برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش کامل نشست خبری آلبوم «اسمش عشقه» را در «موسیقی ما» بخوانید؛
وقتی صحبت اختلافات مالی، از آلبوم مرتضی پاشایی پیشی گرفت
موسیقی ما – نشست خبری آلبوم «اسمش عشقه» عصر امروز در طبقه ششم پردیس چارسو با حضور شهناز محلوجیان (نماینده خانواده پاشایی)، مهرزاد امیرخانی (ترانه‌سرای آلبوم)، رامین بصیرت‌نیا (مسئول موسیقی شرکت پخش دنیای هنر)، مرتضی معماری (یکی از مدیران این موسسه)، معین راهبر، میلاد ترابی و انوشیروان تربتی (تنظیم‌کنندگان آلبوم) و مهدی میرزاباقریان (ناشر و مدیر اجرایی آلبوم)  برگزار شد.

به گزارش سایت «موسیقی ما»، در ابتدای برنامه روابط عمومی این نشست در توضیحاتی اعلام کرد که خانواده پاشایی پیش ازآغاز نشست اعلام کردند که نمی توانند در این نشست خبری حاضر شوند و نماینده آنها و وکیل قانونی این خانواده پاسخگوی سخنان خبرنگاران خواهد بود.

در این نشست که بیشتر زمانش به تشریح اختلاف‌های مالی گذشت، «رامین بصیرت‌نیا»، مسئول موسیقی شرکت پخش دنیای هنر، درباره مسابقه‌ای که از سوی صفحه اینستاگرام این شرکت برای آلبوم «مرتضی پاشایی» به راه افتاده توضیح داد؛ مسابقه‌ای با عنوان «با آلبوم اسمش عشقه سلفی بگیرید و سکه طلا ببرید» که او توضیحات خود را اینگونه ارائه کرد:«این مسابقه دو بخش عکاسی و فیلمبرداری دارد. پس از اینکه قسمت عکاسی به پایان برسد، بخش دوم یعنی فیلمبرداری آغاز می‌شود. هواداران مرتضی در بخش دوم می‌توانند قطعاتی که دوست دارند را لب بزنند و بخوانند و یک فیلم تهیه و آن را برای ما ارسال کنند. هدف دو مسابقه‌ای که ما برگزار کردیم این بوده که در پایان یک کلیپ از آثار مرتضی با حضور مخاطبانش تهیه و منتشر شود. از دیدگاه شرکت و خانواده و وراث آن مرحوم این اتفاق خاصی نبود. تمام تلاش ما این بود که از زمان تولید تا توزیع کارهایی را انجام دهیم که آن مرحوم دوست داشت. با توجه به مشورت‌هایی که از دوستانش گرفتیم این مسابقه هم اتفاق بدی نبود.»

او سپس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود آلبوم «اسمش عشقه» مستر نهایی نشده است نیز گفت:«این آلبوم آماده انتشار بود و مثل همه آلبوم‌هایی که در این چند سال کار کردیم ابتدا پیشنهاد کار را دریافت کردیم و مثل همیشه سعی کردیم که در بهترین حالت ممکن، اثر را تولید و عرضه کنیم. من این موضوع را قبول ندارم که این آلبوم نسخه نهایی نبوده است. اتفاقات خیلی خوب هم در آلبوم بود ولی نمی‌دانم متاسفانه چه اتفاقاتی رخ داده که طی این چند روز همه چیز در حال برگشتن است. اگر آلبوم خوب نبوده پس چرا مردم استقبال کردند و درخواست تکثیر مجدد آن را دریافت می‌کنیم؟ به هرحال  راجع به آلبوم مرحوم پاشایی کنجکاوی وجود داشت و برخی در همان ابتدا خریدند و شنیدند اما چرا هنوز هم فروش خوبی دارد؟ با توجه به تجربه‌ای که من دارم این آلبوم نسبت به آثار خیلی از خوانندگان مطرح از استاندارد بالاتری برخوردار است. مطمئن باشید طی یک ماه و نیم آینده جای خود را در بازار پیدا خواهد کرد. این آلبوم آنقدر در بخش ملودی و ترانه قوی است که اگر دوستان ما نتوانستند در برخی قطعات از لحاظ وکال نظر شما را جلب کنند، باز هم نقاط قوت زیادی داشته باشد.»
 
  • * قیمت 18 هزار تومانی
بصیرت‌نیا سپس درباره بحث قیمت دی جی پک این اثر که 18 هزار تومان است توضیح داد:«آن قیمت 18 هزار تومان بر اساس شرایط خاص تولید اثر بوده و اگر دوستان بخواهند ما ریز هزینه‌های دی جی پک را اعلام می‌کنیم. این 18 هزار تومان که همه می‌بینند و می‌گویند ما شرکت سودجویی هستیم دو بخش دارد؛ یک بخش تولید سخت افزاری این آلبوم نظیر دفترچه و دی جی پک است. بخش دیگر هم به بخش فروش اختصاص دارد. به دلیل تیراژ پایین و کیفیت تولید بالای این آلبوم با آن فضای طلاکوب و دفترچه، هر نسخه 7500 تومان برای ما هزینه داشته است.»

مرتضی معماری، یکی از مدیران ارشد شرکت پخش دنیای هنر، نیز درباره این قیمت بالا برای یک آلبوم گفت:«قیمت این آلبوم همانند سایر آثار موسیقی 4000 تومان بود. ما چهارصدهزار نسخه با این قیمت عرضه کردیم و فقط ده هزار نسخه به صورت دی جی پک منتشر شده که خوشبختانه از هر دو نسخه استقبال به عمل آمد. ما در موسیقی سنتی هم این روند را داریم که آثار را با بسته بندی شکیل و چنین شکل و شمایلی و همین حدود قیمت عرضه می‌کنند. اگر به فروشگاه‌های محصولات فرهنگی مراجعه کنید متوجه می‌شوید که اکثر آثار سنتی با همین قیمت عرضه می‌شود. ما تصمیم گرفتیم که یک نسخه از این آلبوم را با توجه به شرایط خاصی که دارد در چنین بسته‌بندی عرضه کنیم. سود چندانی هم عاید شرکت پخش نشده زیرا حدود پنجاه درصد قیمت این آلبوم صرف هزینه تولید و سود خرده فروشی می‌شود. اگر به هر فروشگاه مراجعه کنید بیشتر از نه هزار تومان برای آن آلبوم پولی پرداخت نشده است. توجه داشته باشید که نسخه دی جی پک چهار قطعه بیشتر دارد و همین مساله هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد. دفترچه همراه آلبوم هم با نوع چاپ و طراحی و جزئیات متفاوتی نسبت به سایر آثار موسیقی عرضه شده است.»

او گفت برای این قیمت مجوزهای لازم اخذ شده است:«به این شکل هم نیست که ما هر قیمتی دوست داشتیم برای آلبوم در نظر بگیریم و قطعا مجوزهایی برای این موضوع اخذ شده است. سایر آثار موسیقی که به شکل دی جی پک عرضه می‌شوند با همین قیمت‌ها و بلکه بیشتر عرضه می‌شود و حتی دیده شده که با ماژیک روی قیمت را خط می‌کشند و با عدد بیشتری عرضه می‌کنند. هر جایی که روی گران‌فروشی‌های کشور نظارت می‌کند قطعا بر ما هم نظارت خواهد داشت.»
 
  • * وُکال نهایی بود؟
معین راهبر هم سوال مربوط به نهایی نبودن وکال آلبوم را بدین شکل پاسخ  داد:«ما نمی‌توانیم بگوییم که تمام وکال‌ها صد در صد بوده و در عین حال از لحاظ کیفی پایین بوده است. من و مهرزاد امیرخانی اطلاع داشتیم که برخی از قطعات نظیر «اسمش عشقه»، «اشکام جاریه» و «حس جدید» حتما در آلبوم قرار خواهد داشت. یکی از عادت‌های خوب مرتضی این بود که زمانی که قطعه‌ای را می‌ساخت یا به شکل نهایی آن یا به بهترین شکل ممکن اجرا می‌کرد. درست است که از لحاظ کیفیت یک مقدار ضعف در وکال وجود دارد ولی از لحاظ خواندن مرتضی ما اشکالی نمی‌بینیم. به واسطه دوستان عزیزمان «آرش پاکزاد» و «محمد فلاحی» تلاش کردیم که وکال‌ها را به بهترین شکل ممکن در آلبوم قرار دهیم. خیلی از قطعات ما کیفیت خوبی داشتند و برخی از کارها هم کیفیت پایینی داشتند.»
 
  • * دعوای اینستاگرامی
شب قبل برگزاری این نشست خبری پست‌های جنجالی از سوی مهرزاد امیرخانی و خانواده مرحوم پاشایی در فضای مجازی منتشر شد که همین اتفاق موضوع بحث بعدی جلسه بود. مهرزاد امیرخانی درباره تسویه حساب مالی خود درباره این آلبوم اعلام کرد:«هنوز تسویه حساب مالی نکرده‌ایم. با توجه به تغییر حرف‌های دوستان به یک رقمی رسیدیم و من دیروز یک چک دریافت کردم. آن چک باز هم یازده میلیون تومان از مبلغ توافقی کمتر بود و اعلام کردند که در حال حاضر نداریم و بعدا تسویه می‌کنیم!»

معین راهبر راجع به تسویه حساب گفت:«خانواده پاشایی با من تسویه حساب کرده‌اند و مشکل خاصی نیست.» در این بین «شهناز محلوجیان» که به عنوان وکیل و نماینده قانونی خانواده پاشایی در این جلسه شرکت کرده بود، خود را نویسنده رمان مرتضی پاشایی معرفی کرد و اعلام کرد بدون اینکه در جریان تمامی ابعاد و حواشی آلبوم قرار بگیرد در این نشست حاضر شده است. محلوجیان درباره بحث تسویه حساب عوامل آلبوم گفت:«من به عنوان نویسنده کتاب مرتضی پاشایی هرچه که جلو رفتم و دوستان و دشمنان مرتضی را دیدم، بیشتر به حاشیه رسیدم. به من گفتند که تمام پول مهرزاد امیرخانی پرداخت شده است. یک روز مهرزاد ادعا کرده بوده که من شریک هستم و منصور پاشایی با ایشان صحبت کردند. الان تعجب کردم که می‌گویند هنوز بخشی از پول پرداخت نشده است.»

مهرزاد امیرخانی در ادامه صحبت‌های محلوجیان گفت:«صحبت‌های زیادی تا پیش از ارائه رضایت‌نامه من برای ترانه‌های آلبوم وجود داشت. همه صحبت‌ها به صورت اس ام اسی مکتوب است. چند روز پس از صدور رضایت‌نامه ترانه‌ها همه چیز تغییر کرد. گفتند که شکایت کرده و جلوی آلبوم را بسته یا زیاده‌خواهی‌ها و تنگ‌نظری‌های من باعث بیماری مرتضی شده است. من فقط می‌توانم تاسف بخورم. همه چیز کاملا واضح است و جلوی همه این آدم‌ها اعلام کردم که هنوز هیچ چیز تمام نشده است. این مبلغی که پرداخت شده با آن چیزی که رسانه‌ای شده و می‌گویند هشتاد میلیون تومان گرفته‌ام، فاصله دارد.»

او در پاسخ این سوال که اصلا چرا رضایت‌نامه ترانه هایش را با این شرایط صادر کرده، گفت:«به من گفتند که هر شرایطی داشته باشی عملی می‌کنیم. تسویه حساب من راجع به این یک آلبوم نبوده. من در تمام دوران حدودا هشت ساله کار با مرتضی یک ریال از او دریافت نکردم. قرار ما با مرتضی این بود که پس از ثبات مالی او بخشی از درآمدها هم به سمت من بیاید و رابطه ما کلا به صورت فرم ترانه‌سرا و خواننده نبود. من آدمی نبودم که مرتضی برایم ملودی بفرستد و من در جای دیگر شعر بنویسم و بفرستم. در همه چیز کار با همدیگر شریک بودیم. من توقع داشتم زمانی که پای خانواده مرتضی به میان می‌آید یک مقدار شبیه به خودش رفتار کنند که متاسفانه برعکس بود.»
 
  • *دوری از حاشیه
 شهناز محلوجیان در توضیح دلایل عدم حضور خانواده پاشایی در این جلسه گفت:« من مسافرت بودم و شب گذشته رسیدم و حال زیاد خوبی نداشتم. شب گذشته به من اعلام کردند که باید در این جلسه حضور پیدا کنم و آنها گفتند که ما دوستان و دشمنان مرتضی را دوست داریم و نمی‌خواهیم دنبال حاشیه باشیم. آنها گفتند که ما نباشیم بهتر است و تو در این جلسه حضور داشته باش. به من گفتند که از ابتدا قرار نبوده در این جلسه حضور پیدا کنیم و نمی‌خواستیم در جنجال باشیم.»

رامین بصیرت نیا در ادامه گفت:«آقای منصور پاشایی شخصا تلفنی با من صحبت کردند و در مورد زمان و جزئیات نشست خبری صحبت کردیم. با آقای مصطفی پاشایی هم به عنوان مدیر جمع‌آوری این آلبوم صحبت کردیم و قرار بود این جلسه طی سه بخش برگزار شود ولی نهایتا به همین یک بخش قناعت کردیم. قرار بود که تشریف بیاورند و دیروز برای آقای ناصر پاشایی مسافرتی پیش آمد. نتوانستیم با آقای مصطفی پاشایی تماس برقرار کنیم. آقای منصور پاشایی به من گفتند که خانم محلوجیان وکیل قانونی خانواده هستند و می‌توانند صحبت کنند. البته به گفته خودشان اول نویسنده کتاب و بعدا وکیل قانونی خانواده هستند.»
 
  • * لطفا فارسی صحبت کنید!
عدم اطلاع کافی شهناز محلوجیان از تمام وقایع و همچنین لهجه‌ای که او در حین صحبت کردن داشت، (با توجه به اینکه از سمت مادر اصالت آمریکایی دارد)، موضوع جالب دیگر این نشست بود. شهناز محلوجیان دراین باره گفت:«شما تک تک افراد را بدون اینکه مجوز داشته باشید محکوم کردید. تا آنجایی که از آلبوم اطلاع داشتم اعلام کردم. اینکه شما نمی‌توانید متوجه صحبت من بشوید مشکلی نیست و من پیش از جلسه به دوستان گفتم که هرچه سوال کنند فقط واقعیت را می‌گویم. آنچه را که شنیدم و تحقیق کردم بیان می‌کنم و می‌گویم.»

مورد دیگری که توسط اهالی رسانه به آن اشاره شد، صحبت‌های مکرر روی مقوله پول و دوری از معنویت مورد نظر مرتضی پاشایی بود که «میلاد ترابی» صحبت‌های خودش را در این بخش آغاز کرد و گفت:«یک آلبومی تولید شده و به فروش رسیده و مردم خریده‌اند و چرخه مالی ایجاد شده است. یکی از دوستان خبرنگار در مورد معنویات صحبت کردند. مسائل معنوی برای زمانی است که هیچ پولی در کار نباشد. اگر خانواده مرتضی می‌گفتند ما این آلبوم را مجانی در اختیار مردم قرار می‌دهیم، عوامل هم می‌گفتند که چون قرار نیست درآمدی در کار باشد، پس ما هم به سمت مسائل معنوی می‌رویم. خود مرتضی نیست و قرار است که یک مبلغ هنگفت جا به جا شود. اینکه ما زحمات بکشیم و به عنوان عوامل تولید پیگیر معنویات باشیم، امکان پذیر نیست.»

طرح مساله سوء استفاده از احساسات مردم مورد دیگری بود که میلاد ترابی پیرامون آن گفت:«مردم قطعات را می‌شنوند و نظرات مثبت و منفی نسبت به محتوا و کیفیت کار دارند. مردم نهایتا به خانواده مرتضی و خود مرتضی فکر می‌کنند که چقدر این آلبوم را فروخته‌اند و درباره تنظیم‌کننده و سایر عوامل فکر نمی‌کنند. جنبه کلی داستان این است که هرچه در بضاعت ما بوده، ارائه کردیم. طبق صحبت‌های قبلی به شما گفتم زمانی که چرخه مالی ایجاد می‌شود هرکسی به سهم خود می‌تواند سهیم باشد. آقای امیرخانی در صحبت‌های خود گفتند که از ابتدای فعالیت با مرتضی هیچ پولی دریافت نکرده‌اند. الان اگر بحث پول را مطرح می‌کنند به این دلیل است که کار به درآمد رسیده است. ب در چنین موردی قیم آن فرد که اکنون حضور ندارد تصمیم‌گیرنده خواهند بود. تصمیم‌گیری اینکه من محصولی که دارم را دو میلیون یا دویست میلیون بفروشم با خودم است و مردم می‌توانند این محصول را یا بخرند یا نخرند. هر تولیدکننده‌ای برای خودش یک توجیه دارد و من به عنوان یک تنظیم‌کننده برای کار خودم و قیمت آن توجیه دارم. شما فقط پیگیر قیمت 18 هزار تومان هستید در نهایت این می‌شود که یا مردم می‌خرند و حمایت می‌کنند یا نمی‌خرند.»
 
  • * مسابقه «کی بیشتر با مرتضی بوده»؟!
مهرزاد امیرخانی در بخش دیگری از جلسه دراین باره که چرا بحث های حاشیه ای را در اینستاگرام کلید زده است، گفت:«این مشکلات از جایی شروع شد که همه مسابقه کی بیشتر با مرتضی بوده راه انداختند و مرتضی برای چه کسی است؟ مسابقه چه کسی باعث موفقیت مرتضی شده و چنین جنگی را راه انداختند. همه آنهایی که بودند در یک گوشه ساکت نشستند و کار بالا گرفت و رضایت‌نامه آلبوم را بدون هیچ چیز به آنها دادیم اما در ادامه گفتند که مهرزاد رضایت‌نامه نمی‌دهد. برای مستند مرتضی از ما تصویر گرفتند و تا جایی که اطلاع دارم قرار بود این مستند در تلویزیون پخش شود. به یک روایت هم اعلام کردند قرار است آن مستند در قالب پکیج آلبوم ارائه شود ولی هزینه اضافی بابت آن دریافت نکنند. زمانی که ما دیدیم اینگونه است و دارند همه چیز را می‌فروشند تصمیم گرفتیم که نباشیم. همین باعث شد که جبهه‌گیری‌ها چند برابر شود و تهمت زدن‌ها را آغاز کنند. شما می‌گویید که چرا این جنگ و دعواها در اینستاگرام به راه افتاده است؟ تریبون خاص دیگری وجود ندارد و من نمی‌دانم که از کجا باید رسانه را پیدا کنم. دوستان دیگری هم بودند که تمایل داشتند و من توانستم با آنها صحبت کنم. ما از هیچ با هم بودیم و با بی پولی و سختی جنگیدیم و تلاش کردیم. خواست خدا بوده که آبرویی برای مرتضی جمع شده است. به جای اینکه از ما تشکر کنند و بگویند در تمام روز و شب‌هایی که ما نبودیم شما بودید، می‌گویند این افراد حسود و تنگ‌نظر هستند و ارث می‌خواهند. چرا ما باید بنشینیم و نگاه کنیم؟ چرا از آلبومی که بابت آن درآمد میلیونی دارند چرا نباید بگویم اینقدر سهم من می‌شود؟ کسانی که کار کرده‌اند نباید پول بگیرند و همه پول‌ها را کسانی که خواب بودند باید بگیرند؟ این حرف بی منطقی است که به دنبال معنویات برویم. من هر بار که مصاحبه می‌کنم می‌گویم که بعد از مرتضی دیگر زندگی من مثل قبل نشد و اصلا مگر خانواده مرتضی به دنبال معنویات رفتند که ما برویم؟ من پشت آلبوم مرتضی دیدم که نوشته بودند با تشکر از شرکت فرهنگی و هنری «مرتضی پاشایی». به سلامتی برنامه بعدی برای درآمدزایی مشخص شد. می‌خواهم بگویم خانواده‌ای که چنین پسری را بزرگ کردند و تحویل این مملکت دادند محترم هستند ولی کوچکترین نقشی در پیشرفت مرتضی نداشتند و تمام درآمدها به سمت آنها رفته است. این مبالغ چیزی نیست که من از آنها خواستم ولی در نهایت یازده میلیون تومان کمتر از آنچه که خودشان رضایت دادند، پرداخت کردند.»
 
  • * اگر امضا نمی کردم...
امیرخانی درباره صدور رضایت نامه انتشار آلبوم و تناقضش با حرف های امرزو هم گفت:«من رضایت‌نامه آلبوم را روی حساب حرفی که گفتند انجام می‌دهیم به آنها دادم. اگر تا همین الان هم آن رضایت را امضا نمی‌کردم آلبومی وجود نداشت که در موردش صحبت کنیم. من با توجه به یک تعهد شفاهی رضایت کتبی دادم که آلبوم منتشر شود ولی بعدا همه چیز تغییر کرد. در پاسخ به اینکه سوال می‌شود الان چرا پیگیری نمی‌کنی باید مثال عابر بانک را بزنم که اگر پول کم از آن بگیرید چه کار می‌خواهید بکنید؟ هر قدر که خودشان راضی هستند باید من هم تایید کنم. من دنبال پیگیری قانونی نیستم و حتی در قبال همین مبلغی که راضی شدند بدهند، یکی دو مرتبه گفتم که نمی‌خواهد چیزی پرداخت کنید و گفتند که می‌خواهیم رضایت تو هم باشد. خب خوشبختانه رضایت ما هم شد و آن چیزی که گفتند را ندادند و دستشان هم درد نکند!»
 
  • * کنفرانس پول!
رامین بصیرت‌نیا در پاسخ به سوال خبرنگاری که اعلام کرده بود در این جلسه فقط از پول صحبت می‌شود و خبری از معنویات نیست؛ گفت:«شما که نماینده افکار عمومی هستید اول سوالی که از من دارید در مورد پول است و من باید سوال شما را با معنویات پاسخ دهم؟ سوال اول این بود که چرا آلبوم 18 هزار تومان است. سوال دوم از آقای مهرزاد امیرخانی این بوده که آیا پول خود را گرفته‌اید؟ معنویات مرتضی به خودش و اطرافیانش مربوط می‌شود. ما اینجا جمع شده‌ایم تا به ابهاماتی که این چند وقت به راه افتاده و پیکان مستقمیش به سمت ما است و سودجو هستیم، پاسخ دهیم. اینگونه نشان داده می‌شود که ظاهرا ما در این هفده سال فعالیت، هیچ کاری نکرده‌ایم و قرار بوده که مرتضی فوت کند و ما از آلبوم او میلیاردر شویم. ما امروز آمدیم تا درباره ریز تمامی این اتفاقات توضیح دهیم. در پاسخ به این موضوع که می‌گویید ما اینجا برای خودمان تریبون درست کرده‌ایم و می‌خواهیم روی موج آلبوم مرتضی سوار شویم باید بگویم که طی تمام این سالها تقریبا هیچ مصاحبه‌ای نداشته‌ام. من به دنبال تریبون نیستم و امروز آمده‌ام تا بگویم که ما نه میلیاردر شدیم و نه قرار بود که میلیاردر شویم. ما آلبوم اول آقای پاشایی به نام «یکی هست» را تولید و منتشر کردیم. تا امروز و به اصطلاح این آخرین آلبوم مرحوم پاشایی است، البته اگر آلبومی دیگری از جای دیگری بیرون نیاید. ما هم دوست داشتیم که پس از اولین اثرش این مجموعه را هم به عنوان یادگاری‌اش منتشر کنیم. هزینه بسیار سنگینی بابت این آلبوم پرداخت کردیم و شاید هیچ شرکت دیگری چنین کاری انجام نمی‌داد. ما به دلیل اینکه می‌خواستیم در رزومه خودمان چنین آلبومی را داشته باشیم، تن به این هزینه دادیم و آلبوم را منتشر کردیم. درباره آن هجده هزار تومان هم باید بگویم که تولید یک سری هزینه‌ها دارد و همین قیمت‌گذاری براساس هزینه‌های مشخص اتفاق افتاده است. آلبوم به عنوان 7500 هزینه تولید داشته است. هر عدد آلبوم 1500 تومان هزینه پخش داشته و با قیمت 9000 تومان در اختیار نمایندگان فروش آلبوم قرار گرفته است. سی دی فیلم در این مملکت پس از سه سال که سه هزار تومان بوده به چهار هزار تومان افزایش پیدا کرده است.»
 
  • * نصف هزینه آلبوم خیرات شده
شهناز محلوجیان در بخش دیگری از سخنانش گفت:«نیمی از درآمد این آلبوم صرف هزینه‌های تولید شده است. اما خود من دیدم که نصف دیگر آن را به یک نفر که بسیار نیازمند بود، دادند. منصور و ناصر پاشایی نصف دیگر این پول را به یک نفر که نیازمند بود دادند. آنها پدر و عموی من نیستند و من فقط یک نویسنده هستم که واقعیت را می‌نویسم. من دیدم که درآمد این آلبوم را برای روح مرتضی به یک شخص نیازمند اهدا کردند و اگر نیاز باشد آن شخص را هم می‌آورم. من برای روایت در کتاب خودم به همراه منصور و ناصر پاشایی رفتم و دیدم که پول را اهدا کردند اما داستان مهرزاد امیرخانی را به خدا نمی‌دانستم. خانواده پاشایی عاشق هنر هستند و زمانی که قرارداد کتاب من را با ناشر امضا کردیم تمام درآمد آن برای خیریه رفت. نیمی از پول آلبوم را هم هدیه کردند. آنها همه را دوست دارند و به همه احترام می‌گذارند.»

«انوشیروان تربتی»، تنظیم کننده دو قطعه آلبوم اسمش عشقه، در ادامه جلسه اعلام کرد:«من به احترام مرتضی عزیز در این جلسه حضور پیدا کردم. فکر می‌کنم خیلی بهتر بود که در چنین مراسمی یک مقدار هم راجع به آلبوم و موسیقی و تنظیم صحبت می‌شد. متاسفانه دوستان خبرنگار این سوالات را مطرح کردند و عوامل هم ناچار بودند که پاسخ دهند و فقط راجع به پول و اختلافات صحبت شد. حیف مرتضی عزیز که اگر در این شرایط بود نمی‌دانم چه می‌شد. اگر اجازه بدهید با کمال احترام به همه خداحافظی کنم.»
 
  • * من از سوی مرتضی انتخاب شدم
معین راهبر درباره نحوه انتخاب و حضورش در این آلبوم اظهار داشت:«من از سوی خود مرتضی برای این آلبوم انتخاب شدم و مهرزاد امیرخانی در جریان است. قرار بود که قطعه اسمش عشقه به جای «نگران منی» در برنامه ماه عسل پخش شود. این قطعه و اشکام جاریه کارهایی بودند که خود مرتضی دوست داشت من تنظیم کنم. به قول مصطفی پاشایی که از زبان مرتضی نقل کرده، او گفته دوست دارم کارهایم به کسانی سپرده شود که قبلا با آنها کار کردم و نتیجه گرفتم. خدا را شکر قطعات عصر پاییزی و نگران منی بازخورد خوبی داشت.» این تنظیم‌کننده که با هفت اثر در آلبوم اسمش عشقه حضور دارد درباره بحث خوانندگی مصطفی پاشایی در این مجموعه گفت:«مصطفی پاشایی قطعه ده یعنی «حالا حالا» را خوانده و اسم او به عنوان همخوان ذکر شده و بنده به عنوان کسی که مدیریت کارهای وکال مرتضی را داشتم اعلام می‌کنم او در هیچ قطعه دیگری حضور نداشته است. مرتضی قطعه حالا حالا را خیلی دوست داشت و آنطور که از خانواده و دوستانش شنیدم به این کار خیلی اعتقاد داشته است. ما نیمی از وکال مرتضی را نداشتیم و خود آقای امیرخانی هم شعر را به صورت کامل نگفته بود. شعر بعدا گفته شد. به دلیل اینکه خود او روی این قطعه تاکید داشته ما سعی کردیم نزدیکترین صدا را انتخاب کنیم. حتی آقای «یوسف زمانی» که صدای نزدیک به مرتضی دارد روی این کار خواند ولی انتخاب نشد.»
 
  • * ترجمه انگلیسی
مرتضی معماری هم در اواخر جلسه اعلام کرد:«آقای مصطفی پاشایی مترجم هستند و تمام ترجمه‌های انگلیسی آلبوم به تایید ایشان رسیده است. درست یا غلط این مساله به تایید ایشان رسیده و من در جریان نیستم. همچنین من به عنوان نماینده شرکت پخش آلبوم باید اعلام کنم که کار ما فقط آلبوم موسیقی نبوده و نیست. کارهای سینمایی منتشر کرده‌ایم که پشت آن هزار و یک جنجال ایجاد شده است. از آن قسمتی که وارد پروژه این آلبوم شدیم تمامی قراردادها را به صورت شفاف منعقد کردیم. رضایت‌نامه‌های لازم را از خانواده پاشایی دریافت کردیم و آلبوم را مثل همه آثار قبلی که ارائه کرده بودیم، با مجوزها و رضایت‌نامه‌های لازم راهی بازار کردیم. از سایر رضایت‌نامه‌های بین خانواده و عوامل آلبوم هیچ اطلاعی نداریم. آلبوم را هم با قیمتی خریدیم که می‌توانم بگویم دو برابر عرف این کار بوده و می‌توانم بگویم که هفتاد درصد این کار دلی بوده و دوست داشتیم که این اثر در رزومه شرکت باشد. فکر می‌کنم این رسالت یک شرکت در کار خودش باشد و اتفاق عجیب و غریبی نیست.»

میلاد ترابی در بخش پایانی نشست خبری آلبوم اسمش عشقه گفت:«به نظر من به چالش کشاندن برخی از بحث‌ها به جایی نمی‌رسد. اگر وارد مسائل محتوایی و سایر جزئیات آلبوم بشویم بهتر است. به نظر من بیشتر از این چنین بحثی با جای درستی برسد.»
 
  • * سوال آخر
آخرین سوال به این موضوع اختصاص داشت که شنیده می‌شود پنج قطعه این آلبوم قبلا به افراد مختلف واگذار شده و حتی کتبا این مساله تایید شده و دو نفر از آنها در مرحله شکایت هستند. معین راهبر ضمن ابراز بی اطلاعی از این موضوع اعلام کرد که در صورت وجود چنین مساله‌ای باید خانواده پاشایی پاسخگو باشند. اما رامین بصیرت‌نیا در این زمینه گفت:«تا جایی که من اطلاع دارم فقط یک قطعه بوده که آن هم رضایتنامه‌اش را خواننده‌ای که اجرا کرده بوده دریافت کردند. تا جایی که ما در جریان قرار گرفتیم مشکل خاصی نبود. همچنین در توضیح صحبت‌های آقای معماری باید بگویم که ما این آلبوم را به دو برابر عرف بازار خریداری نکردیم. بلکه حدود چهار برابر قیمت عرف بازار بوده است. تمام سعی ما این بود که این آلبوم چیزی در شأان مرتضی باشد.»

این نشست با همکاری و مساعدت «پردیس چارسو» به مدیریت «اشکان خطیبی» برگزار شد.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 شهریور 1394 - 22:49

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 09:37

مرتضی پاشو ببین اینجا چه خبره کاش یه لحظه برمیگشتی این همه نارضایتی و دلگیری دوستاتو میدیدی آخه چرا باید همه چی اینجوری پیش بره چرا وقتی قراره حرف حق زده بشه خانواده نمیان درست پاسخگو باشن و کسی رو میفرستن که هیچ اطلاعی از چیزی نداره مگه میشه همیشه همه رو پیچوند و در رفت

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 10:11

خب متاسفانه اهداف جناب امیرخانی هم مشخص شد خداروشکر... کجان اونایی ک دوست واقعی دوست واقعی میکردن؟؟؟

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 15:46
sina zamani

یه قانون کلی وجود داره که امیرخانی خیلی خوب ثابتش کرد و اون اینه:
" آدم ضایع خودش خودش و ضایع میکنه"
و امیرخانی اینکارو با خودش کرد....حالا بقول خودش بازم ادامه بده....
همه کسانی که اهل موسیقی هستند میدانند که همیشه این خواننده هست که در نظر عوام شناخته شده است کمتر کسی یادش میماند فلان ترانه که فلان خواننده خوانده ترانه نویسش چه کسی بوده آهنگ ساز و تنظیم کننده اش کی بوده...و شاید یک دلیلش این باشد که خواننده ها با ترانه نویس های مختلفی کار می کنند و با یک فرد ثابت همکاری نمی کنند. به هر حال می خواهم بگویم اکثر ماهایی که از پیش از بیماری مرتضی با صدا و آهنگسازی او آشنا شدیم نه امیرخانی میشناختیم نه کرد و غیره را بلکه به مرور آن هم با معرفی خود مرتضی با نام آنها تا حدودی آشنا شدیم.ولی بلافاصله بعد از فوت مرتضی یکدفعه سر و کله این به ظاهر دوستان غار پیدا شد.
خیلی زشته و قبیحه که گفته بشه من هیچ پولی از مرتضی بابت ترانه ها نگرفتم و گفته نشه که مرتضی هم بابت ملودی هایی که برای من روی ترانه هایی که به سایر خواننده ها می فروختم پولی از من نمیگرفت. خیلی زشته که گفته نشه در اوج بیماری مرتضی من با وی سرپول درگیر شدم بخاطر اینکه او دیگر توان ساختن آهنگ روی ترانه هایی که می خواستم به خواننده های دیگر بفروشم نداشت. و مرتضی از درآمد حاصله از کنسرتهایش به من پول میداد. خیلی زشته و قبیح و ناجوانمردانه است که کسی که ترانه هایش پر از ایراد شعری است و با صدای مخملی و ملودیهای دلنشین مرتضی جان میگرفت ادعا کند که همکاره ی آلبوم است. خیلی زشته که با خاطره تعریف کردن و عکس گذاشتن در اینستاگرام فالورهای خودت و از 1000 تا به 95 هزارتا برسونی بعد ادعا کنی خودت به این جایگاه رسیدی نه با استفاده نه ببخشید سواستفاده از یاد و نام و محبوبیت مرتضی. خیلی چندش آوره که در جلسه ای که برای پرداختن به آلبوم گذاشته شده فقط بخاطر به مسائل مالی بگذره و جزع فزع کردن برای یازده میلیونی که مسلما زیاده خواهیت بوده مگه غزلیات فردوسی و مولوی بوده که بخواهی هشتاد میلیون بابتش بگیری تازه خودت ادعا داری بیش از این خواسته بودی...
و چقدر زشت تر که بجای تویی که هر روز به سنوات رفاقت و هم خانگی با مرتضی می افزایی اول 4 سال بود و در عرض نه ماه و نیم بطور باور نکردنی به حدود 8 سال رسید....انوشیروان تربتی از صحبت های پیش آمده ابراز تأسف کند و بگوید "حیف از مرتضی نمیدانم اگر بود و میشنید این حرفها را چه میشد" و خداحافظی کند و جمع را ترک کند کسی که از سال 91 پس از انتشار آلبوم مرتضی با وی در اکستر همکاری نزدیک داشته و این چند ماهه آخر رهبر ارکسترش بود.
ای کاش امیرخانی به این فکر میکرد که مرگ فقط برای دوستان و همقطاران و دیگران نیست و زمانش هم کسی را خبر نمی کند کاش بجای له له زدن برای شناخته شدن و برای مسائل مالی یا اینکه مرتضی رفت ولی من هستم "مرا هم ببینید" من هم خواننده شدم با آن صدای نازک دخترانه ام که کلمات را هم نمی توانم بخوبی تلفظ کنم خواننده شدم شاعر ناتوانی که خواننده ناتوان تری شد را ببینید می خواهد بزودی اولین آلبومش را بیرون بدهد.
ای وای نمیدانم اگر مرتضی نرفته بود این جماعت ترانه سرا و مدیر برنامه و بادیگارد و دوست دختر و برادر و عمو و دایی و پسرخاله چگونه می توانستند شناخته شوند ای کاش هیچوقت نمیشناختمت امیرخانی لااقل در ذهنم تصویر زشت و پول پرستی از تو نداشتم کاش مرتضی هیچوقت نمیرفت که انقدر داستان زندگیش با تحریف و دروغ بر سر زبانها بیفتد. ای کاش....
" بی صدا درد کشیدی و تحمل کردی.....
تا مبادا برای ماندگار شدن، ترحمی خریده باشی
نمی دانستی چه بیرحمانه روزهایت را بر سر بازار چوب قیمت می زنند
آرام بخواب گل بیتای قشنگ که روزگار غریبی است بی تو....

139.208.88.15
چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 19:55
بیتا

شدیدا با تک تک جملاتتون موافقم...ببین مرتضای ما دست چ کسایی افتاده بود...
ببینین چجوری این اقا روش شده بگه ک خانوادش هیچ نقشی در پیشرفتش نداشتن!!!!!!!!! پول کلاس های پیانو و گیتار مرتضی رو شما میدادی جناب؟ ؟ اینا حمایت نیس؟؟؟ من کسانی رو میشناسم ک ب خاطر اعتقاداتشون اججازه رفتن ب کلاس موسیقیو ب بچشون نمیدن ولی تو فیلمایی ک تو اینستا هس رضایت پدرشون از نواختن پیانو فرزندش کاملا مشهوده. اونم پیانویی ک قیمتشو همه میدونیم...
چرا با تخریب یکی باید خودمونو بالا بکشیم... کجای این کهکشان دوست از پدر و مادر قابل اعتماد و دلسوزتر شده؟؟؟
با خاطره تعریف کردنای هر روزت خودتو کشوندی تا 90 هزار فالوئر با دم زدن از رفیق شفیق بعد حالا سر 11 تومن پپول ک چراید دست دومم بهت نمیدن داری اینجوری حرص میخوری؟؟ اگه ممعنیه رفااقت اینه که باید فاتحه این دنیا و ادماشو خورد.. خدا ب راه راست هدایتت کنه

249.242.195.74
پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 14:11
سعید

آخه آهنگ یکی هست و نگران منی و کلی کار قشنگ دیگه از مهرزاد مگه کار خرابه؟در ضمن مرتضی فقط برای چند نفر آهنگسازی میکرد.یکی برای علی لهراسبی اونم چهار پمج تا آهنگ بود که مهرزاد هم شعرشو گفت.یکی هم برای ندیم عمرانی که این اواخر خیلی وقت بود که دیگه براش آهنگ نساخته بود.خود شما چرا نمیگی داداش مرتضی یعنی مصطفی چرا تو اینستاگرام خودش نوشته بود مهرزاد قرص آرام بخش میخوره و روانی و دیوونست؟چرا گفته تو بیمارستان روانی میخوابیده؟زشته به خدا به همخونه و دوست نزدیک داداشت تهمت دیوونه بودن بزنی و این یعنی مرتضی هم خودش عقل نداشته که با یه دیوونه تو یه خونه زندگی میکرده.چرا شعر های مهرزاد رو گرفتنی و خوندنی دیوونه نمیشه مهرزاد ولی وقت پول دادن و دادن حق الزحمه میشه مرزاد میشه قرصی و روانی؟یکم اطلاعاتتونو بیشتر کنید بعد بیاین نظر بدین

18.120.168.179
جمعه 6 شهریور 1394 - 00:17
سارا

در باره مهرزاد امیرخانی مؤ دب صحبت کنید . مهرزاد متخصصی توانا و با استعداد و ترانه سرایی صاحب سبک است . در انتقاد از او کلمات سخیف به کار نبرید . مهرزاد امیر خانی را متهم به پول پرستی نکنید . به حق خواهی او توجه کنید و صراحت لهجه او را دریابید . مهرزاد امیر خانی جزیی انکار ناپذیر از زندگی هنری مرحوم مرتضی پاشایی است و طبیعی است که بعد از در گذشت فوق ستاره ای مانند مرحوم پاشایی مورد توجه میلیون ها ایرانی قرار گیرد . مهرزاد نیازی به شناساندن خود به جامعه ندا رد او عزیز دل هزاران هزار ایرانی در ایران و اقصی نقاط جهان است . و صداقت و راستگویی او از عوامل جذب هوادارانش می باشد .
خدا در خلقت مهرزاد سنگ تمام گذاشته . به او هم ظاهری زیبا و هم باطنی زیبا داده . به خالق مهرزاد ایراد نگیرید بلکه بگویید : تبارک الله احسن الخالقین . مهرزاد از نادر افرادی است که قلب صادق و زیبایش در چهره زیباترش پیداست . مهرزاد عزیزم دوستت دارم بی نهایت . خسته نباشی مردِ مرد .

95.37.241.189
جمعه 6 شهریور 1394 - 07:52
Marjan

آقاي سينا زماني؛

اولا متاسفم براي سايت موسيقي ما كه اين جملات نا خوشايند و غير محترمانه رو منتشر كردن.

در ادامه حرفهات: و چقدر زشت... كه نا آگاهانه و بدون اطلاع از كل ماجرا با اين طرز و لحن در مورد يك انسان صحبت كنيم
و چقدر زشت و غير انساني كه در مورد ويژگي هاي غير ارادي انساني صحبت كنيم. حتي اگر اصل ماجرا كه تنها خدا بر اون واقفه هم اينطور باشه باز هم حقي نداريم براي ابنگونه حرف زدن

طرفدار بودن و ستودن هنرمند فقط گوش دادن به آهنگهاش نيست،
كاش ياد ميگرفتيم انسان بودن رو، دل نشكستن رو...

8.146.93.74
چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 10:15

واقعا برای اقای امیرخانی متاسفم... تا الان جور دیگه ای راجبشون فک میکردم.. نظرم کلاا عوض شد

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 10:48
پویا(عاشق خدای احساس)طرفدار هزار آتیشه محمد علیزاده

شما هر جور دوس داری فکر کن.
یکی که که حرف حق رو میزنه میشه آدم بده؟؟؟؟؟
صحبتاشو یک بار دیگه کامل بخون.
منم متاسفم واس آدم هایی که خودشون رو به خواب زدن و اصلا قصد بیدار شدن ندارن.
نه بابا خانوادش مفت پول به جیب بزنن بعدا این که ترانه سرا بوده بگه نه من نمیخوام اصلا؟؟؟

114.202.254.141
پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 10:42
Ali Saaaaaaaaaa ( I My Self am The 13 ) من خود آن سیزدهم )

چرا متاسفی؟؟؟ مگه غیر از حقیقت و میگه . همه شعرا مال اونه همه میدیدم قبل از مرگش با مهرزاد و مهدی کرد همیشه با هم بودن . حالا بیاد از حقوقش بگذره و خانوادش که شب تا صبح خواب بودند سودشو ببرند؟؟؟ چه رویی داری شماها به خدا آدم تعجب میکنه !!! یعنی چون دوستش بوده به خاطر مرگش از زحمتش چشم پوشی کنه؟؟؟ اتفاقا باید برای خانوادش متاسف بود که بعد از مرگش با همه به مشکل خوردند و از طریق مرتضی کلی شهرت و مادیات نصیبشون شد.
موسیقی ما شما هم شورش و دراوردین با سانسور و تایید نکردن نظرات . حتما باید تعریف کرد؟؟؟ حقیقت تلخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

46.159.211.4
چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 10:24

واقعا برای اقای امیرخانی متاسفم... تا الان جور دیگه ای راجبشون فک میکردم.. نظرم کلاا عوض شد

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 10:26

واقعا متاسفم.مردم ایران دنبال حاشیه و جنجالن نه حاشیه دنبال مردم ایران خبرنگاران.

به جای اینکه در مورد موسیقی البوم صحبت کنن

میان در مورد....

متاسفم برای خبرنگاران حاضر در این نشست

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 10:37

تمام این مشکلات تقصیر خانواده مرتضی هست به نظرم حق با مهرزاد و بقیه عوامله ولی اگر هم نباشه خانواده مرحوم باید با مدیریت و به خاطر ابرو و احترام به مرتضی و حفظ شان ایشان در جامعه نمیزاشتن این مسایل پیش بیاد و رسانه ای بشه مطمئنم الان روح مرتضی با دیدن این رفتارها عذاب میکشه...خدا بیامرزدت..

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 10:48

مهرزاد چیزی جز حقیقت نمیگه چقدر سخته براش چقدر تو چشماش غم وجود داره ای کاش هیچ حاشیه ای نبود ای کاش مرتضی بود

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 10:48

اون همه گفتیم بگذارید این آلبوم همون طوری نصفه تو ارشیو بمونه و طرفدارای مرتضی با همون آلبوم و قطعاتی که قبلا ازش منتشر شده خوش باشند گوش ندادید و اصرار داشتید به پخش البومی که نهایی نشده و به تایید صاحب اثر یعنی خواننده‌اش نرسیده ...
حالا تحویل بگیرید این تازه اول ماجراست!

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 10:49

اگه یوسف زمانی به جای آقای مصطفی پاشایی خونده بود بهتر بود صدای داداششو اصلا دوس ندارم

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 11:10

من واقعا به نظرم حق با مهرزاد امیرخانی است. خانواده مرتضی پاشایی و مهدی کرد فقط و فقط به سودهای مالی خود فکر می کنند و انگار نه انگار همه تفکر و نیاز مرتضی در همه این سالها، بحث های هنری و کاری بوده. مهرزاد هم در این تفکر نقشی بزرگ داشته. هنوز باورم نمی شود که آقای مهدی کرد این چنین رفتاری را در قبال مرتضی پاشایی در پیش گرفته. خداوند همه ما را به راه راست هداست کند. پول همه چیز نیست. بهترین آرزوها برای مهرزاد امیرخانی و موسیقی ما بابت این گزارش کامل

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 21:33
سوگل .

کدوم رفتار مگه جز سکوت کار دیگه ای هم کردن این مدت؟ آقای کرد هم مثل آقای امیرخانی هستن و هیچ به فکر سود مالی خودشون نبودن و نیستن مگه یادتون رفته وقتی گفتن اگه آلبوم دستشون باشه رایگان منتشرش میکنن

69.226.35.168
پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 14:08
مهدی فدایی

بی چاره مهدی کرد
خانواده مرتضی مهدی کرد را هم که گذاشتن پشت در

125.22.71.182
چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 12:28

حرفی برای گفتن نیست از روز فوت مرتضی به جای دوستی با هم دشمنی دارن فقط.مرتضی خوش به حالت که نیستی و این روزها رو نمیبینی و این چیزهارو نمی شنوی.متاسفم!

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 12:57

مرتضی دیگه کی بود بخدا..........
اصلا اخلاق خونوادش شبیهش نیست
چه اخلاقی داشت...
چه استعدادی داشت...

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 13:50

بابا اگه یوسف زمانی میخوند که بهتر بود
هم صداش نزدیکتر به پاشایی بود
هم برای برادرش این همه حاشیه بوجود نمیومد....
یخورده تفکر هم خوب چیزیه والا

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 13:54

روحت شاد مرتضی.شادی روح مرتضی اللهم صلعلی محمد و ال محمد وعجل فرجهم

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 13:56

والا هرکی جایه امیرخانی بود همین کارو میکرد...بقیه که خواب بودن بیان بخورنو ببرن بعد کسی که تموم ترانه های آلبوم ماله اون بود از حقش بگذره؟؟
یه چیزه دیگه هم هست اینه که اینقدر روی تیراژ بالا تبلیغ میکردن که من گفتم حتما یه میلیونی هست تیراژشون...آخر همش 400 هزار بود؟خسته نباشن
آلبومی که نیمی از وکال ها کامل نبوده,جایی واسه حرف و تعریف نمیذاره,بهتر بود آقایون بجای جیب خودشون یکمم به فکر آبروی مرتضی میبودن

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 14:53
مازیار ...

والا قبل اومدن آلبوم که یسری از طرفدارا دم از فروش میلیونی و پرفروشترین آلبوم تاریخ موسیقی ایران و ... میزدن
منم خودم 400 هزار تا رو الان دیدم جا خوردم...تازه همین 400 هزار تا هم کامل فروش نرفته هنوز...
بعد مثلا چطور میخواد به فروش پاروی بی قایق برسه که تو یه روز 500 هزار تا فروخت؟؟؟
:-|

199.197.1.122
چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 15:46
میلاد میلاد

طرفدارای چاووشی هم منتظرن که از آب گل آلود ماهی بگیرن
من موندم تو مملکت یه آمار تورم رو نمیتونن درست بدن بعد چطور آمار فروش 500 هزار نسخه پاروی بی قایق رو تو یه روز از خودشون درمیارن!!!!!!!
خیلی دوست دارم بدونم کی بار اول این توهم رو زده :))))))))))))

247.111.134.37
چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 15:56
mehrshad SH

مازیار جان جوک نگو خواهشا....
همه ی اینا جوٍ رسانه ای بوده....
500 هزار نسخه تو یک روز؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونم واسه آلبومه ضعیفه قاشقٍ بی بشقاب؟؟؟؟
بیخیال بابا...

57.234.2.118
چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 17:27
maryam baghery

اقا مازیار ما تو این هیری ویری به چاووشی شما چکار داریم اخه ؟

98.55.242.224
چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 18:19
مازیار ...

دوستان اولا ازتون عذر میخوام به خاطر حرفم درباره آمار فروش پاروی بی قایق چون بدون مدرک حرف زدم...اما خب شما که جزو اساتید این قضیه هستید یه مرجع معتبر به من معرفی کنید که بتونم ببینم کدوم آلبوم چقدر فروخته؟کدوم پرفروشتر بوده؟
ثانیا من چاوشیست نیستم به هیچ وجه...اما برای محسن چاوشی به عنوان یکی از بهترین خواننده ها و موزیسین های پاپ این مملکت(خیلی خیلی بهتر و بالاتر از مرتضی پاشایی)احترام زیادی قایلم...
مهرشاد جان قاشق بی بشقاب؟؟؟؟تشریف ببر همون "میریزه دل دیوونه اسمش عشقه" و "اشکام جاریه بی اختیار" رو گوش بده...شما رو چه به "با دوتا میخ سیاه مونده رو دیوار سفید"؟؟؟اگه این ضعیفه حتما چهارتا ماکت که به اسم آلبوم جدید تنظیمشون کردن و بهتون فروختن و پولشو به جیب زدن،قویه؟؟؟آره؟؟؟
من طرفدار چاوشی نیستم دلمم نمیخواد زیر این پست که ربطی به چاوشی نداره بحثشو باز کنم...اما شماهایی که قبل آلبوم دم از فروش میلیونی میزدین و چشم به فروش دهاتی شادمهر و امثالهم داشتین و انتظار داشتین این آلبوم پرفروشترین آلبوم تاریخ موسیقی ایران بشه،حداقل یه آمار معتبر از فروش این آلبوم و یه آمار معتبر از فروش آلبومای دیگه بذارید تا خودمون ببینیم کدوم بیشترفروخته؟؟؟
بازم واسه آمار فروش بدون مدرکی که گفتم عذر میخوام...

223.91.24.218
چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 21:29
Saeed Mehrban

مهرشاد خان...روی صحبت با توئه که اومدی اینطور به یک اثر هنری بی احترامی میکنی و ادبتو میرسونی...
اولا اگه این یه جوسازی بود چه دلیلی داشت همه ی رسانه های معتبر و مجلات به این مطلب بپردازن؟اگه سرت زیره برف بوده که لینک بدم بهت؟
دوما این خبر از طرف شرکت پخش آلبوم بوده نه یه شخص که بیاد تو فضای مجازی جار بزنه و بقیه کورکورانه حرفاشو تقلید کنن...حرفام باشما تموم شد
دوستان کسی قصد ماهی گیری داشت عایا؟وقتی تیراژی به تعداد عرف و معمول داری وارد بازار میکنی چه دلیلی داره بیای روش تا این حد تبلیغ کنی؟
همه ی عوامل,از تهیه کنندش گرفته که پدر مرتضی باشه تا خوده شرکت پخش چیزی جز منافع مالی و درآمد از یادگاری های مرتضی نمیخواستن...
کدوم کمک مالی؟کدوم خیرات؟اونم دادن نیمی از درآمد آلبوم به یه نفر واسه کمک؟
دروغ شیرین و خوشمزه ای واسه باور کردن نیس...

237.174.90.15
چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 22:15
امید

دادا اون خواننده های بین المللی هم 500 هزار تا تو یه روز نمیفروشن
توهم زدی اونم بددددددددددد

183.151.124.181
پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 10:59
آرش رحمانی

آقایون محترم !!!!
خود شرکت پخش که تیراژ 500 هزار رو زده بود اعلام کرده که آلبوم برا چاپ مجدد رفته . ثانیا برای چاووشی که چیز عجیبی نیست با این حجم طرفدار. قبل از این هم آلبوم هاش تیراژ خیلی بالا داشتن .
بشقاب بی قاشق !!!!! اینم تازه اختراع کردی ؟؟
من به خدا دیگه حرفی ندارم .......
به هر حال موجوداتی مثل شما باید باشن تا موجبات خنده و شادی مارو فراهم کنن .

10.246.36.245
پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 12:53
Ali Saaaaaaaaaa ( I My Self am The 13 ) من خود آن سیزدهم )

مبلاد میلاد
mehrshad sh
و بقیه دوستان که میگن 500 هزار از کجا اومده !!!!!!!!!!!!!!!
رقم 500 هزار نسخه تو همین سایت تیتر شد و یکی از اعضای شرکت پخش کننده اعلام کرد . فهمیدین؟؟؟ (همین سایت) فهمیدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسادت نداره که !!!

212.181.251.138
h m
چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 14:19

خاهشا متن رو دوباره بخونید.انتقاد هم نکنید.البوم چاپ مجدد شده.خاهشا حاشیه نرید.مرتضی بود جوابشونو میداد ولی نیست.

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 14:46

والا نمی دونم چی بگم.ولی بنظرم اگه حرفای مهرزاد راست باشه خانواده مرتضی سهمشو میدن.اصلا مگه میشه ندن اخه؟؟؟؟؟از مهرزاد اون حرفا بعیده و همینطور از خانواده مرحوم این کارا!!!!مرتضی روحت شاد ای کاش بودی و صد افسوس که نیستی.دوستت دارم تا ابد

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 14:48

اینقدر حرفا عجیبه که نمی دونی چجوری باید قضاوت کنی.فقط حرف از پول شده.....ای خدا.شادی روح مرتضی صلوات ((اللهم صل علی محمد و ال محمد))

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 16:14

حرفای مهرزاد قشنگ منطقیه
از اول شروع کار یه یه ریالی هم نگرفته
بعد سر حق و حقوق شد و با رفتن اون محروم باید جواب این سالا رو خانواده ش بدن
اگه هنوز زنده بود مطمینم مهرزاد همیشه باهاش بود

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 16:40

چقد دلم برای مهرزاد سوخت یریال بحساب رفاقت از مرتضی نگرفته تا مرتضی به ثبات مالی برسه بعد هشت سال کار میخوان بهش هشتاد میلیون بدن اونم ندادن عجب خانواده ای داره مرتضی

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 17:03

من هم با فاطمه موافقم قضاوت فقط کار خداست .
مرتضی ... خدا کنه خدا دستاشو بذاره رو چشات و گوشاتو با انگشتاش نگه داره تا این جنجالارو نبینی و نشنوی
فدای صدای قشنگت . تا همیشه هوادارتم
روحت شاد
شادی روح مرتضی صلوات (اللهم صل علی محمد و آل محمد)

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 21:30
fatemeh sh

مریم عزیزم واقعا حرفی واسه گفتن نمی مونه جز اینکه ای کاش مرتضی بود....مرتضی روحت شاد

169.6.142.233
چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 17:14

کاملا هم حرفهای مهرزاد درسته
آخه یکی نیست به مصطفی بگه چرا تو که اصلن خوانده نیستی تو قطعه حالا حالا میخونی که گند بزنی بهش
واقعا کسانی که دارن از مرتضی سو استفاده میکنن خانواده اش هستن

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 20:00

مرسی از جناب تربتی که زود ترک کردنو پای این صحبتای خاله زنکیه امیرخانی ننشستند.. خداروشکر زمان مشخص داره میکنه کی رفاقتش واقعیه کی نیس... تاسف برات کمه ترانه سرای قهار!!!

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 20:53

اقا مهرزاد و میلاد جان و مهدی کرد عزیز اگه قرار به خوردن حقتون باشه تا الان البوم رو نخریدم که یه ریال از پولش جیب خونواده ی پاشایی نره دیگه هم نمیخرم......همون روز انتشار برای مرتضی جان خیرات پخش کردم که برسه به روحش.....اگه قراره حق شماها خورده شه همون بهتر که دانلودش کنم....
خدا صبرتون بده...اجرتون با امام رضا.....

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 21:47

خانواده مرتضی زمانی که زنده بود وسلامت بود کجا بودن؟؟؟ً!!! کیا اون زمانا کنار مرتضی بودن؟؟؟!!! الان کیا دارن ادعا می کنن؟؟؟!!! کیا میخوان به اسم مرتضی به شهرت و ثروت برسن؟؟؟!!!
ایشالا دوستای مرتضی از این به بعد هم هرجا هستن موفق باشن و یاد اون عزیز رو زنده نگه دارن

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 22:06

چرا باید واسه اقای امیرخانی متاسف باشید؟ یکی حقشو میخواد ادم بدیه؟ از قدیم میگن حساب حسابه کاکا برادر

باید واسه خانواده پاشایی متاسف باشید که حق بعضیا رو پایمال کرد

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 22:43

آخ مرتضی کاش خودت بودی.اون موقع دیگه هیچکدوم از این آدما نمیتونستن اینطور عرض اندام کنن.حالا به حرف آقای بحرینی میرسید که میگفت اسمش عشق نیست.اونروزی که ایشون این حرفو زدن همه بهشون اعتراض کردن که با اینکار یاد مرتضی برامون زنده میشه غافل از این حرفایی که پشت این آلبوم خوابیده بود و الان خودشو نشون میده.یاد مرتضی رو با کارهای خیلی خیلی بهتری هم میشد زنده نگه داشت.کاش این آهنگها رو بصورت تک ترک هر چند وقت یکبار میدادن بیرون.این حرف و حدیثها فقط داره وجهه ی مرتضی رو تو نظر عموم مخدوش میکنه.مرتضایی که تا وقتی خودش بود بین مردم محبوبترین بود.خواهشا برای اسم مرتضی حرمت قایل بشید.
در ضمن وقتی خانواده ی مرتضی ارزش معنوی آلبوم رو در نظر نمیگیرن اینکه از عوامل انتظار بره که معنویت رو در نظر بگیرن درخواست غیر منطقی هست.
واقعا جای تأسفه که تو نشست خبری یه آلبوم فقط صحبت از پول باشه.حداقل کاری که خانواده ی ایشون میتونستن بکنن این بود که خودشون تو این نشست حاضر بشن نه اینکه یکی رو بفرستن که هییییییچ اطلاعی از روند تولید آلبوم ندارن.
مرتضی حیف که خودت نیستی تا ببینی آرزوی خیلیا برای تو خاطرست.راحت بخواب قهرمان.جای تو توی قلب ما تا ابد محفوظه.

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 23:09

کاملا درسته !
اگه آهنگ عاشقترین رو گوش بدین مرتضی هیچوقت صداشو تند و مبهم نمیکرد
این تیکه " آرامشم شو حالم خرابه " من اول اینجاشو شنیدم جاخوردم
الان دقت میکنم شباهتی به صدای مرتضی نداره

چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 23:31

گفته ی آقای بصیرت نیا خیلی جالبه : البته اگه آلبوم دیگه ای از یه جا سر در نیاره ... آلبوم دیگه ای هم هست و دقیقا آقای امیر خانی می دونه این آلبوم دست کیه ... دست کسی که قسمت پنهان زندگی مرتضی بوده و تا حالا هیچ جا اسمی ازش آورده نشده ... کسی که مهر زاد امیر خانی که الان داعیه با مرتضی بودن رو داره خیلی سعی کرد اونو از زندگی مرتضی حذف کنه کسی که در حال حاضر کاندیدای قطعات فیلم سنتوری 2 هست و اتفاقا جالب اینه که آقای بصیرت نیا هم یک بار ایشونو دیدن ( در کافه ی درویش ) و دقیقا همین شخص بود که مرتضی رو به جامعه ی هنر معرفی کرد و اتفاقا همین شخص بود که مرتضی ازش خواست که در کنسرت آخرش حضور داشته باشه تا ازش حلالیت بطلبه ... حالا جالب اینجاست که دنیا خیلی قشنگ می چرخه الان مهرزاد دنبال پولشه و اون شخص یه آلبوم کامل و جامع از مرتضی دستشه که هنوز هیچ کس نشنیده و آلبوم بسیار زیباییه البته با میکس و مستر کامل که به دست خود مرتضی انجام شده ... همین جا اعلام کنم اون شخص رشید رفیعی نیست و مهرزاد امیر خانی ( مسعود ) کاملا می دونه اون شخص کیه ...

پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 02:46
مازیار ...

شما اگه میدونستی میگفتی کیه

70.49.188.17
پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 04:26

آقا من هرچی این متنو بیشتر میخونم بیشتر برام سوال ایجاد میشه...
یوسف زمانی حالا حالاها رو خوند اما انتخاب نشد؟؟؟میخواستین یکی که صداش شبیه مرتضاست حالا حالا ها رو کامل کنه...بعد یوسف زمانی خوند اما اتخاب نشد؟؟مگه چه انتظار خاصی از یوسف زمانی داشتین که برآورده نکرد درنتیجه انتخاب نشد؟؟؟خیلی این حرف مشکوکه از هر زاویه...
چیزی که من از این حرف برداشت میکنم اینه که:ما یوسف زمانی رو آوردیم چون صداش شبیه مرتضی پاشاییه تا ترک حالا حالاها رو کامل کنه و طوری شبیه مرتضی بخونه که مثل خودش بشه و ما هم اصلا به روی خودمون نیاریم نصف وکال این ترک مال کس دیگست...اما بعد که تیرمون به سنگ خورد و دیدیم هرکاری میکنیم مشخصه که این وکال مرتضی نیست،گفتیم خب پس چرا اصلا یوسف زمانی؟؟؟میدیم همین مصطفی بخونه رو کاورم خیلی شیک و مجلسی مینویسیم همخونی از مصطفی پاشایی...هم ترک کامل میشه هم مصطفی میخونه و یه سابقه ای واسش میشه و معروفتر میشه...یه تیر و چند نشون...
بعدشم از کجا معلوم جناب زمانی تو ترک های دیگه حضور نداشته باشه؟؟؟
نصف درآمد آلبوم صرف تولید شد،نصف دیگرشم اهدا کردن به یه شخص نیازمند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نصف درآمد آلبومو یک جا تقدیم یک نفر کردن؟؟؟؟؟؟خب اون شخص نیازمند که دیگه میلیونر شد!!!!!!!
من تا جایی که میدونم صحبت از خرج درآمد آلبوم برای بیماران سرطانی بود...چی شد پس؟؟؟کنسل شد؟؟؟
بعد حاضرید اون شخص رو هم بیارید؟؟؟که چی؟؟؟که بگید نصف درآمد آلبومو دادیم به ایشون چون خیلی نیازمند بود؟؟؟یعنی واسه اثبات درستی حرفتون-که بعید میدونم درست باشه-حاضرید آبروی یه نفر دیگه رو ببرید؟؟؟

پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 14:00
محمد

کاملا با حرفاتون موافقم....
ولی اقای زمانی مطمئنن در این البوم هیچ نقش وحضوری نداشته...
واقعا اقا مصطفی زرنگی کردن که اون اهنگو خوندن
صدای اقای زمانی خیلی شبیه تر به مرتضی بود ولی حیف که منطق خانواده پاشایی چنین اجازه ای رو نداد......

10.215.246.253
پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 11:55

من هنوز نفهمیدم چه لزومی داشت این آلبوم نصفه و نیمه پخش بشه؟
وقتی خود مرتضی این همه رو کاراش وسواس داشت پخش این آلبوم قطعا اونو عذاب میده...

پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 12:40

همه باید قبول کنیم آلبوم نگاه من بهترین البوم سال تا الان بوده.به امار سایت موسیقی ما مراجعه کنید.

پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 12:58
amirsa

خب دوست عزیز چه ربطی داشت الان؟میخای الان بقیه بیان نگاهو تخریب کنن؟

52.24.97.102
پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 15:20
faezeh ahmadi

چرا تو داری از آب گل آلود ماهی می گیری .آلبوم نگاه الان دوماهه نظرسنجیش تو سایت موسیقی ما شروع شده ولی اسمش عشقه هنوز 10 روزم نشده .یه کم صبرکن .................

96.29.11.199
پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 17:07

این آقای امیرخانی که این جوری دارن به مصطفی میپرن و تو مصاحبشون میگن که مصطفی قرار نبود خواننده بشه و خانواده مرتضی نقشی تو موفقیتش نداشتن و فقط پول میگیرن و اصن نباید این آلبوم پخش بشه و من پول ترانه هامو میخوام.................همون آقایی بودن که قبل از این که آلبوم مرتضی بیاد بیرون پست میذاشتن ومیگفتن: با مصطفی عزیزم که منو یاد مرتضی میندازه الان استدیو بودیم برای کارای آلبوم اسمش عشقه.... میدونم که میخوای راه مرتضی رو ادامه بدی موفق باشی مصطفی جان...... و یا پست دیگشون که مینویسن...من تو این چند سال کاملا دلی برای مرتضی ترانه نوشتم و هیچ پولی رو دریافت نکردم................. بله این آقا همون آقا میباشد................نمیدونم من آدمه یا آفتاب پرست.......

پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 23:23
سارا

مهرزاد امیرخانی ترانه سرای بزرگی در موسیقی پاپ ایران است با اطلاعات سطحی و ناقص در باره او قضاوت نکنید . برای نظر دادن در باره مهرزاد باید اورا به خوبی شناخت . مهرزاد نیمی از آن عشق است . پست مذکور مهرزاد ، هیچ منافاتی با دیدگاه او در باره آلبوم ندارد . نظر او در باره فرد خاص ، پاسخ به سوالات گزارشگران بود و بارها نیز اکراه خود را در پاسخ به آن نشان داد . این موضوع را با دیدگاه کارشناسانه و ظریف او در باره آلبومی که خود خالق اشعار آن است مخلوط نکنید . این پست نشان دهنده کمال صداقت مهرزاد در همکاری با خانواده برادر نازنینش مرحوم مرتضی پاشایی است . و بی شک پس از آن مسا یلی بوجود آمده که نوع روابط تغییر کرده که همه ما از آن بی اطلاع هستیم . چشمهایتان را باز کنید و مهرزاد امیرخانی را بدون تعصب بشناسید . مهرزاد عزیز امید موفقیت برایت دارم .

102.38.89.62
شنبه 7 شهریور 1394 - 17:26
سارا

شوخی نکن سارا جون .... مهرزاد امیر خانی و نگاه کارشناسانه :D

اگر صدای مرتضی نبود تا ابد الآباد هیچ کی مهرزاد و نمی شناخت .... اینو دیگه همه می دونن ... مهرزاد از بغل مرتضی کم نبرد ... از این جوکا لطفا تعریف نکن ضمنا واسه اسمت یه پسوند بزار با کامنتای من اشتباه نشه ... به خاطر اینکه اینهایی که گفتی نظر نیست مهملاته ......

149.241.150.101
پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 18:23

دوستان بیخیال این حواشی شید...
شما به موسیقی گوش کنید و ازش لذت ببرید و خودتونو درگیر این حواشی نکنید...در غیر اینصورت حالتون از هرچی موسیقیه بهم خواهد خورد!

پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 20:52

فوت مرتضی پاشایی جز سودجویی برای همه چیزی نداشت.
خیلیا خیلی کار هارو کردن...و همین خیلیا اون موقع ها نبودن که الان شدن واژه ای به نام خیلی ها

جمعه 6 شهریور 1394 - 00:44

مهرزاد عزیزم ، خدا قلب تو را از عشق که زیباترین معجزه اوست لبریز کرده . شفافیت قلب زیبایت از پنجره مانیتور ، هزاران هزار ایرانی را به تو جلب کرده . کلمه به کلمه سخنانت و تکه به تکه حرکاتت در مصاحبه اخیر با تی وی پلاس برای ما معنا داشت . زیباترین و اثر گذار ترین آن زمانی بود که از تو می خواستند برخی از افراد را بشناسی و تو سرت را برگرداندی که در آن لحظه چهره زیبایت شفافیت و صداقت را فریاد می زد . دوستت دارم مردِ مرد و بهترین رفیق دنیا .

شنبه 7 شهریور 1394 - 13:11
sina zamani

خانوم اینجا جای عشق بازی و قربون صدقه رفتن از چهره زیبا و چشمان شهلای امیرخانی نیست.قباحت دارد. نجابت و متانت را از خانواده نیاموختی حداقل در جامعه ای که در آن پرورش یافتی می آموختی. به زیر صفحه خودش برو در مدح چهره اش و عشقولی گفتناش سخن بران.
وای به حال ایران و ایرانی چه بر سر دختران این مرز و بوم آمده نمی دانم. شاید هم این نیمه تاریک ماه همیشه بوده و فضای مجازی سبب آشکار شدن آن شده.
هرچقدر هم در مدح امیرخانی بگویی از ایرادات و صفات رذیله او کاسته نخواهد شد.چرا که تو شیفته یک مرد متاهل شدی نه یک شاعر پر ایراد و اشکال...

181.56.102.172
شنبه 7 شهریور 1394 - 17:49
سارا

سینا جان ظاهرا این سارا خانوم که جدیدن کامنت می زارن و صد البته بنده نیستم اینجا رو با کافه تریا و کامنت ها رو با نامه ی ع ... اشتباه گرفتن .....

156.234.210.191
یکشنبه 8 شهریور 1394 - 02:21
سارا

مؤدب باشید . سفسطه نکنید . با کلمات و جملات بازی نکنید . با کینه و حسد به مهرزاد امیرخانی که یکی از بزرگترین ترانه سرایان ایران ا ست نگاه نکنید . مهرزاد را باور کنید . جرأت بسیار زیادی می خواهد که در دنیای مجازی و با برداشت سطحی خود ، دیگران را متهم به قبیح بودن بکنید .یک لحظه بیندیشید . شاید نویسنده کامنت از محارم مهرزاد باشد . در زمان عصبانیت نظر ندهید . و سلامت نفستان را تقویت کنید . به هنگام نظر دادن در باره موضوعی جدی ، دیگران را مسخره نکنید اگر مسلمان هستید . این سخن زیبای خداست . مهرزاد امیرخانی کارشناسی بسیار توانا در تحلیل ترانه و ترانه سرایی است . مهرزاد ترانه سرایی صاحب سبک است . این اعتقاد و اندیشه من است و من در ابراز ا ندیشه ام آزادم و برای اندیشه دیگران نیز احترام بسیار زیادی قایلم و هر گز کسی را با کلمات سخیف مورد خطاب قرار نمی دهم .
دوست مجازی محترم سارا خانم ، مطمئن باش کسی مرا با شما اشتباه نمی گیرد . چون بزرگترین وجه تمایز من با شما نوع تفکر ماست که به خوبی در نوشته های ما موجود است . موفق باشید .
مهرزاد عزیزم دوستت دارم بی نهایت و به خاطر سرودن عاشقانه های زیبایت در آلبوم اسمش عشق است هزاران بار به تو تبریک می گویم .

48.140.84.39
جمعه 6 شهریور 1394 - 08:03

خدا گر پرده بردارد ز روي کار آدمــــــها
چه شاديها خورد بر هم چه بازيها شود رسوا
يکي خندد ز آبادی ، يکي گريد ز بربادي
يکي از جان کــند شادي، يکي از دل کـــند غوغا
چه کاذب ها شود صادق، چه صادق ها شود کاذب
چه عابد ها شود فاسق، چه فاسق ها شود ملا
چه زشتي ها شود رنگين چه تلخي ها شود شيرين
چه بالا ها رود پائين، چه سفلي ها شود عليا
عجب صبري خدا دارد که پرده بر نمي دارد...

با آرزوي روزهاي بهتر براي مهرزاد امير خاني.

جمعه 6 شهریور 1394 - 23:27

سلام
بصیرت نیا: گر به هر فروشگاه مراجعه کنید بیشتر از نه هزار تومان برای آن آلبوم پولی پرداخت نشده است.
خانم وکیل: نیمی از درآمد این آلبوم صرف هزینه‌های تولید شده است. اما خود من دیدم که نصف دیگر آن را به یک نفر که بسیار نیازمند بود، دادند. منصور و ناصر پاشایی نصف دیگر این پول را به یک نفر که نیازمند بود دادند.

این دقیقا یعنی چی؟
بیچاره مردم بیچاره بنده خدایی که دستش از دنیا کوتاه شده..

یکشنبه 8 شهریور 1394 - 07:51

از سایت وزین موسیقی ما و نویسنده محترم مقاله ،جناب آقای وحید لشکری به خاطر پرداختن به موضوع آلبوم اسمش عشقه و ترانه سرای توانا و پر قدرت آن جناب آقای مهرزاد امیر خانی کمال تشکر را دارم . وحید عزیز اخبار کاری مهرزاد همیشه مخاطبان خاص و فراوانی دارد حتما از مهرزاد غفلت نخواهید کرد . موفق باشید .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وقتی صحبت اختلافات مالی، از آلبوم مرتضی پاشایی پیشی گرفت | موسیقی ما