برنامه یاد بعضی نفرات
 
پاسخ رهبر سابق ارکستر ملی به جابه‌جایی جایگاهش در ارکستر سمفونیک تهران
بردیا کیارس: به تصمیم علی رهبری احترام می‌گذارم
موسیقی ما - آخرین اجرای ارکستر سمفونیک تهران که با حضور «دالیبور کاروای» به عنوان سولیست ویولن برگزار شد، با یک اتفاق همراه بود؛ در این اجرا «بردیا کیارس» با وجود درج نامش در بروشور برنامه به عنوان ارکستر مایستر، در این جایگاه ننشسته بود و «امیر باورچی» جای او را گرفته بود. با توجه به این ماجرا، شائبه‌هایی شکل گرفت مبنی بر این که «بردیا کیارس» نیز پس از ارسلان کامکار و پدرام فریوسفی به عنوان سومین ارکستر مایستر از ارکستر سمفونیک تهران جدا شده است؛ مسأله‌ای که او خود آن را تکذیب می‌کند.
 
این آهنگساز و نوازنده که مدتی نیز به عنوان رهبر ارکستر موسیقی ملی فعالیت کرده، در گفت‌وگو با «موسیقی ما» ضمن رد این خبر می‌گوید: «همچنان در ارکستر سمفونیک حضور خواهم داشت؛ طبیعی است که گاهی اتفاقاتی مبنی بر جابه‌جایی نوازندگان در زمان اجرا رخ می‌دهد که در تمامِ دنیا امری معمول است.»
 
او در پاسخ به این سوال که واکنش شما نسبت به این جابه‌جایی ناگهانی در آخرین اجرای ارکستر سمفونیک چیست، چنین توضیح می‌دهد: «در این اجرا آقای رهبری صلاح دیدند تا نوازنده‌ای دیگر به عنوان مایستر حضور داشته باشد و من هم به نظر ایشان احترام گذاشتم. وقتی کار تیمی است، اصلاً جایگاه مطرح نیست؛ ما باید پیشرفت ارکستر و کار گروهی را در نظر بگیریم و من از این اتفاق اصلاً ناراحت نشدم.»
 
رهبر ارکستر مجلسی در ادامه درباره برنامه‌های این ارکستر می‌گوید: «با توجه به برنامه‌های ارکستر سمفونیک تهران، فعلاً باید تمام‌وقت در اختیار این ارکستر باشم. اما در نیمه‌ی دوم سال و از مهرماه، آقای رهبری حتماً برای ارکستر مجلسی هم برنامه‌ریزی خواهد کرد.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مرداد 1394 - 13:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بردیا کیارس: به تصمیم علی رهبری احترام می‌گذارم | موسیقی ما