برنامه یاد بعضی نفرات
 
آخرین مصاحبه سایت کلاسیک اف. ام با جیمز هورنر:
ماجرای رد کردن پیشنهاد آهنگسازی برای فیلم «ارباب حلقه‌ها»
موسیقی ما - آهنگساز «هوانورد»، شش ماه قبل از مرگ غم‌انگیزش در سانحه هوایی، برای کلاسیک اف ام توضیح داد که چرا پیشنهاد آهنگسازی برای «ارباب حلقه‌ها» را رد کرد.
 
آهنگساز فیلم‌های «تایتانیک» و «شجاع‌دل» که در 61 سالگی درگذشت، در ژانویه سال 2015 برای تامی پیرسون خبرنگار کلاسیک اف ام توضیح داد که پیتر جکسون (Peter Jackson) از او خواسته برای فیلم سه اپیزودی «ارباب حلقه‌ها» (Lord of the Rings) که اقتباسی از اثر جی ار ار تالکین (J.R.R. Tolkien) است موسیقی متن بسازد. در آن زمان دختر هورنر تحت یک عمل جراحی قرار گرفته بوده و هورنر امکان این را نداشته که برای انجام این پروژه از او فاصله گرفته و به نیوزلند برود. بنابراین این وظیفه به هاوارد شور (Howard Shore)، آهگساز کانادایی سپرده می شود، کسی که برای این پروژه برنده جایزه اسکار شد. هورنر می‌گوید: «من پشیمان نیستم»، اما این را هم تائید می‌کند که اگر قرار بود او این موسیقی را بسازد دیدگاه متفاوتی از شور برمی‌گزید. او می‌گوید: «احتمالا من با مسائل مواجهه‌ی متفاوتی می‌داشتم. اما کیست که بگوید کسی متوجه این مساله می‌شد؟ این یک موسیقی فیلم بسیار موفق است آیا با این وجود اهمیت دارد که زیبایی شناسی من چه می‌گوید؟ مساله مهم این است که آیا موسیقی به فیلم کمک می‌کند یا خیر، که این موسیقی به خوبی از عهده این کار بر می‌آید. و این مهمترین مساله‌ی من در آهنگسازی برای فیلم است. بعضی از آهنگسازان استعداد خدادادی دارند و بعضی‌ها هم ندارند.»

هورنر همچنین در این مصاحبه با زبان روشن و بی‌پرده‌ای از کارگردانان نسل جوان می‌گوید و اینکه چقدر برایش سخت است یکی از آن‌ها را پیدا کند که می‌تواند با او همکاری کند. «از آن دست کارگردانانی که من سابقا با آن‌ها کار می‌کردم یا آن دست که به دنبال چیزی در یک فیلم بودند که من به دنبالش هستم دیگر در سینمای امروز پیدا نمی‌شود. این‌ها یک گروهی جوان‌تر هستند- که احتمالا به اندازه آن‌ها درتاریخ سینما غرق نشده‌اند.کنار آمدن با احساساتی که تنها جذب مسائل سطحی می‌شود دشوار است».

 هورنر همچنین معتقد بود این مساله به طور روزافزونی برای او مهم شده‌است که قبل از موافقت کردن برای کار با یک کارگردان جرقه‌ای میان آن‌ها زده شود. او گفته بود: «خیلی برایم پیش آمده که پیشنهاد آهنگسازی برای فیلمی به من داده شود اما ببینم که نمی‌توانم با کارگردان آن کنار بیایم. یعنی دیدگاه‌های زیبایی شناسانه مان جور در نمی‌آید و می‌دانم که نمی شود اینطور کار کرد» .
منبع: 
سایت موسیقی ما

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 تیر 1394 - 14:38

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

Mas
شنبه 13 تیر 1394 - 21:11

روحش شاد
MAS

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ماجرای رد کردن پیشنهاد آهنگسازی برای فیلم «ارباب حلقه‌ها» | موسیقی ما