برنامه یاد بعضی نفرات
 
امشب ساعت 22 از شبکه 4 سیما
نادر گلچین مهمان برنامه‌ی «نغمه‌ها» می‌شود
موسیقی ما - برنامه‌ی «نغمه‌ها» به کارگردانی «حبیب ذوالفقاری» و تهیه‌کنندگی «اصغر احدی» که دوشنبه‌ها از شبکه 4 سیما پخش می‌شود، این هفته میزبان «نادر گلچین» -خواننده پیشکسوت موسیقی ایران- است. به گزارش «موسیقی ما»، طبق روال برنامه‌های پیشین، این خواننده درباره‌ی تعدادی از قطعاتِ ماندگار خود در این سال‌ها از جمله «مرغ سحر»، «شب‌‌آمد»، «نور کوچه‌باغ»، «نوای کاروان»، «گریز» و همچنین «آمد بهار» و «بوی بهار» صحبت خواهد کرد.

گلچین از جمله خوانندگان صاحب‌سبک و دارای صدایی خاص است و بیشتر آثار او به سال‌های پیش از انقلاب بازمی‌گردد. از آثار مهم او در آن دوران می‌توان به «یوسف گم‌گشته»، تصنیف «مرغ سحر»، «ناوک مژگان»، «قصه شهر عشق»، «مسبب»، «من دیگه بچه نمی‌شم» و آلبوم‌های «گریز»، «نفس باد صبا»، «زلف بنفشه» و... اشاره کرد.

در سال‌های پس از انقلاب و پس از ۳۵ سال کناره‌گیری، تنها آلبومی به نام «گریز» که کار مشترک فریدون شهبازیان و نادر گلچین است را منتشر کرد. گلچین صدایی خاص با سوزی پنهانی و نیز پخته و پرورده دارد که با ساختار ارکستری هماهنگی زیادی دارد. او همچنین از تحریرهای شمرده و پخته آوازی برخوردار است و سعی می‌کند که محدوده صدایش را بشناسد و در همان محدوده از تمامی ظرفیت‌های صدایی‌اش بهره ببرد.

این خواننده پیشکسوت شعر را به خوبی می‌شناسد و به همان خوبی و شمردگی در آوازهایش ادا می‌کند. او با آهنگسازان و هنرمندان زیادی از جمله فریدون شهبازیان، محمدرضا لطفی، مجتبی میرزاده، حسین علیزاده و پرویز مشکاتیان همکاری داشته است.

در این برنامه همچنین تعدادی از قطعات ماندگار این خواننده به اجرا درخواهد آمد. مجموعه‌ی برنامه‌ی تخصصی موسیقیایی «نغمه‌ها»‌ با هدف گفت‌وگوی صمیمانه با اهالی موسیقی در حوزه‌های مختلف خوانندگی، آهنگسازی، تک‌نوازی، موسیقی کلاسیک، ملل، مقامی یا نواحی دوشنبه‌ها ساعت 21 به مدت 60 دقیقه از شبکه 4 سیما پخش می‌شود.

در هر برنامه با هنرمندی از خطه موسیقی کشور، درباره مسائل فنی و محتوایی 5 قطعه از آثار آن‌ها گفت‌وگو می‌شود و در ادامه یکی از آثارشان پخش می‌شود. از ویژگی‌های شاخص این برنامه لوکیشن‌های آن است که عوامل و دست‌اندرکاران برنامه «نغمه‌ها» برای تهیه گزارش و گفتگو با هنرمندان موسیقی ایران به محل زندگی و کار آن‌ها می‌روند و برای اینکه صرفه‌جویی در زمان، صدای مصاحبه‌کننده در این برنامه شنیده نمی‌شود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 00:46

دیدگاه‌ها

دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 22:35

تجلیل از اساتید موسیقی اصیل و سنتی ایران بسیار اهمیت داشته و هموطنان را با سبک های عالی موسیقی و فهنگ غنی ایران عزیز آشنا می کند و به خوانندگان اصیل و فرهنگی هم غرت و افتخار می دهد.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نادر گلچین مهمان برنامه‌ی «نغمه‌ها» می‌شود | موسیقی ما