برنامه یاد بعضی نفرات
 
«موسیقی ما» در گفتگو با سعید قطبی‌زاده بررسی می‌کند؛ آیا محسن چاوشی ده سال پس از درخشش در «سنتوری» قدم به راه تازه‌ای گذاشته است؟
خداحافظ «‌سنتوری»؟
موسیقی ما - انتشار آثار جدید خواننده آلبوم «پاروی بی‌قایق» در سریال «شهرزاد»، موج جدیدی را در فعالیت‌های این خواننده به وجود آورده است.
 
به گزارش «موسیقی ما»، محسن چاوشی در هفته‌های گذشته با انتشار قطعات «همخواب»، «به رسم یادگار» و «کجایی» و در حالی که انتشار آلبوم جدیدش هنوز به قطعیت نرسیده، موج جدیدی را در بین دوستداران‌اش به وجود آورد و بحث‌ها درباره این آثار، به موضوع بحث و جدل بین اهالی موسیقی و دوستداران این خواننده در فضای مجازی و رسانه‌ها تبدیل شده است. در حالی که آمار دانلود این سه قطعه، تنها در سایت «موسیقی‌ما» به رکورد حدود دو میلیون دانلود نزدیک می‌شود و انتشار این قطعات در تیتراژ یک سیار پربیننده، بیشتر و بیشتر به شنیده شدن آنها کمک کرده است، به نظر می‌رسد که چاوشی ده سال پس از معرفی رسمی در «سنتوری» داریوش مهرجویی، بار دیگر در حال تجربه دوران هنری جدیدی است.
 
  • فلاش‌بک
محسن چاوشی در سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است. آلبوم‌های نخست این خواننده به‌واسطه فعالیت زیرزمینی‌اش با اقبال عمومی روبه‌رو شد و استفاده از صدای این خواننده در فیلم «سنتوری» و همه‌گیر شدن این قطعه، نام محسن چاوشی را بیشتر و بیشتر سر زبان‌ها انداخت. او در ادامه با تجربه‌ی برخی فضاهای جدید، از جمله انتشار آلبوم «من خود آن سیزده‌ام» توانست قابلیت‌ها و توانایی‌هایش را در حوزه موسیقی بیشتر و بیشتر نمایان کرده و در نخستین جشن سالانه «موسیقی ما» موفق به کسب اکثر جوایز بخش مردمی برای آلبوم «من خود آن سیزده‌ام» شد.
 
سعید قطبی‌زاده (منتقد سینما) درباره این دوره از فعالیت‌های موسیقایی محسن چاوشی به «موسیقی ما» می‌گوید: «ماجرای محسن چاوشی به نظر من از آلبوم «من خود آن سیزده‌ام» شروع شد. من به عنوان یک مخاطب و شنونده و علاقه‌مند، احساس کردم تلفیق یک فضای موسیقی مثلاً موسیقی راک با مدل‌های مختلف موسیقی پاپ، به کشف ظرفیت‌های زبان فارسی در اشعار کلاسیک منجر می‌شود. انتخاب شعرهایی از وحشی بافقی یا مولانا یا شهریار، عملاً باعث می‌شود که ما شاهد پیوند خجسته‌ای باشیم. یعنی موسیقی‌ای که تا به امروز مدیون به ترانه بود و ترانه‌هایی که از مناسبات روزمره شهری ارتزاق می‌کرد، ناگهان جای خود را به اشعار نغزی داد که کلاً ریشه در گذشته دارد و خیلی درون‌مایه‌اش محدود به رابطه جنس مخالف نیست و فلش‌اش به سمت عرفان و... است. ما عادت داشتیم که این نوع موسیقی را در موسیقی سنتی و ایرانی و با صدای خواننده‌ها و آوازخوان‌های بزرگ در صد سال گذشته و بعد از مشروطه بشنویم. به نظر من این موضوع باعث شکل‌گیری جریانی شد که به دنبال آن حتی اگر پس از آلبوم «من خود آن سیزده‌ام» اشعار و ترانه‌های معاصر هم در آثار چاوشی حضور داشت، باز هم با رویکرد کلاسیک مورد استفاده قرار گرفت. یعنی چاوشی بعد از آن اتفاق، از ترانه‌هایی استفاده می‌کرد که دیگر درون‌مایه‌هایی کهن داشته باشند.»
 
  • * تکامل و تثبیت با «سنتوری»؟
حضور صدای چاوشی در «سنتوری» شخصیت هنری این خواننده را وارد فضای رسمی موسیقی ایران کرد و باعث شد بتواند آلبوم رسمی خود را وارد بازار موسیقی کشور کند. قطبی‌زاده درباره تأثیر «سنتوری» در تکامل شخصیت هنری و تثبیت آثار این خواننده در جامعه ایرانی و دلایل این اتفاق نیز می‌گوید: «اگر سینمای ایران را مرور کنیم، می‌بینیم که غالباً فیلم‌هایی با محوریت شخصیت معتاد فیلم‌های محبوبی بوده برای مردم. به‌خاطر اینکه آن ضعفی که در آن شخصیت وجود داشته و تلاش قابل مشاهده برای غلبه بر این ضعف، خودبه‌خود سیری را در فیلم می‌سازد که تماشاگر در آن سیر با فیلم همراه می‌شود. این همراهی و همذات‌پنداری هم به خاطر وفور نمونه‌های عینی در جامعه است و هم به‌خاطر اینکه اساساً ضعف در یک شخصیت برای تماشاگر نکته جذابی است. یعنی ضعف و تلاش برای غلبه بر ضعف، از مدل‌های نازل فیلم‌فارسی تا مدل‌های شاخصی مثل فیلم «گوزن‌ها»، حتی در سال‌های بعد از انقلاب و چند نمونه از ساخته‌های علیرضا داودنژاد و سیروس مقدم. این نگاه کلی و پرداختن به یک شخصیت معتاد، همیشه برگ برنده‌ای در فیلم‌های این‌چنینی بوده است.»
 
او ادامه می‌دهد: «حالا مهرجویی با آن توانایی استادانه، طراحی شخصیت و پیشبرد قصه که از او سراغ داریم، در دوران اوج فیلم‌سازی خود، می‌آید این را بهانه می‌کند برای بیان آن نکته‌سنجی‌های جامعه‌شناسانه‌اش. در فیلم «سنتوری» ما فقط یک شخصیت معتاد را نمی‌بینیم. بلکه شخصیت معتاد بهانه‌ای است برای اینکه ما همراه با او وارد شهر بشویم، مناسبات شهری را ببینیم، تضاد طبقاتی را ببینیم، خصوصاً در محله‌های حلبی‌آباد و محل استقرار معتادان؛ و کیفیت روابط خانوادگی در نسل حاضر را بسنجیم و در نهایت، با آن اشتیاق و میل به رهایی و تلاش شخصیت اصلی برای کشف یک روزنه و تابیدن نور امید همراه شویم. اینها مشخصاً در فیلم سنتوری «درون‌مایه» بود. حالا صدای خواننده با آن حزن و ویژگی‌های خاص‌اش، این تأثیر را تشدید کرد. یعنی عاملی شد برای برانگیخته‌تر شدن تماشاگر. طبعاً حضور خود آقای مهرجویی به عنوان کسی که هم بر موسیقی و هم بر فرهنگ پاپ و هم بر قصه‌گویی مسلط است، عامل تعیین‌کننده‌ای بود برای اینکه سینما و موسیقی ایران صاحب یک خواننده بااستعداد شود.»
 
  • * شخصیت هنری چاوشی قبل و بعد از سنتوری
در آستانه دَه‌سالگی فیلم «سنتوری»، خیلی‌ها معتقدند چاوشی بخش عظیمی از کاراکتر و موقعیت خود را مدیون حضور در این فیلم و قطعه «سنتوری» است. اتفاقی که در هفته‌های گذشته بارها و بارها از سوی داریوش مهرجویی عنوان شده و این کارگردان سینمای ایران به دلیل اینکه چاوشی حاضر به حضور در بخش دوم این فیلم نشد، بارها این موضوع را عنوان کرده است.
 
این ماجرا در فضای مجازی دستمایه جنجال‌ها و اظهار نظرهای زیادی شد و رسانه‌های رسمی با آب‌وتاب به انعکاس اخبار و گزارش‌های آن پرداختند. اما در این باره چقدر می‌توان با قاطعیت نظر داد و اصولاً شخصیت هنری چاوشی قبل و بعد از سنتوری چقدر با هم قابل مقایسه است؟
 
سعید قطبی‌زاده در این باره اعتقاد دارد: «واقعیتی را باید در نظر گرفت و آن این است که یک خواننده خوش‌صدا و استعداد خدادادی بودن، فرق ظریفی دارد با کسی که به موسیقی مسلط است. وقتی ما می‌بینیم که یک نفر در طول سال‌ها، هم آهنگساز بوده و هم ترانه‌سرا بوده و هم خواننده بوده و هم تنظیم‌کننده، در حقیقت با یک دامنه تسلط وسیعی طرفیم. نه با خواننده‌ای که صرفاً صدایش خوب است و حالا اگر یک تنظیم‌کننده خوب بیاید، نتیجه کارش خوب می‌شود و اگر یک ملودی‌ساز بد بیاید، نتیجه کارش بد می‌شود. در مورد شاعر هم همین‌طور. من فکر می‌کنم به این ترتیب آن نکته گم‌شده در بحث تحلیل‌ها، تسلط این هنرمند روی موسیقی و اجزای کارش است. به عنوان آهنگساز، شاعر، تنظیم‌کننده و سپس خواننده. این روند با فیلم «سنتوری» تا حدی پیراسته شد. یعنی رفته‌رفته این وارد فرهنگ رسمی شد و از حالت زیرزمینی در آمد. طبعاً شما وقتی رسمی کار می‌کنید، برای کسب مجوز با یک‌سری محدودیت‌ها طرف‌اید. از سانسور عبور می‌کنید و باید مخاطب‌شناسی کنید که چه مخاطبی چه‌جور موزیکی را می‌پسندد. من فکر می‌کنم شخصیت کاری چاوشی قبل و بعد سنتوری به صورت مستقیم از جزئیاتی که گفتم رد شده و هم‌اکنون به شخصیت و تکامل کنونی رسیده است.»
 
  • آغاز دوران جدید؟
پاراگراف آخر این گزارش بایستی به نتیجه‌گیری درستی ختم شود و در پی پاسخ به یک سوال است. اینکه چاوشی با توجه به استقبال و حرف و حدیث‌هایی که درباره آثار جدیدش اتفاق افتاده، در حال ورود به دورانی جدید در سال‌های فعالیت هنری‌اش است؟ او پس از درخشش در «سنتوری»، قرار است موج جدیدی را با آثارش در طول عمر هنری خود تجربه کند؟
 
سعید قطبی‌زاده انتهای صحبت‌های خود را به این موضوع اختصاص می‌دهد: «اعتقاد دارم کارهای آخر آقای چاوشی هم از نظر استانداردهای فنی و هم از نظر زیبایی‌شناسی نسبت به دوران «سنتوری» بسیار کارهای بهتر و باکیفیت‌تری هستند. در یک دهه گذشته، وقتی کارهای محسن چاوشی را مرور می‌کنیم، می‌بینیم که او سال به سال بهتر شده است. نقطه ضعف‌هایی که داشته را تبدیل به نقطه قوت کرده و همین‌جور با غوطه‌ور شدن در ناشناخته‌های موسیقی، کشف ظرفیت‌های زبان فارسی، مطالعه بیشتر، خواندن اشعار کلاسیک، حضور یک شاعر خوب به نام «حسین صفا» در کنارش، همه و همه کمک کرده به اینکه محسن چاوشی هر سال مسیر رو به رشدی را طی کند. ولی در وهله اول، مهم این است که این آدم آلوده و آمیخته با موسیقی است. یعنی این طور نیست که او یک حرفه و کار دیگری داشته باشد و در کنارش آواز هم بخواند. با شناختی که من از او پیدا کرده‌ام، این هنرمند درگیر موسیقی است و مدام دغدغه موسیقی دارد. روی ظرفیت‌های مختلف کار می‌کند. شناختی که از موسیقی سنتی ایران، کلاسیک جهان و نواحی ایران دارد، باعث موفقیت یک خواننده و هنرمند می‌شود. وگرنه موفقیت همین‌جور اتفاقی نیست. شاید یک قطعه به صورت اتفاقی هیت شود، ولی آن ادامه مسیر است که مشخص می‌کند چه‌قدر آگاهانه این روند اتفاق افتاده و رو به جلو حرکت کرده است. من شخصاً از این آمار بالای استقبال از آثار چاوشی در سریال «شهرزاد» اصلاً تعجب نکردم. چاوشی در چند سال اخیر همیشه رو به جلو حرکت کرده و شاید این استقبال و فراگیری آثار، نتیجه تلاش‌های این سال‌های او در شناخت سلیقه مخاطب موسیقی باشد که قطعاً در آلبوم بعدی این خواننده بیشتر به تکامل و کمال خواهد رسید.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آذر 1394 - 11:03

دیدگاه‌ها

شنبه 30 آبان 1394 - 13:56

چاوشی و دیگر هیچ...

شنبه 30 آبان 1394 - 13:58

ممنون آقای قطبی زاده بابت نقد منصفانه و کاملا هوشمندانه شما ...
ممنن از محسن چاوشی ک داره واسه هنر موسیقی زحمت میکشه...

شنبه 30 آبان 1394 - 14:34

درسته که سنتوری سکوی پرتاب چاوشی بود. اما کسی که مدیونه آقای مهرجوییه نه چاوشی.
وقتی بعد از این همه سال معلوم میشه که ایشون اون موقع دستمزد آقای چاوشی رو کامل پرداخت نکرده اون موقع چه طور میتونید بگید محسن به ایشون مدیونه ؟
تو رو خدا دیگه سنتوری رو ول کنید. یکی از موفق ترین کارهای محسن بوده. درست اما نباید که همش به اون بپردازیم.
مثل محسن که هیچ وقت حرف تکراری نمیزنه و کاراش همیشه رو به جلو هستش.
این رو تو آلبوم هاش هم میبینیم که تا به حال آهنگی که قبلا ازش شنیده باشیم تو آلبوم هاش نبوده.
پس چرا دائم باید به یه بحث منسوخ بپردازیم ؟
کاری که آقای مهرجویی میکنه دقیقا همینه. چون فیلم هاش افت کرده مدام میخواد از گذشته ی خودش وام بگیره و حالا که حتی رادان هم از حضور تو فیلم جدیدشون خودداری کرده دنبال ایجاد جنجاله تا فیلمش پر مخاطب بشه.
لطفا نگاهمون به آینده باشه نه گذشته ...

شنبه 30 آبان 1394 - 14:36

محسن جان چاوشی..............

شنبه 30 آبان 1394 - 14:49

"وقتی ما می‌بینیم که یک نفر در طول سال‌ها، هم آهنگساز بوده و هم ترانه‌سرا بوده و هم خواننده بوده و هم تنظیم‌کننده، در حقیقت با یک دامنه تسلط وسیعی طرفیم. نه با خواننده‌ای که صرفاً صدایش خوب است و حالا اگر یک تنظیم‌کننده خوب بیاید، نتیجه کارش خوب می‌شود و اگر یک ملودی‌ساز بد بیاید، نتیجه کارش بد می‌شود"
همین یه قسمت کافیه برا اینکه بدونیم نفر اول موزیک کشور کیه:)
آمار دانلودها که سر به فلک کشیده،کارشناسا و مجله ها و سایتا هم که همه دارن تحسین میکنن محسنو
من دیگه حرفی ندارم حالا هی بیایید بشینید واسه خودتون داستان ببافید و خودتونو الکی قانع کنید که چاوشی فلان و بهمانه و کس دیگه ای هست که بهتر ازا اون باشه:)
خوش باشید

شنبه 30 آبان 1394 - 14:54

اعتقاد دارم کارهای آخر آقای چاوشی هم از نظر استانداردهای فنی و هم از نظر زیبایی‌شناسی نسبت به دوران «سنتوری» بسیار کارهای بهتر و باکیفیت‌تری هستند. در یک دهه گذشته، وقتی کارهای محسن چاوشی را مرور می‌کنیم، می‌بینیم که او سال به سال بهتر شده است. نقطه ضعف‌هایی که داشته را تبدیل به نقطه قوت کرده و همین‌جور با غوطه‌ور شدن در ناشناخته‌های موسیقی، کشف ظرفیت‌های زبان فارسی، مطالعه بیشتر، خواندن اشعار کلاسیک، حضور یک شاعر خوب به نام «حسین صفا» در کنارش، همه و همه کمک کرده به اینکه محسن چاوشی هر سال مسیر رو به رشدی را طی کند.....
بسیار عالی و درست فرمودند جناب قطبی زاده ی عزیز...
و در ادامه ی صحبتهای ایشون باید عرض کنم که نقش ما هواداران در ادامه ی راه بیش از پیش مهم و اساسی هست...و همانطور که محسن سال به سال و پله پله پیش رفت میکنه و بهتر میشه ما هم باید به همراهش این روند رو ادامه بدیم...پیش به سوی اسطوره شدن در سالهای آینده....

شنبه 30 آبان 1394 - 15:16

واقعا برام جالبه مردم عادی این همه به محسن ارادت دارن و کارهاشو با جان و دل گوش میدن ولی افراد موزیسین پس از دوازده سال هنوز که هنوز برچسب صدای دتگاهی رو به محسن میزنند ، به قول اقای قطبی زاده شاید تولید یک قطعه همه گیر کار راحتی باشه ولی تولید این همه اهنگ های فوق العاده و کب این همه جوایز و.... که توی این چند ساله محسن چاوشی بدست اورده اتفاقی نیست . به قول چاوشیست ها اگرمحسن ثرار که کنسرت نذاره و این همه اهنگ های درجه یک تولید کنه پس چه بهتر که اصلا تا اخر عمرش کنسرت نذاره .
از اقای قمصری بگیرید تا اروان کامکار و داریوش مهرجویی و .... همه و همه میدونن محسن االان به برند موسیقی پاپ راک ایران تبدیل شده ولی نمیدونم چرا با حرف های نامربوط و پوچ این مرد و ازار میدن ؟
عزیز من شمایی که میگی صدای محسن چاوشی دستگاهیه پس چرا یه نفر از این همه ادم سرشناس و معروفی که با محسن کار کرده تا حالا همچین حرفی نزده ؟
دوستان عزیز شما ها که از اقای محمد اصفهانی و محسن یگانه و فرزاد فرزین و شهاب اکبری و کوشان و ... واردتر نیستی که ؟
همین اقای یراحی تو مصاحبه هاش گفته بود تو جمع های خصوصی من ساز میزنم و محسن میخونه ؟
واقعا بعضی ها کوکورانه قضاوت میکنند و برچسب میزنند

شنبه 30 آبان 1394 - 15:31

هیچ جا نیست ولی اسمش همه جا هست

شنبه 30 آبان 1394 - 17:59
محسن = فرهاد

یعنی حامد ته جمله بود ...
واقعا باید فکر بشه که چرا محسن از بقیه خواننده ها پاپ اینقد بالاتره...
چرا خدا داند؟؟؟

5.237.99.245
یکشنبه 1 آذر 1394 - 13:20
اصفهان اصفهان

درود به حامد خواجه زاده با اين جمله بي نقصش

محسن چاوشي خواننده ايي كه هيچ جا نيست ولي اسمش همه جا هست

193.178.200.235
شنبه 30 آبان 1394 - 15:40

چه اصراری دارید به دروغ علت موفقیت چاوشی رو فیلم سنتوری معرفی کنید، آخه چقد بی انصافی.... اگه محسن چاوشی نبود موزیک ایران تعطیل بود

شنبه 30 آبان 1394 - 15:47

بسيار علي و بي نقص بود
واقعا لذت بردم
محسن چاوشي بدون شك مرد شماره ي يك اين مملكته...

شنبه 30 آبان 1394 - 15:55

عالیه محسن تازه داره راه بزرگتری از سنتوری رو قدم بر میداره

شنبه 30 آبان 1394 - 15:55

سنتوری یه چیزی بود تموم شد رفت دیگه تکرار نمیشه این سریالو با سنتوری مقایسه میکنین مسخرس

شنبه 30 آبان 1394 - 15:55

چاوشی همیشه سعی میکنه پیشرفت کنه وموفق هم بوده

شنبه 30 آبان 1394 - 15:55

گزارش و نقد خوبی بود ..مرسی محسن چاوشیی.....بنظر من با این موج جدید چاوشی روز های خوبی در انتظارشه..مخصوصا اینکه به زودی آلبوم چنگیز هم منتشر میشه

شنبه 30 آبان 1394 - 15:55

چاوشي يه دونه است ، نميشه در موردش حرف زِد ، تنها خواننده ي هست كه ، دور از حاشيه است ، درووود بر محسن چاوشي عزيز ?

شنبه 30 آبان 1394 - 15:55

ادمیه که از تغییر نمیترسه,به خودش اطمینان داره,دمش گرم

شنبه 30 آبان 1394 - 15:55

چاوشى هر روز بهتر از ديروز، مثه چاوشى ديگه پيدا نخواهد شد، بى نظيره

شنبه 30 آبان 1394 - 15:55

وقتی داره با صفاریان کار میکنه یعنی قدم به راهه تازه ای کذاشته

شنبه 30 آبان 1394 - 15:55

کجایی عالی بود همینطور هم خواب. .. همه چیش عالیه فقط باید کنسرت بزاره تا اجرای زندشو هم ببینیم تا نگن دستگاه و این داستاناس

شنبه 30 آبان 1394 - 15:55

چاوشی هر روز بهتر از دیروز

شنبه 30 آبان 1394 - 15:55

محسن همیشه عالیه بوده و هست

شنبه 30 آبان 1394 - 15:55

چاووشی یه دونه ست و هر روز عالی تر از دیروز

شنبه 30 آبان 1394 - 15:55

راهی تازه و خووب مثل همخواب ، به رسم یادگر ، کجایی

شنبه 30 آبان 1394 - 15:55

معلومه....خواننده به روزی هست...تازه پول دار ترین خواننده هم هست طبق آمار اکثر سایت ها و تلوزیون

شنبه 30 آبان 1394 - 16:05

چند درصد صداش از دستگاه میاد ...خیلی بهش انتقاد میکنن

شنبه 30 آبان 1394 - 16:10

محسن چاوشی بدون شک آقای خاص موسیقی است و این ویژگی را به منصه ظهور گذاشته.

شنبه 30 آبان 1394 - 16:13

بدون شك محسن چاووشي در حال حاضر بالاترين و پرطرفدراترين خواننده ايران چه داخل و چه خارج هستش ..فقط مونده بين الملي كه قابليت جهاني شدن رو داره
واقعا كدوم خواننده اين توانايي رو داره يك شعر سنتي رو انقدر زيبا و دلنشين به تصوير بكشه ؟؟

اگه به شعرهاي عليرضا افتخاري يه نگاهي بندزايد ميبيند حداكثر ترانه هاي سنتي كه خونده محبوب جوونها نيست فقط ترانه هاي پاپ سنتي ش با ترانه هاي نو مورد توجه قرار گرفته ..
واقعا يك هنرمند بايد نبوغ فوق العاده اي داتشه باشه بتونه اين اثار رو هم انقدر زيبا و هنرمندانه اجرا كنه

محمد اصفهاني شادمهر عقيلي و محسن چاووشي

همخواب رقيباني و من تاب ندارم
بيتابم و از غصه اين خواب ندارم
دلتنگمو با هيچكس ميل سخن نيست ..

شنبه 30 آبان 1394 - 16:15

بخاطر همکاری با بهروزصفاریان بی شک با آلبوم تازه و جدیدی روبه رو هستیم.. با یک چاوشی متفاوت روبه رو هستیم.

شنبه 30 آبان 1394 - 16:15

الان یه عده میان حرف از کنسرت و دستگاه میزنن .. پیشاپیش سلامی هم بهشون بکنیم .. سلام حسود

شنبه 30 آبان 1394 - 16:15

علی قمصری : سریال شهرزاد رفته رفته مخاطب هاش رو از دست میده و با جایگزینی آهنگ تیتراژ از فردین خلعتبری به چاووشی و ناله های سینا سرلک موسیقی را نیز با سقوط هنری همسو کرده..!!!!

شنبه 30 آبان 1394 - 16:25

من وقتی صدای چاووشی رو میشنوم قطع میکنم چون اصلا قبولش ندارم..شما جون طرفدارش هستین ازش حمایت میکنین

یکشنبه 1 آذر 1394 - 00:18
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

خوبه به همین روند ادامه بده !!!!

2.187.185.62
یکشنبه 1 آذر 1394 - 16:57
Ali Saaaaaaaaaa ( I My Self am The 13 ) من خود آن سیزدهم )

پیاده رو باهات موافقم
بنده خدا از خوشحالی یادش رفت بابت این موفقیت از خانوادش و مردم خوبمون و مسئولین عزیز تشکر کنه :))
خدایا این شادی ها رو ا ما نگیر

91.99.230.245
شنبه 30 آبان 1394 - 16:30

صدای جناب چاوشی رو اصلا دوست ندارم نمیتونم در واقع یه آهنگ از ایشونو تا آخر گوش بدم

شنبه 30 آبان 1394 - 16:30

چرا کنسرت نمیزاره یه بار که مردم برن ببینن که صداش بدون دستگاه بدون دستکاریه

شنبه 30 آبان 1394 - 16:30

من نظر خودمو گفتم

شنبه 30 آبان 1394 - 16:35

بعد سنتوری خیلی کم کاراشو گوش دادم.اما قبلش خیلی علاقمند ب کاراش بودم.

شنبه 30 آبان 1394 - 16:35

محسن چاوشى فوق العاده س ❤️❤️

شنبه 30 آبان 1394 - 16:35

صداش فوق‌العاده اس و انتخاب ترانه ش هم عالیه

شنبه 30 آبان 1394 - 16:36

واسه فهمِ هیت شدن و مقبولیت قطعه کجایی کافیه به خیابون ها بریم

خدا رو شاهد میگیرم امروز از انقلاب تا سر بهبودی پیاده رفتم و در همین فاصله کوتاه، از سه ماشین قطعه کجایی پخش میشد که هیچ، جوانی هدفون به گوش از کنارم رد شد که زمزمه ی کجایی میکرد.

محسن چاوشی خواننده ایه که میشه مقابلش موضع گیری کرد. یعنی همه یا دوسش دارن و یا ندارن!
این نشون میده که این خواننده توی موسیقیش حرفی برای گفتن هست که بشود قبولش کرد یا نه!

وگرنه باقی خوانندگان پاپ و سایر سبک ها رو اکثرا مردم نسبت بهشون بی تفاوت هستند!

بنظرم نه با تحسین و تقدیر و نه با نقد و تخریب و جوسازی و حاشیه سازی نمی شود یک خواننده را ماندگار کرد
و این حرف بنده رو به یاد داشته باشید که "در بلند مدت از هنرمندان چیزی جز اثارشون به جا نمیمونه"

امیدوارم محسن راهشو محکمتر از گذشته ادامه بده

شنبه 30 آبان 1394 - 16:40

به نظرتون احترام میزارم. آدم ها دو دسته ان... یا چاووشی رو دوست ندارن یا دیوونه ش هستن... من تو دسته ی دومی ام... چاووشی پاپ و سنتی رو بسیار زیبا با هم ترکیب کرده. خدا شکرت که آفریدن محسن.? .

شنبه 30 آبان 1394 - 16:40

محسن چاوشی مرد درجه یک موسیقی ایران.ایول اقا محسن به اینکه اینقدر بی حاشیه هستی و

شنبه 30 آبان 1394 - 16:45

کاملا سلیقه افراد مختلف و هیچ لزومی نداره همه دوسش داشته باشن یا بدشون بیاد ازش..اما به دل من چندان نمیشینه

شنبه 30 آبان 1394 - 23:54
سعيد ر

نظرت محترم.

5.235.249.186
شنبه 30 آبان 1394 - 16:55

محسن جاودانس

شنبه 30 آبان 1394 - 17:00

آره به نظرم از كار سريال شهرزاد داره بر ميگرده به همون روزهاى اوج خودش

شنبه 30 آبان 1394 - 17:05

سلطان موسیقی ایران

شنبه 30 آبان 1394 - 17:10

کسی صدای ایشون رو از نزدیک شنیده؟ اگر شنیده به ما هم بگه از نزدیک چجوریه

یکشنبه 1 آذر 1394 - 21:00
یک کاربر دیگر سایت موسیقی ما

من خونه یه کفتر دارم سیگار میکشه
بیا هم اون کفتر رو ببین هم صدای چاوشی رو از نزدیک بشنو

151.232.112.27
شنبه 30 آبان 1394 - 17:10

رو دست حامی و چاوشی خواننده نیست تو ایران! ❤

شنبه 30 آبان 1394 - 17:15

محسن چاووشی واقعا عالیه❤❤❤

Ali
شنبه 30 آبان 1394 - 17:20

پاروی بی قایق اوج اثر هنری ایران و محسن بود

شنبه 30 آبان 1394 - 17:20

چاوشی زندگیه... یه زندگی که قشنگ ترین سیاهی رو داره ...

شنبه 30 آبان 1394 - 17:21

افرین به نویسنده ی این نقد
خوشحالم که زحمات استاد مهرجویی رو نادیده نگرفتید
چاوشی بدون سنتوری چاوشی نمیشد

شنبه 30 آبان 1394 - 17:25

اهنگ جديدش که به تمام معنا فوق العادست خيلي خاص

شنبه 30 آبان 1394 - 17:35

با اینکه استاد محسن چاوشی تاکید به سکوت در مقابل ادعاهای کذب و ساده لوحانه در مورد خودش داره اما دوستانه به اشخاصی که ادعا دارن صدای استاد مال خودش نیست میگم : گوش نکنید...

شنبه 30 آبان 1394 - 17:35

اگه محسن نبود خیلیا اینطوری نبودن ! بهترینه ایران

شنبه 30 آبان 1394 - 17:45

به نظر من اگه مثل همین تیتراژای شهرزاد ادامه بده عالیه...طرفداراشم الکی دفاع نکنن چون صداشو با برنامه های ملوداین و ... درست میکنن

یکشنبه 1 آذر 1394 - 13:27
اصفهان اصفهان

الكي دفاع نكنيم ؟؟؟ خوب دوست عزيز چرا اگه ميشه صدارو با برنامه هاي ملوداين درست كرد توي اين ده سال هيچ كس نتونسته درست كنه !!!!!!!!!!!!

اصلا خود تو يا خواننده مورد علاقت برو برنامه را بخر صداتو درست كن و محبوبترين خواننده بشو
برنامس ديگه كامپيوتر دستگاهه كاري نداره خريدنش

193.178.200.235
شنبه 30 آبان 1394 - 17:45

غیر از خودش ک واقعیت دارد... هرآنچه دیدم همه تزیینیست❤❤❤

شنبه 30 آبان 1394 - 17:55

ایشون صداشون خاصه من ط

شنبه 30 آبان 1394 - 17:55

طرافتارشون هستم

شنبه 30 آبان 1394 - 17:56

طرفدارای محسن چاووشی اهنگای اونو با قلبشون و وجودشون میشنون نه گوششون ، محسن راحت میتونه با یه اهنگ یه آدم رو تا مدت‌ها درگیر خودش کنه ... طبق فرمایشات اقای قطبی زاده محسن چاووشی همیشه قوی‌تر از قبل ظاهر میشه تو کارهاش

شنبه 30 آبان 1394 - 18:00

در اینکه سنتوری چاووشی رو چاووشی کرد شکی نیست ولی فکر کنم خود چاووشی هم قبول داره که آلبوم های همون زمانش خیلی بیشتر هیت میشدن تا این 2 آلبوم اخیرش.
واقعا نیازی نیست همه ی آلبوم اشعار مولانا و سعدی و ... باشه همینطور که میدونیم دزیره از همه قطعات پاروی بی قایق بیشتر شنیده شد.یا حتی همین کجایی با این که دلی نوشته شده چقد زیباست و حتما نیازی به کلی آرایه ی ادبی نیست.
امیدوارم همین روند سریال شهرزاد رو پیش بگیره.البته این یک نظر شخصیه باز توهین نکنید!!!
امیدوارم همه ی خواننده هامون با تمام قدرت کارای قوی بدن که علاوه بر طرفداراشون سایر مردم هم راضی کنن

شنبه 30 آبان 1394 - 21:43
چاوشی و دیگر هیچ

دوست عزیز هیت شدن یک آهنگ اصلا برای ما چاوشیست ها مهم نیست و هیت شدن به هیچ وجه ارزش یک آهنگ رو مشخص نمیکنه.اتفاقا ما دوست داریم محسن خاص بمونه و خاص بخونه.در مورد دزیره هم اصلا اینطور که گفتید نیست.تا جایی که من دیدم آهنگ پاروی بی قایق و خواب بیشترین طرفدار رو داشتند و بیشتر از همه شنیده شدند.به عنوان مخاطب همیشگی چاوشی دوست دارم محسن قطعاتی بی نظیری مثل به رسم یادگار و چشمه طوسی بخونه و دیگه هیچ وقت شبیه کجایی نخونه. چون شاید دزیره و کجایی عامه پسند باشند اما اکثر مخاطبان چاوشی خاص پسند و مشکل پسند هستند.

151.238.101.83
شنبه 30 آبان 1394 - 23:21
Mahan MF

یکی از هزاران دلیلی که نشون میده محسن چاووشی بهترین خواننده ایرانه اینه که اسم و کارای محسن چاووشی شخص "شما" رو مجبور و شاید ناچار کرده هر جا اسم این هنرمند محجوب هست شاهد اظهار نظر شما هم باشیم!!!
...
خیلی وقت ها با فرار به جلو (تعریف) و سپس تخریب (تلاش بی فایده) سعی در مطرح کردن و مقایسه محسن با خواننده مورد علاقه خودت داری!!!

81.28.50.93
شنبه 30 آبان 1394 - 23:54
حسن عاشق چاوشی

کپی
(وقتی ما می‌بینیم که یک نفر در طول سال‌ها، هم آهنگساز بوده و هم ترانه‌سرا بوده و هم خواننده بوده و هم تنظیم‌کننده، در حقیقت با یک دامنه تسلط وسیعی طرفیم. نه با خواننده‌ای که صرفاً صدایش خوب است )) نکته داشتا دقت کن :)

(من شخصاً از این آمار بالای استقبال از آثار چاوشی در سریال «شهرزاد» اصلاً تعجب نکردم. چاوشی در چند سال اخیر همیشه رو به جلو حرکت کرده و شاید این استقبال و فراگیری آثار، نتیجه تلاش‌های این سال‌های او در شناخت سلیقه مخاطب موسیقی باشد که قطعاً در آلبوم بعدی این خواننده بیشتر به تکامل و کمال خواهد رسید.»

ریلکس ریلکس ریلکس تر !
شب بخیر

95.38.183.156
یکشنبه 1 آذر 1394 - 00:21
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

ابوالفضل ببین چیکار کردی روت حساس شدن ملت کاری از دست من یکی بر نمیاد :)

2.187.185.62
یکشنبه 1 آذر 1394 - 01:14
Saeed Mehrban

تو برو اکانتتو بساز زیر پستای چاووشی باهاشون از خواجه امیری تعریف کن,چیکار به این چیزا داری...
تا دیروز به حسین صفا میگفتی تنظیم کننده بعد حالا اومدی نظر کارشناسی میذاری واسه ما؟عجبا

5.232.107.99
یکشنبه 1 آذر 1394 - 09:08
Otan Vargas

خود جنابعالی نبودی که شعر وحشی رو به سخره میگرفتی؟ هر آهنگی که هیت بشه دلیل بر خوب بودن اون نیست. این آهنگای 6/8 زیرزمینی که چند سال پیش مد شده بود رو یادتون نیست؟

2.180.62.27
یکشنبه 1 آذر 1394 - 09:29
رفیق روزهای خوب.. رفیق خوب روزها...

ابوالفضل تو هرکاری میکنی ک لحنت مهربان باشه نمیتونی داداش و باز یه طعنه میزنی
ولی خوب عب نداره
یه چیزی به ما ثابت شده و اونم اینه که تو یه چاوشیستی :)
چون خیلی بیشتر ما چاوشیستا زیر مطالب مربوط به محسن چاوشی کامنت میزاری

188.34.146.255
شنبه 30 آبان 1394 - 18:00

چاوشی قبل از سنتوری خواننده شناخته شده و موفقی بود و بعد از سنتوری هم به موفقیتش ادامه داد و همیشه سیر صعودی داشت. از ریزش مخاطب نترسید و بارها سبکهای مختلفی رو امتحان کرد، جسارتش قابل تحسینه. صداشم که واقعا زیباست و توسط خیلیها از جمله بهروز صفاریان، محسن یگانه، فرزاد فرزین، شهاب اکبری، هومن خلعتبری، مهدی یراحی، علی بحرینی، سینا سرلک، ایمان قیاسی، سینا حجازی، رضا درمیشیان(دستیار مهرجویی. چاوشی واسه فیلم سنتوری تست صدا داد) و... تایید شد.

شنبه 30 آبان 1394 - 18:06

محسن است دیگر ...
زمان ثابت میکند که چه کسی ماندگار می شود " زمان " ...

شنبه 30 آبان 1394 - 18:15

توی تاجیکستان همه چاووشی رو میشناختن و تو همه ی تاکسی ها و کلوپ ها آهنگاش پخش میشد

شنبه 30 آبان 1394 - 18:20

چاووشی مدیون سنتوریه , این فیلم کشیدش بالا

شنبه 30 آبان 1394 - 18:59

اگر اهل موسیقی به معنی واقعی،شعر خوب،تنظیم باکیفیت و یک کار استاندارد باشید بدون شک به سمت محسن چاووشی جذب خواهید شد،،شخصی که موسیقی رو میشناسه و برای هواداراش احترام قایله...درحال درجا زدن نیست و در هر البوم به فکر تغییر و تکامله..محسن عزیز افتخار میکنم که هوادار توام ومرسی که به فکر خلق اثار باکیفیت برای هواداراتی

شنبه 30 آبان 1394 - 19:05

ممنون از آقای قطبی زاده

شنبه 30 آبان 1394 - 19:09

هر سال یه البوم میده ولی یک سال تمام براش وقت میزاره . روش مطالعه وفکر میکنه.حتی برای بعضی از اهنگاش مث یه فیلم کارگردانی میکنه. چاوشی پیشرفت و موفقیت هاشو مدیون خودشه،مدیونه جان به عذاب بودنشه.دلم میخاد همیشه به خودش سخت بگیره وگرنه غیر این باشه به تکرر میفته.

شنبه 30 آبان 1394 - 19:10

هر سال یه البوم میده ولی یک سال تمام براش وقت میزاره . روش مطالعه وفکر میکنه.حتی برای بعضی از اهنگاش مث یه فیلم کارگردانی میکنه. چاوشی پیشرفت و موفقیت هاشو مدیون خودشه،مدیونه جان به عذاب بودنشه.دلم میخاد همیشه به خودش سخت بگیره وگرنه غیر این باشه به تکرر میفته.

شنبه 30 آبان 1394 - 19:12

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اقای چاووشی عزیز واقعا الهی قربون صدای خسته شما برم که اینقدر طرفدار داری و همه رو مجذوب خودت کردی به قول دوست خوبمون هیچ جا نیستی ولی اسم بزرگ شما همه جا هست و در اخر ان شاا....در پناه خدا موفق باشی...هنرمند عزیزی که صدای والا و بزرگت همدم همه لحظه هامه

شنبه 30 آبان 1394 - 20:12

فقط چاوشی

شنبه 30 آبان 1394 - 20:30

تو این چند سال قطعا کسی که بیشترین زحمت رو واسه موسیقی پاپ میکشه محسن چاوشی هست
خسته نمیشه این مرد
مطمعن باشید اگه سرش با کنسرت گرم میشد انقدر پیشرفت نمیکرد

شنبه 30 آبان 1394 - 20:52

محسن چاووشی ...
پدیده ای که بارها در وبلاگ شخصیم درباره اش نوشتم و بازخوردهای گوناگونی دیدم .
محسن چاووشی بر خلاف اغلب همکارانش یک مسیر جدا و متفاوت را پیش گرفت که طبیعتا انتهای متفاوتی هم دارد .
عکس روی جلد و مصاحبه های تصنعی ، جنجال سازی های کاذب ، موسیقی سطحی و کنسرت های بی شمار ولی اغلب بی کیفیت، را کنار زد تا به رستگاری موسیقایی برسد .
با نگاهی کوتاه به سرنوشت هم نسلانش در حیطه موسیقی پاپ میتوان به راحتی متوجه این موضوع شد که آن ها روز به روز پولدار تر شدند ولی چاووشی روز به روز باسوادتر و حرفه ای تر .
آن روزهایی که چاووشی برای کشف روزنه های جدید در موسیقی با ریسک های بالا و هجمه انتقادات مختلف دست و پنجه نرم می کرد ، سالن های کنسرت هم نسلانش مملو از جمعیت بود . ولی عاقبت ، همه چیز جالب شد! وسوسه ی شهرت، انگیزه پیشرفت را در خیلی ها کم کرد ولی انگیزه ی بالای چاووشی وسوسه هایش را در نطفه خفه کرد .
قضاوت با شما ...

شنبه 30 آبان 1394 - 21:25

جالب بود.....مرد دوست داشتنی موسیقی محسن چاوشی....ساکت ومودب....

شنبه 30 آبان 1394 - 22:19

محسن چاوشی معرکه ست
آقای خاص
ممنونم از احترامی که برای مخاطبانت قائلی

شنبه 30 آبان 1394 - 23:54

محسن چاوشی ازالبوم نفرین و خودکشی که هسته اصلی طرفداراش شکل گرفت و با متاسقم اوج

گرفت و با سنتوری اوج ادامه دار شد و به همین ترتیب روند صعودی طی شد و از ازمون و خطا نترسید

و شجاعانه پیش رفت ! و روز به روز بر کیفیت اثارش افزوده شد و طرفدارای خودش رو افزایش داد ( طرفدار

با مخاطب فرق داره و یه طرفدار به صدتا مخاطب حزب باد می ارزه ) و به جایی میرسه که

البوم میده تمام مجلات و روزنامه ها و اهل فن ستایشش میکنند حتی تا چند ماه بعدانتشار !!!

و البومشم با اختلاف پرفروش ترین میشه !

خب دیگه چی از این بهتر !
هم کیفیت
هم طرفدار

تا اخرش از این مسیر درست حمایت میکنیم محسن عزیز
3>

یکشنبه 1 آذر 1394 - 01:16

حرفی نمونده که بخوام بگم و قبلا کسی نگفته باشه!:)
چیزی که من رو به آینده ی محسن و موفقیتش امیدوار می کنه اینه که به قول معروف سرش تو کارِ خودشِ و کاری با کسی نداره.
انتقادها دلزده ش نمی کنه و تعریف و تمجید ها مغرور!
راه برای موفقیت های بیشتر برای محسن بازِ و حالا همه چیز دستِ خودشِ!
امیدوارم همیشه تصمیمات درست بگیره و موسیقی و هوادارنش رو از هنرش محروم نکنه!:)

یکشنبه 1 آذر 1394 - 02:36

امیدوارم آقای چاوشی موفق باشند اما من که درکش نمیکنم انگار یه جور خشونت تو کلامش هست به هر حال عشق است آقای عاشقانه های خودمون E.KH

یکشنبه 1 آذر 1394 - 03:16

اگر سنتوری نبود الان محسن چاووشی اين قدر محبوب نشده بود. صداش همون برای امثال علی سنتوری خمار خوبه. برای همين هم تست صدا داده برای اون فيلم قبول شده

یکشنبه 1 آذر 1394 - 17:16
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

اگر محسن چاووشی نبود الان سنتوری انقد محبوب نشده بود.

چاووشی همونیه که یک کنسرت نداده حتی مردم چهره ش رو ندیدن ولی انقد محبوب
اون واسه اسمش ریاضت کشیده پس حق بده که پشت میز ریاست بشینه

5.201.131.17
یکشنبه 1 آذر 1394 - 10:28

وقتی ما می‌بینیم که یک نفر در طول سال‌ها، هم آهنگساز بوده و هم ترانه‌سرا بوده و هم خواننده بوده و هم تنظیم‌کننده، در حقیقت با یک دامنه تسلط وسیعی طرفیم. نه با خواننده‌ای که صرفاً صدایش خوب است و حالا اگر یک تنظیم‌کننده خوب بیاید، نتیجه کارش خوب می‌شود و اگر یک ملودی‌ساز بد بیاید، نتیجه کارش بد می‌شود

این جمله دیگه جای هیچ حرفیو باقی نگذاشته.....

یکشنبه 1 آذر 1394 - 10:54

بنظرم محسن چاووشی باید آلبوم فاخر و فوق العاده زیبای " من نفر سیزدهم " را همراه با تصویر " کلیپ " ارایه کنه تا همه بفهمن موسیقی پاپ ینی چی ...

یکشنبه 1 آذر 1394 - 11:00

محسن چاوشی بی نظیر شاهکار غیر تکراری بهترین

یکشنبه 1 آذر 1394 - 11:02

محسن سال ب سال بهتر میشه . این تیتراژ های شهرزاد هم فوق العاده بود عموم مردمی که فیلم رو میبینند خوششون اومده . حتی اونا ک طرفدار چاوشی نیستند.
دروود بر مرد شماره یک موسیقی ایران محسن چاوشی

یکشنبه 1 آذر 1394 - 11:15

محسن چاوشی بی نظیره , شاهکاره , غیر تکراری , بهترین .. هرچی بگیم کم گفتیمـ

یکشنبه 1 آذر 1394 - 15:44

استاد چاوشی تنها کسیه که به موسیقیه حال حاضر داخل ایران اعتبار بخشیده فقط سلطان اقای خاص

یکشنبه 1 آذر 1394 - 16:17

پایدار باشن محسن چاوشی بی نظیر عالیییییییییییییییییییی

یکشنبه 1 آذر 1394 - 19:50

دوستت داریم محسن

یکشنبه 1 آذر 1394 - 19:53

خیلی خوب بود مخصوصا اون قسمت ش که میگه موفقیت اتفاقی نیست. .....

یکشنبه 1 آذر 1394 - 21:01

من كه از شهرزاد بيشتر خوشم اومد تا سنتوري

چاوشي كبير و ديگر هيچ

دوشنبه 2 آذر 1394 - 15:43

چاوشی عمده ی موفقیتشو مدیون هواداراشه .....
چاوشی از لحاظ موسیقیایی قوی کار میکنه و نمیشه منکرش شد. اما تغییر رویه هاش خیلی سنگینه و فضاهایی رو تجربه میکنه که واقعا تو دنیای حرفه ای ریسک حساب میشه و همیشه هم به خاطر حمایت هواداراش موفقه.
رو خواننده های دیگه گاهی این تغییر رویه بوده ولی با انتقاد همراه شده.ولی تغییر رویه چاوشی هر البوم به البوم بدی وجود داره.
در کل دوست دارم ترانه های عام تری کار کنه چون ملودی و تنظیماش و دوست دارم.

دوشنبه 16 آذر 1394 - 12:53

آقا تورو خدا دیگه سنتوری رو ولش کنید حال محسن رابنگرید بااینهمه آهنگهای زیبا وعالی هریک بهتر ازقبلی آقایی میگفت صداش دستگاهیه حالا چطورنمیگه خودش فهمیده که بهترین خواننده حال حاضرایران اقای چاوشیه بایه نگهاهی کوچک به آثاردیگرخوانندگان تفاوت را میبینیم بنده آشنایی دارم کشور تاجیکستان میگفت توی هرماشینی وهرمجلسی میریم فقط آهنگ کجایی چاوشی رومیشنویم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خداحافظ «‌سنتوری»؟ | موسیقی ما