی و بی نقص قدر خودشو ندونست. محمدرضا آزادپور می تونست با صدای عالی و تبحرش تو ویلون به یک اسطوره تو موسیقی ما تبدیل بشه

پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394 - 17:12

این بشر صداش فوق العاده هست یه چیزی تو مایه های محمد اصفهانی البته سال گذشته کلیپی ازش پخش شد که به نظر نمی رسید با اون کلیپ دیگه بشه بهش مجوز داد دم پیروز ارجمند گرم که داره خوب کار می کنه . اون اتفاقاتی که ما دوست داریم بیفته مثل راه اندازی شبکه موسیقی، مجوز دادن به کنسرت های استاد شجریان در داخل ایران، ساخت سالن های مجهز برگزاری کنسرت در سراسر کشور، بازگشت خوانندگان خوب اونوری به داخل ایران و ... نه تنها دست او و نه تنها دست وزارت ارشاد بلکه اصلا دست دولتم نیست.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «محمد آزادپور» با آلبوم مجاز بازمی‌گردد | موسیقی ما